PDA

View Full Version : HILUX- kysy ja vastaa- palsta

Sivua : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21

poiu
11.02.2018, 17:36
Mikä vanne oli hyvä 32"x11,5" renkaalle ln110 hiluxiin, että menee suurin piirtein kaaren sisään... 8" oli vanteen leveys, mutta et-luku ei tuu mieleen...oliks se 20??

Ja oon käyttäny searchiä.....ennenku joku kuittaa asiasta... :)

poiu
14.02.2018, 19:32
Muistusko...

mau573
15.02.2018, 03:08
Muistusko...
Mulla oli 110 hilussa 33 12,5 15 kumit 10" leveellä -20 et ja jäi hyvin kaaren sisään. Et varmaan jää sisään noilla kapeemmillakin kumeilla

2,4TD
15.02.2018, 05:08
Mulla oli 110 hilussa 33 12,5 15 kumit 10" leveellä -20 et ja jäi hyvin kaaren sisään. Et varmaan jää sisään noilla kapeemmillakin kumeilla

170 koppasessa 31x10,5x15 tuli reilusti yli kaarien -20 vanteilla. Epäilen että 12,5 leveät jää hyvin 110 kopassa sisäpuolelle.

poiu
15.02.2018, 06:03
Jees, tänks. 0-eeteelläkin näkys saavan, tiedä sitten, ottaako kiinni jonnekin muualle kun kääntelee rengasta...

mau573
15.02.2018, 21:15
170 koppasessa 31x10,5x15 tuli reilusti yli kaarien -20 vanteilla. Epäilen että 12,5 leveät jää hyvin 110 kopassa sisäpuolelle.
Mulla ainakin jäi hyvinkin :D

poiu
15.02.2018, 21:32
Jepa. Taitaa mennä hankintaan sit noi -20 eeteellä olevat... toimii ainakin... ;)

Jarski899
24.02.2018, 19:55
Tervehdys kaikille! Tuli tossa ihan puskista hommattua elämän ensimmäinen nelvito kikotin,kun pari vuotta on mielessä muhinut hommata Hilux. Ja viikko sitten tuli hommattua.
Huomasin tossa tänää kun takaperän öljyä vaihdoin että apukuskin puoleinen iskari on poikki. Eikä mitää käryä missä oon sen katki saanu.. oli porsinu siitä iskarin alapäästä? Ja asia mikä askarruttaa on että onkohan tossa "vakio" iskarit? Autoa on korotettu korin ja rungon välistä 50mm korotus paloilla. Renkaina pyörii 33x12.5R15 jos sillä on jotain merkitystä. Ja auto on Hilux vm 1990 2.4 bensa.
Ja mistä kannattaa kysellä? Ei tarvii olla mitkään kisa iskarit, auto on mulla normaalissa ajossa käytiksenä. Eikä olla vielä menossa mihinkään kovinkaan pahoihin paikkoihin ennen kun oon edes vähän tutustunut autoon vaihtamisessa ei varmaan oo mitää outoa? Henkilöautoihin oon melkein kaiken itse ropaillut mutta nää vehkeet on vielä täysin harjoittelua. Tästä syystä pahoittelut jos kyselen tyhmiä, yritän opetella ja aloittaa tämän harrastuksen.

dodge3500
24.02.2018, 20:00
Tervehdys kaikille! Tuli tossa ihan puskista hommattua elämän ensimmäinen nelvito kikotin,kun pari vuotta on mielessä muhinut hommata Hilux. Ja viikko sitten tuli hommattua.
Huomasin tossa tänää kun takaperän öljyä vaihdoin että apukuskin puoleinen iskari on poikki. Eikä mitää käryä missä oon sen katki saanu.. oli porsinu siitä iskarin alapäästä? Ja asia mikä askarruttaa on että onkohan tossa "vakio" iskarit? Autoa on korotettu korin ja rungon välistä 50mm korotus paloilla. Renkaina pyörii 33x12.5R15 jos sillä on jotain merkitystä. Ja auto on Hilux vm 1990 2.4 bensa.
Ja mistä kannattaa kysellä? Ei tarvii olla mitkään kisa iskarit, auto on mulla normaalissa ajossa käytiksenä. Eikä olla vielä menossa mihinkään kovinkaan pahoihin paikkoihin ennen kun oon edes vähän tutustunut autoon vaihtamisessa ei varmaan oo mitää outoa? Henkilöautoihin oon melkein kaiken itse ropaillut mutta nää vehkeet on vielä täysin harjoittelua. Tästä syystä pahoittelut jos kyselen tyhmiä, yritän opetella ja aloittaa tämän harrastuksen.

Mittaat sen pituuden sisään painettuna ja ulos vedettynä tai otat sen mukaan kun meet varaosa liikkeeseen
Veikkaan vakioo ja mun mielestä ei oo tyhmiä kysymyksiä

Jarski899
24.02.2018, 21:03
Mittaat sen pituuden sisään painettuna ja ulos vedettynä tai otat sen mukaan kun meet varaosa liikkeeseen
Veikkaan vakioo ja mun mielestä ei oo tyhmiä kysymyksiä

Kiitoksia avusta, mäkin voisin veikata vakio iskaria. Eli viisain ottaa irti ja kiikuttaa varaosa liikkeeseen. Täytyy huomenna päivällä käydä katsoo tarkemmin, löytyykö niistä mitää kilpeä/tarraa niin vois netistä etukäteen kattoa.
Eikä vissiin ole kovin suotavaa ajella ennen kun on vaihtanut sen? Tämän päivän ajot ajoin ennen kun huomasin koko katkennutta iskaria. Nyt kun ajattelee, niin kyllä se vähän oudolta mutkissa tuntuikin 😂

jmk
24.02.2018, 21:41
Eiks hilu oo lehtijousilla? Kyllä sillä voi ilman iskaria ajella,eriasia jos jousipoikki. Tuo vaan pikkasen saattaa pomppia montuissa, ei kait se mutkassa kauheasti pitäisi tuntua jos iskari on irti.

Jarski899
24.02.2018, 23:49
Eiks hilu oo lehtijousilla? Kyllä sillä voi ilman iskaria ajella,eriasia jos jousipoikki. Tuo vaan pikkasen saattaa pomppia montuissa, ei kait se mutkassa kauheasti pitäisi tuntua jos iskari on irti.

Joo on lehtijousilla, ja tosiaan huomasin vasta tänään kun könysin auton alla. Enkä mä juuri mitään huomannut ajossa, paitsi pientä rauhattomuutta.Pitää ottaa katkennu iskari irti, ja metsästää uusi/uudet myös toiselle puolelle.
Kiitoksia, taas tuli vähän lisää tietoa!

Vilkutin
25.02.2018, 14:45
Ja asia mikä askarruttaa on että onkohan tossa "vakio" iskarit? Autoa on korotettu korin ja rungon välistä 50mm korotus paloilla. Renkaina pyörii 33x12.5R15 jos sillä on jotain merkitystä. Ja auto on Hilux vm 1990 2.4 bensa.
Ja mistä kannattaa kysellä?

Korinkorotushan ei iskariin vaikuta ku iskari on rungossa ja akselissa kiinni.
Cros4wd saa hyviä omen iskareita n. 110€/kpl
Mutta vakiot löydät motonetistäkin suoraan.

Lokapoka
26.02.2018, 02:42
Pitääs vaihtaa takalehtijouset kun vanhat on molemmilta puolilta poikki. Mitä ko. Operaatios pitää ottaa huomioon? Oon aika päiviä sitte tilannu ja saanu jousipaketin croswdltä ja nyt pitäis värkätä ne alle. Vaaditaanko pohjaanlyöntikumia katsastukses ja onko se tarpeellinen?Milläs nuo jouset laitetaan oikeaan kohtaan? Ettei oo akseli pian kieros? Mitalla? Vinkkejä?

Jarski899
26.02.2018, 02:45
Ja asia mikä askarruttaa on että onkohan tossa "vakio" iskarit? Autoa on korotettu korin ja rungon välistä 50mm korotus paloilla. Renkaina pyörii 33x12.5R15 jos sillä on jotain merkitystä. Ja auto on Hilux vm 1990 2.4 bensa.
Ja mistä kannattaa kysellä?

Korinkorotushan ei iskariin vaikuta ku iskari on rungossa ja akselissa kiinni.
Cros4wd saa hyviä omen iskareita n. 110€/kpl
Mutta vakiot löydät motonetistäkin suoraan.

Joo noinhan se menee, että korinkorotus ei vaikuta iskareihin. Ja juuri noita omen iskareita oon tutkinut netistä. Motonetissä näyttäisi olevan vakio iskarit loppunut. Eiköhän uusilla iskareilla perän löysähkö ylös alas heijaus saada kuriin. Sellainen homma kävi mielessä että miten perän huohottimen putsaus kannattaa tehdä? Mulla ei ole takaperän huohottimessa mitään letkua, oon käsittänyt että letku kai kuuluisi olla? Mulla ei ole siinä kun se lyhyt mötikkä, ja pikaisesti katsottuna siinä päässä on musta korkki/suoja. Pitää huomenna töiden jälkeen putsata huohottimen ympäristö, ja tutkia tarkemmin. Käsitykseni mukaan siihen letkun päähän on laitettu myös pieni bensasuodatin?
Kiitos taas ohjeista ja avusta!

Vilkutin
27.02.2018, 20:00
Se mötikkä siinä päässä kuuluis liikkua, on semmonen peltinen irto hattu, ja toimiessaan pyöriii löysästi siinä päässä, ite revin sen pois ja putki ylemmäs.

Jarski899
01.03.2018, 04:42
Se mötikkä siinä päässä kuuluis liikkua, on semmonen peltinen irto hattu, ja toimiessaan pyöriii löysästi siinä päässä, ite revin sen pois ja putki ylemmäs.

Okei. Pitääpä itsekkin katsoa mötikkää tarkemmin, jos itsekkin repisi sen hatun pois ja putki ylemmäksi. Ja luonnollisesti putken päähän joku pieni filtteri kiinni?? Kiitoksia taas avuista, selkenee tämäkin asia.

2,4TD
01.03.2018, 05:43
Kierteellä kiinni koko mötikkä, 6mm p-ilmaliitin sopii siihen ja siitä on helppoa vetää putki minne haluaa

Vilkutin
01.03.2018, 17:52
Kysympä täälläkin onko kukaa ottanu ln65 sisäkennoa käteen? Mitä kaikkea purattaa irti?

cab
01.03.2018, 20:51
Kaikki ja ratti ekaksi niin on huomattavasti enemmän tilaa työskennellä. Löytyy youtube pätkiä mistä hyvin selviää mitä ja missä järjestyksessä ja kannattaa pussittaa ruuvit sitä muka kun irroittaa ja ota kuvia sitä muka kun purat niin helpottaa huomattavasti. Vaihda kaikki lamput mittaristossa ja muualla kun kerran irti ei maksa paljon harmittaa paljon enemmän kun huomaa jälkeenpäin että joku on pimeänä

Vilkutin
02.03.2018, 05:49
Jooo, mitaristoon meinasin ledit laittaakkin kun yks kolmesta jo pimeenä.

dodge3500
02.03.2018, 06:15
Jooo, mitaristoon meinasin ledit laittaakkin kun yks kolmesta jo pimeenä.

Laita normi polttimot mulla ainakin ledit pätki ja jotkut varotus valot vaan välähti kun pisti virran päälle

Jarski899
03.03.2018, 00:30
Kierteellä kiinni koko mötikkä, 6mm p-ilmaliitin sopii siihen ja siitä on helppoa vetää putki minne haluaa

Asia selvä, kiitoksia avusta. Pitää kiertää mötikkä irti ja hommata siihen p-ilmaliitin ja vetää putki sopivaan paikkaan.

nurtsa
06.03.2018, 15:15
110 hiluksi kyseessä ja ongelmana on sähköt. Eilen koto pihalla kun meinasin startata nii kuului vain releen naksahdus ja ainoa mitä jäi palaamaan oli latauksen merkkivalo. Välillä kun laittaa virrat päälle niin kuulee kun hehkun rele naksahtaa hetken kuluttua ja startatessa startinrele, nyttenkään mittaristossa ei pala kuin latausvalo. Mietin ensin virtalukon pohjaa mutta kun vika päällä ei mikään toimi (valot yms.) Otin hehkun ajastusreleen irti ja kytkin takasin niin toimi taas normaalisti koko auto. Tänään pelko perseessä aamulla töihin, ja kotiin kaveri heitti kun ei enään lähtenytkään käyntiin. Onko ehdotuksia? Releen irti kytkentä ja takaisin laitto voi olla vaan sattumaa kun heiluteltu johtoja....

nurtsa
06.03.2018, 18:55
110 hiluksi kyseessä ja ongelmana on sähköt. Eilen koto pihalla kun meinasin startata nii kuului vain releen naksahdus ja ainoa mitä jäi palaamaan oli latauksen merkkivalo. Välillä kun laittaa virrat päälle niin kuulee kun hehkun rele naksahtaa hetken kuluttua ja startatessa startinrele, nyttenkään mittaristossa ei pala kuin latausvalo. Mietin ensin virtalukon pohjaa mutta kun vika päällä ei mikään toimi (valot yms.) Otin hehkun ajastusreleen irti ja kytkin takasin niin toimi taas normaalisti koko auto. Tänään pelko perseessä aamulla töihin, ja kotiin kaveri heitti kun ei enään lähtenytkään käyntiin. Onko ehdotuksia? Releen irti kytkentä ja takaisin laitto voi olla vaan sattumaa kun heiluteltu johtoja....

