Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.02.2014, 11:24
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Hilux syöttöpumpun säätö


Hommasin -94 2,4D hiluxin ja edellinen omistaja sanoi että syöttöpumppua on ruuvattu, ja että nyt kuluttaa enemmän. Haluaisin sen kuitenkin alkuperäisiin säätöihin, eli onnistuuko itse säätämällä kunnon neuvoilla, vai pitääkö viedä kalliiseen diesel huoltoon ?!

Ja mistä saan tuohon hehkut ostettua. Googlettaminen antoi huonoja tuloksia...

Kiitos

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.02.2014, 01:51
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Hommasin -94 2,4D hiluxin ja edellinen omistaja sanoi että syöttöpumppua on ruuvattu, ja että nyt kuluttaa enemmän. Haluaisin sen kuitenkin alkuperäisiin säätöihin, eli onnistuuko itse säätämällä kunnon neuvoilla, vai pitääkö viedä kalliiseen diesel huoltoon ?!

Ja mistä saan tuohon hehkut ostettua. Googlettaminen antoi huonoja tuloksia...

Kiitos
Oletan että kyseessä on 2lt kone jos on niin helpoin tapa on kun ottaa sen kaasuvivuston irti 3 pulttia 12mm kannalla ja sit siihen menee sellainen metalli tanko joka on painamalla kiinni siinä sellainen kuula tsydeemi. Tämän jälkeen toiseksi viimeinen pultti moottorin lohkoon päin sen polttoaine paluu linjan nipan heti seuraava tanko 6mm lenkki käy siihen päähän ja 12mm avaimella lukitus auki tämän jälkeen kierrät auki päin sitä. Huom pystyt tarkistamaan mikäli myyjä on puhunut totta siinä on sinetti alkuperäiseltään jonka näkee joka estää ettei sitä tankoa pysty kääntämään kiinnipäin. Kun ruuvvaat aukipäin syötön ruuvia samalla joudut ruuvaamaan sisäänpäin tyhjäkäyntiä se on ensimmäinen kierretanko joka menee koko pumpun rungon lävitse ja kohtaa kaasuvivustoon siinä pumpun päällä. Olisko siinä ollut 12mm lukitus ja sitten 9mm avaimella kääntö jos ei käsin jaksa pyöritellä. Ja silloin tiedät aina kun syöttöä lähtee pois kun koneen kierrokset tippuu alemmas ja vastaavasti taas toisinpäin jos kääntää syöttöä lisään
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.02.2014, 03:31
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Talking

Mä olettasin että 2L2
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.02.2014, 05:54
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Mistä erottaa 2LT ja 2L2 moottorin, ja tapahtuuko säätö samalla tavalla molemmissa ?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.02.2014, 06:06
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Tiedä noista hieman vanhemmista mutta LN 170 koppaisesta on ruuvattu syöttöjä kaasuvivustoja ym irroittamatta. Pikkuisen eksoottisessa paikassahan se syöttäruuvi on, helpottaa kun pikkuisen muokkaa avaimia, 12mm sopii ainakin tuossa lukitukseen ja 6mm siihen tapin päähän
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.02.2014, 06:08
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Mutta paljonkos se sun hilu kuluttaa ja paljonko savuttaa?
Kovin paljoa ei taida hyödyttää vaparista ruuvailla syöttöjä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.02.2014, 07:19
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Mistä erottaa 2LT ja 2L2 moottorin, ja tapahtuuko säätö samalla tavalla molemmissa ?
2LT:ssä on kukkopilli kyljessä
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.02.2014, 07:54
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Olen ollu siinä käsityksessä että jos haluaa syötöt prikulleen tehtaan spekseihin niin pumppu pitäisi ihan irroittaa ja viedä tiiselipajaan jossa pumppua pyöritetään speksien mukaisella kierrosluvulla ja mitataan paljonko sitä tavaraa tulee ulos, mutta voin toki olla väärässäkin.

