![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kyllä tuo on ihan laillinen, mutta kannattaa sitten kun asennat, niin laittaa t-haaralla menemään se orggis jarruputki sieltä takaa myös eteen kuten alunperinkin ja laittaa tuo säädin siihen t-haaralta taka-akseliin laittamaasi putkeen. Omassa autossani ei tuosta säätimestä ollut mitään hyötyä kun aluksi otin tuon etujarrulle menevän kierron pois, jarrut oli kokoajan takapainoiset riippumatta säätimen asennosta, mutta sitten kun tein systeemistä alkuperäisen mukaisen, mutta automaatti korvattuna tolla manuaalisäädöllä niin alkoi jarrutkin toimiin hyvin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Niin no, noin mulla on tuossa hoojiissä noi jarruputket menneet alunperinkin ja niin on nuissa muissakin mitä mä oon nähnyt, enkä minä ainakaan saanut jarruja ottamaan tasaisesti ilman tota ratkaisua.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
ALB-venttiilin saa poistaa, mutta jos se on merkitty rekisteriotteelle, niin täytyy myös muutoskatsastaa. Tekniset tiedothan muuttuvat.
Jarruvoimien jako oltava "sopiva" ja säädin esim konehuoneessa. Itsellä HJ:ssa Allstarin säädin jarrutehostimen jalan juuressa itse tehdyn kiinnikkeen jatkona. Jarrutehostimelta lähtee etupiirin putki suoraan ja takapiirin putki kiertää säätimen kautta. Sopivan jarrubalanssin löytää koeajolla. Itsellä kuormaus ei normiajossa juurikaan muutu. Toki toimiva ALB on varmasti parempi kuin tuo, mutta se tanko on sitten solmussa joka metsäreissun jälkeen ja jarruvoimien jako siten pielessä.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Löyty tommonen video.
http://www.youtube.com/watch?v=Cs56YzyP3mc&hd=1
Tossa toi kaveri vaan on poistanut tuon toisen putken joka tulee taakse. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
mitenkä se tuossa hj61 -89 on tuo jarrusäädin. tuossa on nyt sellaset jarrut ,että takapää ottaa herkästi lukkoon.
se tanko mikä menee taka-akselin päältä siihen säätimeen,niin näyttäis että sais säädettyä kun on jenkaa siinä akselin päällä olevassa mötikässä. pitäiskö sitä kiristää vaiko löysätä? tuossa se tanko on ns.mutkalla. korin korotus on tehty,että vaikuttaako se jotenkin ? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kato ekaks että ei oo etujarrusatuloista mäntiä jumissa ja putsaa sen jälkeen pölyt takarummuista. Jos ei vaikutusta niin sitten laske tankoa akselin päästä alemmaks, mut kokeile ennen sitä että venttiili toimii eli jarrua kunnolla painettaessa tangon venttiilinpuoleisessa päässä tuntuu pieni liike.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ60 Jarrupaineensäätimestä | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 05.10.2010 11:08 |