Kävin äsken mittaamassa virtalukkoa, kahteen tulee sähkö. Avain 1 asentoon= ei anna virtaa eteenpäin, avain 2 asentoon= lähtee yhdestä piuhasta sähkö, starttiasennossa antaa toiseen piuhaan sähköä. Sinne jää pari johtoa missä ei ole mitään eloa

Maksaa
07.03.2018, 17:32
minkälaisia kierrejousia taakse vois ajatella että 33" mahtuis mukavasti alle(nyt alla on jotkut sierran etuset joista toinen lens jo mäkeen)..entä etupään korotus?
Ei kauheesti huvittaisi tota koppaa alkaa nostamaan jos siellä joutuu akselia ja keppejä jatkamaan..alla on nyt 32" jotka raapii sisälokareihin
ja sit vielä semmonen, että..mikähän etupäässä naputtaa nelikko päällä ja varsinkin moottorijarrutuksella..??

hiluvitkutin
07.03.2018, 17:57
minkälaisia kierrejousia taakse vois ajatella että 33" mahtuis mukavasti alle(nyt alla on jotkut sierran etuset joista toinen lens jo mäkeen)..entä etupään korotus?
Ei kauheesti huvittaisi tota koppaa alkaa nostamaan jos siellä joutuu akselia ja keppejä jatkamaan..alla on nyt 32" jotka raapii sisälokareihin
ja sit vielä semmonen, että..mikähän etupäässä naputtaa nelikko päällä ja varsinkin moottorijarrutuksella..??

Mikähän hiluxi mahtaa kyseesä olla?

Maksaa
07.03.2018, 18:12
äh..:) taro vm92..ln110 siis?!

jmk
07.03.2018, 19:32
Hj.ssa olen käyttänyt jotain Opelin jousia sellaisia ellipsin muotoisia niihin oli helppo tehdä lautaset päihin kun 48mm vesijohto putki menee just jousen sisälle,

Maksaa
07.03.2018, 19:35
Hj.ssa olen käyttänyt jotain Opelin jousia sellaisia ellipsin muotoisia niihin oli helppo tehdä lautaset päihin kun 48mm vesijohto putki menee just jousen sisälle,

okei..lähinnä just pitäis tietää että minkä mittanen siellä kestäis, tuo sierran jousi siis oli aivan liian lyhyt kun ekassa isommassa pompussa putos pois..ei edellinen omistaja ainakaan pahemmin offaillu;)

hiluvitkutin
07.03.2018, 21:14
Meinsitko niinku lehtien kaveriksi?
Entäpä jos laitat korottavat latit?
Vääntosauvoja edestä kireemmälle, pitäs mahtua jos vielä vähän lekaa näyttää.

Maksaa
07.03.2018, 21:31
joo, ajattelin jousia kun on nuo lautaset jo valmiina..olis edullinen ratkasu..eikös nuo joustot heikkene jos kirraa sauvoista kaikki

hiluvitkutin
07.03.2018, 21:49
Heikkeneehän ne
Saahan sinne palikkaakin...
Melkein jo sitten korin korotus, sa varmaan halvin/helpoin.

Maksaa
08.03.2018, 10:07
Heikkeneehän ne
Saahan sinne palikkaakin...
Melkein jo sitten korin korotus, sa varmaan halvin/helpoin.

ok..mites tuo rattiakselin ja vaihdekepin jatkaminen, saako niihin valmiita leluja?
entä osaatko sanoa tosta etupään ääntelystä mitään..?

tuo nyt ei enää olis kyllä pahan hintanen..riittäiskö 33":lle http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/index.php?page=product_info&id=28611&cid=177&path=0,1571,24,565,86,177&lang=

mau573
08.03.2018, 11:27
ok..mites tuo rattiakselin ja vaihdekepin jatkaminen, saako niihin valmiita leluja?

tuo nyt ei enää olis kyllä pahan hintanen..riittäiskö 33":lle http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/index.php?page=product_info&id=28611&cid=177&path=0,1571,24,565,86,177&lang=
Mulla on 3" korin korotus ja rattiakselia ei oo jatkettu eli sitä ei tarvi jatkaa vielä 3" korotuksessa. Vaihdekeppeihin on pienet jatkot hitsattu.

Mulla on tosiaan se 3" kotin korotus ja alustassa aikoja sitten laittu jotkut emun hiukan korottavat lehdet ja ylätukivarren ja olka-akselin välissä 6cm koropalat ja renkaina 35" kumhot, hyvin mahtuu pyörimään

hiluvitkutin
08.03.2018, 12:39

Varmaan riittää.
Aika sama ku runneri josta kokemusta 33:silla.
Riitti vääntösauvojen kiriminen ja pieni avarrus pyörän kotelossa, helman pään seudulla.
Jos sen korin korotuksen kehtaa tehä niin säilys vetarin kulmat parempana.
Mutta jos maavaraa tarttee niin silloinha tietysti pyörän tuennasta....

hoojii
08.03.2018, 14:10
Onkohan hilux 110;ssä sama vaihteisto ja perät kuin 2,4 td 4-runnereissa?

Tinka 2
08.03.2018, 19:13
Miten tuo Omen +50mm alustasarja korottaa tommosta 170 koppasta. Tarviiko etupäähän vielä tukivarren alle palikkaa että saa kulkemaan tasapainossa. ja minkälaiset ne omen vääntösauvat on jos etupäässä ei oo vinssiä tai muuta painoa onko jäykkä?

2,4TD
08.03.2018, 19:25
Mulla olis jouten 170 kopaseen etupäähän ne sdorin palikat, yläpallon alle. Taisi olla muistaakseni 3cm.

Karvapöpö
09.03.2018, 07:36
Mulla olis jouten 170 kopaseen etupäähän ne sdorin palikat, yläpallon alle. Taisi olla muistaakseni 3cm.

Joutuiko muuten ylätukivartta muokkaamaan paljonkin, että sai käymään? Joskus youtubesta videon näin, mutta en muista enää. :D

Jarski899
09.03.2018, 13:18
Kaipailisin vähän apua, eilen könysin hiluxin alla ja ravisteli käsin kardaania. Jos tukilaakeri on kunnossa ei lieni laakeri kunnossa kun kartaani heiluu käsi voimin ylös alas siitä tukilaakerin kohdalta? Mulla meinaa heiluu sentti kaupalla ylös alas, ja se kumi näyttää silmämääräisesti olevan kunnossa mutta aika reilusti antaa periksi. Auto on ollu niin kk päivät mulla, ja tutkin tota hommaa kun auto tahtoo hieman täristä/jyristä maantieajossa. Enkä äkkiseltään keksi muutakaan vikaa. Taakse vaihdoin uudet iskarit ja takapään niiaus muuttui paremmaksi. Tosin edestä menee iskarit myös vaihtoon kun näyttää toiselta puolelta vuotavan. Oon vaihtanu etu/takaperä, vaihde ja jakolootan öljyt juuri. Jyrinä ja tärinä voumistui ehkä hieman kun laitoin renkaisiin painetta n.1,9 kiloa. Ei oo hajuakaan paljon 33x12.5R15 (mutikoihin) rengastukseen kuuluisi pitää paineita maantieajossa? Kun auto tuli mulle oli n.1.7kiloa. ja paljon uskaltaa pudottaa kun lähtee metsään että ei lähde vanteelta?

2,4TD
09.03.2018, 16:26
Joutuiko muuten ylätukivartta muokkaamaan paljonkin, että sai käymään? Joskus youtubesta videon näin, mutta en muista enää. :D

Ei juurikaan, pikkuisen mulkkuvinkulla ruuvien kohtia pyöristin kun pidemmät pultit pitää laittaa

jmtr83
09.03.2018, 19:10
Terve. Anto toi ohjausvarsi hiluxista periks. Ja hommasin uuden. Mut nyt ois kysymyksenä se, että saako siihen bumerangiin uutta sitä kuulaa mistään hommattua? Mittailin sitä ni se ois sellasen pari milliä kulunut, ja aika kananmunan mallinen. Kyseessä 87 ln65 hiluxi.

Hcet
09.03.2018, 20:00
Terve. Anto toi ohjausvarsi hiluxista periks. Ja hommasin uuden. Mut nyt ois kysymyksenä se, että saako siihen bumerangiin uutta sitä kuulaa mistään hommattua? Mittailin sitä ni se ois sellasen pari milliä kulunut, ja aika kananmunan mallinen. Kyseessä 87 ln65 hiluxi.

Ei saa uutta kuulaa bumerangiin tietääkseni vaan joutuu ottamaan koko bumerangin uutta. Multa löytyy bumerangi jos tarvetta.

Tinka 2
09.03.2018, 20:02
Oisko minkä hintaset postien kanssa?

Vilkutin
10.03.2018, 07:03
En tiä ratkaseeko sun onkelmaa mut auttaisko toi?
http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/index.php?page=product_info&id=31266&cid=371&path=0,1571,24,565,89,371&lang=

2,4TD
10.03.2018, 08:04
Oisko minkä hintaset postien kanssa?

En tiedä mitä on postikulut, noi kikkareet nyt ei kalliit ole. Laita vaikka s-posti niin helpompi sen kautta jatkaa eikä tukkia palstaa :D

Maksaa
10.03.2018, 09:00
No löytyhän se kalkatuksen syy kun vaivautu auton alle..
Etukardaanin kaikki kolme laakeria valmiit(tuplanivelmalli?) ja takanta etummainen..meinasin paikallisesta varaosaliikkeestä lähteä kyselemään, tarviikohan mittailla mitään vai saako ihan reknumerolla käypäset? Ja oliko tossa tuplanivelmallissa mitään kummallisuutta kun jossain luki että ei tule kalua ja toisessa että ei ongelmia..

2,4TD
10.03.2018, 10:04
No löytyhän se kalkatuksen syy kun vaivautu auton alle..
Etukardaanin kaikki kolme laakeria valmiit(tuplanivelmalli?) ja takanta etummainen..meinasin paikallisesta varaosaliikkeestä lähteä kyselemään, tarviikohan mittailla mitään vai saako ihan reknumerolla käypäset? Ja oliko tossa tuplanivelmallissa mitään kummallisuutta kun jossain luki että ei tule kalua ja toisessa että ei ongelmia..

Tuplanivelen ristikot on eri kokoiset, katso Tamgearsilta niin saat oikeat, siellä tuplanivelessä on myös neulalaakerit, ne kannattaa vaihtaa myös kun purkaa kartaanin

nurtsa
11.03.2018, 16:41

Vika paikallistettu pääsulakerasiaan. Tovottavasti olis joskus jollekkin hyötyä

Jarski899
11.03.2018, 17:48
Kaipailisin vähän apua, eilen könysin hiluxin alla ja ravisteli käsin kardaania. Jos tukilaakeri on kunnossa ei lieni laakeri kunnossa kun kartaani heiluu käsi voimin ylös alas siitä tukilaakerin kohdalta? Mulla meinaa heiluu sentti kaupalla ylös alas, ja se kumi näyttää silmämääräisesti olevan kunnossa mutta aika reilusti antaa periksi. Auto on ollu niin kk päivät mulla, ja tutkin tota hommaa kun auto tahtoo hieman täristä/jyristä maantieajossa. Enkä äkkiseltään keksi muutakaan vikaa. Taakse vaihdoin uudet iskarit ja takapään niiaus muuttui paremmaksi. Tosin edestä menee iskarit myös vaihtoon kun näyttää toiselta puolelta vuotavan. Oon vaihtanu etu/takaperä, vaihde ja jakolootan öljyt juuri. Jyrinä ja tärinä voumistui ehkä hieman kun laitoin renkaisiin painetta n.1,9 kiloa. Ei oo hajuakaan paljon 33x12.5R15 (mutikoihin) rengastukseen kuuluisi pitää paineita maantieajossa? Kun auto tuli mulle oli n.1.7kiloa. ja paljon uskaltaa pudottaa kun lähtee metsään että ei lähde vanteelta?

Noniin kävin tänään ostamassa Motonetin kannatin laakerin, saas nähdä tekeekö tolla mitään. Kun saan vaihdettua. Noin 80€ joutu köyhtymään.

cab
11.03.2018, 18:08
Alkuperäinen kirjoittaja nurtsa https://forums.offipalsta.com/ModernBlue/buttons/viewpost.gif (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=1375496#post1375496)

Pääsulakerasiassa oli mikä vika selitä ja kerro niin helpottaa jos jollekin sama vika ilmenee.

ilex
12.03.2018, 20:27
Ln170 päätti parkissa ollessaan kytkeä lähivalot palamaan ihanitsekseen,sammumaan ne sai irrottamalla akun johdot..varmaan jossain täällä foorumilla käsitelty ongelmaa,mutta liekö rele tai joku muu maadoitus häikkä,en ole vielä ehtinyt asiaan perehtyä,mut jos jollain täällä tuntumaa olisi asiaan niin kiitän ohjeista.

nurtsa
13.03.2018, 16:12
Alkuperäinen kirjoittaja nurtsa https://forums.offipalsta.com/ModernBlue/buttons/viewpost.gif (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=1375496#post1375496)

Pääsulakerasiassa oli mikä vika selitä ja kerro niin helpottaa jos jollekin sama vika ilmenee.

Am1 sulake huono kosketus

Hcet
13.03.2018, 17:01
Tarve olisi päästä tuosta etusatulalla olevasta jarruputket pätkästä eroon, että olisi tuo murroksen vaihto metsässä joutusampaa. Nyt jarrukilvestä putken kiinnityskohta on lovettu ja satulan ja putken saa välistä uitettua pois, mutta pitkässä juoksussa uskon putken pettävän tuollain irroitellessa samalla pystyisi jättämään tuon jarrukilven pois.

Onko tuohon suoraan sopivaa letkua tai ideaa. Tai saisiko jossain teetettyä riittävän pitkän letkun missä olisi toisessa päässä banjoliitin satulaan liittämistä varten ja toisessa päässä samanlainen kuin on nyt rungon päällä olevassa letkun ja putken liitoksessa?

Jarski899
13.03.2018, 17:38
Noniin tänään aloin vaihtamaan sitä kardaanin tulilaakeria, ja nyt se on penkissä kiinni. Mutta kuinka helvetin tiukkaan se 24mm mutteri on täräytetty kiinni? Se on niin tiukassa että koko pötkö kääntyy penkissä. On koitettu jatkovarella, ja pultti koneella. Eikä niin mihinkään inahda, vituttaa kun noin simppeli homma tyssää tohon. Kai se on kohta käytävä töistä hakee talon isoin pultti pyssy. Enkä ole kyllä mun mielestä jäänyt mitää huomioimatta? Mitä YouTubesta katsoin jonkun videon niin se lähti melkein yskimällä irti.

dodge3500
13.03.2018, 22:01
Tarve olisi päästä tuosta etusatulalla olevasta jarruputket pätkästä eroon, että olisi tuo murroksen vaihto metsässä joutusampaa. Nyt jarrukilvestä putken kiinnityskohta on lovettu ja satulan ja putken saa välistä uitettua pois, mutta pitkässä juoksussa uskon putken pettävän tuollain irroitellessa samalla pystyisi jättämään tuon jarrukilven pois.

