Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.10.2015, 11:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patajumi Näytä viesti
Mitä öljyä jakolaatikkoon?
Mitä tahansa ATF:ää.

Käytännössä kannattaa laittaa Dex III:a, koska sitä samaa litkua on automaattilaatikossa - jos sinulla on automaatti.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.10.2015, 12:52
Patajumi Patajumi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.07.15
Sijainti: Lappi
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mitä tahansa ATF:ää.

Käytännössä kannattaa laittaa Dex III:a, koska sitä samaa litkua on automaattilaatikossa - jos sinulla on automaatti.
Joo on automaatti, eli sitä sit laitan. Tarviiko jakolaatikon purkamisessa huomioida jotain?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.10.2015, 13:23
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Oletko purkamassa jakista muuten vain, vai miksi kysyt? Öljyproppuhan siellä on sekä tyhjennystä että täyttöä varten olemassa..


Jos purat laatikon, niin kannattaa melkeinpä vaihtaa sinne laakerit, ketju ja kaikki stefat samalla kun kerran auki on, samoin haarukoiden päällä olevat muoviset liukupalat. Riippuu toki hieman laatikon kilometreistä. Öljypumppu on vähän persiistä saada paikalleen (lähinnä sen putki), mutta onnistuu kyllä. Helpointa jos on koko laatikko pöydällä, eikä jakis kiinni autossa.


Jos on 242 kyseessä, niin huomionarvoista purkaessa on että siirtohaarukoiden ja akselin pois saamiseksi laatikon etulohkosta, etulohkon ulopuolella moodilevyn (mihin vivusto tulee kiinni) vieressä olevan kumitulpan alta pitää nakutella pieni lukkosokka akselilta irti. Sama pieni pötkäle pitäisi sitten saada paikalleen kasauksen yhteydessä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.10.2015, 14:12
Patajumi Patajumi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.07.15
Sijainti: Lappi
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Oletko purkamassa jakista muuten vain, vai miksi kysyt? Öljyproppuhan siellä on sekä tyhjennystä että täyttöä varten olemassa..


Jos purat laatikon, niin kannattaa melkeinpä vaihtaa sinne laakerit, ketju ja kaikki stefat samalla kun kerran auki on, samoin haarukoiden päällä olevat muoviset liukupalat. Riippuu toki hieman laatikon kilometreistä. Öljypumppu on vähän persiistä saada paikalleen (lähinnä sen putki), mutta onnistuu kyllä. Helpointa jos on koko laatikko pöydällä, eikä jakis kiinni autossa.


Jos on 242 kyseessä, niin huomionarvoista purkaessa on että siirtohaarukoiden ja akselin pois saamiseksi laatikon etulohkosta, etulohkon ulopuolella moodilevyn (mihin vivusto tulee kiinni) vieressä olevan kumitulpan alta pitää nakutella pieni lukkosokka akselilta irti. Sama pieni pötkäle pitäisi sitten saada paikalleen kasauksen yhteydessä.
Ajattelin käyttää auki ja kattoa mitä se on syöny. Laakerit ja stefat saan halvimmalla ko tietäs niitten koot. Tietenki jos jollaki on tiedossa mitä laakereita siellä esim. on niin ei tarvis käyttää auki vasta kun on uudet laakerit ja stefat kädessä.

Edit. 242 on jakis
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.10.2015, 21:19
BadAss BadAss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.15
Sijainti: Waasa
Viestit: 49
Perusasetus

Oon metsästänyt uutta bensapumppua laippoineen omaan Cheroon. Pumppuja löytyy hurumycket, mut ne on ilman laippaa. Aivan törkeitä nää Suomen hinnat näille Jeepin osille, ei se ole ihme että tilataan niin paljon ulkomailta. Eniten v*tuttaa, että Tojo-miehet hakee omansa Motonetistä illalla hyllystä. Itte odottelee aina tilauksia viikkokaupalla. Huoh, kylläpä helepotti...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.10.2015, 07:36
Mikko V. Mikko V. ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.09.14
Sijainti: Peräpohjolan piiri
Viestit: 15
Perusasetus

Itse olen törmännyt seuraavaan ilmiöön.. Ei nuo Cheron yleiset kulutusosat mitään hirveän hintasia ole täälläkään.. Mersumiehiä sylettää varmasti enemmän, jos tarvii jotaki osia ML/G-linjaan..

Osat ovat yleensä tulleet parissa päivässä, joten eipä tuo odotteluaikakaan niin kauhean pitkä ole..

PS. En työskentele autoalalla
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.10.2015, 10:52
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BadAss Näytä viesti
Oon metsästänyt uutta bensapumppua laippoineen omaan Cheroon. Pumppuja löytyy hurumycket, mut ne on ilman laippaa. Aivan törkeitä nää Suomen hinnat näille Jeepin osille, ei se ole ihme että tilataan niin paljon ulkomailta. Eniten v*tuttaa, että Tojo-miehet hakee omansa Motonetistä illalla hyllystä. Itte odottelee aina tilauksia viikkokaupalla. Huoh, kylläpä helepotti...
Miksi laippoineen?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.10.2015, 11:06
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

miulla on yks toimintakuntonen "täys paketti" XJeeppiin, just purin omastani pois tankin vaihdon yhteydessä, paa YV ni riidellään hinta kohalleen
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.10.2015, 19:29
BadAss BadAss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.15
Sijainti: Waasa
Viestit: 49
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Miksi laippoineen?
En löytäny pelkkää laippaa inhimilliseen hintaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 20:04 (GMT +2).