Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1726  
Vanha 26.05.2015, 17:55
ESJ ESJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.05.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 17
Perusasetus

Mystinen latausvika ratkesi, kiitoksia vaan kaikille avuliaille kanssaharrastajille neuvoista.
Vastaa lainaten
  #1727  
Vanha 26.05.2015, 18:09
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ESJ Näytä viesti
Mystinen latausvika ratkesi, kiitoksia vaan kaikille avuliaille kanssaharrastajille neuvoista.
Ja syy oli??? Jos saa tiedustella, ihan vaan saman vian kanssa mahdollisti painivien puolesta...
Vastaa lainaten
  #1728  
Vanha 26.05.2015, 19:19
ESJ ESJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.05.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Ja syy oli??? Jos saa tiedustella, ihan vaan saman vian kanssa mahdollisti painivien puolesta...
Laturin pienemmät kaapelit (vihreä sekä vihreä oranssilla raidalla), toinen näistä ei saanut kunnolla kontaktia moottorinohjausboksiin. Lisäksi tämän uudehkon laturin sisältä oli palanu vastus/konkka/mikälie se hartsiin valettu komponentti. Lyhyesti: kaikkien kontaktien läpikäynti ja uusi laturi. Ei voi kun ihmetellä nuiden WPS-laturien laatua..tilalle tuli joku toinen merkki, en nyt muista mikä se oli, mutta epäilyttävän edullinen 145e hintalapullaan.

Tästä onkin hyvä jatkaa Jeepin jalostusta. Paljon on vielä tekemistä katsastukseen, tämä projekti tuskin lapasesta karkaa vaan pysyttelee kohtuullisen vakiona kauttaaltaan. Renkaat jossain kohtaa vaihtaa vähän maastokelpoisimmiksi, passelit 15" vanteet tuolla varastossa kummittelee..

Viimeksi muokannut ESJ : 26.05.2015 19:22
Vastaa lainaten
  #1729  
Vanha 31.05.2015, 01:33
salaine salaine ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.05.15
Sijainti: Espoo
Viestit: 27
Perusasetus

Cherokee -88 cruise, k.lukko, s.ikkunat


Ensinnäkin moro vaan kaikille! Ostin tossa pariviikkoa sitten tollasen 88-vuoden Jeep Cherokeen, aivan mahta laitos kaikinpuolin! Mukavampi, kuin moni uusi auto. Mutta muutamia pikku ropailuja olis listalla, ja pikku vinkkejä ja neuvoja kaipailisin, mistä lähteä vikoja etsimään ja miten korjailemaan. Ensinäkin, onko cruisessa jotain tiettyjä vikoja, kun ei vutaa? ovien sähköissä jotain perus onkelmia?, Keskuslukitus ei toimi avaimella? kuuluuko sen edes toimia, muuten kun napista sisällä? apparinpuolen takaovessa k.lukitus ei toimi ollenkaan, ja kuskin puolen takaovessa ei sähköikkuna toimi ollenkaan. Apparin etuikkuna toimii muuten, mutta jos laskee alas asti, ei nouse enää ylös, mutta jos hetken odottaa, ja vähän avittaa kädellä, toimii. Tässä näin alkuun pikku kyssäreitä.
Vastaa lainaten
  #1730  
Vanha 31.05.2015, 09:45
apupoika:n Avatar
apupoika apupoika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.04.11
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 366
Perusasetus

Katseleppas ovista ne kumilurtut joidenkautta johdot on vedetty,, ainankin omassa zj;ssä oli johtoja poikki oikeen urakalla sieltä, se on ihan vakiopaikka.

Tuolla näkymä minun takaoven johdotuksesta, tai siis kuinka oli käynyt..
http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.ph...7364738eea150c
__________________
---------------------------
Apupoika Hessu
jeep grand cherokee-97 4.0
Finnish jeep drivers club,,

Viimeksi muokannut apupoika : 31.05.2015 10:04
Vastaa lainaten
  #1731  
Vanha 01.06.2015, 23:14
salaine salaine ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.05.15
Sijainti: Espoo
Viestit: 27
Perusasetus

