Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.03.2019, 23:21
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Tein toiveikkaana laatikon kumin isoilla pehmeillä puslilla...tärinä lisääntyi näiden myötä selvästi.

Seuraavaksi rälläkkä käteen ja palataan alkuperäiseen jäykempään kannatinkumiin.

Sellainen muistikuva tuli mieleen että kaasuvivustossa oli vaijjeri joka oli katkaistu silloin kun noudin konetta.

Voiskos toi nykyinen tankoilla oleva kaasu jotenkin vaikuttaa asiaan kerta tilanne paheni pehmeällä laatikon kumilla?
Vipusuhde oli myös uudessa koneessa eri verrattuna vanhaan koneeseen.

Kaasupoljin värisee myös ajon aikana voimakkaasti.tämä täristi myös alkuperäisrllä kumilla.

Vaijjerikaasu olisi ainakin riippumaton koneen liikkeistä/tärinästä...

__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.03.2019, 08:52
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

No jos se on alkuun toiminut ja sittemmin ajamalla tullut vika niin tuntuu turhalta lähteä muuttamaan. Joku ei ole nyt tasapainossa, dampperi, vauhtipyörä tai paineasetelma.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.03.2019, 09:53
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Oli siinä alkuunkin ihan pieni tärinä,muttei haittaavana.

Koneenvaihdon yhteydessä puristin silloin tankojen nivelkupit tiukoiksi,nyt niissä on taas välystä..kannattaahan sekin kortti katsoa ja jos sillä saa kaasupolkimen värinän pois,niin aina kotiinpäin..
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.03.2019, 16:11
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Jos ei ala tärinän lähdettä löytymään niin mittaa pakosarjan lämpö jokaisen pytyn kohdalta.

Kulahtanut syöttöpumppu voi oireilla monin tavoin. Jos joku pytty saa erilailla soppaa kuin muut niin sen erottaa pakosarjan lämmöstä.
Tosin, tärinättömäksi tuota konetta tuskin saa ikinä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.03.2019, 16:34
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Jos ei ala tärinän lähdettä löytymään niin mittaa pakosarjan lämpö jokaisen pytyn kohdalta.

Kulahtanut syöttöpumppu voi oireilla monin tavoin. Jos joku pytty saa erilailla soppaa kuin muut niin sen erottaa pakosarjan lämmöstä.
Tosin, tärinättömäksi tuota konetta tuskin saa ikinä.
Keskimmäisillä pytyillä on yhtenäinen pakokanava,Mutta mittaamme jos jostain kolosta pääsee laserin kanssa osoittamaan.

Mites kun tärinä on myös laskevilla kierroksilla vaikka vetää sammuttimen päälle?

Juu ei toi mikään hienostunut kone oo tosiaankaan,Eikä kyllä ollut edellinenkään,Mutta siinä ei ollut tärinöitä tässä määrin ajettavilla kierroksilla.

Pumppu lähtee kyllä remonttiin jos ei mistään muualta löydy syytä.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.03.2019, 18:24
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti

Mites kun tärinä on myös laskevilla kierroksilla vaikka vetää sammuttimen päälle?

Tosiaan.
Syöttöpumpun mahdollinen sekoilu ei pitäisi vaikuttaa tuossa tilanteessa.

Mites venttiilivälykset? Tai puristuspaineet?
Silti oma epäilys painuu kyllä kohti moottorin kannatinkumeja.

Viimeksi muokannut Mika_T : 27.03.2019 18:28
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.03.2019, 21:50
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Tosiaan.
Syöttöpumpun mahdollinen sekoilu ei pitäisi vaikuttaa tuossa tilanteessa.

Mites venttiilivälykset? Tai puristuspaineet?
Silti oma epäilys painuu kyllä kohti moottorin kannatinkumeja.
Välykset on sen mitä pitääkin eli.

IMU 0.40mm
PAKO 0.60mm

Puristuspaineita en saanut mitattua sillon kun tein suuttimet,Ei ollut sopivaa adapteria.

Nytten mulla on kyllä varasuuttimet hyllyssä,Niistä sais mitat niin vois tehdä sopivan adapterin sorvissa ja mittailla paineet.


Suutinputkiakin auoin ekaksi tyhjäkäynnillä ja sitten kierroksilla.Jokaisella oli käyntiin ihan samanlainen vaikutus.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd

Viimeksi muokannut Pajares : 27.03.2019 21:56
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.03.2019, 00:38
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Tein toiveikkaana laatikon kumin isoilla pehmeillä puslilla...tärinä lisääntyi näiden myötä selvästi.

Seuraavaksi rälläkkä käteen ja palataan alkuperäiseen jäykempään kannatinkumiin.

Sellainen muistikuva tuli mieleen että kaasuvivustossa oli vaijjeri joka oli katkaistu silloin kun noudin konetta.

Voiskos toi nykyinen tankoilla oleva kaasu jotenkin vaikuttaa asiaan kerta tilanne paheni pehmeällä laatikon kumilla?
Vipusuhde oli myös uudessa koneessa eri verrattuna vanhaan koneeseen.

Kaasupoljin värisee myös ajon aikana voimakkaasti.tämä täristi myös alkuperäisrllä kumilla.

