![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
Hilux 2.4TD pumpun säätöMitähän ruuvia pitää kääntää että saa lisää jerkkua ei paljoo mut vähän. Pakoputki alkuperäinen ja ei siis paljoo voikkaan laittaa lisää.
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm tuolta löytyy ohojeet.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Juu kyl volkkareitten pumppuja on säädetty, toi hilun on muukuin bosch ja siksi kysyinkin mitä ruuvia käännetään. Ne kun tuppaa olemaan eripaikoissa
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
On tuon kaasuvivuston puolella pumpun alla, siinä kuskin jalkotilaa vastapäätä. 12mm avain on lukkomutterissa ja sopparuuviin käy 6mm avain, tuon 12mm lenkin joudut varmaan vääntämään että saat kiinni tuosta lukkomutterista. Siittä sitten vaan kiinnipäin ruuvamaan
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Nyt kannattaa ottaa olut ja miettiä uudelleen
. On hankalassa paikassa, eikä hommalla saavuta kuin savua. Itse suuntaisin katseen hukkaportin suuntaan ja miettisin josko sinne kiinnitysruuvien alle pari prikkaa heittäisi. Ja jos oikein tekisi mieli hifistellä, niin syöttöpumppua hitusen aikaisemmalle, mutta sekin homma on aika työmaa...toinen pultti kun on piilossa pumpun takana.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#7
|
|||
|
|||
Siis "jerkkua-" tarkoittaa tehoa? mulla tuli ensiksi mieleen kierrokset...Lainaus:
Minä pistäisin ahtopaineelle mittarin heti alussa, jos ei pysyvästi, niin väliaikaisesti; ja hukkaportin toimintaa voi seurata kotitekoisella patentilla; hukkaportin kellon varteen esim. sinitarraa peltilipareeseen; siis jää jälki jos yhtään avautuu... Milli on jo paljon.... Ja mikä on oikea "viritys määrä": kaikki turbokoneet saa rikki reseptillä: Kaasu pohjassa kylmällä koneella, ja sammutetaan kuuma kone heti moottoritien levähdyspaikalla. Ja jos "järjellä" ajetaan, niin aika suuria ahtopaineita/syöttöjä voi käyttää, kestävyyden siitä romahtamatta, ainakin noissa vanhoissa, siis esim. täys teho ohituksessa 10 sekunttia on pitkä aika? He, joilla k.o koneesta kokemuksia, toivottavasti täsmentää... |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Jos kyseessä on kasari tai alkuysäri Hilux niin siinä voisi olla se ahdonalaisen syötön karan kääntömahdollisuus eli samat pätee virivirit kuin noihin VW:n pumppuihin. Eli perussyöttöä lisää se aiemmin mainittu puoli kierrosta ja sitten kalvonkansi auki, muovinen rajoitinprikka pois ja sitten karan kääntöä maun mukaan ja systeemi pakettiin--->testaamaan. Toki tälläkin keinolla pitää huolehtia niistä pakopaineista/lämmöistä ja se orggisturpo onkin sitten seuraava tulppa kuten myös aiemmin mainittiin.
__________________
Tiäräksää tuanoi |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Mittari on juu, on vaan tullut turattua enenpi volkkarin pumpun kanssa ja siksi kyselin. Tarkoitus ei ole ottaa mitään hirveitä tehoja, vaan vähän lisää kun kärryä vedettäessä tuntuu nahkeelta.
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Bosch VE-pumpun säätö? | kippo86 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 18.11.2013 10:56 |
| BOSCH VE -pumpun ajoituksen säätö | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 25.02.2013 20:59 |
| 12-HT Pumpun säätö? | tkomulainen | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 29.08.2011 20:06 |
| Lj-70 pumpun säätö | jukos | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 11.05.2009 22:58 |
| Pajeron diesel-pumpun ajotus-säätö? | Dunkel | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.05.2006 21:53 |