Jeps.. tsekkailin niitä haitarikumeja, ja samaan aikaan kun paino ikkunakytkintä ja heilutteli haitarikumia, niin toimihan se ikkuna välillä. mutta toi keskuslukitus onkelma toisessa takaovessa on vissiin ihan jostain muusta kiinni, koska jos rämppää sitä keskuslukituksen nappia, niin näkyy selvästi, että hantin takaoven lukitusnappi liikkuu kyllä, muttei tarpeeksi. Täytyypi siis purkaa ovipahvit kaikista, ja käydä piuhat läpi, ja herkistellä vähän niitä mekanismeja. Avitalin hälyttimen tilasin jo jenkeistä, joten sillähän se keskuslukitus sitten toimii, ilman avainta tai sisältä nappien renklailua.
__________________
Jeep Cherokee 4.0 limited -88
Vastaa lainaten
  #1732  
Vanha 02.06.2015, 09:57
ValoMa ValoMa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.15
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 33
Perusasetus

keskuslukkovamma


Oma XJ tekeentuota ihan samaa. Painaa keskuslukkoa kuskin ovesta kiinni niin kaikki lukkonapit heilahtaa mut ei jaksa vetää lukkoon asti. Että jos vika löytyy niin vinkkaa ihmeessä!
Vastaa lainaten
  #1733  
Vanha 02.06.2015, 10:12
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Takaovissa on suunnanvaihtaja, sen saranapiste kuluu, jolloin se ei enään työnnä, vaan kampeaa sivuun ja sitä on tosi hankala kiristää, se kun on niitti. Jos kiristää liikaa, moottori ei jaksa, jos kiristää liian vähän, ei edelleenkään liike välity!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #1734  
Vanha 15.06.2015, 21:09
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Jollain oli XJ:ssä takana lisäjousina kierteet??..En nyt sitten millään löytäny oikeaa topikkia kun olisin halunnut nähdä toteutuksesta kuvia. Ranchon +3" satsi väsähti venäjällä..Ei kiinnostais uusia jousipakkoja
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #1735  
Vanha 15.06.2015, 21:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Jollain oli XJ:ssä takana lisäjousina kierteet??..En nyt sitten millään löytäny oikeaa topikkia kun olisin halunnut nähdä toteutuksesta kuvia. Ranchon +3" satsi väsähti venäjällä..Ei kiinnostais uusia jousipakkoja
Oliko kokonaan uudet jousipakat, vai pelkät lisälehdet? Jotenkin oudolta kuulostaa, että niin yht'äkkiä väsähtää jousipakat, jollei ne sitten ole päässeet elämään liikaa (ts. taipumaan väärään suuntaan kaarelle).

Jos meinaat vietereitä virittää, niin laita sitten samantien sinne vaikka ZJ:stä taka-akseli tukivarsineen ja revi lehtijouset mäkeen kokonaan. TJ:stä takajouset, muistaakseni TJ:n takajouset akselin ja koripalkkien alareunan väliin pitäisi tuottaa n. 3" korotus. Toinen vaihtoehto sitten olisi ilmapussit taka-akselin ja koripalkkien väliin ja pidät lehtijouset, saisit helposti säädettävän alustan taakse - käsittääkseni myös ihan laillinen systeemi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1736  
Vanha 15.06.2015, 23:02
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Onha tuolla sarjalla jo viitisen vuotta ikää. Aika vähäisellä ajolla ollut tosin viimeset vuodet ja on tosiaan koko sarja, ei lisäjousia yms. Ilman isompia kuormia, ajossa, oli jo mukavan letkee, mutta kun pistettiin tavaraa kontti täyteen ja 31" renkaat reilusti levittävillä vanteilla nii alkoi hangata levikkeitä. Pienemmillä renkuloilla ei ehkä ois huomannu koko hommaa. Onneksi Jokeri & kumppanit tuli samaan paikkaan leiriin niin sai hitsattua akselin puolelle koroketta bumpstoppia vastaan...Palkkipuskuristä palat päistä.
- Kävi mielessä tuo ilmapussikin, mutta satsit kun maksaa sen 300e +tullit ja alvit. ZJ:n akseli ja sen asentelu on taas ni iso ja kallis homma ettei viitti alkaa tekemään...Kävi sekin mielessä, että jos tekis coiloveri iskarit jostain...
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #1737  
Vanha 16.06.2015, 19:46
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Laita akselin keskelle kierrejousi kantamaan kuormaa. Ei tuu kivireki eikä pilaa sisäänjouston herkkyyttä vrt lisäjouset molemmin puolin. Halpa ja toimii
Vastaa lainaten
  #1738  
Vanha 16.06.2015, 20:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Laita akselin keskelle kierrejousi kantamaan kuormaa. Ei tuu kivireki eikä pilaa sisäänjouston herkkyyttä vrt lisäjouset molemmin puolin. Halpa ja toimii
..mutta sen sijaan autosta tulee kiikkerä perkele kun kantaa keskeltä akselia, ja rasittaa jo ennestään heikkoa taka-akselia banjon päältä koittaen taivuttaa akseliputket solmuun