Onko tuohon suoraan sopivaa letkua tai ideaa. Tai saisiko jossain teetettyä riittävän pitkän letkun missä olisi toisessa päässä banjoliitin satulaan liittämistä varten ja toisessa päässä samanlainen kuin on nyt rungon päällä olevassa letkun ja putken liitoksessa?

Hiflexillä on luvat tehdä jarruletkuja pirkkalassa

ilex
14.03.2018, 17:43
Ln170 päätti parkissa ollessaan kytkeä lähivalot palamaan ihanitsekseen,sammumaan ne sai irrottamalla akun johdot..varmaan jossain täällä foorumilla käsitelty ongelmaa,mutta liekö rele tai joku muu maadoitus häikkä,en ole vielä ehtinyt asiaan perehtyä,mut jos jollain täällä tuntumaa olisi asiaan niin kiitän ohjeista.

No rele se siinä oikutteli, uus maksoi peräti 9.50€

Jarski899
15.03.2018, 14:11
Noniin tänään aloin vaihtamaan sitä kardaanin tulilaakeria, ja nyt se on penkissä kiinni. Mutta kuinka helvetin tiukkaan se 24mm mutteri on täräytetty kiinni? Se on niin tiukassa että koko pötkö kääntyy penkissä. On koitettu jatkovarella, ja pultti koneella. Eikä niin mihinkään inahda, vituttaa kun noin simppeli homma tyssää tohon. Kai se on kohta käytävä töistä hakee talon isoin pultti pyssy. Enkä ole kyllä mun mielestä jäänyt mitää huomioimatta? Mitä YouTubesta katsoin jonkun videon niin se lähti melkein yskimällä irti.

Vastataan itse itselle, että lähtijän se mutteri. Vaati vaan järeämmän pultti koneen. Muta tiukassa oli mutteri.

Luoppis
16.03.2018, 12:52
Vastataan itse itselle, että lähtijän se mutteri. Vaati vaan järeämmän pultti koneen. Muta tiukassa oli mutteri.

Kai nakuttelit/väänsit sen mutterin kaulassa olevan lukituslipareen auki siitä urastaan? Se mutteri pitäisi muuten olla avattavissa ihan kardaanin ollessa paikallaan auton alla, mulla riitti Makitan akkupulttipyssy kun olin laiska.

Maksaa
18.03.2018, 13:21
No niin ristikot vaiheltu kaikki eteen ja taakse yks, etu kartaaniin myös vaati sen pronssi helan. Kummasti se hiljeni..
Vastauksia kun ei ole vielä antaa ni jatketaas kysymys linjalla..puhallin lakkasi hönkimästä länmintä, rintapellissä olevan hanan vaijeri liikkuu normaalisti ja nostaa lämpöjä normisti..ei vaan prkl puhalla ku kylmää?!

Luoppis
19.03.2018, 15:20
No niin ristikot vaiheltu kaikki eteen ja taakse yks, etu kartaaniin myös vaati sen pronssi helan. Kummasti se hiljeni..
Vastauksia kun ei ole vielä antaa ni jatketaas kysymys linjalla..puhallin lakkasi hönkimästä länmintä, rintapellissä olevan hanan vaijeri liikkuu normaalisti ja nostaa lämpöjä normisti..ei vaan prkl puhalla ku kylmää?!

Entäs se keskikonsolissa oleva sekoitusläppä? Kääntääkö vaijeri sitä yhtään/tarpeeksi? Sen läpän käyttövipu on ainakin 80-lukulaisissa käsiteltävissä ilman mitään purkamista apparin jalkatilassa. Jos sieltä on vaikka se vaijerin pää irti tai vaatii säätöä. Toinen vaihtoehto on se, että lämppärin kennon ympäriltä on semmoset vanhat vaahto tms. muoviset tiivisteet tuhoutuneet aikojen saatossa ja kaikki kennon kotelosta läpi tuleva ilma ei mene kennon läpi vaan sen ohi. Senkin näkee, kun irrottaa sen hanskalokeron takana olevan puhaltimen ja kennon kotelon välisen muoviputken ja sen isomman tötterön mikä on kennokotelon edessä. Samalla näkee onko se sekoittajan läppä rikki tai pois paikoiltaan.

Maksaa
19.03.2018, 16:51
Entäs se keskikonsolissa oleva sekoitusläppä? Kääntääkö vaijeri sitä yhtään/tarpeeksi? Sen läpän käyttövipu on ainakin 80-lukulaisissa käsiteltävissä ilman mitään purkamista apparin jalkatilassa. Jos sieltä on vaikka se vaijerin pää irti tai vaatii säätöä. Toinen vaihtoehto on se, että lämppärin kennon ympäriltä on semmoset vanhat vaahto tms. muoviset tiivisteet tuhoutuneet aikojen saatossa ja kaikki kennon kotelosta läpi tuleva ilma ei mene kennon läpi vaan sen ohi. Senkin näkee, kun irrottaa sen hanskalokeron takana olevan puhaltimen ja kennon kotelon välisen muoviputken ja sen isomman tötterön mikä on kennokotelon edessä. Samalla näkee onko se sekoittajan läppä rikki tai pois paikoiltaan.

joo, pitää tuo tutkia. eilinen meni hiluun penkkejä vaihdellessa

2,4TD
19.03.2018, 19:37
Tuli nyt tuosta penkistä mieleen, mitä jakkaroita porukat on sovitellut hiluihin?
Alkaa olemaan suht loppu noi omat ja penkinlämmittimet hajalla, kaikkein parhaimmathan noi ei ole.
Jostain 2-ovisesta varmaan kannattaa saalistaa että säilyy se kippi.
Jotain määräyksiä lienee mitä rakennelmia noihin saa tehdä?

jmk
19.03.2018, 21:21
Tuosta penkin vaihdosta, onko turvavyönvasta kappale penkissä vai pohjassa kiinni? Jos pohjassa niin ainut rajoittava taitaa olla kiinnikkeiden sopivuus, ei ole kertaakaan kukaan kysellyt kiinnitysten perään. Joskus hj.n penkeille tein sellaisen sovituksen että jalustat jäi vanhat ja toiset penkit näihin kiskoihin pultaten kiinni

PohjanP
19.03.2018, 22:11
Olen hakenut vikaa. Ajaa 40 km tulee sellainen jurnutus ääni. Ääni kuuluu vaikka ajaa 2 veto tai 4 vetopäällä. Tai auto rullaa vapaallakin. Katselin laakerit,kartaanit. Vaihoin vasta syntettiset öljyt 75W/90 laatikko,perät, jakolaatikko. Samalla laitoin uudet stefat. Onko kelhään vastaavaa kokemuksia?

Maksaa
19.03.2018, 23:58
Tuli nyt tuosta penkistä mieleen, mitä jakkaroita porukat on sovitellut hiluihin?
Alkaa olemaan suht loppu noi omat ja penkinlämmittimet hajalla, kaikkein parhaimmathan noi ei ole.
Jostain 2-ovisesta varmaan kannattaa saalistaa että säilyy se kippi.
Jotain määräyksiä lienee mitä rakennelmia noihin saa tehdä?

Miulla tuli ilmeisesti jotkut nissan sx:n penkit..hilun omat jalat pulttasin 8mm kierretangolla kiskoihin ja erikokosia korokepaloja väliin että nousi samalla vähän ylemmäs ja sai muutenki vaateriin. Tommoset pikkuauton penkit siitä huonoja että kauheesti ei jää rakoa takaosastolle pääsyä varyen kun kippaa pekin..

2,4TD
20.03.2018, 05:51
Miulla tuli ilmeisesti jotkut nissan sx:n penkit..hilun omat jalat pulttasin 8mm kierretangolla kiskoihin ja erikokosia korokepaloja väliin että nousi samalla vähän ylemmäs ja sai muutenki vaateriin. Tommoset pikkuauton penkit siitä huonoja että kauheesti ei jää rakoa takaosastolle pääsyä varyen kun kippaa pekin..

Eihän sitä jää orkkispenkilläkään, kiskoja pitkin joutuu siirtämään eteen. Kippi riittää esim hirvijahdissa että saa aseen kyytiin ja pois.
Turvavyö jakkarassa kiinni, nostaa ei paljon pysty että sopii vielä jalat tuonne ratin alle ja autoon kulkeminen ei mene hankalaksi. Tuli noi arb nappulat laitettua aikoinaan tuohon ratin pieleen vasemmalle ja muutaman kerran jo lenelleet kun autoon menee

Maksaa
20.03.2018, 07:03
Eihän sitä jää orkkispenkilläkään, kiskoja pitkin joutuu siirtämään eteen. Kippi riittää esim hirvijahdissa että saa aseen kyytiin ja pois.
Turvavyö jakkarassa kiinni, nostaa ei paljon pysty että sopii vielä jalat tuonne ratin alle ja autoon kulkeminen ei mene hankalaksi. Tuli noi arb nappulat laitettua aikoinaan tuohon ratin pieleen vasemmalle ja muutaman kerran jo lenelleet kun autoon menee

joo, siis tarkotin että ei mene kiskoja myötenkään tarpeeksi eteen että olis hyvä sukeltaa takaosastolta ettimään kamoja

amatyyr
22.03.2018, 14:36
Pitäishän ne muutoskatsastaa, vaikka ei niitä keskivertomasentunut katsastaja välttämättä sieltä bongaa. Ei ne ton korkuset vielä ongelmia tuo.

Toinen simppeli vaihtoehto kopsauttaa alalautanen irti ja sen alle holkki. Ironmanikohan niitä myi valmiinakin... Sitä ei huomaa sen vertaa.

Paras budjettiversio vaihtaa iskarit säädettävällä alalautasen paikalla oleviin Bilsteineihin (5100): https://www.bilsteincanada.com/pdf/5100.pdf
Vaikka täältä: http://www.4x4proyect.com/parts/bilstein-offroad--24-245487-5100-r.h.a.-series-b8-shock/en

Tämä viimeisin voisi olla varsin kätevä kampe, kun ei nuo alkuperäiset iskarit aivan täydessä iskussa taida enää olla. Kiitos vinkeistä!

No niin, nyt on alla nuo yo. iskarit, ja samalla vaivalla meni alle myös uudenkarheat orkkisjouset. Keula nousi n. 70mm lähtökohtaan verrattuna, eli lie 50-60mm tehdasuuteen nähden. Ensin kokeiltiin jättää korotus toiseksi ylimpään, n. 50mm korottavaan pykälään, mutta ennen suuntausta piti tehdä päätös malttaako jättää keulan n. 40mm alemmas kuin perän, ja totta kai nälkä kasvoi syödessä. Muutoskatsastuksessa ihmetteli parikin inssiä, että mitä tästä nyt pitäisi kirjoittaa, kun jousi on vakio ja iskunvaimenninkin tähän malliin tehty, iskunvaimentimen merkin vaihto kun ei ole muutoskatsastuksen alainen asia. No, kun se kerran korottaa alustaa, niin päätti kirjoittaa asian otteeseen varmuuden välttämiseksi, ettei kukaan muukaan tuosta loppuelämän aikana napise.

Tietty autosta tuli nyt ihan erilainen ajaa, kun keulan pehmenneistä jousituselementeistä lähti yli 300tkm pois, ja taitaa Bilsteinin keppi muutenkin olla hieman tanakampaa tekoa kuin uusi alkuperäinen. Mitään vertailukohtaa mihinkään muihin ratkaisuihin ei ole, mutta tämä kelpaa minulle, ainakin toistaiseksi.

- amatyyr -

Ps. Nuo kepit sai tilattua ihan paikallisen jälleenmyyjän kautta, hinta 350e / pari tiskin yli näppiin ojennettuna.

Haukitaro
23.03.2018, 11:36
Muutama kysymys asiasta ymmärtäville!
Eli tyhjäkäynti seilaa riippumatta siittä onko moottori kylmä tai lämmin ja aina käynnistyksen jälkeen kierrokset matalalla, josta ne nousee jossain vaiheessa ylemmäs (1200rpm)! Edellinen omistaja ruuvannu hiukan syöttöä isommaks! (Ei savuta kuitenkaan)
Saako sitä kylmäkäynti-avustinta kuntoon kotikonstein, ilmeisesti vika siinä!?
Toinen asia on virransaanti, nimittäin pyyhkijät toimii välillä normaalisti ja välillä hitaammin! samalla kun pyyhkijät "normalisoituu" niin kierrokset koneessa nousee ihan pikkasen! Mikähän tämä juttu?
Jännitemittari kajuutassa näyttää kyllä tasasesti, n.14V! Toinen akku näyttää jo kulahtaneelta!
Kolmas asia liittyy näihin Ala-Plast levikkeisiin, eli jos jollain ois kuva missä levikkeet on paikoillaan!?
Autona Taro -96 2.4d ja ajettu 200tkm!

Haukitaro
23.03.2018, 11:42
Ja moottori on tuo 61kw!

leppänen
26.03.2018, 06:00
tarvis muutoskatsastella ln65 taka-akseliin rangen 3-linkki eli A-frame ja rangen alatukivarret. eräskonttori ei lähteny katsastaan ja toinen konttori sanoi että onnistuu. rangesta löytyy paperit voi esittää katsurille mistä autosta luovutettu. löytyykös täältä ketään kuka olis tehny itelle muutoskatsastuksen samoilla härpäkkeillä? kaveri kehu että sai meneen pelkällä tolla rekkari otteella läpi. onko jotain muuta infoo asiasta?

nurtsa
26.03.2018, 06:22
tarvis muutoskatsastella ln65 taka-akseliin rangen 3-linkki eli A-frame ja rangen alatukivarret. eräskonttori ei lähteny katsastaan ja toinen konttori sanoi että onnistuu. rangesta löytyy paperit voi esittää katsurille mistä autosta luovutettu. löytyykös täältä ketään kuka olis tehny itelle muutoskatsastuksen samoilla härpäkkeillä? kaveri kehu että sai meneen pelkällä tolla rekkari otteella läpi. onko jotain muuta infoo asiasta?

