![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ei mull ainakaan kierrokset ongelma ole. Parasveto on 2000-3000 rpm.Vetää jotenki kuitenki 4000 asti. Jaksaa tuo huutaa hiekkarinteeseen lyhkäsellä kolmosella vielä paikallaanki. Renkaina 35 12.5 15 mud terrain
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Governator muutoksella saa vetoja sinne yläkierroksillekin. |
|
||||
|
||||
![]()
En muista missä vaiheessa toi governori alko vähentää syöttöä, mutta sitten kun alkaa sitä säätelemään, niin kannattaa tosiaan tietää mitä tekee. Ite menin siinä hommassa muutaman kerran persaus edellä puuhun. Todennu sen, että jos muitten pumppuja säädän, jätän governorin rauhaan. Monesti sinne ylärundeille ei sitä vääntöä niin paljon tarvihe. Omassa vehje kiertää sen 5000rpm ja ei tosiaan ruoka lopu es siel yläkierroksilla ton muutoksen myötä, mutta kaasu on melko herkkä ja se ylävääntö mitään hyövää ton 3500rpm jälkeen..... Ois kiva tietää, miten tommonen pumpun säätö tehdään liikkeessä siinä penkissä. Ite kun joutuu aina pulttaa kiinni, ajaa ja taas pulttaa irti säätöä varten
![]() Edit. Suosittelen vahvasti sitä isompaa päätä, oli kiinan eli ei ja nokkalevyn vaihto. Sitten tietenkin se säätö siihen päälle vielä.
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. Viimeksi muokannut Kala92 : 10.11.2015 09:57 |
|
|||
|
|||
![]()
Eile muutin pumpulle menevän paineletkun suoraan imusarjasta pumpun kellolle ja tulppasin alipaine härdellille menevät kaks letkua. Okei valo ei enää syty mutta muuten ei mitään eroa. Pirun huonosti rupeaa alhaalta kerämään ahtoja. Miettii tosi pitkään. Taas matkavauhdissa mukava ajella... Kävin yhdessä diesel korjaamossa kyselee ennakon säätöä. Kuunteli korvakuulolla että käy tosi nätisti yms. Lupasi tarkistaa ennakon kunhan teen ensin nuo muutokset kellolle.
Kehotti repimään kaikki nuo alipaine härpäkkeet ym pois kun niillä ei enää ole mitään virkaa. Mutta eiko asia ollu niin että jos nyppää kaikki pis jää se hehkun valo palamaan ja homma ei pelaa? Ohjaako se musta sähkörasia siinä kaasuvivun päällä jotenkin sitä egr-venttiilin ohajusta vai mikä sen virka on? Pitäis viela jaksaa tehdä egr-venttiilin aukkoihin sokeat lätkät että sai vielä tulpattua poi pelistä satavarmasti. Oon kokoajan miettiny että voisko olla niin huono tuuri että se vuotais pakopaineita suoraan imusarjaan??
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
LN170:sessä EGR ei mielestäni ihan turha ole koska sen avulla saa koneen selvästi nopeammin lämpöiseksi. Olen testaillut ottamalla letkun irti EGR:stä miten vaikuttaa.
Mites se nyt olikaan, menikö pumpulle paineletku vai alipaineletku, sehän kannattaa ottaa huomioon kanssa? |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Aika paljon ollut paskaa makkkarassa sullakin jos 1bar nousi ahdot pelkällä säädöllä. Suuttimet kun vaihdeltiin niin savutus muuttui itsellä ja ahdot nousi mutta ei kyllä 1bar luokkaa. Oman auton kun käytin pumppurukkausella niin ei ahdot nousseet noin, ehkä sitten olin saanut paremmin itse säädettyä |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Letkun irroittelulla ei taida saada vaikutusta, suurinn osa noista lienee jumissa ja yleensä jumii kiinni. Mynädiesel oli samaa mieltä että tulpata kannattaa. Paineletku menee ahdonalaiseen. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]()
Tuota asiaa ei kait kukaan ole kieltänytkään etteikö ammattilainen osaa hommiaan.
