15.11.2015, 19:27
|
Konkari+++
|
|
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
|
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies
Voi olla ettei osa näistä EGR:istä enää toimi kunnolla ja siksi oleellista vaikutusta ei ole. En ole oman puhtauttakaan irroittamalla tarkistanut, mutta letkun irroituksella on ollut vaikutuksensa tyhjäkäyntiin, ääneen, lämpenemisnopeuteen ja olisiko vähän reippaampi lähtee risteyksestä turbon heräämisen suhteen ilman.
Mulla ollut tästä koneesta käytös myös eka 2,2 versio ja minun mielestä Toyota on lisännyt etupäässä hyviä ominaisuuksia, mutta tämä LN170 Hiluxin turbo egr versio on hiukan hidas heräämään ja veto loppuu ylhäällä kuten kerrottiin.
Mistään ihan helposta yhdestä asiasta ei vedot ole ollut kiinni, ei EGR:stä, ei vaikka antaa turbon ahtaa täysiä koko ajan letku irroittaen.
Epäpirteyden syihin ammattilaisnäkökulmaa kaipaisin ehkä siitä mikä on oleellisin syy - itse epäilen, että se voi olla pumpulla jotkut vähäpäästöisyysnäkökulmasta tehdyt säädöt. Jos tämän syyn saa poistettua, niin sitten voi olla enempi apua muista parannuksista.
Itse haluaisin mukaan välijäähdyttimen oikeastaan ihan eka vaikkei paukkua olisi tiedossa hetimiten yhtään lisää.
|
Ei kai se suoritusta paranna jos lämmintä jäteilmaa ajetaan koneeseen takaisin.
|