Olen katsastanut rangen varret 65:een. Mulla oli Rangen lukkopelti mukana mistä näki akselipainot ja runkonumeron. Lisäksi ne vaati aika tarkan selostuksen paperille mitä tehty miten hitsattu yms.....

Tinka 2
26.03.2018, 11:15
Meneeko 170 koppasen hiluxin vakio 6'' vanteelle 245/75/16 rengas? Taulukon mukaan pitäs olla vähintään 6,5''. onko kukaan kokeillu?

jmk
26.03.2018, 11:30
Ei ole oma kohtaista kokemusta mutta uskoisin että onnistuu. Kyseessä kuitenkin korkea profiilinen rengas niin ei pitäisi olla ongelmaa. Jos ei rengasasentaja sit tee siitä ongelmaa.

Jarski899
26.03.2018, 13:14
Kaipaisin apua konkareilta taas kerran. Eli vaihdoin tossa joku aika sitten kartaanin tukilaakerin ja huomasin kun pudotin kartaanin maahan että se jakolaatikon pään laipan stefa jakolaatikossa tihkuaa hieman öljyä. Ei kuitenkaan ulos asti, nyt kun ajoin viikonloppuna 300km lenkin niin kotiin tullessa se stefa vuoti jo ulos asti. Tätä vuotoa ei ollut uusilla öljyillä ennen tätä pitempää lenkkiä. Missä suunnalla jakolaatikon huohotin sijaitsee? On varmaan sekin tukossa, vaihdoin aikaisemmin öljyt jakolaattikkoon käytin teboilin EP 75W90, onko sopimaton öljy jakolaattikkoon? Pitää puhdistaa se huohotin ja vaihtaa se stefa. On vaan tallipaikkan vaihto menossa että en viitsi ulkona Stefan vaihtoa tehdä, ja soitin hemi koneistukseen ja noin150 maksaa Stefan vaihto jos sinne vie. Että jos saisi ohjeet sen huohottimen puhdistukseen/missä se on jakolaatikossa? Ja lähtisi siitä liikenteeseen. Tallikaveri sanoi että saattaa loppua vuoto kun putsaa sen huohottimen.

Vilkutin
30.03.2018, 12:05
Veikkaus että löytyy laatikon päältä... Ku otat keppien ympäriltä kumit pois.

Koukku
02.04.2018, 08:57
Kirjassa vanteet 205/16 ja haluis laittaa isommat. Auto pääsääntöisesti pikipinnalla ajossa, silti tarkoitus laittaa at-kumit. Onko kokemuksia mitkä mahtuu ja mitkä leima-ukko hyväksyy?

Hartsa69
02.04.2018, 09:12
32" suurin minkä saa leimattua,siis tuumakokosista.Itse laiton 15"vanteelle niin tulee kumia paremmin päälle.Sopii helposti,tosin alustaa korotettu omassa 50mm.

QUOTE=Koukku;1378122]Kirjassa vanteet 205/16 ja haluis laittaa isommat. Auto pääsääntöisesti pikipinnalla ajossa, silti tarkoitus laittaa at-kumit. Onko kokemuksia mitkä mahtuu ja mitkä leima-ukko hyväksyy?[/QUOTE]

Vilkutin
04.04.2018, 16:59
Onko LN65 hilun imusarjan hehku samassa johdossa kun neljä muutakin hehkua vai onko sillä jotain muuta ohjausta?

Jarski899
05.04.2018, 06:43
Veikkaus että löytyy laatikon päältä... Ku otat keppien ympäriltä kumit pois.

Kiitos avusta, meinasinkin että pakko olla laatikon päällä kun könysin auton alla ei näkynyt mitään. Eli sisältä päsee käsiksi, pitää katsoa ne kun kerkiää.

BJ-40/76
05.04.2018, 23:04
Onko LN65 hilun imusarjan hehku samassa johdossa kun neljä muutakin hehkua vai onko sillä jotain muuta ohjausta?

Hehkutus tapahtuu siten, että ensin akkujännite kytketään pelkästään sylinterinkannessa oleville 4 hehkutulpalle, ja sitten kun (oliko Boxi/matolaatikko, vai kun on käynnissä?) on tarve jälkihehkulle, siis yleensä? kun kone on käynnissä, niin tuo imusarjahehku toimii esivastuksena hehkutulpille... siis hehkutulpille johdetaan kylmäkäynnistyksessä? sähköä tuon imusarjahehkun kautta, että hehkutulpat pysyy "kuumana-" ja suihkun dsl annos syttyy ajallaan.
-> tuon imusarjahehkun tarkoitus on pudottaa hehkutulppien tehoa niin paljon, että ne ei pala, vaikka kone käy.

Koukku
09.04.2018, 14:10
Mahtuuko -12 Hiluxissa 265/65/17 -et30 pyörimään?

jykä 870
24.04.2018, 20:53
meniköhän minulla sammutus solenoidi pimeeksi kun löi kipinää se vihreäjohto siitä syöttö ruuvin alta kun kun ruuvasin syöttä pienemmälle eikä lähe käyntiin enää vai jokin muu rele sulakkeita ole katsellu kanssa

BJ-40/76
24.04.2018, 22:28
meniköhän minulla sammutus solenoidi pimeeksi kun löi kipinää se vihreäjohto siitä syöttö ruuvin alta kun kun ruuvasin syöttä pienemmälle eikä lähe käyntiin enää vai jokin muu rele sulakkeita ole katsellu kanssa

Polttanut varmaan sulakkeen. toimiiko öljynpaineen merkkivalo? minkä ikäinen hilux? (sulakkeita voi löytyy useammasta paikkaa....)

jykä 870
25.04.2018, 04:59
hilux on 91 ln 110 öljyn merkkivalo pelaa sammu siinä ruuvatessa

luka
25.04.2018, 09:58
Mahtuuko -12 Hiluxissa 265/65/17 -et30 pyörimään?
Mahtuu, mutta laita ennen 265/75-16 -et25

Jappi
25.04.2018, 16:46

ACC nimen alla oleva sulake teki ainakin tuon.

jykä 870
25.04.2018, 17:24
sulakkeet katsottu kuskin jalkatilasta ja vänkärin puolelta konehuoneesta onkoha vielä jossain sulakkeita ln 110

Jappi
25.04.2018, 18:31
Kannattaa katsoa että sinne jalkatilan sulaketaululle tulee myös sähkö... Aika monta johtosarjaa on kärähtänyt etulokarin sisältä, jostain syystä siihen sisälokarin kiinnitykseen pitää laittaa pitkä peltiruuvi...

BJ-40/76
25.04.2018, 23:09
hilux on 91 ln 110 öljyn merkkivalo pelaa sammu siinä ruuvatessa

Siis ei syty/pelaa enää.

Minä katselisin ne sulakkeet VIELÄ kerran, siis nuo muovisulakkeet voi palaa siten, että pitää katsoa tarkasti, että näkee.
-> koita uudella sulakkeella...

jykä 870
26.04.2018, 16:59
sieltä se löytyi latauksen merkkivalon sulake oli pimeenä heti pärähti käyntiin voi tätä onnen päivää

jmtr83
30.04.2018, 18:28
Mistä mahtais kannattaa hommata uus tuulilasi ln65 hiluxiin? Tai jos jollakin sattuis olemaan hyvä kuntonen ylimääräisenä, ni voi tarjota.

harrasteauto
30.04.2018, 18:41
Kuttilan autolasi Salon ja Someron välissä. Vaihtavat saman tien samaan hintaan ehdit vain sano hep niin on vaihdettu.

Maksaa
02.05.2018, 09:14
Onko kukaan korin noston yhteydessä nostanu jakista ylemmäs? Vinkkejä ja kuvia tukiraudan ratkaisuista?

VW Taro
02.05.2018, 15:50
Minkä merkkiset jarrusatulat kannattaa ostaa hilux ln110 koriseen

Ristus
02.05.2018, 16:52
Onko kukaan korin noston yhteydessä nostanu jakista ylemmäs? Vinkkejä ja kuvia tukiraudan ratkaisuista?

Taitaa olla samaa puuta laatkinon kanssa eli vaatisi myös laatikon ja koneen noston?

hiluvitkutin
02.05.2018, 17:01
Minkä merkkiset jarrusatulat kannattaa ostaa hilux ln110 koriseen

Liekkö tuolla merkillä nyt nii väliä?

VW Taro
02.05.2018, 17:08
Liekkö tuolla merkillä nyt nii väliä?

Noo sillä tarkotinkin kun tuntuu olevan halvin merkki 60€ ja kallein 200€ ja merkkejä 8 eri et onko laadussa jotain eroja

nurtsa
03.05.2018, 04:31

Ite nostin siten että jakolaatikon viimeisen kannen päälle pulttasin 4-5 mm levyn. (Metallipajassa polttivat sopivan muodon kun vein tiivisteen malliksi ja piirsivät koneelle kuvan). Sitten vaan korvien tekoon ja jotkut kumit rungon ja levyn väliin. Nostin noin 5cm. Kone omalla paikalla. Tuli maavaraa aikas paljon lisää kun sai ottaa hilun oman laatikon palkin pois. Taka akselin kannatinlaakerin kannattaa samalla kääntä hiukan muuten ei kestä kauaa

VW Taro
08.05.2018, 09:04
Mistä ootte ostellut uusia tuulilaseja Ln110 korimalliin?

Lonely Rider
11.05.2018, 00:11
Paras budjettiversio vaihtaa iskarit säädettävällä alalautasen paikalla oleviin Bilsteineihin (5100): https://www.bilsteincanada.com/pdf/5100.pdf
Vaikka täältä: http://www.4x4proyect.com/parts/bilstein-offroad--24-245487-5100-r.h.a.-series-b8-shock/en

Kuinkahan paljon noilla bilsteinin säädetävillä viittisi etupäätä korottaa? Paperi sanoo että sokka kolmannessa pykälässä korottaa noin 1,75 tuumaa ja sokka neljännessä pykälässä noin 2,5 tuumaa. Muistaakseni 2 tuumaa pidetään max. korotuksena jos ja kun etuperää ei lasketa. Vai onko se ylipäänsä kuinka kriittinen tämän tyyppisellä korotustavalla :confused: Toisaalta meinasin laittaa nuo iskarit ryhdikkäiden mutta 10 v vanhojen jousien kanssa, se ehkä antaa hiukan anteeksi maksimiin korottaessa kun jouset lienevät karvan verran painuneet ajan kuluessa.

sirrom
11.05.2018, 16:01
Mistä ootte ostellut uusia tuulilaseja Ln110 korimalliin?
Kuttilan autolasi salon-someron välissä vaihtavat saman hintaan käden käänteessä

Maksaa
17.05.2018, 06:33
Onkos tietoa minkä korkuiset on alkuperäset kannake kumit lavan ja rungon välissä, ln110.

Jappi
19.05.2018, 21:48
Onkos tietoa minkä korkuiset on alkuperäset kannake kumit lavan ja rungon välissä, ln110.

Tarkkaa tietoa ei ole kun ei autoa enää ole mutta olikohan siellä kumeja ensinkään? Jos oli niin sentti tai alle, varmuudella vähemmän kuin hytin alla.

amatyyr
20.05.2018, 19:36
Mikä tämä on? Sijaitsee dee-kupin c-pilarin sisällä takaturvavyön rullan yläpuolella ilman ulostuloaukossa, kuva otettu alhaalta ylöspäin pilarin sisään. Tuota heilutellessa ulostuloritilä heiluu myös, eli ovat samaa palikkaa. Kopista ei oikein pääse ilma pois, voisiko tuo olla jotenkin tukossa tms?

- amatyyr -

TAA1000
21.05.2018, 07:29
Moro,

Elikkäs on menny piuha poikki laturille, jännitteensäätimeen menevästä liittimestä aivan juuresta. (Kulkine on juuri "täysikänen" LN170) Saakos noita liittimiä mistään muuten kuin ostamalla johtosarjan kokonaan? Koitin korjata juottamalla siihen olemattomaan nysään piuhan kiinni, mutta ei oo tarpeeksi tartuntaa tullakseen varmaksi ja toimivaksi. Motonetin yhdestä yleismallin liittimestä voisi onnistua modaamaan jonkinlaisen räpellyksen, mutta kyllä oikeanlainen olisi aina paras vaihtoehto.

EDIT. Tulipa mieleen, että tietysti vois vetää joka karvaan oman liittimen päähän ja tuikata kiinni ja ruutata kuumaliimaa tuo jännitteensäätimen pesä sitten täys. Vois ehkä jopa toimia ja eikä tärinästä irtoa liittimet :P

TAA1000
21.05.2018, 21:25
Ja jatkokyssäriä... tuusasin sen kuumaliima"liittimen" ja vaikuttaa aika pätevälle ja varmalle ratkasulle. Mutta, mutta, heräte on kateissa. Saako mistään netin syövereistä tuon kulkineen kytkentäkaavioo? En äkkiseltään mistään semmosta löytäny. :confused:

TAA1000
22.05.2018, 09:14
Tämä lienee oikea kytkäri (LN170 2L-T)?

TAA1000
23.05.2018, 21:16
Eli lataus systeemit olis nyt käyty läpi ja laturi latailee ok (vedin viimesen pätkän tuota herätepiiriä uudella johdolla). Ilmaantui uusi murhe, onkohan muilla oirehtinu samoin? Nyt pääsulake kojahtaa lähes heti kun antaa pikkusenkin kierroksia koneelle :confused: Epäilyni alkaa kohdistua joko startin puolelle tai jos jompi kumpi akku on sisäisesti saanu kipeetä/ollu tekovikanen ja kennot liian lähekkäin tms. Tähän päätelmään tulin siitä syystä, että nähtävästi(?) startti sekä latauspiiri on suoraan tuon pääsulakkeen takana, kaikilla muilla on oma pienempi paukkunsa (ja kaikki säilyvät ehjinä).