|
|
|||
|
|||
![]()
hieman vaikutti kyl edellises viestis mitä laitoit että pumpussa tainut säädöt olla päin hönkiä jos nuin paljon vaikutti amattilaisen tekemä viritys. mihinkään muuhun en koskenut ja tosiaan ennen se lähti vetää jossain 0,5 ahdoilla sinne 1,2 ahdoille ja nyt se herää jossain 0,7 ahdoilla oikein huolella ja se hurjin veto kestää sinne 2,3 ahdoille asti jonka jälkeen menee vaisummaksi.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vertailun vuoksi mulla on Mersun OM617 ilman EGR:ää ja yhdeksi syyksi miksi Hiluxin kone on niin hyvä lämpeemään lyhyessä ajossa, pidän toimivaa EGR:ää. Jos otan letkun irti, se muistuttaa enempi Mersun konetta. En ole purkanut EGR osia ja tarkistanut miten paljon niissä on paskaa, mutta mun mielestä se ei ole kovin vikaherkkä jos 300 000 menee ilman puuttumista asiaan?! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itellä nyt tuo arpominen että lähteekö koittamaan 2 vai 2.5 bar noilla uusilla hilppeillä.Lentääkö nahka hatun alta vai veivi lohkosta ekassa vedossa. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kirjoitat muutenkin ihan pöhköjä miten pumppu ahtaa niin pysy siinä sitten mukana... On sitä tullut koplattua jokunen vuosi itsekkin Hiluxia. Ja edelleenkin se turbo vaikuttaa paljon tuohon toimiseen / vetoon, ei pelkkä pumppu. On vaihdettu suuttimet, käytetty pumppua pajalla omien säätöjen jälkeen ja mitattu ahtoja omasta autosta. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Mulla oli 400 000km mittarissa ennen tulppausta, kaverilla porsi kone 200 000km paikkeilla tukkimattomasta, en ole katsonut onko tukossa vai ei. Tuohon lämpeämisen nopeuteen vaikuttaa myös turbo, ahtopaine jne. Mulle on ihan sama lämpeekö 4 vaiko 5min kohdalla. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vikaantuneista EGR:istä on vedetty johtopäätös, että lähes kaikki olisivat toimimattomia ja ne on siksi poistettava... Vähän sama juttu jos ammattilainen on huolissaan tukkeutuneesta lämppärin kennosta tai huonossa kunnossa olevasta jäähdyttimestä vaikka ne on ainakin osaltaan ylläpidosta kiinni missä kunnossa ne on. Huonossa kunnossa olevia on ja hyvässä kunnossa. Itse uskoin niin kauan nettijuttuja, että EGR kannattaa ilman muuta poistaa kunnes ensin kokeilin mihin suuntaan vaikutus menee aluksi letku irroittamalla ja tukkimalla. Osoittautuikin, että sillä on oma suotuisa vaikutuksensa lämpenemiseen. Oleellistahan on onko se nykyisellään toimintakunnossa vai ei. Jos on jumissa tai toimimaton, jotain pitää tehdä, joko poistaa käytöstä tai laittaa toimimaan. |
|
|||
|
|||
![]()
Mulla ollut nyt parisen vuotta varmaan tulpattuna toi Egr eikä ole huonontunut talviominaisuudet.
Aamuisinkin ei tarvi laseja rapailla kun antaa hetken käydä, pikkuisen käsikaasua päälle. Ajossa lämpeää ihan normaalisti, jännä kun ei toi mulla sitten vaikuttanut noin. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Proturbon kaveri meinasi että orkkis sarjoilla saa sen 200hp ja monet itse rakennellut on huonompia. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse ajellut noilla 1bar paineilla ilman cooleria nyt varmaan se 120-150 000km eikä ongelmia. Ainoat ongelmat oli Finturbon tekemä puhallin Ct20 kuoriin mikä porsi½v ja 10 000km paikkeilla. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla ollut tästä koneesta käytös myös eka 2,2 versio ja minun mielestä Toyota on lisännyt etupäässä hyviä ominaisuuksia, mutta tämä LN170 Hiluxin turbo egr versio on hiukan hidas heräämään ja veto loppuu ylhäällä kuten kerrottiin. Mistään ihan helposta yhdestä asiasta ei vedot ole ollut kiinni, ei EGR:stä, ei vaikka antaa turbon ahtaa täysiä koko ajan letku irroittaen. Epäpirteyden syihin ammattilaisnäkökulmaa kaipaisin ehkä siitä mikä on oleellisin syy - itse epäilen, että se voi olla pumpulla jotkut vähäpäästöisyysnäkökulmasta tehdyt säädöt. Jos tämän syyn saa poistettua, niin sitten voi olla enempi apua muista parannuksista. Itse haluaisin mukaan välijäähdyttimen oikeastaan ihan eka vaikkei paukkua olisi tiedossa hetimiten yhtään lisää. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eihän se 200 mikään mahdoton ole,vakio pakosarjalla en ehkä ite lähtisi kauheesti yli 1.5 bar kokeilee.Mitä mahtaa pakopaineet olla ja ahtimen laippa tulee myös ongelmaksi. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hiluxin syöttöpumpun säätö | ekaneliveto | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 06.01.2015 19:06 |
Hilux syöttöpumpun säätö | jupasierra | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 25.03.2014 22:58 |
LJ:n syöttöpumpun säätö | kihi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 12.12.2009 11:11 |
hj syöttöpumpun ennakon säätö? | Jani E | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.10.2007 17:04 |
syöttöpumpun säätö BJ...s | turpolaattori | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.05.2007 20:53 |