Oletko purkamassa jakista muuten vain, vai miksi kysyt? Öljyproppuhan siellä on sekä tyhjennystä että täyttöä varten olemassa..
Jos purat laatikon, niin kannattaa melkeinpä vaihtaa sinne laakerit, ketju ja kaikki stefat samalla kun kerran auki on, samoin haarukoiden päällä olevat muoviset liukupalat. Riippuu toki hieman laatikon kilometreistä. Öljypumppu on vähän persiistä saada paikalleen (lähinnä sen putki), mutta onnistuu kyllä. Helpointa jos on koko laatikko pöydällä, eikä jakis kiinni autossa.
Jos on 242 kyseessä, niin huomionarvoista purkaessa on että siirtohaarukoiden ja akselin pois saamiseksi laatikon etulohkosta, etulohkon ulopuolella moodilevyn (mihin vivusto tulee kiinni) vieressä olevan kumitulpan alta pitää nakutella pieni lukkosokka akselilta irti. Sama pieni pötkäle pitäisi sitten saada paikalleen kasauksen yhteydessä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
|