Sanat halpa ja toimiva valitettavan harvoin mahtuu samaan lauseeseen. Kyllä tuo keskellä akselia oleva lisäjousi toki kantaa kuormaa, mutta siinä ne hyvät puolet sitten melkeinpä onkin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1739  
Vanha 19.06.2015, 08:41
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
..mutta sen sijaan autosta tulee kiikkerä perkele kun kantaa keskeltä akselia, ja rasittaa jo ennestään heikkoa taka-akselia banjon päältä koittaen taivuttaa akseliputket solmuun

Sanat halpa ja toimiva valitettavan harvoin mahtuu samaan lauseeseen. Kyllä tuo keskellä akselia oleva lisäjousi toki kantaa kuormaa, mutta siinä ne hyvät puolet sitten melkeinpä onkin..
Kiikkerää tommosesta ei kyllä alle 5,5 tuuman korotuksella tule millään, toimii mainiosti kun jousi on akselitrussin ja vahvistetun pohjan välissä ja valkkaa riittävän löysän jousen. Eihän tällä mitää 300tkm ajettuja vakiojousia elvytetä vaan just vähän liian nöyräks käyneitä korotusjousia kun ajetaan kontti täynnä tavaraa.
Eli jos perustaa kaiken tietonsa jenkkipalstoilta luettuun bullshittiin kannattaa joskus jättää myös kommentoimatta jos ei ole minkäänlaista omakohtaista kokemusta.
Vastaa lainaten
  #1740  
Vanha 19.06.2015, 09:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Eli jos perustaa kaiken tietonsa jenkkipalstoilta luettuun bullshittiin kannattaa joskus jättää myös kommentoimatta jos ei ole minkäänlaista omakohtaista kokemusta.
Minun täytyy varmaan rakentaa sitten vielä pari Jeeppiä lisää, että on tarpeeksi omakohtaista kokemusta Kaksi korotettua XJ:tä (joista toinen parkkipaikalla katolleen kaadettu ) ja yksi kappale ZJ:tä, ja niillä maantieajoa korotettuna takana parisensataa tuhatta kilometriä + metsäreissut päälle. Aikalailla erilaisilla setupeilla rakennettuna, aikalailla paljon rakennettuna.

Mitä tulee tuohon kiikkeryyteen, niin meillä on varmaan sitten erilaiset käsitykset siitä kiikkeryydestä. XJ:ssä oli 4" todellista korotusta pitkillä tukivarsilla, järein mahdollinen etuvakaaja - ja se oli silti sellaisenaan jo mielestäni liian kiikkerä/ yläpainoinen, ja toisaalta metsässä vakaaja avattuna oikeasti kallisteli turhan paljon vinoilla paikoilla. Hyvin se itse asiassa meni ~20km/h vauhdista nurin asvalttiparkkiksellakin, etuvakaaja kiinni Laitetaan muistona oikein kuvan kanssa:




Kommentillani ei ollut mitään tekemistä jenkkipalstojen kanssa, vaan ihan yleisen järjen ja fysiikan lakien Jos laitat keskelle autoa jousen kantamaan, se lisää väkisinkin auton kallistusherkkyyttä verrattuna samaan autoon samoilla pääjousilla ilman apuvieteriä. Se on ihan yksinkertaista fysiikkaa, ja siinä ei auta mitkään taikatemput tai loitsut asiaa muuttamaan. Toki jos siellä on apujousi joka on niin löysä että se kantaa vain tyyliin 100kg kuormaa niin eihän se kauheasti vaikuta.
Toisaalta jos minulta kysytään, niin mikä tahansa korotetussa autossa alustan toimintaa ja auton käytöstä huonontava ratkaisu on paska ratkaisu. Mitä parempana korotetun auton pystyy pitämään ajettavuudeltaan ja vähentämään kallistelua, on se plussaa sekä metsässä että kadulla ajaessa. Siksi niitä drop pitman armejakaan ei kannata käyttää, eikä laskea panhardin korinpään kiinnityspistettä alemmas, kun sekin vaikuttaa auton kallisteluun negatiivisesti (mitä lähempänä auton painopisteen korkeutta panhardin kiinnityspisteet on, sitä vähemmän auto kallistelee).


