Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.09.2015, 12:58
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

Olikos se nyt niin...että renix koneissa oli eri ö-suodatin kun HO koneissa? Itse oon käyttäny Ford 5. v8 putsaria HO koneessa siis, kun on ainakin kolmanneksen isompi...
- Mikkelistä noita löytää hyllystä mm. säästötalo, tokmanni, honkkari...6-8e/kpl

__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.09.2015, 13:47
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Olikos se nyt niin...että renix koneissa oli eri ö-suodatin kun HO koneissa? Itse oon käyttäny Ford 5. v8 putsaria HO koneessa siis, kun on ainakin kolmanneksen isompi...
- Mikkelistä noita löytää hyllystä mm. säästötalo, tokmanni, honkkari...6-8e/kpl

Nuo molemmat on 3/4 16 kierteellä.
Jamant varmaan osaa sanoa, muuttuuko se HO:n mukaan vai minkä mukaan mutta minulla on ainakin renix ja siinä on millikierre. Konehuoneessa tarra, missä se mainitaan.


Tuo MH301 muuten passaa sitten Toyotan L-sarjan dieseleihin ja M-sarjan kuutosiin ainakin. Uudempaan R-sarjaan tai ainakin siihen uudempaan 5R:ään.

Viimeksi muokannut toyopet : 24.09.2015 13:50
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.09.2015, 15:12
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Kuutosessa menee ihan vuosimallijaolla, 87-90 millinen (Renix) ja 91-> tuumanen H.O, paitsi jos on jotain vaihdettu, ainakin yhdessä H.O.-koneisessa on vielä millinen tullut vastaan... Nelosessa jaottelu hankalampaa, kun siellä on osin 91-93 sekaisin millistä ja tuumasta...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.10.2015, 11:05
Patajumi Patajumi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.07.15
Sijainti: Lappi
Viestit: 15
Perusasetus

Mitä öljyä jakolaatikkoon?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.10.2015, 11:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patajumi Näytä viesti
Mitä öljyä jakolaatikkoon?
Mitä tahansa ATF:ää.

Käytännössä kannattaa laittaa Dex III:a, koska sitä samaa litkua on automaattilaatikossa - jos sinulla on automaatti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.10.2015, 12:52
Patajumi Patajumi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.07.15
Sijainti: Lappi
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mitä tahansa ATF:ää.

Käytännössä kannattaa laittaa Dex III:a, koska sitä samaa litkua on automaattilaatikossa - jos sinulla on automaatti.
Joo on automaatti, eli sitä sit laitan. Tarviiko jakolaatikon purkamisessa huomioida jotain?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.10.2015, 13:23
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Oletko purkamassa jakista muuten vain, vai miksi kysyt? Öljyproppuhan siellä on sekä tyhjennystä että täyttöä varten olemassa..


Jos purat laatikon, niin kannattaa melkeinpä vaihtaa sinne laakerit, ketju ja kaikki stefat samalla kun kerran auki on, samoin haarukoiden päällä olevat muoviset liukupalat. Riippuu toki hieman laatikon kilometreistä. Öljypumppu on vähän persiistä saada paikalleen (lähinnä sen putki), mutta onnistuu kyllä. Helpointa jos on koko laatikko pöydällä, eikä jakis kiinni autossa.


Jos on 242 kyseessä, niin huomionarvoista purkaessa on että siirtohaarukoiden ja akselin pois saamiseksi laatikon etulohkosta, etulohkon ulopuolella moodilevyn (mihin vivusto tulee kiinni) vieressä olevan kumitulpan alta pitää nakutella pieni lukkosokka akselilta irti. Sama pieni pötkäle pitäisi sitten saada paikalleen kasauksen yhteydessä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 10:21 (GMT +2).