Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.11.2015, 19:34
Leppape Leppape ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.06.15
Sijainti: Laukaa
Viestit: 31
Perusasetus

Ymmärrän mitä ajat takaa ,enkä rupea siitä enempää väittämään.Juuri tuohan se karan tehtävä on. Itsellä vaan tuo karan muotoilu ei toimi vaikka niitä monta ja vaikka minkälaista oon koittanu tehä.Jollain paine-alueella syöttö tuntuu vaan katoavan.Tällä viikolla uus ahdin ja pakosarja.Katotaan miten lähtee pelaamaan,jossei toimi niin pumppu lähtee pajalle säätöön.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.11.2015, 21:08
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ettei vaan tulis kierrokset jo vastaan jos syötöt hukkuu? Ja niin varmaan käykin jos ei governoria ole modattu. 200hp on kyllä märkä uni 9mm nestepäällä L-moottorista...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.11.2015, 23:02
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

mulla oli oma pumppu viritettävä ammatti hepulla ja kerroin et on isompi nestepääkin olemassa ja kun kerroin että kyseessä kiinalainen niin vastaus oli puhelimessa jo että ne on vähän niin ja näin että ei niillä kyllä paljoa enempää saa kun orggis nestepäällä jossa on muut viritykset tehtynä et kuulemma kunnon nestepäällä sais sit oikeesti tehoa ulos mutta onko siinä järkeä kun ei L kone kestä sitä tehoa mihin pumppu esim riittäisi. oma villi veikkaus on tuosta omasta pumpusta joka on siis viritetty niin virtaavuus voisi riittää johonkin 160hv korville tai läheelle sitä. Ja tämä siis vain mutu tuntumalla en osaa sanoa mutta sen verran oli eroa aiempaa itse säädettyyn pumppuun joka kyllä ahtoi sen 1,5 barin luokkaa mutta se veto alue oli sellainen laimea ja nyt pumppu veti 2,5 barin hummille sen ja veto oli jotain ihan uskomatonta niin kauan kun sitä kesti et jos saat ylämeässä jyrkässä tuollaisen lj 33" fillareilla viellä kiihtymään ja hiekka tiellä aavistuksen 2 vaihteella koittaa ruopimaan kun vetoalue on parhain sillä hetkellä siis pelkällä kaasulla.

