![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#76
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
ja ahtopaineesta sen verran että tosiaan 2.0bar menee mittari ja silloin kuin sai alipaine letkut pysymään jotenkin paikoillaan ym niin se meni reilusti yli sen mittarin neula meinaa siis että varmaa se sen 2.5bar nappasi parhaillaan jollain 2-3 vaihteella kun isommilla vaihteilla se jaksoi sen tasan 2.0bar ottaa vaan
|
|
#77
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#78
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Onkohan sulla kaikki käsitteet hallussa? Ja tiijät mikä pitäs olla missäkin kun konetta lyöt nippuun. Esim se huohotin. |
|
#79
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#80
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Huohotuksesta sen verran että jos sitä tekis erillisen säiliön mihin huohottaisi tms. Se että alipaine letkut olivat öljyiset niin minkäs mä sille mahdan ja kun ne sai pyyhittyä niin ain silloin tällöin jostain kohtaa halkes se alipaineletku
|
|
#81
|
||||
|
||||
|
Ainakin tätä ketjua on hauska lukea
.... arvotaan minne seuraava letku laitetaan ja sitten katotaan mittarista mihin värähtää ![]() Tästä ehdottomasti video kun kasassa ja päräytät ekaa kertaa käyntiin....
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
|
#82
|
|||
|
|||
|
Ainut letku minkä olen selkeesti havainnu vaikuttavan tehoon muuten vakiossa on jos ottaa syöttöpumpun päältä letkun irti, niin on jo aika lussua menoa. Turbon kellolle tulevan letkun irroitus nostaa ahdot muttei tehot vakiosäädöillä. EGR:n ohjausletku vaikuttaa muuten, mutta ei se irroituksellakaan kaasu pohjassa tunnu oikein lisätehoa tulevan.
Heh - no polttoaineletkun irroitus ainakin pienentäisi tehot! |
|
#83
|
||||
|
||||
|
Ettei ois ollut öljypaineet mitä se ahtomittari näytti, sen verran sekavalta tuo letkutus nyt kuulostaa.
Jos hukkaportille ei nyt mennyt mitään ohjausletkua oikeasta paikasta niin varmasti ahtaa koska hukkaportti ei aukea minkään muun vaikutuksesta kuin pakopaineiden voimalla. Ja aivan varmasti huokaisee 2 bar ahdoilla kun kaasua höllää koska siivet ei tiedä mihin suuntaan ne pyörisi kun tulee paineisku takaisin ahtimelle. MUT SEHÄN ON VAIN KESTOIÄSTÄ POIS! ![]() ![]()
|
|
#84
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Pikkuisen samoilla linjoilla itsekkin ollut tän sankarin tarinoiden suhteen, mutta huono on Tojon kone estämään ja "ukko" mestari virittämään
|
|
#85
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
mutta se että tosiaan sanoin niin jos ahto putket ui öljyssä niin kyllä se tietyn ajan kulueassa kulkeutuu niille alipaine letkuille kun yks alipaineletku jossa oli sellainen purkki meni myös siihen kaulaan johon orggis ahtoputki tuli. Ilman muuta videota kehiin kun projekti saadaa hönkimään
|
|
#86
|
||||
|
||||
|
Moottorioppia joo...mut kerroppa sää tyhmemmille miten alipaineletkusta saa mitattua ahtopainetta. Tokihan ne ahdotkin nousee kivasti jos hukkaportin kellollekin menee alipaineletku.
__________________
Harbor Cruisers |
|
#87
|
|||
|
|||
|
kysytääs nyt sitten että mistäs porukka otanut sen ahtopainemittarin jos ei kerta siitä mikä antaa tietoa toyotan omalla turbon mittareille kelpaa? joskus kokeilin mittailla turbon kellolle menevästä letkusta mutta se ei kyl näyttänyt oikein millään tavoin oikein jos kerran toyotan omat mittareis syttyi punainen valo ja siitä kellolle menevästä letkusta ahtomittarilla mitattuna oli vasta jotain 0.4bar.
|
|
#88
|
||||
|
||||
|
Jos mahdollisimman tarkkaan haluaa tietää moottorillemenevän paineen, niin sit imusarjasta. Siihen asentaa nipan ellei ole jo jotain nippaa johon saa letkun kiinni.
Mutta mihinkään ALIpaineletkuun nyt ei ainakaan kuulu laittaa.
__________________
Harbor Cruisers |
|
#89
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#90
|
|||
|
|||
|
Pumpun ahtopainerasian putkesta vaan haara jos ei ole bleediä käytä siinä viritellessään, ja jos onkin niin ei vaan liian läheltä sitä. Tosin se on ihan turha tieto dieseliä, varsinkin kammiodieseliä kiusatessa.. Eka kiinnostava on pakosarjan paine ja sitten jos lähdetään oikein kirimään niin pakolämpö ennen turboa.
Mut onhan se +2bar näyttävä mittari katu-uskottava? Se lienee oleellisin...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#91
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
![]() |
|
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| hiluxin syöttöpumpun säätö | ekaneliveto | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 06.01.2015 19:06 |
| Hilux syöttöpumpun säätö | jupasierra | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 25.03.2014 22:58 |
| LJ:n syöttöpumpun säätö | kihi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 12.12.2009 11:11 |
| hj syöttöpumpun ennakon säätö? | Jani E | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.10.2007 17:04 |
| syöttöpumpun säätö BJ...s | turpolaattori | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.05.2007 20:53 |