![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jos ton tekis ton Esson-Veijon piirustuksen mukaan ja vielä peilikuvana ni tulis varmaan murkula vähempi tielle. Ite en panhardia mutkalle vääntäs ellei olis ihan pakko väistellä jotain, ku se liikerata ei muutu miksikä. Eikä sillä materiaalillakaan niin suurta merkitystä o jos sen voi jättää suoraksi. Paremmasta aineesta ku sen tekee ni siihen voi sitte hitsata vaikka hinauslenkin ja vinssipedin... TÄ? Multa löyty kuva.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Panhardi
Joops ja sit huomauttaisin täs vaihees et sehän ei ollut "putkea" toi panhardi....
Tai no jos tarkkoja ollaan niin ainesputkeahan se on... |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja jytkyä pitäisi olla. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Voikos noita ilmatikkujen yläpäitä vielä säätää? Jos laittais panhardin lähtemään jakarin ulkopuolelta, ni siihen sais enempi mittaa ja tollasella pienellä korotuksella siitä sais ajokorkeudella melkeenpä vaakasuoran. Silti pitäis olla tilaa joustoille.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Toi Superlonin piirros kans aika jees! :-)
Toi kuvan korkeus ei käsitttääkseni ollu ajokorkeus vaan pohjassa. Eli panhardi jää alaviistoon ajokorkeudessa.. Mutta liekkö kuinka tärkeetä kun maastossa ryllätään. Varmaan viimeisimpiä ajo-ominaisuus hiposteluja tärkeempää on että paikat pysyy läjässä maaliin asti, offikrossissa nähty melkoista keskeytysprosenttia kun kalusto on niin lujilla. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos lähdettäis tuota toteuttaan, ilmatikut varmaan voitaisiin jo nyt muokata kuvan muikaisesti tässä pöytävaiheessa auton ollessa ala-asennossa? ![]() edittinä: eli alapään kiinnitys siirretään ulommaksi ja panhardin tuki tulisi nykyiselle ilmatikun alakiinnityksen kohdalle. Panhardin teko tukineen varmaan olisi järkevä tehdä ajokorkeudessa? ![]() Kuten veijon-esso totesi, joustoja tärkeämpää on että auto pysyy kasassa. Tällä ei ole tarkoitus trial eikä kivikkoreiteille eksyä. Auton pitäisi vain kestää jatkuvaa tärinää ja ryskettä. Hyvä ensi testipaikka olisi keväällä kyntöpelto. Nähtäväksi jää saammeko tätä vielä siihen mennessä testauskuntoon. Ne kyntöpellot kun "tasoittuvat" keväällä aika nopeasti kylvöpelloiksi. Eli jos kyntöpellolla ajo nilkka suorana ei aikaansaa muuta kuin kuskille mahdolisia ongelmia, siitä on hyvä jatkaa vaatimimmille testiradoille. Viimeksi muokannut Picu : 02.02.2012 12:04 Perustelu: lisäselvennys |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Täällä meillä toi Rauma-Uki tie korvaa kynnöspellon ja pysyy epätasaisena vielä peltojen tasoituttua joten täältä löytyy 40km testipätkä.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Nyt ei tarvitse pitää kiirettä sen valmistumisen suhteen. Hommaatko sitten liikennepoliiseille muuta puuhastelua testiajojen ajaksi, jotteivat tule ja keskeytä meidän tärkeää tehtäväämme. ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Kieltämättä se panhard/ilmatikkukiinnitys näyttäis joutuvan aika koville. Mutta vahvoja saumoja tähän on hitsattukin ja nyt ajatus että joutuisi jotain purkamaan tuntuisikin jo työltä. Saumat kun on jo hitsattu loppuun asti ja tyyliin kyllä kestää! Ossin omat saumat ovat saattaneet ollakin papusoppaa, mutta sen vuoksi tuon rungon taivutukset ja kaikki hitsaukset tulikin tekemään LapaTeamin Mika. Nyt häntä varmaan harmittaa kun Ossi halusi toteuttaa ton panhardin tavalla arvelluttava. Saattaa olla hänenkin maine vaarassa vaikka hän vain teki työtä käskettyä ja hitsasi. ![]() Eikä se panhard ole tainnut olla ainoa joka on aiheuttanut hauskoja sanailuja näkemyserojen merkeissä. ![]() ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän tuossa tapauksessa joudu hieman kompromisseja tekemään peräpään linjakkuuden suhteen, jos kerran nuo tukivarret ja panhard ovat vaihtoehtona. Nelilinkkialustalla, tai pelkällä nelilinkki perällä saisi sitten siistitymmän kokonaisuuden...
Mutta hieno on projekti, ja tehkää mielummin toimiva kuin silmää hivelevä, jos noista kahdesta täytyy valita! ![]()
__________________
-Pauli- |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lisää putkestaLainaus:
Erään insinöörin lopputyö: Putken ominaisuuksia
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Panhardille sais tossa teidän ratkaisussa myös lisää pituutta, kun akselin korvakkeen vaihtaa tukivarren ulkopuolelle ja rungon korvaa siirtää enempi oikealle ja tukee sit korvakkeen tarvittaessa sinne suuntaan, mihin tuntuu tarvitsevan.
|
![]() |
Luokat |
officrossi, porttaaliakselit, putkirunko |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota land cruiser rj "crossiauto" | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 31.10.2011 20:43 |
Myyty Aussie locker HJ, BJ eli tojon isoon perään | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.12.2008 09:47 |
V: Chevy > isoon autotraileriin | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 17.04.2006 22:17 |
Järeä puskuri isoon autoon | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 14.04.2006 18:33 | |
Isoon Sormuksen Isäntä | mikk0 | URL | 3 | 18.11.2004 20:56 |