![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ettei se kuitenkin nyhdä ilmaa paluulinjasta ... Käynnistyykö hyvin, vai sahuuttaako, ja sauhuttaako sinistä käynnistyessään ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kovilla pakkasilla kävi vähän hutkuttamalla ja sauhus valkoista jos ei ollut lämmityksessä. Pitää tutkia vielä toi paluulinja,helpompi varmaan ylipaineistaa se ja vetää leak finderit joka liitokseen+koviin muoviputkiin.tankilta tulevat letkut on jo vaihdettu. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Siellä kait pitäisi olla syöttöpumpun paluulähdössä sellainen vastapaineventtiilillä varustettu banjopultti?
Mutta tosiaan jos se täristää kierroksilta laskiessa vaikka sammuttimen vetaisee päälle niin ei se tärinä tule polttoainepuolelta. Se on lähtöisin jostain pyörivästä tai eestaa liikkuvasta osasta. Ei muuta kuin moottori osiksi ja tasapainottamaan pyörivät osat ja punnitsemaan männät/kanget. ![]() Viimeksi muokannut Mika_T : 29.03.2019 12:24 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Imupuolella on takaisku joten paluupuoli oli helppo ponnistaa paineilmalla+painemittarilla ja sulkuhanalla. 2baria laitoin painetta ja vedin hanan kiinni,Tunnin päästä oli mittarissa vielä samat paineet. Sellainen huomio tuli tehtyä,Kun vetää vaihdekepistä tukevasti sivulle sillon kun ollaan tärinä kierroksilla.Niin laatikosta kuuluu kihinää/kilkutusta.Ääni lakkaa samaan aikaan kun tärinä loppuu/painaa kytkintä. -Laatikko on tosiaan rempattu talvella ja siellä oli sellaisia nyrkin kokoisia laakereita jotka tuli vaihdettua. Mekaaniseen vikaan en usko lootan puolesta. Voiskos koneen epätasainen pyöriminen hakata laatikon "tyhjiä" pois? -Olkoot se sitten epätasapainossa oleva kytkinasetelma tai joku muu pyörivä osa -Rajusti vuotava suutin voisi myös(mutta nämäkin tuli silloin vaihdettua ja testasin avautumispaineet/jätin vähän alle avautumispaineen painetta suuttimeen ja paperin alle ja touhusin kaikkea muuta sillä välin ja paperi oli kuiva.Tän luulisi myös pölläyttävän käynnistäessä tai kalkattavan.. Ainiin ja öljypohjaankin kurkkasin.vastapainot oli kiinni ja laakerit ihan vimpan päälle luonnollisesti. Öljypohjassa oli vielä tehdasmaali pultinkannoissa/prikkojen alla täysin ehjä joten konetta ei oo kätetty ikinä auki ja rävelletty.. Vahvasti alan epäillä kytkintä tärinän aiheuttajaksi. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Suuttimet käytin irti,Ponnistin niistä avautumispaineet ja jätin paineen niihin n.15min/per suutin...Ei tiputellut.
Seuraavaksi kun on työtön vloppu(oiskin joskus),Niin kaivan v.pyörän+kytkimen ja käytän tasapainotuksessa ![]() ![]() ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No eipä ole joutilaita vloppuja ollut,Merssu täristelee saman kun 10000km sitten.
-Katsoin yhden 608 alle ja siinä samanlainen kaksiosainen kardaani kuin itelläkin ja kardaanin haarukat 45ast. toisiinsa nähden laatikon perseestä vs. takaakseli. Koitin omaanikin tällein ja ei mitään vaikutusta. Matkan varrella huomattua.. -Toisinaan kylminä aamuina ei mukamas täristelisi niin paljoa,Mutta kun koneen ajaa kuumaksi niin tärinä on selkeämpää. -Kytkinpolkimella kun "lepuuttaa" vähän jalkaa,niin siinäkin tuntuu selkeästi voimakas tärinä sekä nousevilla että laskevilla kierroksilla 70-80km/h välillä.. -Myös v.laatikko haluaa "kihistä" kun ajaa pidemmän taipaleen ja moottorijarruttaa tuon saman 80-->70km/h välin. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kuinkas kytkimen silmälaakeri? Joskus sellainenki ollu rikki, ravistaa kun kytkinlevy asettuu epäkeskeisesti
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#8
|
|||
|
|||
![]() Olisko vika toisessa päässä kampiakselia?Lainaus:
-> minä ottaisin lämpimästä koneesta (joka ravistaa paikallaan määrätyillä keirroksilla juuri nyt) apulaitteiden hihnan pois/irti kampiakselita: Täristääkö samalla lailla; siis ilman apulaitteita? Jos tuo em. tärinä puuttuisi, niin varteen otettavia vaihtoehtoja olisi epätasapainossa oleva flekti, taikka joku hihnapyörä... olisko esim. laturille laitettu millin liian suurelle akselin reijällä oleva hihnapyörä? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan d22 täristää | Loossi | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2019 22:15 |
HDJ täristää liikkeellelähdössä.. | Ambula | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.07.2013 16:56 |
Suzuki täristää | suzuki samurai | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2012 18:35 |
Patrol y61 täristää | jaskapa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 05.05.2011 20:47 |
Sukisuki täristää | geswas | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 23.03.2005 17:32 |