![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Oikein hyviä ja järkeenkäypäsiä pohdintoja. Nyt ollaan sillä suunnalla keskustelua, että on ratkaisun avaimet käsillä... ![]() Pitää myös muistaa, että säätöjen ohella lisääntyy myös oleellisesti koneen vääntö. Lisääntyneen väännön ansiosta on juurikin mahdollista se, että auto kiihtyy vaivatta marssivauhtiin ja pitää vauhtinsa ihan kiusaamatta, säästöliekillä ja pintakaasulla. Kokonaisuus ratkaisee tuossakin säätämisasiassa. Kannattaa perehtyä asiaan syvällisemmin, niin pysyy ne koneet ja varsinkin se kansi kunnossa. Kannen saa grillattua rikki ihan muutaman tunnin aikana, jos ei tiedä mitä on säätelemässä, eikä seuraa ajon aikana tarpeellisista lisämittareista koneen käyttäytymistä. Yksityiskohtaisia ohjeita jakajapumpun säätämiseen ja myös jatkovirittämiseen on netti pullollaan. Näitä on viritetty pirteämmiksi jo vuosikymmeniä tuolla maailmalla. Myös tällä palstalla löytyy aika paljon ohjeita. No on noita omia ja kaveripiirin kotteroita ruuvattu useita kymmeniä ihan hyvällä menestyksellä. Itse en enää jaksa vaivautua vääntämään näiden todellisesta elämästä itsensä ulos opiskelleiden "Sippilöiden" kanssa, kun keskustelu on yleensä tätä tasoa: Lainaus:
Käytännön elämässä kun on muutakin oleellista otettava huomioon, kuin pelkkiä teoreettisten kaavojen veivaamisia... ![]() Loppuun vielä tarpeellinen rivistö hymiöitä...
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta...
Viimeksi muokannut Kartse1 : 19.01.2017 22:14 |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
No kerro kuitenkin että mistä se lisääntynyt vääntö tulee jos poltettua polttoainemäärä ei nosteta (kulutus ei suurene) |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Privana tullut senverran positiivista palautetta kommentoinneistani, että jatketaan nyt sitten tätä samaa linjaa...
![]() Live-elämässä nyt vähän kiirusta, kun pitää noita hirsihuvilan tukkipuita käydä kaatelemassa ja toi 10kk:n ikäinen kkk:n penikka vaatii kanssa muutaman tunnin joka päivä. Saatan tässä intoutua laittamaan ainakin noita aiemmin keräiltyjä linkkejä kirjanmerkeistäni. Lainaus:
Jos nyt lukisit uudestaan ihan ajatuksen kanssa tuon lainauksesi ensimmäisen virkkeen: "Säätöjen". Tämä kun sisältää myös sen syötön ruuvaamisen... ![]() Tehtaalta lähtiessään kaikki koneet on säädetty senverran laiskaksi, että ne kestäisivät edes sen takuuajan loppuun. Viritysvaraa kyllä löytyy vehkeestä kuin vehkeestä. Ei niillä muuten sitä puoltamiljoonaa ajettaisi konetta avaamatta. Alumiinikantiset koneet vaan on herkempiä halkaisemaan niitä kansiaan, joten ilman tarpeellisia lisämittareita ei kannata ottaa kaikkia tehoja irti. Niitä mittareita pitää myös seurata ajon aikana, eikä vaan kuunnella täysillä jumputtavaa rokkia... ![]() Omassa 1.6 TD Golffissa oli vakiona luokkaa 70hp konetehoa. Muutaman satasen osilla ja muutaman paivän rakentelulla & säätämisellä siitä penkitettiin yli 130hp renkailta. Auto oli useamman vuoden ihan käyttiksenä, eikä ollut mitään murheita lämpöjen kanssa. Kesäautona on ollut useampikin Audi 200 turbo, jossa on vakiona 165hp. Tähän viimeisimpään en tehnyt muuta kuin 3" putkiston, säädin ahtopaineet ja ruiskutuksen mieleisekseni. Mittaustulos eturenkailta oli 240hp/340nm. Enempää ei ole tarvetta ottaa, ennenkuin uusin automaattilaatikkoon vahvemmat sisukalut. Reserviä tässäkin koneessa on, kun vakiosisukalut kestää reilut 500hp... ![]() Että on niissäkin rosentit kohillaan...
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta...
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Bosch VE-pumpun säätö? | kippo86 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 18.11.2013 10:56 |
| Hilux 2.4TD pumpun säätö | karisa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 19.06.2013 07:46 |
| BOSCH VE -pumpun ajoituksen säätö | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 25.02.2013 20:59 |
| 12-HT Pumpun säätö? | tkomulainen | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 29.08.2011 20:06 |
| Lj-70 pumpun säätö | jukos | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 11.05.2009 22:58 |