Jokainen toki saa rakentaa miten haluaa, mutta jos itse miettisin apujousia niin laittaisin ilmapussit molemmin puolin koripalkin ja akselin väliin lehtijousien kaveriksi. Saa korkeussäädettävän alustan/ kuorman kanssa suorassa pysyvän alustan, on erittäin helppo asentaa/ rakentaa, ei tartte välttämättä rakentaa sitä trussia että akseli kestää, ja on alustan toiminnan ja auton käytöksen kannalta parempi ratkaisu. On vielä kaikenlisäksi laillinenkin, jousitustyyppi kun ei vaihdu ja tuontyypisessä korkeussäädettävässä ei pitäisi olla esteitä leiman kannalta. Siitä olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi, että mitään apuvietereitä ei kannata alkaa virittelemään samalla paikalle. Ei niin löysiä jousia olekkaan mitkä siinä toimisi järkevästi. Ilmajousissa on se hyvä puoli, että niihin voi laittaa juuri niin vähän ilmaa kuin tarvitsee -> ei tule kivirekeä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 19.06.2015 09:27
Vastaa lainaten
  #1741  
Vanha 25.06.2015, 10:28
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Noh...johan tuli aiheesta keskustelua . Ne ilmapussit ois varmaan ihan Ok, mutta suolasen hintasia ja saako suomesta suoraan...
-Jos jollain sattuis olemaan joutavana lisälatit nii nitä vois ensin kokeilla...Halvalla pitä tehdä
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #1742  
Vanha 25.06.2015, 10:44
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

naapuuriin


mee sinne teamin crossi pajalle ja ota mitsun latit sinne taakse,jos on liian levee,niin
kavenna siltäkohtaa että mahtuu u-pultin alle. hinta 0€

tai biltemasta bmw kierrejousi rungon ja akseliputken väliin ja rälläkällä sopivan mittainen.
hinta 30€
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin
Vastaa lainaten
  #1743  
Vanha 25.06.2015, 10:48
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

yj ropleema


ja nyt kun kaikki jeeppi tietäjät kanavilla niin

mulla yj jeep -90 orginal kaasarilla ja probleema on että ei meinaa lähteä kylmänä +20c käyntiin sitten millään. kuumana heti tulille.
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin
Vastaa lainaten
  #1744  
Vanha 25.06.2015, 10:57
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HaKu Näytä viesti
ja nyt kun kaikki jeeppi tietäjät kanavilla niin

mulla yj jeep -90 orginal kaasarilla ja probleema on että ei meinaa lähteä kylmänä +20c käyntiin sitten millään. kuumana heti tulille.
Kaasarilla? Siis 4.2 -kuutonen vai? Kun neloskoneet on jo TBI:llä!! Se on elektroniikan ohjaama kaasari ja ihan mekaanisella polttoainepumpulla. Lisää tietoa tarvitaan: kylmänä ei lähde käyntiin, seisottuaan kuinka kauan siis? Ehkä kaasarissa bensa höyrystynyt ja pumppu tehoton, kestää hetken pumpata bensaa kohokammioon ja sitten lähtee...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #1745  
Vanha 25.06.2015, 11:19
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Kaasarilla? Siis 4.2 -kuutonen vai? Kun neloskoneet on jo TBI:llä!! Se on elektroniikan ohjaama kaasari ja ihan mekaanisella polttoainepumpulla. Lisää tietoa tarvitaan: kylmänä ei lähde käyntiin, seisottuaan kuinka kauan siis? Ehkä kaasarissa bensa höyrystynyt ja pumppu tehoton, kestää hetken pumpata bensaa kohokammioon ja sitten lähtee...
joo 4,2 :lla kuutosella ja kun seisoo pitkään esim. viikon.

toi bensapumppu voisi olla hyvinkin todennäköinen vaihtoehto kun alkaa saamaan bensaa niin sitten käy ja toimii hienosti
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin
Vastaa lainaten
  #1746  
Vanha 25.06.2015, 12:05
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HaKu Näytä viesti
joo 4,2 :lla kuutosella ja kun seisoo pitkään esim. viikon.