Ideoita/kokemuksia/vinkkejä? Alkaa pikkusen jo puuduttaa tuon kikottinmen ympärillä häärääminen.

2,4TD
24.05.2018, 04:45
Miksi startti sulakkeen polttaisi auton käydessä ja kierroksia antaessa?
Omasta Ln170 oli startti loppu jossain 600tkm kohdilla eikä sulakkeiden päälle käynyt. Jos startatessa palaisi niin silloin startti,eikös akut saa eliminoitua akkulaturilla niin on testattu sekin vaihtoehto.

TAA1000
24.05.2018, 06:03
Miksi startti sulakkeen polttaisi auton käydessä ja kierroksia antaessa?
Omasta Ln170 oli startti loppu jossain 600tkm kohdilla eikä sulakkeiden päälle käynyt. Jos startatessa palaisi niin silloin startti,eikös akut saa eliminoitua akkulaturilla niin on testattu sekin vaihtoehto.

Laturi ja startti on ainoot jotka menee suoraan tuon pääsulakkeen 100A läpi, siitä ajattelin (jos startilta jää jotakin "päälle" startin jälkeen)... :confused: Akut testaan tänään jahka kerkiän -> yksi kiinni ja testiin vuorotellen. Tuskin molemmat on sisäisesti "sököjä" (kuitenkin n. 1v vanhat Bosch:it)

Sehän on selvää että jossain on "maavuoto" joka nostaa virran liian suureksi kierroksia nostaessa (laturissahan jännite nousee vähän kierroksia antaessa ehkä juuri riittävästi, että virta kasvaa riittävästi polttamaan tuon sulakkeen).

Ei jaksais kyllä ruveta johtosarjan vaihtourakkaan... :(

Tulipa käytyä auton alla myös möyrimässä ja sieltä paljastu lisää "kivaa". On naftalinjat pehminny jo sen verran, että tihkuu naftaa läpitte. Onko tuommonen kova pneumatiikkaletku hyvää linjoihin? ainakin sitä ois nopee vedellä sinne eikä mätäne :D

EDIT: Eipäs muuten taida starttikaan mennä suoraan tuon 100A sulakkeen läpi suoraan... :confused:

Sumsar
24.05.2018, 10:10
Startti ottaa semmoiset 500-700A hetkellisesti startatessa. Yleensä aina akulta suora kaapeli startille.

TAA1000
25.05.2018, 06:53
Testailin akut ja olivat ok. Mutta mystinen sähkövika tuntuu korjaantuneen kuin itsestään :eek: Enää ei pääsulake napsahda vaikka antaakin kierroksia.

Tämä ei voi olla mikään syy siihen että pääsulake napsahti kun antoi kierroksia, mutta ainut asia mikä oli toisin kun testailin eilen oli se että olin vaihtanut molemmat kulmaparkit :confused: Nuo ei kyllä millään muotoa voi olla tuollaisen häiriön aiheuttaja :confused: se vain ei voi olla mahdollista... :eek:

TAA1000
25.05.2018, 21:50
https://www.ikh.fi/fi/nylonputki-6x8-mm--50m-pa12-nl62006
Onko tuo käypää naftalinjan putkeksi?

Luoppis
29.05.2018, 16:40
Luulisi tuon letkun dieseliä kestävän jos rasvarin linjanakin on käypästä?

TAA1000
30.05.2018, 06:23
Luulisi tuon letkun dieseliä kestävän jos rasvarin linjanakin on käypästä?

Jees, siellä ne ny on asennettuna ja kulkine taas tuntuu pelittävän. Vieläkin mietityttää mikä häiriö tuossa oli.... :confused:

TAA1000
01.06.2018, 06:22
Eilen kärähti jälleen pääsulake :mad:

Eli nyt alkaa olemaan jo keinot loppu, mitä kannattaisi tehdä ja mistäpäin lähteä etsimään tuota mystistä sähkövikaa. :confused: Kun ei ole hirmuisesti autosähkömiehen vikaa niin kyllä aikaa alkaa palamaan kun tuota vikaa metsästää. Tietty kun vetäis kaikki sähköt uusiksi niin silloin ainakin tulisi käytyä joka liitin ja maadoitus käytyä läpi (ei vaan jakasaisi ryhtyä moiseen urakaan). :(

vmatti
10.06.2018, 16:30
Löytyiskö keltään kuvaa tte:n tehoboksista/liittimistä ku pari johtoa 'punanen ja oranssi' on poikki ja niiden paikat on hakusessa

mako76
16.06.2018, 14:18
Tarttis putsaa tuo imusarja, minkähänlainen homma tuo on? Onko vaan
Purkaen ja puhdistus ja osat takas vai tartteeko ottaa jotain huomioon?
Ja kannattaako tuo egr tulpata/pitääkö ohjelmoida jotain?
Potilas on vm. 08 hiluxi 2.5.

Luoppis
17.06.2018, 20:30
Tarttis putsaa tuo imusarja, minkähänlainen homma tuo on? Onko vaan
Purkaen ja puhdistus ja osat takas vai tartteeko ottaa jotain huomioon

Youtubessa volkkarin miehet on putsailleet irroitettua imusarjaa uuninpuhdistusaine + painepesuri menetelmällä.

Buuhiz
17.06.2018, 21:38
Itse puhdistin VAG:n 1.9TDI:stä imusarjan viime vuonna. Iso astia johon upottaa imusarja, vettä ja viemärinavausrakeita. Imusarja astiaan upoksiin ja välillä hoonaa kanavia pulloharjalla tms. Seosta voi vahvistaa vaikka kaatamalla viemärinavausnestettä imusarjan läheisyyteen. Kaikki moska lähti imusarjasta, toimii siis.

mako76
17.06.2018, 22:56
Joo noi liemet kyllä tiedossa mitä porukka käyttänyt/ suositellut, mut onko
Jotain mitä pitää ottaa huomioon kun purkaa osiksi tai kun laittaa takas kasaan ja tuo egr homma kans mietinnässä mitä tekis.

mako76
19.06.2018, 12:38
Eli ei mitään ihmeellistä ilmeisesti? Tuota imusarjaa koskien.

Buuhiz
19.06.2018, 13:03
Eikai siinä yleensä, jos tiiviste niin uusisin sen samalla. Ja EGR:n tulppaisin, tästä toimenpiteestä ei itsellä kokemusta toyotan osalta.

_JT_
21.06.2018, 19:22
Onko hiluxien moottorien (ln46/ln65) keinuvivustoissta eroja? Meni yksi keinu poikki ja tossa olisi yksi irtomoottori, ei tietoa kummasta mallista on mutta siinä olisi rullilla olevat keinut. Taasen autossa (ln46) johonka keinun tarvii niin on liukupinnalla.

PERSKUTTA
11.07.2018, 21:03
Mistä saa Hilux LN110 virtalukon lukkopesän vai käykö jokin muu lukko autoon? Vuosimalli on 91 jos sillä nyt on merkitystä.

Luoppis
13.07.2018, 11:10
Mistä saa Hilux LN110 virtalukon lukkopesän vai käykö jokin muu lukko autoon? Vuosimalli on 91 jos sillä nyt on merkitystä.

Sattuskohan joku corollan lukkosylinteri käymään? Ei varmaan maailman kallein asia kokeilla purkaamolta semmosta? 80-lukulaisessa virtalukon pohjaa oli mahdollista käyttää lattapää rukarilla, mutta sehän ei oikeen käy katsastukseen.

PERSKUTTA
13.07.2018, 12:58
No ruuvimeisselillä käyttö tällä hetkellä suoraan virtalukon pohjasta. Onneksi Motonetista sai vielä sarjana lukot virtalukkoon ja oviin.

Jappi
13.07.2018, 22:56
Sattuskohan joku corollan lukkosylinteri käymään? Ei varmaan maailman kallein asia kokeilla purkaamolta semmosta? 80-lukulaisessa virtalukon pohjaa oli mahdollista käyttää lattapää rukarilla, mutta sehän ei oikeen käy katsastukseen.

Muistaakseni iso osa saman ikäluokan toitsuista käy, muutaman mallin kanssa oli jotain ristiriitaa mutta taisi niissäkin olla että avain tuli lähelle muoveja. Tuli joskus verrottua kun oli laani täys purkutojoja ja takkusi lukko ajoautossa :D

OEM
19.07.2018, 15:17
Paljonko maksaisitte tuollaisesta hiluxin kopasta? Joku pappa aikoinaan hitsannut rosterista kokonaan, vaneripohja jonka saa helposti irti niin runkon pesukin helppoa.
Ollut kaiketi lyhyt hyttisessä ehkä 80-luvun hiluxissa, mutta sovittamalla vaikka mihin muuhun.
Ehkä hiukan painavampi kuin alkuperäinen koppa. Tigillä hitsailtu kasaan ja hiottu saumat melko hyvin. Tutulla tuollainen ja omaan tarvis saada joku koppa päälle...
Kolhimaton paitsi takaa putki hieman sisässä.
https://i.imgur.com/MsqxxoB.jpg
https://i.imgur.com/5T3sVT0.jpg

Vilkutin
05.08.2018, 09:23
Ite ostin marmorilta LN65 muutama vuos sitten... 80€ luokkaa

-MaTTi-
05.08.2018, 11:57
Paljonko maksaisitte tuollaisesta hiluxin kopasta? Joku pappa aikoinaan hitsannut rosterista kokonaan, vaneripohja jonka saa helposti irti niin runkon pesukin helppoa.
Lavahan tuo on. Koppa on kori tai hytti.

tdi
17.08.2018, 21:36
Sopiiko minkää hiluxi jakis hj laatikkoon suoraan?

Jappi
18.08.2018, 22:19
Muistaakseni ei.

kippo86
26.08.2018, 09:12
Mikä on ln65 suurin vertailurengas? Tai suoraa et minkä kokoset pyörät saa leimattua?

Buuhiz
26.08.2018, 09:40
Omassa LN65:sessa otteessa 33x10,5".

Jonddu
26.08.2018, 19:56
No ruuvimeisselillä käyttö tällä hetkellä suoraan virtalukon pohjasta. Onneksi Motonetista sai vielä sarjana lukot virtalukkoon ja oviin.

mulla ois 1 kipale lukkopesiä juurikin virta lukko yli määräisenä 1 avaimella kilaata jos vielä tarttet .o5o37I6o28

Jonddu
26.08.2018, 20:05
ehtoota onkohan täällä ollut muilla ongelmia hiluxin vaihelaatikon kestossa itellä on jo toinen vaihdelaatikko menossa vissiin palasiksi autona siis ln110 2l2 ahettuna ja 10 nestepäällä ahon alasella syötöllä yms 33 mutiaset ahistamassa kulkua edellisestä laatikosta läks hampaat käveleen ja nyt on vähän saman laista oiretta ilmassa niin tarttis rueta vissiin ehtiin uutta ja jämäkämpää tilalle käykö esim hj 5lovinen vaihe lootikka mitenkään paikalleen ja saisko siihen hiluksin jakista sovitettua mitenkään. Onko esim 4runnerissa / turpomallin hiluksissa käätetty jämäkämpää lootikkaa suoraan tehtaalta

Jonddu
26.08.2018, 20:14
ja tarvitsijalla huomiota

karppinen
04.09.2018, 21:06
https://www.roughtrax4x4.com/genuine-toyota-front-differential-lock-actuator.html

Jos mie oikein ymmärrän, on näihin ollu saatavana etuperä lukko tojultakin. Vai?

H&K
04.09.2018, 21:47
https://www.roughtrax4x4.com/genuine-toyota-front-differential-lock-actuator.html

Jos mie oikein ymmärrän, on näihin ollu saatavana etuperä lukko tojultakin. Vai?

Etu- ja takalukko on ollut saatavina LJ70- cruisereihin sähköisesti ohjattuina mutta ei tietävästi jäykkäakselihiluxiin vaikka molemmissa (LJ/Hilux) on samankokoiset perät.

RIPAX
04.09.2018, 21:47

Ostin joskus tojotan marmori tiskiltä,jostain syystä oli kohtuuhintainen.

Kasitonni
05.09.2018, 20:03
Moro. Kävin tänään katsastuksessa Hilun kanssa ja ei mene läpi ennen kuin mittarin n.15km/h heitto alaspäin on korjattu. Mutarenkaiden muutoskatsastusta ei ilmeisesti saa tehtyä ilman oikeita nopeuslukemia, en olettanut että tämä vaikuttaa katsastukseen joten en asiaa vielä sen enempää miettinyt. Joku täältä varmaan tutustunut edes jossain määrin mittariston sielun elämään, tai tietääkö joku miten tämmönen mittari ''kalibroidaan'' ? Olisi mukava kuulla kokemuksia ennenkun itse rupean mitään säätämään. Koitin hakutoiminnolla katsella vastauksia mutta 186 sivun joukosta oli vähän työlästä löytää vastausta.

jmk
05.09.2018, 20:15
Jos kerran nopeusmittarin heitto tiedetään niin eiks se pelaa kun tekee tulostimella uuden mittariston taulun ja liimaa sen vangan mittarin päälle

Jonddu
05.09.2018, 20:15
Juu saa tehtyä riippuen miten uudesta autosta kyse miten suurityömaa on edessä uudemmat taitaa riittää roikassa käättö, vanhemmissa laatikon päähän rattaiden vaihtoa ja itellä osu 33" kohalleen nopeus mittarin virhe niin ei ollut ongelmaa muutos katsastaa samalla niitä alle mut voisin melkein sanoa että vaiha konttoria kun on ollut tollanen kyrpä katsuri. paljon kiinni leimasedästä välittäävätkö yhtään mitään tommosista

Kasitonni
05.09.2018, 21:47
Vanhahan tää on, 2002. Koitin eri sivustoilta lukea juttua aiheesta mutta ainakin suoli24 sivustolla tapansa mukaan suurin osa viesteistä oli vittuilua mutta joku puhui mittarin "vääntämisestä" ylöspäin. :D Oli puhetta myös jos mittarin 0 kohtaalle laittaisi stopparin ettei mittari painuisi ihan pohjalle niinkuin nyt tekee. Olisi kiva tietää vähän enemmän mittarin sisuskaluista niin vois jotain itekkin päätellä. Katsastusmies on kaikkea muuta kuin mulkku, mutta käsittääkseni renkaiden muutoskatsastuksessa nopeus tarttis nähdä?

