![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Voikos noita ilmatikkujen yläpäitä vielä säätää? Jos laittais panhardin lähtemään jakarin ulkopuolelta, ni siihen sais enempi mittaa ja tollasella pienellä korotuksella siitä sais ajokorkeudella melkeenpä vaakasuoran. Silti pitäis olla tilaa joustoille.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Toi Superlonin piirros kans aika jees! :-)
Toi kuvan korkeus ei käsitttääkseni ollu ajokorkeus vaan pohjassa. Eli panhardi jää alaviistoon ajokorkeudessa.. Mutta liekkö kuinka tärkeetä kun maastossa ryllätään. Varmaan viimeisimpiä ajo-ominaisuus hiposteluja tärkeempää on että paikat pysyy läjässä maaliin asti, offikrossissa nähty melkoista keskeytysprosenttia kun kalusto on niin lujilla. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos lähdettäis tuota toteuttaan, ilmatikut varmaan voitaisiin jo nyt muokata kuvan muikaisesti tässä pöytävaiheessa auton ollessa ala-asennossa? ![]() edittinä: eli alapään kiinnitys siirretään ulommaksi ja panhardin tuki tulisi nykyiselle ilmatikun alakiinnityksen kohdalle. Panhardin teko tukineen varmaan olisi järkevä tehdä ajokorkeudessa? ![]() Kuten veijon-esso totesi, joustoja tärkeämpää on että auto pysyy kasassa. Tällä ei ole tarkoitus trial eikä kivikkoreiteille eksyä. Auton pitäisi vain kestää jatkuvaa tärinää ja ryskettä. Hyvä ensi testipaikka olisi keväällä kyntöpelto. Nähtäväksi jää saammeko tätä vielä siihen mennessä testauskuntoon. Ne kyntöpellot kun "tasoittuvat" keväällä aika nopeasti kylvöpelloiksi. Eli jos kyntöpellolla ajo nilkka suorana ei aikaansaa muuta kuin kuskille mahdolisia ongelmia, siitä on hyvä jatkaa vaatimimmille testiradoille. Viimeksi muokannut Picu : 02.02.2012 12:04 Perustelu: lisäselvennys |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Täällä meillä toi Rauma-Uki tie korvaa kynnöspellon ja pysyy epätasaisena vielä peltojen tasoituttua joten täältä löytyy 40km testipätkä.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Nyt ei tarvitse pitää kiirettä sen valmistumisen suhteen. Hommaatko sitten liikennepoliiseille muuta puuhastelua testiajojen ajaksi, jotteivat tule ja keskeytä meidän tärkeää tehtäväämme. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Kieltämättä se panhard/ilmatikkukiinnitys näyttäis joutuvan aika koville. Mutta vahvoja saumoja tähän on hitsattukin ja nyt ajatus että joutuisi jotain purkamaan tuntuisikin jo työltä. Saumat kun on jo hitsattu loppuun asti ja tyyliin kyllä kestää! Ossin omat saumat ovat saattaneet ollakin papusoppaa, mutta sen vuoksi tuon rungon taivutukset ja kaikki hitsaukset tulikin tekemään LapaTeamin Mika. Nyt häntä varmaan harmittaa kun Ossi halusi toteuttaa ton panhardin tavalla arvelluttava. Saattaa olla hänenkin maine vaarassa vaikka hän vain teki työtä käskettyä ja hitsasi. ![]() Eikä se panhard ole tainnut olla ainoa joka on aiheuttanut hauskoja sanailuja näkemyserojen merkeissä. ![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jos päädytte irroittamaan tikkujen kiinnityksiä niin ehdottaisin kiinnityspisteiden tuomista leveämmälle. Jouset suositellaan asennettavaksi alapäästä leveämmälle kuin ylhäältä, sillä se tekee autosta vähemmän kaatumisherkän.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Etupäässä tikut ovatkin sopivasti vinossa ja juuri alaspäin leveten. Takana ne ovat nyt paljon pystymmässä. Superlonin ratkaisu korjaisi tätäkin asiaa. Eli takapäässäkin ne olisivat jatkossa vinommassa alaspäin leveten.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Tämäkin hieman edistynyt tosin huomattavasti hitaammalla tahdilla mitä alussa.
