Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon
Voikos noita ilmatikkujen yläpäitä vielä säätää? Jos laittais panhardin lähtemään jakarin ulkopuolelta, ni siihen sais enempi mittaa ja tollasella pienellä korotuksella siitä sais ajokorkeudella melkeenpä vaakasuoran. Silti pitäis olla tilaa joustoille.
|
Ilmatikkujen yläkiinnityksiä voidaan muokata vielä aika vapaasti tai tehdä kokonaan uusiksi. Kuvasi oli muutenkin ratkaisuna mielenkiintoinen.
Jos lähdettäis tuota toteuttaan, ilmatikut varmaan voitaisiin jo nyt muokata kuvan muikaisesti tässä pöytävaiheessa auton ollessa ala-asennossa?

edittinä: eli alapään kiinnitys siirretään ulommaksi ja panhardin tuki tulisi nykyiselle ilmatikun alakiinnityksen kohdalle.
Panhardin teko tukineen varmaan olisi järkevä tehdä ajokorkeudessa?
Kuten veijon-esso totesi, joustoja tärkeämpää on että auto pysyy kasassa. Tällä ei ole tarkoitus trial eikä kivikkoreiteille eksyä. Auton pitäisi vain kestää jatkuvaa tärinää ja ryskettä. Hyvä ensi testipaikka olisi keväällä kyntöpelto. Nähtäväksi jää saammeko tätä vielä siihen mennessä testauskuntoon. Ne kyntöpellot kun "tasoittuvat" keväällä aika nopeasti kylvöpelloiksi.
Eli jos kyntöpellolla ajo nilkka suorana ei aikaansaa muuta kuin kuskille mahdolisia ongelmia, siitä on hyvä jatkaa vaatimimmille testiradoille.