Luoppis
08.09.2018, 10:13
Eikös tuossa tapauksessa joku digitaalinen GPS-nopeusnäyttö riittäisi? Jos ei muuten kovin helpolla onnistu mittarin ruuvaaminen.

https://itstillruns.com/recalibrate-after-tire-size-increase-7902206.html

Tuossa on aika tyhjentävästi englanniksi mittarin kalibrointi. Käytännössä siis tartteisi tietää, monta hammasratasta pitäisi olla mittarivaijerin pyörittäjässä, että sen saisi kuntoon. Ja onko tojota sattumalta valmistanut sellaista ratasta johonkin muuhun autoonsa.

Kettu_
10.09.2018, 05:05
Miten mä jotenki muistan että arctic truckki laitto joskus mittaristoom vaan tarran jossa luki "todellinen nopeus 20km/h vähemmän" voi tietysti olla että muistan väärin. Mutta eikai se oo ku mittaristosta kupu irti ja varmistaa että viisari on irrotettava ja pistää kaverin ajamaan gpsään 60km/h ja nyppää irti viisarin ja tuikkaa takas 60 kohdalle. Toki kannattaa varmistaa paljonko hiettoa saa olla viisarissa. Näin itse joskus tein vanhalle golffille jossa oli mittaristossa käyny tuunajaa maalailemassa erinäisiä osia ja viisarit oli revitty irti ja tietysti tempastu vaan jotenkin paikoillee. Tosin golffissa nojaa viisari tappia vasten, joten onkohan siinä sitte joku alkujännitys?

Maksaa
07.10.2018, 11:16
mitenhän tuo on..puhallin pyörii vain isoimmalla teholla, rele naksahtaa kyllä kun kääntää ykkös asentoon. yritin tinata vastukseen uudet jouset ja mielestäni ne tuli kunnolla kiinni..ongelma oli saada tina tarttumaan, mitä lie ainetta ne nastat..
eli, voiko itse puhallin olla sökönä ja pystyykö elvyttämään?
uusia vastuksia ja puhaltimia löytyy aika nihkeesti..

Maksaa
07.10.2018, 11:16
mitenhän tuo on..ln 110 puhallin pyörii vain isoimmalla teholla, rele naksahtaa kyllä kun kääntää ykkös asentoon. yritin tinata vastukseen uudet jouset ja mielestäni ne tuli kunnolla kiinni..ongelma oli saada tina tarttumaan, mitä lie ainetta ne nastat..

dodge3500
07.10.2018, 17:55
mitenhän tuo on..ln 110 puhallin pyörii vain isoimmalla teholla, rele naksahtaa kyllä kun kääntää ykkös asentoon. yritin tinata vastukseen uudet jouset ja mielestäni ne tuli kunnolla kiinni..ongelma oli saada tina tarttumaan, mitä lie ainetta ne nastat..
Mä laitoin hj:seen corollan vastuksen ja toimii
Käviskö hiluxiin kans

Maksaa
07.10.2018, 19:49
Mä laitoin hj:seen corollan vastuksen ja toimii
Käviskö hiluxiin kans

pittää kokeilla jos löytyis

sirrom
07.10.2018, 20:32
Motonetistä löytyy tilaamalla maksaa pikkasen päälle kympin on vain tehtävä muutama piuha missä toisessa päässä uros ja toisessa naaras lattaliitin abiko.
Kirjaimet samat alkuperäisessä ja motonetin mutta eri paikassa eli pistoke ei käy suoraan vaan piuhoilla liitet'ään pistoke vastukseen.

Maksaa
07.10.2018, 20:47
Motonetistä löytyy tilaamalla maksaa pikkasen päälle kympin on vain tehtävä muutama piuha missä toisessa päässä uros ja toisessa naaras lattaliitin abiko.
Kirjaimet samat alkuperäisessä ja motonetin mutta eri paikassa eli pistoke ei käy suoraan vaan piuhoilla liitet'ään pistoke vastukseen.

eli siis corollan? mikä vm?

mitsusipi
09.10.2018, 18:13
minkähän kokoset kumit mahtuu vakiokorkuisella vm07 vakio vanteella pyörimään hiluksin alla?

Maksaa
10.10.2018, 13:41
vaihettu..ykkös asento kärähti välittömästi..

sirrom
10.10.2018, 15:44
Katsoitko kirjaimet tai numerot vanhasta ja uudesta ja tei tarvitytaessa välijohdot että vanha vastaa uutta.

Maksaa
10.10.2018, 18:28
Katsoitko kirjaimet tai numerot vanhasta ja uudesta ja tei tarvitytaessa välijohdot että vanha vastaa uutta.

kyllä, juurikin näin

Luoppis
12.10.2018, 16:01
vaihettu..ykkös asento kärähti välittömästi..

Mulla vm.88 takavetosessa ollu aina ykkösasento pimeänä, en ole antanut haitata kun ei se puhallin kakkosellakaan ihan tuhottoman tehokas ole.

ässäarpa
16.10.2018, 21:34
Omassa hilussa nyt paikallaan jälkiahdettu 2.4d + rikkinäinen g52 laatikko.

Vääntöä löytyy enemmän, kuin laatikko sietää. Kolmonen ja nelonen rallattaa väännätättessä.

Löysin ja ostin jostain mallista tutun kolmelitraisen turbodieselin (landcruiser? 4runner?) jonka perässä automaattiaski. ( 1KZ-TE)

Osaisiko joku kertoa enemmän tuosta moottorista, onko mitään tekemistä/samaa tuon 2.4d pahkan kanssa?

Mistä mallista kävisi kestävä Manuaali laatikko tuon moottorin perään vai mennäänkö tuolla automaatilla?

En pääse toistaiseksi vielä tutkimaan romuja tarkemmin.

ässäarpa
18.10.2018, 09:45
Muokkasin edellistä viestiä rankalla kädellä.

Kettu_
18.10.2018, 10:45
Muokkasin edellistä viestiä rankalla kädellä.

Sulla kaiketi 2l/2 moottori nyt? Tuommoisen manuskan löysin mutta todenperäisyyttä en voi taata.

R151f 4WD transmission used in a wide range of Toyota 4x4s

Land Cruiser:
1986-1990 2LTE J70-J73
1990-2002 1HZ J70-J79
1998-2002 1HZ J100/J105

Hilux/Pickup:
1986/1987 22-RTE N90-N120
1997-2005 1KZTE N140-N170
2006-2015 1KD-FTV N15-N26

4Runner/Surf/Prado:
1990-1993 2LTE N130 4runner/Surf
1994-1995 1KZTE N130 4runner/Surf
1996-2002 1KZTE N180 Surf/J190 Prado
2002-2005 1KZTE N210 Surf/J120 Prado
2006-2009 1KDFTV N210 Surf/J120 Prado
2009-2015 1KDFTV J150 Prado

Ratios:

First Gear: 4.313:1
Second Gear: 2.330:1
Third Gear: 1.436:1
Fourth Gear: 1.00:1
Fifth Gear: 0.836:1

Micco
18.10.2018, 19:39
Omassa hilussa nyt paikallaan jälkiahdettu 2.4d + rikkinäinen g52 laatikko.

Vääntöä löytyy enemmän, kuin laatikko sietää. Kolmonen ja nelonen rallattaa väännätättessä.

Löysin ja ostin jostain mallista tutun kolmelitraisen turbodieselin (landcruiser? 4runner?) jonka perässä automaattiaski. ( 1KZ-TE)

Osaisiko joku kertoa enemmän tuosta moottorista, onko mitään tekemistä/samaa tuon 2.4d pahkan kanssa?

Mistä mallista kävisi kestävä Manuaali laatikko tuon moottorin perään vai mennäänkö tuolla automaatilla?

En pääse toistaiseksi vielä tutkimaan romuja tarkemmin.

En tiedä mikä korinen hiluxi sulla on, mut oisko tästä ketjusta jotain iloa.

https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68441&page=2

1kzt ja 2l ihan eri moottoreita. 1kzt on ns.perinteisellä pumpulla 1kzte on pumpulla mis on sähköhärpäkkeitä. e malliin voi ja kannattaa (oma mielipide) laittaa perinteinen pumppu, jota on hiukan trimmattu. Taitaa nois koneissa olla jotain saaste vehkeitäkin alkujaan mitkä joutaa romukoppaan (riippuen ehkä hiukan autosi vuosimallista).
Mainittakoon nyt vielä, kun joku kuitenkin kohta sanoo että kansivikaisia ovat, niin kyllä...kannen saa näistäkin halki väärinkäytettynä.

Tuosta saa hiukan opiskeltua koneesta.
https://www.spidybot.com/ocqueteau/Nanni/Nanni%201KZ-TE%20Toyota%20Workshop.pdf

ässäarpa
18.10.2018, 21:41
En tiedä mikä korinen hiluxi sulla on, mut oisko tästä ketjusta jotain iloa.

https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68441&page=2

1kzt ja 2l ihan eri moottoreita. 1kzt on ns.perinteisellä pumpulla 1kzte on pumpulla mis on sähköhärpäkkeitä. e malliin voi ja kannattaa (oma mielipide) laittaa perinteinen pumppu, jota on hiukan trimmattu. Taitaa nois koneissa olla jotain saaste vehkeitäkin alkujaan mitkä joutaa romukoppaan (riippuen ehkä hiukan autosi vuosimallista).
Mainittakoon nyt vielä, kun joku kuitenkin kohta sanoo että kansivikaisia ovat, niin kyllä...kannen saa näistäkin halki väärinkäytettynä.

Tuosta saa hiukan opiskeltua koneesta.
https://www.spidybot.com/ocqueteau/Nanni/Nanni%201KZ-TE%20Toyota%20Workshop.pdf

Kiitos suuresti avusta.

Tuo toinen linkki tosin ei toimi.

Micco
18.10.2018, 22:29
Se jälkimmäinen hiukan mullakin tökki, mut parin yrittämän jälkeen toimi. Jos saat aukeemaan ni tallenna samantien koneelle, ku noi tuppaa aina välillä katoamaan netistä.

Näytti se eka linkkikin johtavan topicin toiselle sivulle, ellet jo huomannut.

Maksaa
20.11.2018, 08:26
taron ohj.tehostin hävis..öljyä on..mistäs liikkeelle?

H&K
20.11.2018, 09:36
taron ohj.tehostin hävis..öljyä on..mistäs liikkeelle?

Hihna kunnossa?

Maksaa
20.11.2018, 10:10
Hihna kunnossa?

prkl..öljyn vaiholla tais selvitä..kesäpojat aina hättäilee..:D

2,4TD
20.11.2018, 16:43
prkl..öljyn vaiholla tais selvitä..kesäpojat aina hättäilee..:D
Jos ei helppaa ja tehostimen pumppu on sama kuin Hiluxissa niin mulla on yksi jouten. Tuli tilattua kun oireili mutta vika löytyikin muualta niin jäi ylimääräiseksi.

antton077
04.12.2018, 19:23
minkähän kokoset kumit mahtuu vakiokorkuisella vm07 vakio vanteella pyörimään hiluksin alla?

265/65R17 on mulla renkaat -09vm
alumiini vanteilla molemmat, kesä renkaat saman kokoiset.

antton077
04.12.2018, 19:41
Tuli hommattua Toyota pitkästä aikaa.
Onko vika vai kuuluuko asiaan, että luiston estoa/ajonvakautusta ei saa pois vaikka on katkaisin ja valo syttyy että olis pois käytöstä, mutta eipäs ole. Onko Toyotalla minkämoinen käyttöjärjästelmä pääseekö sinne muuttamaan asetuksia?

HAILUXI-07
04.12.2018, 21:00
265/65R17 on mulla renkaat -09vm
alumiini vanteilla molemmat, kesä renkaat saman kokoiset.

Sama koko minun nollaseiska hiluksissa.

antton077
07.12.2018, 22:06
Löytyykö jostain mittoja paljonko pitäisi, esim, navasta lokasuojan reunaan olla.
omassa näyttää että etu jouset on väsähtänyt, vai kuuluuko etupään olla n:8cm alempana kuin takapään.
eli ei varmaan kannata lähteä korotuspaloilla nostamaan, vaan hommata uudet jouset. kun tietäis minkä moista tilaas.
koitin tunkilla nostaa etu päätä n:5cm niin näytti suht hyvältä. perä jäi n;2cm vielä ylemmäs ja astin lauta n:1cm takaa ylemmäs.
Onko EMU,n +30mm kuinka korkea?? kun en tiedä alkuperäistä korkoa!!

3.0 d4d sr+ aut -09

Lokapoka
09.12.2018, 19:49
Mikäs tuon 2l-t moottorin jakohihnan vaihtoväli on? 100tkm/ 5v?

Karvapöpö
14.12.2018, 07:57

Näin on ainakin omassa vehkeessä: 100 000km/60kk.

t: Viikko sitten jakopään tehnyt. :D

Luoppis
16.12.2018, 23:05

2L moottorissa vaihtoväli jonkun aika virallisen huoltokirjan mukaan oli 80 000km/2 vuotta. Noille nykyisille remmeille käsittääkseni valmistajat lupaa 5 vuotta. En sitten tiedä, miten paljon se 2L-T:n jakopää eroaa tuosta vaparista, luulen että yhtä monta tiukkaa mutkaa se remmi siinäkin tekee. Mittariston t-belt valo tuntui syttyvän paljon pidemmällä välillä tosin.