Ohjaus on kursittu kasaan. Hitsausvaiheet vielä kesken. Näistä kuvista ei kovin helppo ole kaikkea päätellä, mutta näkee sentään kokonaisuuden. Peltejäkin on ilmaantunut auton pohjaan sekä eteen ja taakse. Harmi että ainoa selkeä kuva pellityksistä ja taustalla pari henkilöä tynnyreiden takana notkumassa jotka eivät halunneet kasvojaan palstalle. Tulipa sitten ensimmäisen kerran käytettyä paint ohjelmaa. Suhteellisen hyvä lopputulos. ![]() Tämännäköisiä Pajeron osia ilmaantui yhtenä päivänä. Lopuksi se tärkein. Osaksi vielä hahmotteluvaiheessa. Korin puoleista kiinnitysrautaa jatkettiin koska sen irroittaminen siististi hitsaussaumoistaan olisi ollut vaikeaa. Jatkospaikkaan hitsataan tukilaput. Tuo panhard tanko on samaista ainesputkea kuin edessäkin. Eli kerrataan vielä: 30 mm halkaisija sekä 8,5 mm seinämä. Tuentaputki on samalla polttoainetankin tukirauta. Eli tuohon reikään tulee itse rakenneltu polttoainetankki. Ohjeena saimme myös että hitsakkaa vahvat saumat. Hitsausmestari ei enää ole paikalla mutta Ossi röpöttelee papusoppaa täytteeksi ja se on siinä. ![]() Tämä on samalla todiste siitä että kyllä me osataan kuunnella ja ottaa opiksi neuvoista vaikka pääsääntöisesti rakentelu on ollut aika jääräpäistä. ![]() ![]() Viimeksi muokannut Picu : 06.02.2012 20:34 Perustelu: panhard tankon mittojen korjaus |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän tuossa tapauksessa joudu hieman kompromisseja tekemään peräpään linjakkuuden suhteen, jos kerran nuo tukivarret ja panhard ovat vaihtoehtona. Nelilinkkialustalla, tai pelkällä nelilinkki perällä saisi sitten siistitymmän kokonaisuuden...
Mutta hieno on projekti, ja tehkää mielummin toimiva kuin silmää hivelevä, jos noista kahdesta täytyy valita! ![]()
__________________
-Pauli- |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Tässä vielä kaksi kuvaa edellispäivän aikaansaannoksista. Meinasivat vallan unohtua.
Akkukotelon paikka tuli siihen. Pohjapanssari suojaa alhaaltapäin ja takaakin päin se on suhteellisen turvallisessa paikassa. Takaseinä tulee suojaamaan ohjaamoa. Akun kiinnikkeet ja kansi on vielä tekemättä. Kuvassa näkyvä akku ei ehkä ole varsinainen käyttöakku. Crossissa ei taideta geeliakkua vaatia mutta ehkä sellainen tähän silti tullaan laittamaan. Tässä se surullinen etupää. Juuri etupään tilanahtaus sai meidät päätymään tukivarsiin. Neli- tai kolmilinkki ei yksinkertaisesti olisi mahtunut, ainakaan kun keula nimenomaan haluttiin toteuttaa näin. Panhard tanko on ainesputkea jonka mitat ovat 30 mm halkaisija ja 8,5 mm seinämä. Tänään ei ole suurempia tämän projektin parissa tapahtunutkaan. Tästä eteenpäin aikaansaannokset eivät ole niin näkyviä kuin mitä alkuvaiheen putkikehikon teko. Tietenkin myös se yksin tekeminen on paljon hitaanpaa. Ohjauksen rakentelu on kuvassa menossa. Ohjaus toteutetaan samalla kaavalla kuin muissakin autoissamme sen vuoksi että se on osoittautunut käytön myötä toimivaksi. Huomenna laitan kuvaa valmiista toteutuksesta. Tuosta muuten tulikin mieleeni: etupään ilmatikkujen alakiinnityspaikkaa muutama kyseenalaisti. Offroadjouni piti sensijaan ratkaisua mielenkiintoisena. Rokkarissa tämä ratkaisu on ollut jo pidemmän aikaa ja mitään ongelmia ei ole huomattu. Sen vuoksi ei arvelluttanut tehdä samaa toteutusta tähänkin. (tai siis, Rokkarissa ei ole muuta ollutkaan kuin ongelmia mutta ne ovat aina sijoittuneet konehuoneen puolelle ![]() |
![]() |
Luokat |
officrossi, porttaaliakselit, putkirunko |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota land cruiser rj "crossiauto" | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 31.10.2011 20:43 |
Myyty Aussie locker HJ, BJ eli tojon isoon perään | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.12.2008 09:47 |
V: Chevy > isoon autotraileriin | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 17.04.2006 22:17 |
Järeä puskuri isoon autoon | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 14.04.2006 18:33 | |
Isoon Sormuksen Isäntä | mikk0 | URL | 3 | 18.11.2004 20:56 |