Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #701  
Vanha 12.04.2010, 23:04
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Tulikohan nyt hieman liioiteltua tota kestävyyttä. Jos kaaret kestää 1,5 kertaa auton kuormittanmattoman massan niin se kestää juurikin tuon kuorman eikä enempää riippumatta siitä miltä suunnalta kuormitus tulee.

Ja kun auto kisapainossa (oliko vakio Wrangler jossakin1600 kg paikkeilla) painaa 2200 kg pinnassa niin ollaan jo noilla rajoilla mitä tuolla on kerrottu vakiokaarien kestävän.

Mitä tulee kaarisääntöihin noin yleisesti niin ne on FIA-luokituksen mukaisia ja lujuuslaskelmat on joku FIAn inssi jossakin laskenut. Eli miksi pitäisi suunnistus-cupin sääntöjen laatijoiden henkoht osata vastata

Vielä tuosta kaarien alapään kiinnityksestä että pääkaari ja etukaari tulee kiinnittää korin pohjaosaan (=lattia, tai runko), ei sivupelteihin (=pystypelteihin). Kiinnitysvaihtoehdotkin näkyvät Liite J:n sivuilta.
Eka väittämäsi. Millä perusteilla väität tämän mainitsemasi yhtälön toteutuvan?

Toka väitäämäsi. Onko se sitten ihan sama asioista päättävän henkilön tehdä päätöksiä vaikka ydinvoimaloista, kun niin sitä on kuulemma muuallakin tehty jotenkin? Tule ymmärtää, mitä tekee ja miksi tekee. Ei sen kummempaa mystiikkaa. Matematiikkaa ja suhteellisuutta. Jos fian joku heppu on joskus jotain väittänyt, niin ihan sama mitä se tarkoittaa vaikka 600 kg jokkisautossa, yhtä hyvä se on kuusikertaisen massan omaavassa offroad kisa-autossa?

Katsastajiltakaan ei vaadita mitään ymmärrystä tekemäänsä hommaan. Tämä on tämän kilpakomitean realiteetti. Katsastaja voi hyväksyä mitkä viritykset tahtoo. Siitä voi kisakumppani tehdä valituksen, jos tahtoo. Ilman muuta saa kisaa ajaa vaikka sillä hydrauliohjauksella, jos katsastaja ei sitä huomaa. Sen tekee kuitenkin harrastelijat ja mahdollisesti väsyneinäkin.

Enempää en viitsi edes mainita.
Eikä tarkoitus ole saivarrella sitten tippaakaan.
  #702  
Vanha 12.04.2010, 23:29
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Tulikohan nyt hieman liioiteltua tota kestävyyttä. Jos kaaret kestää 1,5 kertaa auton kuormittanmattoman massan niin se kestää juurikin tuon kuorman eikä enempää riippumatta siitä miltä suunnalta kuormitus tulee.

Ja kun auto kisapainossa (oliko vakio Wrangler jossakin1600 kg paikkeilla) painaa 2200 kg pinnassa niin ollaan jo noilla rajoilla mitä tuolla on kerrottu vakiokaarien kestävän.

Mitä tulee kaarisääntöihin noin yleisesti niin ne on FIA-luokituksen mukaisia ja lujuuslaskelmat on joku FIAn inssi jossakin laskenut. Eli miksi pitäisi suunnistus-cupin sääntöjen laatijoiden henkoht osata vastata

Vielä tuosta kaarien alapään kiinnityksestä että pääkaari ja etukaari tulee kiinnittää korin pohjaosaan (=lattia, tai runko), ei sivupelteihin (=pystypelteihin). Kiinnitysvaihtoehdotkin näkyvät Liite J:n sivuilta.
Mun ex wrankun kisapaino oli 1680kg, ei se sitä kato että kaikki wrankut painais 2200kg jos yhden wrankun kisapaino on yli 2000kg.
Ja näkyis rekisteriotteen mukaan painavan toi ex wrankku 1460kg

Toi ei tosiaa mee kans mun jakeluu että muualla kelpaa mutta ei täällä pienen pienessä suomessa
  #703  
Vanha 13.04.2010, 10:58
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Exclamation

Kannataisiko valittajien katsoa peiliin


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Mun ex wrankun kisapaino oli 1680kg, ei se sitä kato että kaikki wrankut painais 2200kg jos yhden wrankun kisapaino on yli 2000kg.
Ja näkyis rekisteriotteen mukaan painavan toi ex wrankku 1460kg