toi bensapumppu voisi olla hyvinkin todennäköinen vaihtoehto kun alkaa saamaan bensaa niin sitten käy ja toimii hienosti
Ei muuta kuin uutta pumppua kokeilemaan, tuossa: http://www.jamant.fi/polttoainepumpp...91-p-1384.html , edellyttäen että imuletku tulee vanhassa pumppuun takaapäin.... Eri pumppu jos imuletku tulee edestäpäin ja saattaa tämä silloinkin sopia, mutta joutuu letkua pidentämään...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #1747  
Vanha 04.07.2015, 19:37
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Dodii... Perä on nyt lähes entisellä tasolla, putjettikorjaus lähes täyspitkällä vanhalla latilla, pysyi melko pehmeänäkin.
Tässä viimeset 2000km oon ihmetelly tuota kolinaa ja napsutusta. Alkoi venäjällä, sen jälkeen öljyt vaihdoin ja oli aika mustaa sisältäen paljon karstaa. n. 200km ajon jälkeen vaihdoi uudet öljyt, kun lykkäsin vielä vanhoihin jotain pesuainetta ja lopuksi jotain nostaja lisäainetta. Ääni vaimeni kyllä noilla, mutta ei loppunut. Koneen yläpuolelta kuuluu napsutus, sellainen...kluk kluk kluk ja alhaalta kolina. Välillä ääntä ei kulu ollenkaan, yleensä häviää lämpimänä ja kun antaa kierroksia. Mutta ei aina niinkään, joskus ei kuulu kylmänä, käynnistäessä mutta alkaa sitten kun antaa kierroksia (lähtee liikkeelle). Eli siis ei oikeen mitään logikkaa. Kierroksia ottaa hyvin eikä mitään muuta sivuääntä tms. kuulu.

Olisiko kyseessä hydrailinostajan jumitus? Tuossapa vielä näytevideo, känny ottaa noi äänet vaa ni huonosti:
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #1748  
Vanha 04.07.2015, 22:27
fj40 mörö:n Avatar
fj40 mörö fj40 mörö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: ivalo
Viestit: 301
Perusasetus

samma de häär


Hep hep sama kolina alhalla ja ei mithän logiikkaa minkhän liikun kans mutta sain vinkin että turpiini vois olla kymysyksessä ja niinpä täytyy sinne hyökätä ko kerkiäis... kyllä maailmhan ääntä mahtuu :-)
Vastaa lainaten
  #1749  
Vanha 06.07.2015, 23:41
ValoMa ValoMa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.15
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 33
Perusasetus

kierrevieteriä taakse


Onko kukaan laitellut kierrejousia taka-akselille lehtien kaveriksi? Kuva toteutuksesta olis kiva, vois apinoida.
Vastaa lainaten
  #1750  
Vanha 07.07.2015, 10:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Mutta ei aina niinkään, joskus ei kuulu kylmänä, käynnistäessä mutta alkaa sitten kun antaa kierroksia (lähtee liikkeelle). Eli siis ei oikeen mitään logikkaa. Kierroksia ottaa hyvin eikä mitään muuta sivuääntä tms. kuulu.

Olisiko kyseessä hydrailinostajan jumitus?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fj40 mörö Näytä viesti
Hep hep sama kolina alhaalla ja ei mitään logiikkaa minkään liikun kans mutta sain vinkin että turpiini vois olla kymysyksessä

Nostajat voi naputtaa, mutta omaan korvaan kuulostaa aika kovalta naputukselta tuo videolla kuuluva. Mitenkäs on öljynpaineet kylmänä/ kuumana ja tyhjäkäynnillä/ kierroksilla, öljynpaineen nousu startatessa? Jos öljynpaineet on kohdallaan ja varsinkin kun ääni ei kuulu aina tai loogisesti, niin vaikeaa kuvitella että olisi vielä kauheasti laakerivikaa koneessa.
Satuitko ollenkaan koittamaan työntötankoja kun oli venttiilikoppa auki? Muistan nähneeni ihan täällä kotomaan foorumeillakin, että oli työntötanko(ja) hieman vääntynyt.

Mitä tulee tuohon turbiiniin, niin on kohtalaisen yleinen juttu että vetolevyn ja turbiinin väliset pultit löystyy tai jopa irtoaa. Voi myös olla flexplate murtunut. Aiheuttaa epämääräistä kolinaa/ naputusta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 14:33 (GMT +2).