![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Minkäslainen dampperi siinä on ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mietin pyöriviä isoja massoja koneesta... Kytkin/ vauhtipyörä? Laatikon laakeroinnin aikana tarkkailitko ko. vermeitä et ovatko ok? Tärinäkierrokset päälle ja kytkintä polkemaan niin muuttuuko tilanne?
Viimeksi muokannut Patu925 : 21.03.2019 01:47 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei vaikutusta tärinään. Kytkin tuli katottua tarkasti,kun edellisessä oli paineasetelman jousi 3 kohtaa poikki kehältä. Vauhtipyörässä pinta hyvä ja isot mutterit oli kireellä kampiakseliin. Levyssä jouset ehjät ja pintaa hyvin. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Muuttuuko savu täristyksen tienoilla, kun nostat kierroksia ? Tällä mietin pumpun ahdonalaisia ja tai sylinterikohtaisia säätöjä, mutta nekään ei oikein täsmää moottorijarrutuksessa esiintyvään ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Syöttöruuvvi on kyllä aika isolla,melkeimpä jopa pohjassa,koska pienemmällä syötöllä koitti lähteä humpalle kun pintakaasulla ryömitti? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eikö siinä ole semmoin Bosch PES sukuinen, ihan perinteinen rivipumppu ?
Saattaskos siellä joku elementti jumia, jos ja kun suuttimetkin on tehty. Kyljessä luukku ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Juu joku pe(s)mwjotain... Luukkuun on melko vaikea päästä kurkkaamaan ellei oo taikurin sormia,Kori on ihan pumpun kyljessä kiinni. Voishan pumpun käyttää ihan penkissä jossain kesemmällä ![]() Tärinä hommaan. Tunkkasin tänään laatikon perseen tunkilla ylös,Niin värinä häipyi lähes kokonaan pois. -vanha konekkin värisi jossain määrin ja eipä tollainen "iso nelonen" varmaan oo värinätön uutenakaan ollut? 814mersussa missä on samaa konetta käytössä,On tosiaan sellainen kahden nyrkin kokoinen kumilimppu laatikon päässä pikku googlettelulla. -Tässä on sellainen 1/4 osaa kumia ylläolevaan verrattuna. |
#8
|
|||
|
|||
![]() K.o autosta ei kokemusta...Lainaus:
Jos noin selvästi, ja varsinkin 15000 tkm aikana tullut, niin ei varmaan elementit? eikä suihkut? eikä takaiskuventtiilit? -> Tuon voi toki kokeilla helposti; siis laittaa dieselin sekaan reilusti 2-T öljyä, vähintään 20%. (esim. 10 litran kannuun imu- ja paluuletku, 2-4 litraa 2-T öljyä, ja loput dieseliä) Ja sitten mahdollisimman isolla kuormalla, kaasu pohjassa, kierrättäen tyhjäkäynniltä max. tehoille, tai jopa rajoittimeen. Tuleeko kaasupolkimelta tangot vai vaijeri syöttöpumpulle? tangot ongelma... Minkälainen keskipakosäädin tuossa syöttöpumpussa on? Joskus taannoin törmäsin rivipumpun säätimeen (jakopäässä) jossa oli kulunut nuo keskipakosäätimen "liuvut" epätasaiseksi, ja se teki sitä, että tasakaasulla keskipakosäädin "nytkähti-" aikaisemmalle, ja saman tien myöhäsemmälle. tämä oli noin kerran pari sekunnissa tapahtuvaa aaltoilua. -> tuo "värinä" voi johtua myös apulaitteista; ota laturin- ja ohjaustehostimen hihna pois, ja kokeile, muuttuko? |
#9
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan d22 täristää | Loossi | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2019 22:15 |
HDJ täristää liikkeellelähdössä.. | Ambula | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.07.2013 16:56 |
Suzuki täristää | suzuki samurai | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2012 18:35 |
Patrol y61 täristää | jaskapa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 05.05.2011 20:47 |
Sukisuki täristää | geswas | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 23.03.2005 17:32 |