Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.07.2015, 22:27
fj40 mörö:n Avatar
fj40 mörö fj40 mörö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: ivalo
Viestit: 301
Perusasetus

samma de häär


Hep hep sama kolina alhalla ja ei mithän logiikkaa minkhän liikun kans mutta sain vinkin että turpiini vois olla kymysyksessä ja niinpä täytyy sinne hyökätä ko kerkiäis... kyllä maailmhan ääntä mahtuu :-)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.07.2015, 23:41
ValoMa ValoMa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.15
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 33
Perusasetus

kierrevieteriä taakse


Onko kukaan laitellut kierrejousia taka-akselille lehtien kaveriksi? Kuva toteutuksesta olis kiva, vois apinoida.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.07.2015, 10:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ValoMa Näytä viesti
Onko kukaan laitellut kierrejousia taka-akselille lehtien kaveriksi? Kuva toteutuksesta olis kiva, vois apinoida.
Tuossa siitä oli ylempänä puhetta.. tee niin jos siltä tuntuu, mutta itse tekisin ehdottomasti ihan jotenkin muulla tavalla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.07.2015, 13:03
ValoMa ValoMa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.15
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 33
Perusasetus

Kai se on vaan nöyrryttävä ja ostettava uudet pakat...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.07.2015, 15:16
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ValoMa Näytä viesti
Kai se on vaan nöyrryttävä ja ostettava uudet pakat...
Pohjoispohjalaisten suunnistusautossa oli lisävieterit, muistaakseni, en vaan löydä mistään oikeaa topikkia.
- Ite meinasin hommailla biltema/motonet linjasta jotku halvat ja pitkä vieterit. Tulis bumpstoppien tilalle, tai siihen paikalle.
-Viimeviikolla lykkäsin yhen, luutavasti FS Jeepin latin lisää pakkaan ja perä nous kun karhu unilta
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.07.2015, 16:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Edelleen ihmettelen, millä siitä perästä saa sopivasti toimivan, jos molemmin puolin lisää vieterit? Tulee joko hiton jäykkä ja/tai korkea, tai sitten pitää jättää lehtipakkaan vain tyyliin pääjousi ja ehkä yksi tai kaksi lehteä kaveriksi.

Jos kerran tuollaiseen lähtee, niin miksei sitten ihan oikeasti vaihda sinne taakse 4- linkkiä ja laita niitä pelkkiä vietereitä? Tai kuten jo aiemmin mainitsin, paria ilmapussia akselin ja koripalkin väliin. Ne ilmapussit kun ei kovin kalliita ole netistä tilaamalla, ja kiinnityskin on helppoa. Kaveriksi vähän letkua, T-haara ja autonventtiili letkun päähän. Kun tarttee perää ylös, niin ilmaa sisään huoltiksella/ kotona/ auton kompurasta (jos sellainen on), homma selvä.


No, kukin tyylillään. Kunhan tässä vain pähkäilen..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.07.2015, 17:11
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

No en tiedä mikä on kovin kallista...Mutta Jegsiltä Airlift sarja XJ:lle lähetyskuluineen n. 500$! siihen kun vielä ALV ja tulli...No ebaysta ehkä -50$ edullisemmin. Jos hommaa tarpeksi pitkät vieterit, jotka myös löysät nii voi lyhennellä tarpeen mukaan ja juurikin sitten tarpeen mukaan lateja pois...
- Epäilyttää myös ilmapussien kesto, jos ulosjoustoja on reilusti, repeääkö jostain?

Jos ois rahaa nii ois mullakin vieterit, coilovereilla molemmissa päissä, volvon porttaalit akselit ja OM606 tuplaturbolla tai Volvo 2.9 biturbo
....Mutta kun ei oo niin pitää kehitellä muutaman kympin juttuja
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.07.2015, 21:44
ValoMa ValoMa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.15
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Edelleen ihmettelen, millä siitä perästä saa sopivasti toimivan, jos molemmin puolin lisää vieterit? Tulee joko hiton jäykkä ja/tai korkea, tai sitten pitää jättää lehtipakkaan vain tyyliin pääjousi ja ehkä yksi tai kaksi lehteä kaveriksi.

Jos kerran tuollaiseen lähtee, niin miksei sitten ihan oikeasti vaihda sinne taakse 4- linkkiä ja laita niitä pelkkiä vietereitä? Tai kuten jo aiemmin mainitsin, paria ilmapussia akselin ja koripalkin väliin. Ne ilmapussit kun ei kovin kalliita ole netistä tilaamalla, ja kiinnityskin on helppoa. Kaveriksi vähän letkua, T-haara ja autonventtiili letkun päähän. Kun tarttee perää ylös, niin ilmaa sisään huoltiksella/ kotona/ auton kompurasta (jos sellainen on), homma selvä.


No, kukin tyylillään. Kunhan tässä vain pähkäilen..
Mistä noi ilmapalkeet halvalla saa? Mulla tuo on vain käyttöautona niin offiominaisuuksia ei juuri tartte miettiä. Joskus roikkuu painavampikin kärry perässä, nuo ilmapussit sopis kun nenä päähän.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.07.2015, 10:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Mutta ei aina niinkään, joskus ei kuulu kylmänä, käynnistäessä mutta alkaa sitten kun antaa kierroksia (lähtee liikkeelle). Eli siis ei oikeen mitään logikkaa. Kierroksia ottaa hyvin eikä mitään muuta sivuääntä tms. kuulu.

Olisiko kyseessä hydrailinostajan jumitus?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fj40 mörö Näytä viesti
Hep hep sama kolina alhaalla ja ei mitään logiikkaa minkään liikun kans mutta sain vinkin että turpiini vois olla kymysyksessä

Nostajat voi naputtaa, mutta omaan korvaan kuulostaa aika kovalta naputukselta tuo videolla kuuluva. Mitenkäs on öljynpaineet kylmänä/ kuumana ja tyhjäkäynnillä/ kierroksilla, öljynpaineen nousu startatessa? Jos öljynpaineet on kohdallaan ja varsinkin kun ääni ei kuulu aina tai loogisesti, niin vaikeaa kuvitella että olisi vielä kauheasti laakerivikaa koneessa.
Satuitko ollenkaan koittamaan työntötankoja kun oli venttiilikoppa auki? Muistan nähneeni ihan täällä kotomaan foorumeillakin, että oli työntötanko(ja) hieman vääntynyt.

Mitä tulee tuohon turbiiniin, niin on kohtalaisen yleinen juttu että vetolevyn ja turbiinin väliset pultit löystyy tai jopa irtoaa. Voi myös olla flexplate murtunut. Aiheuttaa epämääräistä kolinaa/ naputusta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 18:05 (GMT +2).