Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.10.2014, 23:44
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tolu Näytä viesti
Oma ymmärrys loppu... Eli mikä on vikana kun jeep xj 4.0HO sammuu itekseen pari sekuntia startin jälkeen? Kun antaa reilusti kaasua niin pysyy jotenkin päällä. Kaasua painaessa tuntuu olevan "kohta" milloin moottori herää henkiin kunnes sammuu taas... Polttoainetta pumppu ruikkas mukavasti. kaikki toimii kunnolla kunnes sammuu. Joku anturi vika? Vikakoodeja ei anna muutakuin että: 12 Battery or computer recently disconnected. Plussa navasta mönjät puhdistettu juuri.

Ideoita? kiirekin ois kun käyttövehkeestä kyse...
tps anturi teki mulla sen että ei lähtenyt käymään/ käynyt kun tietyissä kaasupolkimen asennoissa... service valon sytytti vasta kun ajossa löysit sen kohdan että alkoi rykiin ja ampumaan putkeen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.10.2014, 01:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Ainakin obd-II versioissa tekee joskus tuota, jos on akku ollut hieman pidempään irti. Auton täytyy oppia tyhjäkäynti uudelleen (vähän matkaa ajoa, joutuu pitämään jalalla kaasua koko ajan päällä myös paikallaan ollessa). Tiedä sitten tekeekö myös vanhempi obd-I samaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.10.2014, 05:56
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ainakin obd-II versioissa tekee joskus tuota, jos on akku ollut hieman pidempään irti. Auton täytyy oppia tyhjäkäynti uudelleen (vähän matkaa ajoa, joutuu pitämään jalalla kaasua koko ajan päällä myös paikallaan ollessa). Tiedä sitten tekeekö myös vanhempi obd-I samaa..
Akku ei ollut kuin hetken irti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.10.2014, 19:29
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
tps anturi teki mulla sen että ei lähtenyt käymään/ käynyt kun tietyissä kaasupolkimen asennoissa... service valon sytytti vasta kun ajossa löysit sen kohdan että alkoi rykiin ja ampumaan putkeen.
Kokeilin startata ilman tps anturia ja auto käyttäytyi samanlaina tosin nyt antoi vikakoodin: 24 Throttle position sensor over 4.96V. Yritin vähän mittaillakin tota ja antoi arvoksi 91ohm. Kellään mitään käsitystä paljon tuossa pitäisi olla? Arvo muuttuu kun kääntää anturia eli pitäisi olla toimiva? Tosin jos on liian alhainen niin voisi ehkä selittää sen miksi vasta kovalla kaasulla toimii... Ei oikein toi sähköoppi oo ominta alaa joten apuja kaipaillaan...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.10.2014, 19:55
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tolu Näytä viesti
Kokeilin startata ilman tps anturia ja auto käyttäytyi samanlaina tosin nyt antoi vikakoodin: 24 Throttle position sensor over 4.96V. Yritin vähän mittaillakin tota ja antoi arvoksi 91ohm. Kellään mitään käsitystä paljon tuossa pitäisi olla? Arvo muuttuu kun kääntää anturia eli pitäisi olla toimiva? Tosin jos on liian alhainen niin voisi ehkä selittää sen miksi vasta kovalla kaasulla toimii... Ei oikein toi sähköoppi oo ominta alaa joten apuja kaipaillaan...
Service manualissa on neuvottu, että ulostulojännite pitäisi mitata TPS:n liittimen keskimmäisestä johdosta. Eli virrat päälle ja johtimen kuoresta joku neula läpi. Kaasuläppä kiinni pitäisi olla yli 200 mV ja täysin auki asennossa alle 4,8 V. Hitaasti kun läppää kääntää, niin jännitteen pitäisi muuttua tasaisesti, ilman hyppäyksiä tai katkoksia.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 20:24 (GMT +2).