![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No joku väittää kun kiertää 1 kroksen niin 1L/100 tippuu kulutus ja veto paranee. Itellä ei kokemusta?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Joo kiinnostaa kyllä kuulla että miten saa hiacen kulutusta laskettua...vastaava auto niin 12 satasella ajaa sit hiljaa tai kovaa tai ei sillä nyt niin kovaa pääse...
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Näitä ammattilaisten "tositarinoita" on maailma pullollaan......
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nojoo... Älä välitä näistä luonnevikaisista apinoista.
Joka paikkaan tungetaan vain sitä omaa pessimististä tietämättömyyttä, kun ei mistään oikeasti tiedetä mitään... ![]() Useampaakin "tyhmää" jakajapumppua ja muitakin TD:n säätöjä vuosikymmeniä ruuvanneena, tiedän kokemuksesta kertoa, että olet oikeilla jäljillä. Ilmaisia hevosia löytyy kyllä pienellä säätämisellä ja kulutuskin tippuu automaattisesti, kun konetta ei tarvii enää kiusata ylipitkillä kiihdytyksillä. Pirteämpi kone menee jatkossa ihan pintakaasulla ja sitäkautta kulutuskin vähenee. Pitää vaan tietää, että mitä ruuvaa ja mihinpäin... ![]() Myös sitä ahdonalaista syöttöä ja tarvittaessa myös pumpun ennakkoa pitää ja kannattaakin säätää, jotta saadaan paras potku irti koneesta. 100hv:n koneesta saa helposti ruuvaamalla väh. 30% lisää vakiokamoilla ja se jo tuntuu ajo-omituisuuksissa. Netti on pullollaan ohjeita. Löytyy jopa suomeksi, myös tältä palstalta, kun vaan viitsii etsiä. Muutama öykkäri pilannut tämänkin foorumin, niin en ite viitsi enää kirjoitella mitään yksityiskohtaisia ohjeita... ![]()
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ohhoh, säätäjägurua kaivataan tännekkin. Pikkuisen on on roplattu, ihan ammattipajan kautta tuota omaa pumppua ja turbokin vaihdettu.
Mitään mahdottomia hp määriä ei ole haettu, pirteämpi kuin orkkis mutta kulutus ei ole kyllä pudonnut. Noilla se kulutus on lähempänä 11l / 100km ja jos 4-veto pällä kovin ajaa tai survoo menemään niin lisääntyy ja joo olen ajanut kapeilla renkailla nätissä matka-ajossa 80km /h 9l kohdille pienemmillään. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Mutta aika ruuvaaja oot jos 30% tulee helposti lisää ![]() ![]() ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jos hiace vie 12l/100km ja syöttöä pyörittämällä kierroksen putoaa polttoaineen kulutus litran ja tehoa tulee huomattavasti lisää,Jos tämä pitäisi paikkansa sitä ruuvia pitää kiertää 7,kierrosta niin päästään 5l/100km ja voimaa on ettei kärryssäkään välttämättä tarvi olla akseleita.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Olet selvästi huumormiehiä... ![]()
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Herran nimi on mainittu useassakin privassa. Mitään kehittävää kommenttia juippi ei saa aikaan. Keskittyy vaan toisten kommenttien irvistelemiseen. Kannattaa muuttaa toimintamallia vähän aikuismaisempaan suuntaan. Penikoilla on omat tsättinsä, jossa voi irvistellä miten lystää... ![]()
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Mut taispa ne faktat sinultaki loppua ku nyt keskityt kaikkeen muuhun kuin kyseieseen aiheeseen... ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Bosch VE-pumpun säätö? | kippo86 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 18.11.2013 10:56 |
Hilux 2.4TD pumpun säätö | karisa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 19.06.2013 07:46 |
BOSCH VE -pumpun ajoituksen säätö | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 25.02.2013 20:59 |
12-HT Pumpun säätö? | tkomulainen | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 29.08.2011 20:06 |
Lj-70 pumpun säätö | jukos | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 11.05.2009 22:58 |