![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Oma ymmärrys loppu... Eli mikä on vikana kun jeep xj 4.0HO sammuu itekseen pari sekuntia startin jälkeen? Kun antaa reilusti kaasua niin pysyy jotenkin päällä. Kaasua painaessa tuntuu olevan "kohta" milloin moottori herää henkiin kunnes sammuu taas... Polttoainetta pumppu ruikkas mukavasti. kaikki toimii kunnolla kunnes sammuu. Joku anturi vika? Vikakoodeja ei anna muutakuin että: 12 Battery or computer recently disconnected. Plussa navasta mönjät puhdistettu juuri. Ideoita? kiirekin ois kun käyttövehkeestä kyse...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Oliks se niin, et ajonesto tekee just noin. Antaa käynnistää, mut sammuttaa samantien??
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin obd-II versioissa tekee joskus tuota, jos on akku ollut hieman pidempään irti. Auton täytyy oppia tyhjäkäynti uudelleen (vähän matkaa ajoa, joutuu pitämään jalalla kaasua koko ajan päällä myös paikallaan ollessa). Tiedä sitten tekeekö myös vanhempi obd-I samaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kokeilin startata ilman tps anturia ja auto käyttäytyi samanlaina tosin nyt antoi vikakoodin: 24 Throttle position sensor over 4.96V. Yritin vähän mittaillakin tota ja antoi arvoksi 91ohm. Kellään mitään käsitystä paljon tuossa pitäisi olla? Arvo muuttuu kun kääntää anturia eli pitäisi olla toimiva? Tosin jos on liian alhainen niin voisi ehkä selittää sen miksi vasta kovalla kaasulla toimii... Ei oikein toi sähköoppi oo ominta alaa joten apuja kaipaillaan...
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo renixi käyttäyty ainakin kuvauksen mukaisella tavalla, kun jäi johto irti siitä.. (tai jos vastus on rikki)
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ei tosiaan ole lämmitintä tuossa omassa härvelissä - 4.0.
Tuolla toisessa ketjussa oli juttua noista letkulämmittimistä. Onko pumpulla olevan letkulämppärin kanssa ongelmia Jeepissä? Eikös se lämppärille menevän veden säätö ole alipaineella? Jos asia oli näin, niin tuo lämppäri lämmittäisi pelkän koneen - mikä sekään ei tietysti ole paha asia. Toinen juttu on pumpulla olevan lämmittimen virtausvastus. Kuinka suuri kuristin tuo mahtaa olla silloin kun pumppu ei käy? Tuollaisen kiinanihmeen asentaminen olisi paljon helpompaa kuin sen Defan letkulämppärin sinne vesipumpun putkeen. -Jussi-
__________________
---sitä saa mitä tilaa--- |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Lämppärin kennon säätöventtiili ei ole on-off mallinen, vaan se päästää aina jonkin verrna vettä kiertämään kennolle. Eli siis myös kesällä ilmastoinnin ollessa päällä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Edittiä: jamantilla toi etuvastus aikas kallis reilu 40 e ja siihen postit päälle... onko tietoa minkälainen toi etuvastus pitää olla? moponetissä yleismallin etuvastus 1.6ohm 4.9e. Hinnat kumminkin eri pllaneetalta... Viimeksi muokannut Tolu : 13.10.2014 20:02 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Vähän uudemmista se on poistettu jo tehtaan toimesta
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Jossaki oli juttua tuon vastuksen vaihdosta, jossa laitettiin kumirikat/lätkät vastuksen kiinnitykseen molemmin puolin.
Itestä vaikuttais ainaki ihan hyvältä ajatukselta keraamisen? vastuksen mekaanista rikkoontumista hidastamaan. Tiiä sitte, että onko siitä oikiasti mitään hyötyä ![]()
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Kunhan perustelin, että en minä näitä hintoja keksi!!! Maahantuoja ja verottaja osaltaan ym.....
__________________
Killing time is not murder |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Aloitin tuonne oman Tek&Jutustelu threadin, jotta en spämmää tätä ketjua tuhanteen kertaan kysytyillä kysymyksillä, mutta olisi hienoa, mikäli kokeneemmilta XJ:n rakentelijoilta löytyisi hetki aikaa kommentoida topikkia, Kiitos.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=128581 |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Onko np231 jakolaatikon tyhjennys ja täyttöroput laatikon takapuolella olevat kuusiokoloroput?
Ja atf-öljy jakolaatikkoon?
__________________
-MMC- |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Jep.. täyttö ja tyhjennys roputhan ne on.
Tuolla öljy tietoa.. http://www.jamant.fi/voimansiirron-oljyt-i-22.html
__________________
--------------------------- Apupoika Hessu jeep grand cherokee-97 4.0 Finnish jeep drivers club,, Viimeksi muokannut apupoika : 17.10.2014 09:53 |
#21
|
||||
|
||||
![]()
XJ cherokee eli vuosimallia '90 ja 4.0 renix. Välillä käyntiin laittaessa käy ihan normaalia tyhjäkäyntiä oli kylmä tai lämmin ja joskus taas kylmänä huutaa 2000-2500rpm eikä hellitä ennenkuin liki täydessä käyntilämpötilassa.
Mistä lähteä kartoittamaan ja kumpi on normaali tilanne kylmästartissa, kierrokset kahdessa tonnissa vai tonnissa? |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#23
|
||||
|
||||
![]()
Pitääkin tutkia. Kokeilin ainoastaan virtoja päälle laittaessa. En kyllä oikein usko että vika olisi siinä kun pysyy käynnissä kumminkin tietyllä kaasun asennolla. Uusi tps anturi odottaa matkahuollossa vielä kun olikin suljettu eilen kun menin hakemaan. Maanantaina selviää oliko viika siinä.
|
#24
|
||||
|
||||
![]()
Paljonko jakolaatikon alla oleva pusla saisi elää? Tänään heiluttelin jakolaatikkoa niin tuntu se pusla elävän sivusuunnassa n10mm.
Auto on -00mallinen ja 231 jakolaatikolla.
__________________
-MMC- |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
10mm on ihan normaalia, mutta jos tuntuu oikeasti löysältä niin vaihdelaatikon kannakekumi on syytä vaihtaa. Useamminhan näissä menee (aiakin 4.0 koneella olevissa) moottorin kannakekumit, ja kun ne väsähtää niin vaihdelaatikon kumi alkaa hyytyä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |