![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Suuttimet käytin irti,Ponnistin niistä avautumispaineet ja jätin paineen niihin n.15min/per suutin...Ei tiputellut. Seuraavaksi kun on työtön vloppu(oiskin joskus),Niin kaivan v.pyörän+kytkimen ja käytän tasapainotuksessa .Palataan sitten asiaan,Kun vielä tärisee![]() ![]() .
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
No eipä ole joutilaita vloppuja ollut,Merssu täristelee saman kun 10000km sitten.
-Katsoin yhden 608 alle ja siinä samanlainen kaksiosainen kardaani kuin itelläkin ja kardaanin haarukat 45ast. toisiinsa nähden laatikon perseestä vs. takaakseli. Koitin omaanikin tällein ja ei mitään vaikutusta. Matkan varrella huomattua.. -Toisinaan kylminä aamuina ei mukamas täristelisi niin paljoa,Mutta kun koneen ajaa kuumaksi niin tärinä on selkeämpää. -Kytkinpolkimella kun "lepuuttaa" vähän jalkaa,niin siinäkin tuntuu selkeästi voimakas tärinä sekä nousevilla että laskevilla kierroksilla 70-80km/h välillä.. -Myös v.laatikko haluaa "kihistä" kun ajaa pidemmän taipaleen ja moottorijarruttaa tuon saman 80-->70km/h välin. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Kuinkas kytkimen silmälaakeri? Joskus sellainenki ollu rikki, ravistaa kun kytkinlevy asettuu epäkeskeisesti
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Laitoin uuden samalla,kun laatikko oli irti.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Tommosella 815 bussiksi tehdyllä variolla on tullu päästettyä ja yhtenä talvena joka päivä. Sekin täristi rattia siihen malliin että helmikuussa oli pakko sanoa isännälle että työkalun vaihto kiitos. Alkoi valkonäppisyys olemaan jo aika lähellä, ite asiassa piti ajaa jo hanskat kädessä viimeiset viikot.
Muuten kyllä ihan kunkkupeli talvisilla reiteillä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#6
|
|||
|
|||
Olisko vika toisessa päässä kampiakselia?Lainaus:
-> minä ottaisin lämpimästä koneesta (joka ravistaa paikallaan määrätyillä keirroksilla juuri nyt) apulaitteiden hihnan pois/irti kampiakselita: Täristääkö samalla lailla; siis ilman apulaitteita? Jos tuo em. tärinä puuttuisi, niin varteen otettavia vaihtoehtoja olisi epätasapainossa oleva flekti, taikka joku hihnapyörä... olisko esim. laturille laitettu millin liian suurelle akselin reijällä oleva hihnapyörä? |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Hihnat käytin löysällä alkukesääkö se oli..mutta moottori oli silloin kylmä. -flektihän ei silloin muutenkaan pyöri kauhean vinhasti.tätä voisi kokeilla tosiaan kuumalla koneellakin. Laturin hihnapyörä pyörii suoraan samoiten kampuralla oleva. -ohjaustehostimen hihnapyörässä on vapinaa. Toi ratintärinä on tosiaan ärsyttävää..muutenkin vähän hassu toteutus,kun korin ja runkon välissä on isot kumityynyt,mutta rattiputki on suoraan simpukkaan ristinivelillä ja nahealla liukuholkilla.joten johtaa runkon tärinät suoraan toivomuspyörään. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Havaittuja.
-kylmänä ei toisinaan täristystä ollenkaan,tuntuu liittyvän vallitsevaan ulkolämpötilaan. -200-250km yhtäsoittoisen ajon jälkeen tuohon täristävään kierrosalueeseen tulee lisäksi "matala humina" käyntiin -Ilmakuplaa tulee reilusti paluulinjasta kuumalla koneella,kylmänä ei niinkään. --Kalkattava käynti myös jos tankki melkein kuiva,Tällöin sisäänmeno linjassakin menee ilmakuplaa...Lienee liittyy tuohon että puskee paluulinjasta kuplaa ja pääsee kiertoon,kun menovettä vähän? Oiskohan se pumppuremontin paikka siis? Riihimäen dieselhuolto ky olisi tuossa lähistöllä,Onko kokemuksia? ![]() -Mitä tuollainen 4cyl rivipumpun remppa maksaa noin yleensä? |
|
#9
|
||||
|
||||
|
No nyt loppui tärinät kertalaakista
.Hölläsin nopeuskameraan kaasua ja ei reagoinutkaan enään kaasuun kun piti taas mennä. Otin suodattimen irti ja kuppi täynnä tavaraa,huljautin kupin tyhjäksi ja pikku starttauksella tulee täyteen joten siirtopumppu ehjä. Suutinputki ravolleen ja starttaamaan no eihän sieltä mitään tule... Joten pumppuun tuli nyt jotain mikä kaipaa huomiota... |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jos kuppi on täynnä moskaa, onnee suosinkin jo tukossa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Nissan d22 täristää | Loossi | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2019 22:15 |
| HDJ täristää liikkeellelähdössä.. | Ambula | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.07.2013 16:56 |
| Suzuki täristää | suzuki samurai | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2012 18:35 |
| Patrol y61 täristää | jaskapa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 05.05.2011 20:47 |
| Sukisuki täristää | geswas | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 23.03.2005 17:32 |