Viimeksi muokannut jesse89 : 09.11.2015 23:09
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.11.2015, 05:52
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
mulla oli oma pumppu viritettävä ammatti hepulla ja kerroin et on isompi nestepääkin olemassa ja kun kerroin että kyseessä kiinalainen niin vastaus oli puhelimessa jo että ne on vähän niin ja näin että ei niillä kyllä paljoa enempää saa kun orggis nestepäällä jossa on muut viritykset tehtynä et kuulemma kunnon nestepäällä sais sit oikeesti tehoa ulos mutta onko siinä järkeä kun ei L kone kestä sitä tehoa mihin pumppu esim riittäisi. oma villi veikkaus on tuosta omasta pumpusta joka on siis viritetty niin virtaavuus voisi riittää johonkin 160hv korville tai läheelle sitä. Ja tämä siis vain mutu tuntumalla en osaa sanoa mutta sen verran oli eroa aiempaa itse säädettyyn pumppuun joka kyllä ahtoi sen 1,5 barin luokkaa mutta se veto alue oli sellainen laimea ja nyt pumppu veti 2,5 barin hummille sen ja veto oli jotain ihan uskomatonta niin kauan kun sitä kesti et jos saat ylämeässä jyrkässä tuollaisen lj 33" fillareilla viellä kiihtymään ja hiekka tiellä aavistuksen 2 vaihteella koittaa ruopimaan kun vetoalue on parhain sillä hetkellä siis pelkällä kaasulla.
Ei kait pumppu ahda. Koneen kuin koneen saa rikki, varsinkin jos se on isolla lämpökuormalla liian polttoaineen kanssa ylisuurilla ahdoilla ja "oikealla" ajotavalla
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.11.2015, 15:18
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Ei kait pumppu ahda. Koneen kuin koneen saa rikki, varsinkin jos se on isolla lämpökuormalla liian polttoaineen kanssa ylisuurilla ahdoilla ja "oikealla" ajotavalla
Ei ahda ei mutta kummasti tuli vetoja eri tavalla ammattilaisen säätämä vs oma säätäämä eikä savu pilvi ollut läheskää sitä mitä oma säädetyssä sain aikaan
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.11.2015, 08:25
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
Ei ahda ei mutta kummasti tuli vetoja eri tavalla ammattilaisen säätämä vs oma säätäämä eikä savu pilvi ollut läheskää sitä mitä oma säädetyssä sain aikaan
Niimpä, onhan jo ollut asiana toi miten kaiken saa rikki
Aika paljon ollut paskaa makkkarassa sullakin jos 1bar nousi ahdot pelkällä säädöllä.
Suuttimet kun vaihdeltiin niin savutus muuttui itsellä ja ahdot nousi mutta ei kyllä 1bar luokkaa.
Oman auton kun käytin pumppurukkausella niin ei ahdot nousseet noin, ehkä sitten olin saanut paremmin itse säädettyä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.11.2015, 20:56
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Niimpä, onhan jo ollut asiana toi miten kaiken saa rikki
Aika paljon ollut paskaa makkkarassa sullakin jos 1bar nousi ahdot pelkällä säädöllä.
Suuttimet kun vaihdeltiin niin savutus muuttui itsellä ja ahdot nousi mutta ei kyllä 1bar luokkaa.
Oman auton kun käytin pumppurukkausella niin ei ahdot nousseet noin, ehkä sitten olin saanut paremmin itse säädettyä
Jos amattilainen virittää pumpun joka on pelanut pumppujen kanssa koko ikänsä niin kyllä sillä on aika suuri merkitys varsinkin kun hänellä on pelit ja vehkeet millä saa ajettua kierroksille sen jne joten ei sitä voi verrata perus autotalli virityksiin missään nimessä! Samalla suuttimet meni tarkastettavaksi jotka oli kyl kaverin kanssa uudelleen kasatut uusilla kärjillä säädettynä oikeeseen avauspaineeseen sekä suihkun muoto tarkastettuna mutta suuttimissa ei ollut mitään vikaan kun taas syöttöpumpussa oli jokin osa tullut tiensä päähän.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.11.2015, 06:22
Leppape Leppape ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.06.15
Sijainti: Laukaa
Viestit: 31
Perusasetus

Ei mull ainakaan kierrokset ongelma ole. Parasveto on 2000-3000 rpm.Vetää jotenki kuitenki 4000 asti. Jaksaa tuo huutaa hiekkarinteeseen lyhkäsellä kolmosella vielä paikallaanki. Renkaina 35 12.5 15 mud terrain
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.11.2015, 09:35
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leppape Näytä viesti
Ei mull ainakaan kierrokset ongelma ole. Parasveto on 2000-3000 rpm.Vetää jotenki kuitenki 4000 asti. Jaksaa tuo huutaa hiekkarinteeseen lyhkäsellä kolmosella vielä paikallaanki. Renkaina 35 12.5 15 mud terrain
Joo mutta kun alkuperäisessä pumpussa syöttö rupeaa vähenemään kierrosten mukaan, tais olla jopa niin että 2500 rpm jälkeen rupeaa asteittain vähenemään.
Governator muutoksella saa vetoja sinne yläkierroksillekin.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.11.2015, 09:54
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