Mutta voihan sitä syöttöä säätää siitä ruuvista iha perstuntumaltakin. Senkun kääntää pienemmälle, sitten funtsii että tyydyttääkö kulku- ja savutuspuoli ja jos ei niin sitten vaan ruuvaa haluttuun suuntaan. Aika monta kertaa piti käydä itsekin pellin alla että löytyi sopiva kompromissi kulun ja savutuksen suhteen kun edellinen omistaja oli vähän ruuvaillu.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.02.2014, 09:14
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Mistä erottaa 2LT ja 2L2 moottorin, ja tapahtuuko säätö samalla tavalla molemmissa ?
toyotan moottorissa t= pakokaasu ahdin ,myös moottorissa voi lukea turbo teksti ahto putkissa. ja moottorin virallinen koodi jos on jälki turbotettu on lohkon etureunassa imusarjan alapuolella, ahdetussa on hieman erilainen pumppuja ja säätökin perus ja ahdonalainen
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.02.2014, 09:28
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Ja sit voidaan ehkä vielä huomioida toi kakkonen tossa moottorin tyypin lopussa. 2L/2LT = vanhempi moottorityyppi, venakoppa kiinni kolmella pultilla keskeltä ja 2L2/2LT2 = uudempi malli jossa venakoppa kiinni monella pienellä reunoista.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.02.2014, 13:30
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Nii olikos tuossa turbo vai ei?

Jos se on vapari niin noilla ruuvauksilla ei ole oikein muuta kuin visuaalista vaikutusta savuamisen muodossa. Tai saa siihen pikkuisen lisää potkua ja ehkä paremman liikkeellelähtö väännön mutta ei mitään tuntuvaa.

Ja vaparinahan ei tommonen kiihdy,se vaan hiljakseen kerää nopeutta...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.02.2014, 18:15
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Nii olikos tuossa turbo vai ei?

Jos se on vapari niin noilla ruuvauksilla ei ole oikein muuta kuin visuaalista vaikutusta savuamisen muodossa. Tai saa siihen pikkuisen lisää potkua ja ehkä paremman liikkeellelähtö väännön mutta ei mitään tuntuvaa.

Ja vaparinahan ei tommonen kiihdy,se vaan hiljakseen kerää nopeutta...
Vaparihan se mutta jotenkin laiskalta tuntuu silti. Oliko tuossa kuvauksessani edellä jotain epänormaalia, ja onko mitään korvakuulolla säätöohjetta tuolle. Eli kun sitä on joku ruuvannut niin saako millään kohdilleen itse. Miten sen syötön ruuvaaminen vaikuttaa jos esimekiksi säädän sitä vaikka rikkaammalle kaksi kierrosta. Rupeaako savuttamaan vai tuleeko jotain muita oireita, esimerkiksi se hyytyminen isommilla kierroksilla. Jos säädän laihemmalle niin silloin tehot häipyy kokonaan ja käynnistys vaikeentuu eikö ? Eli onko itse mahdollista säätää korvakuulolla kohdalleen ?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.02.2014, 19:19
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Vaprikoneessa ei ole tarkka toi säätö, ruuvaa isommalle niin että alkaa savuttaa ja sitten pienemmälle niin että ei normiajossa tai kiihdytyksessä puske mustaa.
Se mitä olet nyt tuosta autosta puhunut niin lienee aika kohdillaan se säätö.
Laiska paskahan toi vapari on kun turbollinenkin on laiska jos vertaa vaikka nisukkaan...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.02.2014, 21:40
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Vaprikoneessa ei ole tarkka toi säätö, ruuvaa isommalle niin että alkaa savuttaa ja sitten pienemmälle niin että ei normiajossa tai kiihdytyksessä puske mustaa.
Se mitä olet nyt tuosta autosta puhunut niin lienee aika kohdillaan se säätö.
Laiska paskahan toi vapari on kun turbollinenkin on laiska jos vertaa vaikka nisukkaan...
Laiska mikä laiska, onneksi ei ole kiire...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux 2.4TD pumpun säätö karisa Tekniikka & Jutustelu 8 19.06.2013 07:46
Syöttöpumpun lukitseminen Nevakiitäjä Tekniikka & Jutustelu 6 15.03.2011 06:28
LJ:n syöttöpumpun säätö kihi Tekniikka & Jutustelu 1 12.12.2009 11:11
hj syöttöpumpun ennakon säätö? Jani E Tekniikka & Jutustelu 1 14.10.2007 17:04
syöttöpumpun säätö BJ...s turpolaattori Tekniikka & Jutustelu 1 11.05.2007 20:53


Sivu luotu: 22:03 (GMT +2).