Lokapoka
25.12.2018, 20:27
Soittelin toyotan merkkihuoltoon ja sieltä meinasivat että tuo hihnanvaihto on 150tkm tai 5 vuotta

Luoppis
27.12.2018, 09:35
Soittelin toyotan merkkihuoltoon ja sieltä meinasivat että tuo hihnanvaihto on 150tkm tai 5 vuotta

Ettei mennyt sekaisin noiden uudempien D4D koneisten hiluxien kanssa? Niissä on vaihtoväli tuo 150 000km ja jakohihna kiertää vain kahden ison pyörän välillä yhdellä kiristimellä.

Lokapoka
31.12.2018, 23:11
Ettei mennyt sekaisin noiden uudempien D4D koneisten hiluxien kanssa? Niissä on vaihtoväli tuo 150 000km ja jakohihna kiertää vain kahden ison pyörän välillä yhdellä kiristimellä.

Sekin on mahdollista, toki 2.4td sille huoltoukolle puhuin mutta voi olla että sillä meni moottorit sekaisin. Pitää se jakopää varmaan varmuuden vuoksi tehdä

TAA1000
03.01.2019, 08:58
Satkun välein oon itte vaihellu samanmoiseen. Ei oo kuitenkaan kallis vaihtaa :)

Lokapoka
04.01.2019, 20:16
Joo halvemmaksi se tulee ku se että se katkeaa:D

nokipumppu
23.01.2019, 19:31
Onko kenelläkään tietoa, mistä löytyy hyvät takaiskarit 50mm korotettuun LN170 hiluxiin? Sopivuus vakiopaikoille plussaa. Vaihtoehdot näyttävät olevan melko vähissä..

hilux08
28.01.2019, 13:23
Hiluxin -08 taka akselin sähkölukko ongelma.
No niin, vikana oli ajan saatossa olemattomiin syöpyneet sähkölukon suojakuoret. Uuden tilasin englannista (430e). Mitä suosittelette uuden lukon suojamaaliksi? Materiaali siis alumiinia

pahvi_
30.01.2019, 09:09
4x4 parts möi ainaki joskus. Miula saattais olla yhdet ihan uudet kotona varastossa ylimääräisenä ku autoakaan oo ollu moneen vuoteen. Tämä siis nokipumpulle

Buuhiz
05.02.2019, 06:52
LN65 2L ja laturin päivitys. Mistä korvaava laturi isommalla latauksella? Toisesta topicista bongasin, että LN170 laturi sopeisi suht helpolla, 65:sen kannakkeilla? Vaneten laturista myös kokemuksia? Se kiinnostaisi 90A latausvirran vuoksi.

hiluvitkutin
05.02.2019, 08:55
LN65 2L ja laturin päivitys. Mistä korvaava laturi isommalla latauksella? Toisesta topicista bongasin, että LN170 laturi sopeisi suht helpolla, 65:sen kannakkeilla? Vaneten laturista myös kokemuksia? Se kiinnostaisi 90A latausvirran vuoksi.
Hihnapyörä vaihtaa, hihna muistaakseni ja myös kiinnikettä roplata.
Sekä sähköjä.

Buuhiz
05.02.2019, 09:41
Puhut nyt LN170 laturista? Sopiiko hihnapyörä LN65:sen laturista?

nurtsa
05.02.2019, 10:07
Vanetten laturin kun vaihdoin ln65seen niin uusiksi meni noi kaikki mitkä hiluvitkutin sanoi. Hiluksin pyörän sai muistaakseni sovitettua kun sorvas holkin väliin

Buuhiz
05.02.2019, 10:21
Joo siinä menee ainakin nuo uusiksi. Oliko kuvia toteutuksesta tuon kannakkeen osalta? Täytynee alkaa metsästämään Nissanin osia tojotaan.

hiluvitkutin
05.02.2019, 18:46
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=148332
Tein muistaakseni jonkinlaisen adapterin alakiinnikkeeseenkin
Joo, ja nissanin laturi.

harrasteauto
05.02.2019, 20:28
Miten on kun vaihtaa vaikka vanetten laturi alkuperäisen tilalle kun vanetten laturissa on sisäänrakennettu säädin ja toyotan sähkökytkentä maailmassa on erillinen säädin ja SEN KAUTTA KULKEE HEHKUN SÄÄTÖ ymmärtäkseni.
Eli onko laitettava nappihehku ja kytkettävä mitä kaikkea uudestaan?

hiluvitkutin
06.02.2019, 08:03
Oikeassa taidat olla.
Mulla vaan tais jo olla nappi hehku jo aijemminkin.
Latauksen merkkivalonkin tein uuden.
Oishan yx vaihtoehto laittaa toinen laturi kaverix.
Jotain ehke piti soveltaa alipaine lähtöjen kanssaki.
Mulla hajos originelli, siks laitoin nissanin.
Muuten ois tullu joku yleismalli lisäks.

TAA1000
19.02.2019, 06:41
Täällä kun on tuota tietoa niin kysästäänpä.

Meneekö tuo tamgearsin myymä järeämpi kytkinkokonaisuus heittämällä paikalleen vai pitääkö suorittaa jotain modauksia? :confused:
http://www.tamgears.com/Toyota%20Hilux%20LN170.htm

TH1-703
"kytkinpaketti Exedy Racing. Väännönkesto +40% alkuperäiseen kytkimeen Exedy racing verrattuna. Clamb load kyky 8240kg. Kytkinlevyn karkea Ultra Fiber-materiaali kestää lämpöä ja luistattamista kierroksilla, pito ei häviä. Sopii offroad-, viritys-, aura-auto-, työkone- ja vaativaan veturikäyttöön tai kun rengashalkaisija on iso."
http://www.tamgears.com/Toyota%20HJ60%20HJ61_tiedostot/EXEDY_2009.pdf

EDIT: niin ja kulkineena on vuoden 2000 LN170L-CRMDXW

EDIT2: Tamgearsilta tulikin supernopea vastaus ja tämä tuote käy heittämällä paikalleen vanhan tilalle.

psk123
19.02.2019, 17:45
Miten teillä on uudemmat 2012-2018 Hiluxit pysyneet ruosteettomina alustastaan? Ajattelin ostaa tuollaisen, muutamia käynyt katsomassa ja ruosteessa ovat, onko toivoakaan löytää helmeä?

-MaTTi-
19.02.2019, 17:48
Miten teillä on uudemmat 2012-2018 Hiluxit pysyneet ruosteettomina alustastaan? Ajattelin ostaa tuollaisen, muutamia käynyt katsomassa ja ruosteessa ovat, onko toivoakaan löytää helmeä?Noitten rungon hitsisaumat ja taka-akseli punertaa huonoimmillaan jo uutena, ts. satamassa pötköttelyn jälkeen. Eti joku jälkeenpäin ruostesuojattu.

Kalle82
02.03.2019, 08:25
Millä kumeilla saa -99 hiluxin laillisesti leimattua? Saako 35" vai joutuuko tyytymään 33"

4runneri
02.03.2019, 11:51
Käsittääkseni tähän malliin on tällä hetkellä maksimi 32"

nokipumppu
02.03.2019, 20:49
33 saa nykysäännöllä.

2,4TD
03.03.2019, 07:26
33 saa nykysäännöllä.

32 oli ainakin max mikä sanottiin omaan 99 Hiluxiin , muutoskatsastin joku 4v sitten

TAA1000
07.03.2019, 18:38
Kysästäänpä täältä...

Kulkineena vuoden 2000 LN170 ja kysymys:
Millanen ruljanssi on vaihtaa mittaristoon polttimo?
Miten paljon pitää purkaa ja löytyskö joltain räjäytyskuva tms. aiheesta?
Ei ihan summassa viittis lähteä purkamaan...
(jos hyvät ohjeetkin on mahdollista saada?)

sirrom
07.03.2019, 21:52
Löytyy hyviä youtube pätkiä kun googlaa ja kirjoittaa dashboard ......
Ja vaihda joka ikinen lamppu mikä löytyy siitä ja merkki polttimoita kun kerran on auki ja voit jopa tarkistaa paristolla tai jollain että uudet ovat ehjät kun laitat paikoilleen. On sen verran työläis homma että ei halua nähdä että yksi olikin pimeä.

2,4TD
07.03.2019, 22:07
Kysästäänpä täältä...

Kulkineena vuoden 2000 LN170 ja kysymys:
Millanen ruljanssi on vaihtaa mittaristoon polttimo?
Miten paljon pitää purkaa ja löytyskö joltain räjäytyskuva tms. aiheesta?
Ei ihan summassa viittis lähteä purkamaan...
(jos hyvät ohjeetkin on mahdollista saada?)

Helppo homma, lämmityslaitteen puolella on yksi ruuvi piilossa. Liitoskohta näkyy siinä ratin kohdilla. Mittarivaijeri on lukittu ja se pitää sokkona irroittaa että saa mittariston käteen.

sirrom
08.03.2019, 02:57
Ei tarvii sokkona mitään irroittaa jos vaivautuu miettimään vai mitä 2,4TD

2,4TD
08.03.2019, 05:43
Nyt en kyllä ymmärrä, mittarivaijeri on niin lyhyt että juuri käsi sopii taakse.
Ainakin itse se piti sokkona käsikopelollla irroittaa, ei paha rasti. Siinä on sellainen lukitus nasta mitä painaa ja hieman vetää niin aukeaa nätisti. Sen jälkeen mahtuu kääntymään ja saa johdot irti.
Mutta kai noissa juutuupi videoissa on näytetty, en ole noita koskaan katsonut.
Montaa ruuvia ei ole irroitettavana ja ekan kerran mutulla irroitin, sen jälkeen aina samoin kun se kävin niin helposti omasta mielestä

dodge3500
10.03.2019, 19:01
Entäs jos sen vaijerin irrottaa laatikosta eka

2,4TD
11.03.2019, 06:14
Minkä takia se laatikosta pitäisi irroittaa? Isompi työ siinä on.
Ihan näppärästi lähtee irti, käsi taakse ja tunnustelee missä se lukkokieli on painaa sitä ja vaijeri irti.
Omaan joskus vaihtelin vaijerit, käsijarru ja nopeusmittari, jotakin eksotiikkaa siihen liittyi, en muista mitä.

dodge3500
11.03.2019, 06:38
Tarkotin sitä et jos ei halua sokkonana sitä irrottaa. irrottaa eka laatikosta niin saa vedettyä mittaristoo ulospäin. Kyllä minäkin sen irrotan sokkona

sirrom
11.03.2019, 22:02
Avatkaa konepelti katsokaa pitkin vaijeria mistä tulee ulos tuliseinästä seuratkaa sitä alaspäin irroittakaa sen tuliseinässä olevasta kiinnikkeestä ja vaijeria on tarpeeksi että saa mittarin niin ulos että käsin näkemälläkin saa lukituksen auki.
ÄLÄ NYT MISSÄÄN NIMESSÄ EHDOTA VAIJERIN IRROITTAMISTA LAATIKOSTA KATSOKAA MISTÄ JA MITEN MENEE JA KUINKA HAUSKA HOMMA SIITÄ TULEE.

TAA1000
14.03.2019, 07:02
Kiitos vastauksista, hyviä vinkkejä. Pitää ruveta ihmettelemään heti kun on sopivasti aikaa :)

TAA1000
26.03.2019, 11:41
eihän tuossa menny kuin pari tuntia todella verkkasesti tehdessä kun valkeeta saatiin taas mittaristolle. Kiitos vielä kerran hyvistä vinkeistä :)

-Stedt-
31.03.2019, 08:29
Työkaverilla jäi leima kiinni renkaista, oli katsuri väittäny ettei 33" saa millään otteeseen:D, oisko jollain lappuja millä nuo nyt sitten sais, ne kun kuitenkin saa:cool: . Siis LN110 kysessä.

Maksaa
17.04.2019, 07:10
taroa tarjosin leimalle mutta ei onnistunu ensi yrittämällä..mm.korinkorotus ei sopinut katsurille, pitäis kuulemma olla n1g, no pitääkö ja jos ni kuinka?

niiranen
18.04.2019, 14:03
Sellainen kysymys että passaako 4runnerin etuperä -93 hiluxiin? Ulkokuori näyttää samalta lukuunottamatta putkea johon toinen vetoakseli kiinnittyy. Oranssilla ympyröity 4runnerin perä

Micco
18.04.2019, 18:07
Hiluxissasi taitaa olla napalukot (manuaali käyttöiset tai automaattiset),mutta 4 runnerissa ei taida olla? Epäilisin et tuo kikkare tuossa välissä ajaa 4 runnerissa napalukkojen asiaa.
Niin ja välitys kannattaa laskea että on sama.

niiranen
18.04.2019, 18:41
Välitys on perissä sama 4.55. Mietin että pystyykö nuo putket vaihtamaan päikseen?

Micco
18.04.2019, 19:09
Sisuskaluissa mahdollisesti eroa mut kuoret ilmeisesti samat, ainakin varaosakuvien mukaan.
Vertaile täällä niitä keskenään.
http://www.japan-parts.eu/

Maajussi 63
01.05.2019, 20:24
Moro

Korotettiin hiluksia edestä ja takaa molemmista 5cm takaa jousien alle tulevilla paloille ja eteen pallonivelen väliin tulevalla palalla.
Nyt ohjaus vetelee pirusti. Missään ei ole väljää, mutta ohjauksen raidetanko antaa peräksi nivelistään jo käsin pyörää heiluttamalla. Ovat melko jyrkässä kulmassa kun normaalisti ovat lähes suorassa. Onko tämän korjaukseen jotakin konstia?

HIluxi on LN110 2,4td koneella vuosimalli -00

mau573
02.05.2019, 14:21
Moro

Korotettiin hiluksia edestä ja takaa molemmista 5cm takaa jousien alle tulevilla paloille ja eteen pallonivelen väliin tulevalla palalla.
Nyt ohjaus vetelee pirusti. Missään ei ole väljää, mutta ohjauksen raidetanko antaa peräksi nivelistään jo käsin pyörää heiluttamalla. Ovat melko jyrkässä kulmassa kun normaalisti ovat lähes suorassa. Onko tämän korjaukseen jotakin konstia?

