![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Niinkuin aikasemmatkin kommentoijat on kirjottanu niin panhardi laittaa akselin liikkumaan sivusuunnassa (akselin puoleinen päähän liikkuu ympyränkaarta) ja tolla kuvan pan-haardilla akselin sivuttaisliike on aika lailla maksimoitu. Eli rungon korvaketta reilusti pidemmäks ja tukea väliin. Akselin korvaketta pidemmäks kans. Ne on noi punaset jutut. Ja sitäki voi tukee ettei se oo pelkkä torni mut sitä en osannu piirtää. Sitte pan-haard toleen jotenki ku toi vihree. Ja akseli keskitetään ajokorkeudella ja akselin sivuliike saadaan minimoitua. Sivuliike on sitä midompi mitä pidempi panhardi on ja vaakasuorassa joustoliikkeen keskellä.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Mutta mitenköhän paljon tuo auton takaosan linjakkuus kärsii? Kuulemma ratkaisu ei saisi pilata takaosan ulkonäköä. Polttoainetankki tehdään itse sen mukaiseksi mikä taakse tulee mahtumaan. Ratkaisu ei saisi syödä liikaa tankilta tilaa pois. Voisikohan tuosta tehdä hieman siromman kompromissiratkaisun? Oli miten oli, päätös panhardin korjaamisesta on tehty. Nyt vain odotetaan sitä parasta ideaa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos ton tekis ton Esson-Veijon piirustuksen mukaan ja vielä peilikuvana ni tulis varmaan murkula vähempi tielle. Ite en panhardia mutkalle vääntäs ellei olis ihan pakko väistellä jotain, ku se liikerata ei muutu miksikä. Eikä sillä materiaalillakaan niin suurta merkitystä o jos sen voi jättää suoraksi. Paremmasta aineesta ku sen tekee ni siihen voi sitte hitsata vaikka hinauslenkin ja vinssipedin... TÄ?
Multa löyty kuva. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Panhardi
Joops ja sit huomauttaisin täs vaihees et sehän ei ollut "putkea" toi panhardi....
Tai no jos tarkkoja ollaan niin ainesputkeahan se on... |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja jytkyä pitäisi olla. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Voikos noita ilmatikkujen yläpäitä vielä säätää? Jos laittais panhardin lähtemään jakarin ulkopuolelta, ni siihen sais enempi mittaa ja tollasella pienellä korotuksella siitä sais ajokorkeudella melkeenpä vaakasuoran. Silti pitäis olla tilaa joustoille.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Toi Superlonin piirros kans aika jees! :-)
Toi kuvan korkeus ei käsitttääkseni ollu ajokorkeus vaan pohjassa. Eli panhardi jää alaviistoon ajokorkeudessa.. Mutta liekkö kuinka tärkeetä kun maastossa ryllätään. Varmaan viimeisimpiä ajo-ominaisuus hiposteluja tärkeempää on että paikat pysyy läjässä maaliin asti, offikrossissa nähty melkoista keskeytysprosenttia kun kalusto on niin lujilla. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos lähdettäis tuota toteuttaan, ilmatikut varmaan voitaisiin jo nyt muokata kuvan muikaisesti tässä pöytävaiheessa auton ollessa ala-asennossa? ![]() edittinä: eli alapään kiinnitys siirretään ulommaksi ja panhardin tuki tulisi nykyiselle ilmatikun alakiinnityksen kohdalle. Panhardin teko tukineen varmaan olisi järkevä tehdä ajokorkeudessa? ![]() Kuten veijon-esso totesi, joustoja tärkeämpää on että auto pysyy kasassa. Tällä ei ole tarkoitus trial eikä kivikkoreiteille eksyä. Auton pitäisi vain kestää jatkuvaa tärinää ja ryskettä. Hyvä ensi testipaikka olisi keväällä kyntöpelto. Nähtäväksi jää saammeko tätä vielä siihen mennessä testauskuntoon. Ne kyntöpellot kun "tasoittuvat" keväällä aika nopeasti kylvöpelloiksi. Eli jos kyntöpellolla ajo nilkka suorana ei aikaansaa muuta kuin kuskille mahdolisia ongelmia, siitä on hyvä jatkaa vaatimimmille testiradoille. Viimeksi muokannut Picu : 02.02.2012 12:04 Perustelu: lisäselvennys |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Täällä meillä toi Rauma-Uki tie korvaa kynnöspellon ja pysyy epätasaisena vielä peltojen tasoituttua joten täältä löytyy 40km testipätkä.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lisää putkestaLainaus:
Erään insinöörin lopputyö: Putken ominaisuuksia
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Panhardille sais tossa teidän ratkaisussa myös lisää pituutta, kun akselin korvakkeen vaihtaa tukivarren ulkopuolelle ja rungon korvaa siirtää enempi oikealle ja tukee sit korvakkeen tarvittaessa sinne suuntaan, mihin tuntuu tarvitsevan.
|
![]() |
Luokat |
officrossi, porttaaliakselit, putkirunko |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota land cruiser rj "crossiauto" | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 31.10.2011 20:43 |
Myyty Aussie locker HJ, BJ eli tojon isoon perään | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.12.2008 09:47 |
V: Chevy > isoon autotraileriin | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 17.04.2006 22:17 |
Järeä puskuri isoon autoon | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 14.04.2006 18:33 | |
Isoon Sormuksen Isäntä | mikk0 | URL | 3 | 18.11.2004 20:56 |