En muista missä vaiheessa toi governori alko vähentää syöttöä, mutta sitten kun alkaa sitä säätelemään, niin kannattaa tosiaan tietää mitä tekee. Ite menin siinä hommassa muutaman kerran persaus edellä puuhun. Todennu sen, että jos muitten pumppuja säädän, jätän governorin rauhaan. Monesti sinne ylärundeille ei sitä vääntöä niin paljon tarvihe. Omassa vehje kiertää sen 5000rpm ja ei tosiaan ruoka lopu es siel yläkierroksilla ton muutoksen myötä, mutta kaasu on melko herkkä ja se ylävääntö mitään hyövää ton 3500rpm jälkeen..... Ois kiva tietää, miten tommonen pumpun säätö tehdään liikkeessä siinä penkissä. Ite kun joutuu aina pulttaa kiinni, ajaa ja taas pulttaa irti säätöä varten

Edit. Suosittelen vahvasti sitä isompaa päätä, oli kiinan eli ei ja nokkalevyn vaihto. Sitten tietenkin se säätö siihen päälle vielä.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.

Viimeksi muokannut Kala92 : 10.11.2015 09:57
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.11.2015, 07:49
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

Eile muutin pumpulle menevän paineletkun suoraan imusarjasta pumpun kellolle ja tulppasin alipaine härdellille menevät kaks letkua. Okei valo ei enää syty mutta muuten ei mitään eroa. Pirun huonosti rupeaa alhaalta kerämään ahtoja. Miettii tosi pitkään. Taas matkavauhdissa mukava ajella... Kävin yhdessä diesel korjaamossa kyselee ennakon säätöä. Kuunteli korvakuulolla että käy tosi nätisti yms. Lupasi tarkistaa ennakon kunhan teen ensin nuo muutokset kellolle.

Kehotti repimään kaikki nuo alipaine härpäkkeet ym pois kun niillä ei enää ole mitään virkaa. Mutta eiko asia ollu niin että jos nyppää kaikki pis jää se hehkun valo palamaan ja homma ei pelaa? Ohjaako se musta sähkörasia siinä kaasuvivun päällä jotenkin sitä egr-venttiilin ohajusta vai mikä sen virka on?

Pitäis viela jaksaa tehdä egr-venttiilin aukkoihin sokeat lätkät että sai vielä tulpattua poi pelistä satavarmasti. Oon kokoajan miettiny että voisko olla niin huono tuuri että se vuotais pakopaineita suoraan imusarjaan??
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.11.2015, 18:04
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

LN170:sessä EGR ei mielestäni ihan turha ole koska sen avulla saa koneen selvästi nopeammin lämpöiseksi. Olen testaillut ottamalla letkun irti EGR:stä miten vaikuttaa.

Mites se nyt olikaan, menikö pumpulle paineletku vai alipaineletku, sehän kannattaa ottaa huomioon kanssa?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.11.2015, 05:49
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leppape Näytä viesti
Ymmärrän mitä ajat takaa ,enkä rupea siitä enempää väittämään.Juuri tuohan se karan tehtävä on. Itsellä vaan tuo karan muotoilu ei toimi vaikka niitä monta ja vaikka minkälaista oon koittanu tehä.Jollain paine-alueella syöttö tuntuu vaan katoavan.Tällä viikolla uus ahdin ja pakosarja.Katotaan miten lähtee pelaamaan,jossei toimi niin pumppu lähtee pajalle säätöön.
Turbo vaikuttaa asiaan, 3500rpm alkaa taas teho laskea dieselissä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hiluxin syöttöpumpun säätö ekaneliveto Tekniikka & Jutustelu 12 06.01.2015 19:06
Hilux syöttöpumpun säätö jupasierra Tekniikka & Jutustelu 34 25.03.2014 22:58
LJ:n syöttöpumpun säätö kihi Tekniikka & Jutustelu 1 12.12.2009 11:11
hj syöttöpumpun ennakon säätö? Jani E Tekniikka & Jutustelu 1 14.10.2007 17:04
syöttöpumpun säätö BJ...s turpolaattori Tekniikka & Jutustelu 1 11.05.2007 20:53


Sivu luotu: 20:13 (GMT +2).