Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.11.2015, 23:02
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

mulla oli oma pumppu viritettävä ammatti hepulla ja kerroin et on isompi nestepääkin olemassa ja kun kerroin että kyseessä kiinalainen niin vastaus oli puhelimessa jo että ne on vähän niin ja näin että ei niillä kyllä paljoa enempää saa kun orggis nestepäällä jossa on muut viritykset tehtynä et kuulemma kunnon nestepäällä sais sit oikeesti tehoa ulos mutta onko siinä järkeä kun ei L kone kestä sitä tehoa mihin pumppu esim riittäisi. oma villi veikkaus on tuosta omasta pumpusta joka on siis viritetty niin virtaavuus voisi riittää johonkin 160hv korville tai läheelle sitä. Ja tämä siis vain mutu tuntumalla en osaa sanoa mutta sen verran oli eroa aiempaa itse säädettyyn pumppuun joka kyllä ahtoi sen 1,5 barin luokkaa mutta se veto alue oli sellainen laimea ja nyt pumppu veti 2,5 barin hummille sen ja veto oli jotain ihan uskomatonta niin kauan kun sitä kesti et jos saat ylämeässä jyrkässä tuollaisen lj 33" fillareilla viellä kiihtymään ja hiekka tiellä aavistuksen 2 vaihteella koittaa ruopimaan kun vetoalue on parhain sillä hetkellä siis pelkällä kaasulla.


Viimeksi muokannut jesse89 : 09.11.2015 23:09
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.11.2015, 05:52
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
mulla oli oma pumppu viritettävä ammatti hepulla ja kerroin et on isompi nestepääkin olemassa ja kun kerroin että kyseessä kiinalainen niin vastaus oli puhelimessa jo että ne on vähän niin ja näin että ei niillä kyllä paljoa enempää saa kun orggis nestepäällä jossa on muut viritykset tehtynä et kuulemma kunnon nestepäällä sais sit oikeesti tehoa ulos mutta onko siinä järkeä kun ei L kone kestä sitä tehoa mihin pumppu esim riittäisi. oma villi veikkaus on tuosta omasta pumpusta joka on siis viritetty niin virtaavuus voisi riittää johonkin 160hv korville tai läheelle sitä. Ja tämä siis vain mutu tuntumalla en osaa sanoa mutta sen verran oli eroa aiempaa itse säädettyyn pumppuun joka kyllä ahtoi sen 1,5 barin luokkaa mutta se veto alue oli sellainen laimea ja nyt pumppu veti 2,5 barin hummille sen ja veto oli jotain ihan uskomatonta niin kauan kun sitä kesti et jos saat ylämeässä jyrkässä tuollaisen lj 33" fillareilla viellä kiihtymään ja hiekka tiellä aavistuksen 2 vaihteella koittaa ruopimaan kun vetoalue on parhain sillä hetkellä siis pelkällä kaasulla.
Ei kait pumppu ahda. Koneen kuin koneen saa rikki, varsinkin jos se on isolla lämpökuormalla liian polttoaineen kanssa ylisuurilla ahdoilla ja "oikealla" ajotavalla
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.11.2015, 15:18
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Ei kait pumppu ahda. Koneen kuin koneen saa rikki, varsinkin jos se on isolla lämpökuormalla liian polttoaineen kanssa ylisuurilla ahdoilla ja "oikealla" ajotavalla
Ei ahda ei mutta kummasti tuli vetoja eri tavalla ammattilaisen säätämä vs oma säätäämä eikä savu pilvi ollut läheskää sitä mitä oma säädetyssä sain aikaan
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.11.2015, 08:25
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
Ei ahda ei mutta kummasti tuli vetoja eri tavalla ammattilaisen säätämä vs oma säätäämä eikä savu pilvi ollut läheskää sitä mitä oma säädetyssä sain aikaan
Niimpä, onhan jo ollut asiana toi miten kaiken saa rikki
Aika paljon ollut paskaa makkkarassa sullakin jos 1bar nousi ahdot pelkällä säädöllä.
Suuttimet kun vaihdeltiin niin savutus muuttui itsellä ja ahdot nousi mutta ei kyllä 1bar luokkaa.
Oman auton kun käytin pumppurukkausella niin ei ahdot nousseet noin, ehkä sitten olin saanut paremmin itse säädettyä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.11.2015, 20:56
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Niimpä, onhan jo ollut asiana toi miten kaiken saa rikki
Aika paljon ollut paskaa makkkarassa sullakin jos 1bar nousi ahdot pelkällä säädöllä.
Suuttimet kun vaihdeltiin niin savutus muuttui itsellä ja ahdot nousi mutta ei kyllä 1bar luokkaa.
Oman auton kun käytin pumppurukkausella niin ei ahdot nousseet noin, ehkä sitten olin saanut paremmin itse säädettyä
Jos amattilainen virittää pumpun joka on pelanut pumppujen kanssa koko ikänsä niin kyllä sillä on aika suuri merkitys varsinkin kun hänellä on pelit ja vehkeet millä saa ajettua kierroksille sen jne joten ei sitä voi verrata perus autotalli virityksiin missään nimessä! Samalla suuttimet meni tarkastettavaksi jotka oli kyl kaverin kanssa uudelleen kasatut uusilla kärjillä säädettynä oikeeseen avauspaineeseen sekä suihkun muoto tarkastettuna mutta suuttimissa ei ollut mitään vikaan kun taas syöttöpumpussa oli jokin osa tullut tiensä päähän.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.11.2015, 08:36
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Tuota asiaa ei kait kukaan ole kieltänytkään etteikö ammattilainen osaa hommiaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.11.2015, 14:35
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Tuota asiaa ei kait kukaan ole kieltänytkään etteikö ammattilainen osaa hommiaan.
hieman vaikutti kyl edellises viestis mitä laitoit että pumpussa tainut säädöt olla päin hönkiä jos nuin paljon vaikutti amattilaisen tekemä viritys. mihinkään muuhun en koskenut ja tosiaan ennen se lähti vetää jossain 0,5 ahdoilla sinne 1,2 ahdoille ja nyt se herää jossain 0,7 ahdoilla oikein huolella ja se hurjin veto kestää sinne 2,3 ahdoille asti jonka jälkeen menee vaisummaksi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hiluxin syöttöpumpun säätö ekaneliveto Tekniikka & Jutustelu 12 06.01.2015 19:06
Hilux syöttöpumpun säätö jupasierra Tekniikka & Jutustelu 34 25.03.2014 22:58
LJ:n syöttöpumpun säätö kihi Tekniikka & Jutustelu 1 12.12.2009 11:11
hj syöttöpumpun ennakon säätö? Jani E Tekniikka & Jutustelu 1 14.10.2007 17:04
syöttöpumpun säätö BJ...s turpolaattori Tekniikka & Jutustelu 1 11.05.2007 20:53


Sivu luotu: 18:59 (GMT +2).