Vaijjerikaasu olisi ainakin riippumaton koneen liikkeistä/tärinästä...
Lainaus ylläolevasta:
"Sellainen muistikuva tuli mieleen että kaasuvivustossa oli vaijjeri joka oli katkaistu silloin kun noudin konetta."

-> tee joku patentti, siis ruuvilla rajoitetaan viimmeisen? kaasuvivun liikettä siihen, että kierrokset on ne täristävät. (siis kaasupoljin hellävaraisesti pohjassa/ruuvissa.)
Jos ei heti satu täristäville kierroksille, niin ruuvista rajoitinta isommalle tai pienemmälle.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.03.2019, 17:33
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Lainaus ylläolevasta:
"Sellainen muistikuva tuli mieleen että kaasuvivustossa oli vaijjeri joka oli katkaistu silloin kun noudin konetta."

-> tee joku patentti, siis ruuvilla rajoitetaan viimmeisen? kaasuvivun liikettä siihen, että kierrokset on ne täristävät. (siis kaasupoljin hellävaraisesti pohjassa/ruuvissa.)
Jos ei heti satu täristäville kierroksille, niin ruuvista rajoitinta isommalle tai pienemmälle.

Pistin vivun ja rajoitin ruuvvin väliin kovan putken mitä vasten sain painettua liikkeet pois ja käännettyä samalla sopiville kierroksille.
Ei vaikutusta tärinään tällä.


Vvedin kannuun letkut ja löin 10litran kannuun 2litraa 2t ja loput dieseliä.Susse lavalle ja vedin kun mielipuoli yhden puolituntia ahdot tapissa ja lappu lattiassa.125km/h ottaa mittariin

Kannussa oli parikolme litraa jäljellä,Niin löin loput kaksilitraa 2t ja lähdin hörskyttämään kotiinpäin raskaasti kuormittaen.

Syy ja seuraus.

Käyntiääni tipan pehmeämpi ja vetoja ihan tipan enemmän.
Tärinä sen kuin pysyy.

Toisen 4litran 2t kannun kumosin tankkiin ja löin redlinen RL2 kanssa purkin ajellaan 3/4 tankki vielä tommosella blendillä.

Lähden rälläköimään kannatinta mäkeen ja hitsaan samalla pakoputkeen joustoelementin kun sellainen löytyy...
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.03.2019, 22:34
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Orkkis kannatinkumi paikkaansa ja tärinä palasi onneksi lähtölinjalle.

Joustopala pakoputkeen=Ei vaikutusta tärinään.

Vaihdoin myös siirtopumpun mikä olin ihan helvetin paskassa paikassa=Ei vaikutusta.

Tilasin korin ja runkon väliin uudet kumityynyt.1kk toimitusaika.

Seuraavaksi laitan Sussen vanhan iskunvaimentimen koneen ja korin väliin.

Öljypohjan tiivisteen tilasin ja kk-laakerit,Tuskin on mitään moitittavaa ne on niin ylimitoitetut.No ompahan jos tarvii.

Öljypohja irti,Kun tässä koneessa on pultattavat vastapainot kampurassa.Mutta mikäs ne ois löystyttänyt...


Kanisterin kanssa kun läträsin,Niin yks mikä saattoi vaikuttaa ihan tipan käyntiin.

Paluulinjan kun löi suppuuun,Pitääkö paluulinjaan laittaa kuristus vielä testimielessä?Minkäkokoinen reikä?
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.03.2019, 23:04
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Ettei se kuitenkin nyhdä ilmaa paluulinjasta ...

Käynnistyykö hyvin, vai sahuuttaako, ja sauhuttaako sinistä käynnistyessään ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.03.2019, 06:53
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Ettei se kuitenkin nyhdä ilmaa paluulinjasta ...

Käynnistyykö hyvin, vai sahuuttaako, ja sauhuttaako sinistä käynnistyessään ?
Heti lähtee kun vähän pyörähtää.ei sauhuttele mitään.

Kovilla pakkasilla kävi vähän hutkuttamalla ja sauhus valkoista jos ei ollut lämmityksessä.

Pitää tutkia vielä toi paluulinja,helpompi varmaan ylipaineistaa se ja vetää leak finderit joka liitokseen+koviin muoviputkiin.tankilta tulevat letkut on jo vaihdettu.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.03.2019, 12:19
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Siellä kait pitäisi olla syöttöpumpun paluulähdössä sellainen vastapaineventtiilillä varustettu banjopultti?

Mutta tosiaan jos se täristää kierroksilta laskiessa vaikka sammuttimen vetaisee päälle niin ei se tärinä tule polttoainepuolelta.
Se on lähtöisin jostain pyörivästä tai eestaa liikkuvasta osasta.

Ei muuta kuin moottori osiksi ja tasapainottamaan pyörivät osat ja punnitsemaan männät/kanget.

Viimeksi muokannut Mika_T : 29.03.2019 12:24
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan d22 täristää Loossi Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2019 22:15
HDJ täristää liikkeellelähdössä.. Ambula Tekniikka & Jutustelu 1 08.07.2013 16:56
Suzuki täristää suzuki samurai Tekniikka & Jutustelu 1 13.07.2012 18:35
Patrol y61 täristää jaskapa Tekniikka & Jutustelu 8 05.05.2011 20:47
Sukisuki täristää geswas Tekniikka & Jutustelu 17 23.03.2005 17:32


Sivu luotu: 01:53 (GMT +2).