Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 12.04.2010, 23:04
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Tulikohan nyt hieman liioiteltua tota kestävyyttä. Jos kaaret kestää 1,5 kertaa auton kuormittanmattoman massan niin se kestää juurikin tuon kuorman eikä enempää riippumatta siitä miltä suunnalta kuormitus tulee.

Ja kun auto kisapainossa (oliko vakio Wrangler jossakin1600 kg paikkeilla) painaa 2200 kg pinnassa niin ollaan jo noilla rajoilla mitä tuolla on kerrottu vakiokaarien kestävän.

Mitä tulee kaarisääntöihin noin yleisesti niin ne on FIA-luokituksen mukaisia ja lujuuslaskelmat on joku FIAn inssi jossakin laskenut. Eli miksi pitäisi suunnistus-cupin sääntöjen laatijoiden henkoht osata vastata

Vielä tuosta kaarien alapään kiinnityksestä että pääkaari ja etukaari tulee kiinnittää korin pohjaosaan (=lattia, tai runko), ei sivupelteihin (=pystypelteihin). Kiinnitysvaihtoehdotkin näkyvät Liite J:n sivuilta.
Eka väittämäsi. Millä perusteilla väität tämän mainitsemasi yhtälön toteutuvan?

Toka väitäämäsi. Onko se sitten ihan sama asioista päättävän henkilön tehdä päätöksiä vaikka ydinvoimaloista, kun niin sitä on kuulemma muuallakin tehty jotenkin? Tule ymmärtää, mitä tekee ja miksi tekee. Ei sen kummempaa mystiikkaa. Matematiikkaa ja suhteellisuutta. Jos fian joku heppu on joskus jotain väittänyt, niin ihan sama mitä se tarkoittaa vaikka 600 kg jokkisautossa, yhtä hyvä se on kuusikertaisen massan omaavassa offroad kisa-autossa?

Katsastajiltakaan ei vaadita mitään ymmärrystä tekemäänsä hommaan. Tämä on tämän kilpakomitean realiteetti. Katsastaja voi hyväksyä mitkä viritykset tahtoo. Siitä voi kisakumppani tehdä valituksen, jos tahtoo. Ilman muuta saa kisaa ajaa vaikka sillä hydrauliohjauksella, jos katsastaja ei sitä huomaa. Sen tekee kuitenkin harrastelijat ja mahdollisesti väsyneinäkin.

Enempää en viitsi edes mainita.
Eikä tarkoitus ole saivarrella sitten tippaakaan.
 

Luokat
suunnistus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Off-Road Suunnistus Cup 2009 Mylppy Tapahtumat 13 13.12.2009 16:44
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki Käyttäjä Tekniikka & Jutustelu 22 11.01.2009 23:48
Offin Tekniikka/virhepiste säännöt v. 2009 RJCOBRA Tekniikka & Jutustelu 2 02.12.2008 19:43
Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt tikpe Chit-Chat 1 12.06.2008 08:58
Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? SauliS Tekniikka & Jutustelu 9 10.02.2005 09:25


Sivu luotu: 01:39 (GMT +2).