Ittellä kans samanlailla korotettu satakymppi. Jos on isommat renkaat niin tahtoo vedellä kans kokoajan, tiessä jos on uria niin sen huomaa. Varsinkin kun on risukeula niin ohjauksessa on niin paljon niveliä että tuppaa tuntumaan aina väljältä.

Itellä ei katsastuksessa joskun näkyny että raidetangon sisemmät päät olis ollu väljiä mutta kun ne otti auki niin oli vahto kunnossa. Paras olis varmaan jos vaihtais raidetankojen molemmat päät uusiin ja kannattaa myös tarkastaa ylä-ja alapallonivelet koska niitä tahtoo mennä keulasta väljäks kun on korotettu.

Kettu_
03.05.2019, 08:00
Moro

Ehkä enemmänki ominaisuus kun vika. Sama ongelma esiintyy myös kingcabissa, toki en nyt nimeksikään muista millanen ohjausvarsi oli 110 mutta kingcabissa rt päät tuli simpukoiden vastakkaiselle puolelle jolloin ohjausvarsi pääsi kiertymään jolloin pyöränkulmat heittää mitä sattuu ja vakio apusimpukka pääsee vääntyilemään ellei siihen ole tehty jo alapäähän sitä tukirautaa. Ainut modi mikä estää tuota vääntymistä on että laittaa ohjaus varren keskelle nivelen ja siitä runkoon kiinni niin silloin varsi ei pääse kiertymään, toki leimavehkeessä saa hieman improvisoida että saa leima kelpoisen. Tuon simpukan vääntymisen pystyy toteamaan ihan kun nostaa keulan ylös ja potkii rengasta ja katsoo sitä vartta, hieman vaikea näin kirjottamalla muotoilla

2,4TD
04.05.2019, 06:14
Miten pyöräkulmat noston jälkeen? 4-pyöräsuuntaus voi helpottaa tilannetta.

2,4TD
04.05.2019, 06:15
Ittellä kans samanlailla korotettu satakymppi. Jos on isommat renkaat niin tahtoo vedellä kans kokoajan, tiessä jos on uria niin sen huomaa. Varsinkin kun on risukeula niin ohjauksessa on niin paljon niveliä että tuppaa tuntumaan aina väljältä.

Itellä ei katsastuksessa joskun näkyny että raidetangon sisemmät päät olis ollu väljiä mutta kun ne otti auki niin oli vahto kunnossa. Paras olis varmaan jos vaihtais raidetankojen molemmat päät uusiin ja kannattaa myös tarkastaa ylä-ja alapallonivelet koska niitä tahtoo mennä keulasta väljäks kun on korotettu.

Korotukset sitä tee, renkaiden leveys vanteiden et.n kanssa vaikuttaa miten hakee / sopii uriin

HardHammer
03.06.2019, 11:15
Työkaverilla jäi leima kiinni renkaista, oli katsuri väittäny ettei 33" saa millään otteeseen:D, oisko jollain lappuja millä nuo nyt sitten sais, ne kun kuitenkin saa:cool: . Siis LN110 kysessä.
Täällä kans tarvista dokumenteille millä leimattas 33" renkaat ln110 hiluxii - 89vm olis kohteena itsellä ja tässä kesän aikaan tarkoitus leimata ku saa muuten auton leimakuntoon :cool:

mau573
07.06.2019, 14:38
Täällä kans tarvista dokumenteille millä leimattas 33" renkaat ln110 hiluxii - 89vm olis kohteena itsellä ja tässä kesän aikaan tarkoitus leimata ku saa muuten auton leimakuntoon :cool:
Millanen dokumentti tarvitaan? Riittääkö jos otan kuvan omasta rek ootteesta missä näkyy että on muutoskatsastettu 33" kumit? Ja autona itellä kans 110

hirvisti
12.06.2019, 16:22
Ln170 4wd hilun laatikkoa purkaessa tippui ensimmäisen kuvan mukainen osa, jolle ei ole löytynyt osoitetta. Laatikostahan ei tuossa vaiheessa oltu otettu kuin kuoret irti.
Osa tippui siirtäjän toimintaa ihmetellessä vaihdekeppiä siirtelemällä. Operaationa oli ottaa kytkinakseli irti mahdollisimman vähällä purkamisella. Nyt kytkinakseli on holkitettu, mutta osalle ei ole paikkaa löytynyt.
Onko tietoa/vinkkejä vai täytyykö palotella koko keksintö?
Kuorien välissä oleva rautaisen kehikon tms. sisällä siirtäjän akselien välissä on saman kaltaisia osia, mutta nekin on tarkistettu.

dodge3500
14.06.2019, 17:07
Onko siirtäjän akselin päässä reikä jossa sisällä jousi+ sen jälkeen toi osa

astalo
09.07.2019, 13:57
Mistä päin autoa kannattaa lähteä etsimään vetokoukun johtosarjan liitoksia. Nyt palaa kaikki valot yhtä aikaa. Auto on hilux -12.

kenppi
09.07.2019, 23:41
Uskoisin johtosarjan olevan kytketty kutakuinkin samanlailla kuin Isuzussa, jolloin johtosarjan liitokset on auton alla takapuskurin nurkissa.

astalo
10.07.2019, 14:38
Eipä ollut sinne päinkään. Google löysi jonkun asennusohjeen - 15 vuoden malliin ja tuo näyttäisi olevan suurin piirtein samanlainen. Koukulta yhdellä kaapelilla kabiiniin ja kuskin jalkatilassa matolaatikko jolle tulee akulta virta. Ja joku muukin haara siinä taitaa olla piilossa verhoiluiden alla.
Siihen loppuu ymmärrys, kun ei ole mitään kytkentäkaaviota sille. Enkä jaksa alkaa verhoilujakaan purkamaan kun ei ole oma auto.

2,4TD
10.07.2019, 19:59
Eipä ollut sinne päinkään. Google löysi jonkun asennusohjeen - 15 vuoden malliin ja tuo näyttäisi olevan suurin piirtein samanlainen. Koukulta yhdellä kaapelilla kabiiniin ja kuskin jalkatilassa matolaatikko jolle tulee akulta virta. Ja joku muukin haara siinä taitaa olla piilossa verhoiluiden alla.
Siihen loppuu ymmärrys, kun ei ole mitään kytkentäkaaviota sille. Enkä jaksa alkaa verhoilujakaan purkamaan kun ei ole oma auto.

Ensialkuun kannattaa tarkistaa se sumuvalon katkaisija mikä noissa nykyään on, eli kun kärryn töpseli on paikoillaan niin auton sumuvalo ei syty. Tahtoo hapantua noi, mulla teki sen että sumuvalo ei palanut vaikka kärryn töpseli ei ollut paikoillaan. Toki vanhempi kapistus ja saattaa olla että vika siinä ei ole mutta tarkastamalla se selkiää

astalo
10.07.2019, 22:58
Tuossa en ainakaan huomannut että sitä katkaisijaa olisi. Ja kaikki oli kuin uutta kun kurkkasin pistorasian taustan.

RikuH
14.07.2019, 12:07
Löytyyköhän jostain Ln65 Hiluxiin lattia korjaus peltejä. Koittanut netistä etsiä mutta ei ole oikein löytyny

Hailuks
14.07.2019, 22:40
Mistä päin autoa kannattaa lähteä etsimään vetokoukun johtosarjan liitoksia. Nyt palaa kaikki valot yhtä aikaa. Auto on hilux -12.

Ainaki omassa ja muutamassa muussaki, koukulta johtosarja tulee apparin penkin alta sisälle, hanskaloovan takana/alla jossain se matoloota, siitä akulle virtajohto (siis akulta virta :D) ja matoloovalta menee myös johdot ratin alla olevalle sulakerasialle, sielä pari liitintä..

Pasi.M
15.07.2019, 22:55
Ainaki omassa ja muutamassa muussaki, koukulta johtosarja tulee apparin penkin alta sisälle, hanskaloovan takana/alla jossain se matoloota, siitä akulle virtajohto (siis akulta virta :D) ja matoloovalta menee myös johdot ratin alla olevalle sulakerasialle, sielä pari liitintä..

Näin myös tuossa mun 2018 hiluxissa. Toyota korikorjaamolla vaihtovat pistoketta ja johtosarjaa 5 tuntia :D takuuseen.

astalo
15.07.2019, 23:09
Tuossa se oli vedetty kuskin puolelta sinne kabiiniin ja matolaatikko tosiaan kuskin jalkatilassa. Liekkö se laatikko kärynnyt jotenkin kun pistorasiasta mittaamalla löytyi 12 volttia parkkien navasta sitä maanastaa vasten, niin kuin pitääkin. Vilkuilta ja jarruvaloilta taas tuli jotain 7-9v koko ajan vaikka eivät olleet päällä.

Lokapoka
14.09.2019, 21:23
Olis tarkoitus laittaa pakki valojen lisäksi 2x27w ledityövalot taakse. Miten nuo kannattaisi kytkeä? Meinasin ensi että laittais oikein katkaisijan hyttiin mutta kauhia homma. Onnistuuko noiden laitto jos ryöstää virran suoraan pakkivalolta? Haaroittamalla pakkivalon johdosta? Ei nämä sähkö eikä varsinkaa valohommat oo todellakaan tuttuja😅

sirrom
14.09.2019, 22:13
Ota ryöstö mutta kierrätä hytin ja katkaisijan kautta niin ei tule sanomista katsastuksessa kun on katkaisijan takana vaikka on syöttö peruurusvaloista. Hytissähän on kumitulppa nätisti alakumassa mistä saa vedetty parikaapeli nätisti.
Sillä tavallahan se on työvalo

jmk
15.09.2019, 08:05
Tai sitten esim relleellä ja parkilta heräte niin ei tartte aina olla pakki päällä jos tarvii taaksepäin valoa

PIRTTU
19.09.2019, 11:44
morjesta hiluxissa hehkuissa jotakin ongelmaa koska kun laittaa virrat päälle hehkuvalo vain käy mittailin hehkuja sitten sinne piku hiljaa nousee 8v asti virta ja sitten lopettaa hehkuttamisen vaikka valo ei pala? eikö sinne 12v pitäisi kuitenkin mennä? että mistähän tuo valo ja virta ongelma vois johtua?
ja kysessä siis ln65

Kasitonni
22.09.2019, 12:03
Meinaa taas usko loppua sähköhommien kanssa. Ennen ei ole tullut tälläistä tenkkapoota vaikka olen mielestäni aika monet lisävalot ja takavalot asentanut mutta nyt rupesin asentamaan hiluxiin led-style-takavaloja, katsoin vanhoista lampuista mallia miten johdot laitan (koska niistä varastettu virtaa kameralle, äärivaloille ja työvaloille), mutta silti valot on aivan sekaisin, hätävilkut vilkkuu eri tahdissa, kun pistää parkit päälle niin toisessa palaa parkki, vilkku ja pakkivalo, toisessa vaan vilkku ja pakki. :D Kumminkin etupäässä kaikki toimii, niin mistäköhän kannattaisi vikaa etsiä kun sulakkeet on ok? Johtoja on koitettu vaikka miten päin.

jmk
22.09.2019, 12:18
Katoppa maadoitus ihan ensin, ledivaloissa muistaakseni valkoinen. On vaan jonku kerran kärrien ledivalojen kanssa taisteltu

Kasitonni
22.09.2019, 13:18
Katoppa maadoitus ihan ensin, ledivaloissa muistaakseni valkoinen. On vaan jonku kerran kärrien ledivalojen kanssa taisteltu
Sitä kanssa mietin että ohjataanko noita jotenkin maalla, mutta voiko se aiheuttaa tuollaista sekoilua. :confused:
Kokeilin vielä vanhojakin valoja paikalleen ja samalla lailla sekoilee. Joka johto on kiinni, en tiedä miksei se maata saisi.

sirrom
22.09.2019, 21:39
Muistakaa nyt se japanilainen ja muutaman muun maan autovalmistajien MIINUSOHJATUT VALOT ja siinä on sitten koko systeemi sekaisin eli ei vaan yhdelle valolle.
Releet väliin ja kääntäkää ja ledit kun vielä ovat sitäkin vaativampia.

Kasitonni
24.09.2019, 18:49
Muistakaa nyt se japanilainen ja muutaman muun maan autovalmistajien MIINUSOHJATUT VALOT ja siinä on sitten koko systeemi sekaisin eli ei vaan yhdelle valolle.
Releet väliin ja kääntäkää ja ledit kun vielä ovat sitäkin vaativampia.
Ei kai tällä voi olla vaikutusta koska vanhat valot pelasi kyllä, mutta nyt nekin on sekasin, mitäköhän ihmettä olen sählännyt väärin, en tiedä.:D

Jeepp
24.09.2019, 20:19
Kaverin - 07 hilux 2.4d ei puhalla vänkärin suutimista lämmintä.. Kenno on putsattu roskista ulkoo päin ja huuheltu sisältä.. Letkut lämpenee kunnolla.. Omassa samalaisessa puhaltaa tulikuumaa kaikista.. Tuossa ei oikee tuu kun kuskin yläsuttimista lämmintä mutta vänkärin puoli ja jalkotilaan iha kylmää. Kaikki vivut ja vaijerit toimii päälisin puolin oikein. Onko sielä joku läppä joka on nyt irti tms..

nurtsa
23.11.2019, 18:50
Mites ootte laittanu 110 hiluun moottorin kierroslukumittarin?

hiluvitkutin
23.11.2019, 23:21

Mitäs sää sillä?

nurtsa
24.11.2019, 07:30
Mitäs sää sillä?

Tarttis penkittää muutoskatsastukseen. Jarruttaja puheli että tarttee

Luoppis
24.11.2019, 18:09

En oo mihkään jälkikäteen asentanut, mutta kenties järkevin vaihtoehto 2L2 koneessa on todennäköisesti rakennella laturiin W-liitin ja siihen joku sopiva mittari. En tiiä onko helppoa vai hankalaa, mutta joutuu jonkun verran avaamaan laturia.

Tuossa joku selittää englanniksi mitä tuo laturin modifioiminen vaatii
https://www.youtube.com/watch?v=yguFw2V1F2M