Toi ei tosiaa mee kans mun jakeluu että muualla kelpaa mutta ei täällä pienen pienessä suomessa
Se yksi Wrankkuhan tämän kaiken kitinän on alkuunpannut eikä se sinunkaan kikottimesi paino noin alhainen ole muuta kuin paperilla
Näitä valituksia lukiessa näyttää siltä että erityisesti Wrankkujen omistajilla on vaikeuksia sopeutua siihen että on säännöt joita pitää noudattaa. Autourheilussa on aina ollut tietyt säännöt joita kaikkien on pitänyt noudattaa. Tämä kaariasia on niistä yksi. Ja jos joku on sitä mieltä että näiltä palstoilta lytyy parempaa ammattitaitoa niin eikun pikaisesti yhteyttä FIA:an että korjaavat huonot kaarisäännöt ja lisäävät Wrankun kaaret kisakäyttöön sopivina.
Kannataisko nyt vain paneutua rakentamaan sääntöjenmukaiset kaaret tai jollei se huvita niin mennä tuonne Viron puolelle kisailemaan jos kerran siellä alkuperäiskaaret hyväksytään.
Ja varmuudenvuoksi huomautus että säännöissä maininta tehdaskaarien muutoskiellosta tarkoittaa kaaripajojen tiettyihin automalliin/-merkkiin luokiteltuja kisakaaria!!
  #704  
Vanha 13.04.2010, 11:58
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Hyvä Byrocrat


Mukava lukea Byrokraatin kirjotuksia, siinä on mies joka uskaltaa kirjottaa, ja tietää mistä puhuu, niin saadaan jotain asiallista tekstiä tähän kaari "kitinään"ettei mene ihan masentuneiden jeeppi miesten huuteluksi!
  #705  
Vanha 13.04.2010, 12:43
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

^Kirjoittaa ainakin ihan nimimerkillään koska on mies.
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
  #706  
Vanha 13.04.2010, 14:35
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Ja varmuudenvuoksi huomautus että säännöissä maininta tehdaskaarien muutoskiellosta tarkoittaa kaaripajojen tiettyihin automalliin/-merkkiin luokiteltuja kisakaaria!!
Mutta kun käsittääkseni Suomessa ei kelpaa nämä kaaripajojen luokitellut kisakaaret joka minusta on aika kummaa, tuskin Japellakaan rahasta ois kiinni.
  #707  
Vanha 13.04.2010, 16:00
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Mutta kun käsittääkseni Suomessa ei kelpaa nämä kaaripajojen luokitellut kisakaaret joka minusta on aika kummaa, tuskin Japellakaan rahasta ois kiinni.
Mitähän kaaria tarkoitat. Jeepin tehdaskaaret eivät taida olla FIA-luokiteltuja kisakaaria vaikka tieliikenteeseen ovatkin hyväksyttyjä. Jos ovat, löytyvät varmaankin luokiteltujen kaarien listalta ja kelvannevat myöskin meillä koska täällä pienessä Suomessakin noudatetaan FIA:n autourheilusääntöjä.
Einkä minäkään usko, että kyse on rahasta vaan näyttää vahvasti siltä että on mitä suurimmassa määrin periaatteellinen. Kun kerran "mulla" on auto jossa sattuu olemaan tehtaalta tullessa kaaret niin niitä en missään tapauksessa suostu vaihtamaan kisasääntöjen mukaisiksi vaan edellytän, että sääntöjä muutetaan minun (ja muutaman kaverini) kalustoon sopivaksi ja jollei vaatimukseen suostuta kiellän, samalla kun lopetan oman harrastamisen, suunnistuskisakäyttöön aikanaan vapaaseen käyttöön luovuttamani laskentaohjelman käytön. Kiusa se on pienikin kiusa Joutuvatpahan Cup-järjestäjät hankkimaan uuden ohjelman
  #708  
Vanha 13.04.2010, 16:11
h-a-r-z-a:n Avatar
h-a-r-z-a h-a-r-z-a ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.04
Sijainti: Vantaa, .
Viestit: 528
Perusasetus

Säännöt on aina ollu myrkkyä osalle offiporukkaa.Kamalasti pelätään,että joudutaan noudattamaan tuuman paksuista sääntökirjaa.
Oikeasti se ihan helvetin paljon helpompaa kun on ihan pilkkua myöten tehdyt säännöt.
Ei tarvitse pähkäillä,eikä ihmetellä kuinka mikäkin asia pitää tehdä.Taas on todettava,että rallissa on vitusti enemmän sääntöjä kuin tässä"suunnistuksessa" ja silti se on yksinkertaisempaa.
Ja ne joita ei säännöt miellytä tai eivät heille sovi niin tekemään kisoja ihan omien ääntöjen mukaan.Niin ne kaikki lajit on saanut alkunsa.
Avauduinpas
  #709  
Vanha 13.04.2010, 16:41
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Se yksi Wrankkuhan tämän kaiken kitinän on alkuunpannut eikä se sinunkaan kikottimesi paino noin alhainen ole muuta kuin paperilla
Näitä valituksia lukiessa näyttää siltä että erityisesti Wrankkujen omistajilla on vaikeuksia sopeutua siihen että on säännöt joita pitää noudattaa. Autourheilussa on aina ollut tietyt säännöt joita kaikkien on pitänyt noudattaa. Tämä kaariasia on niistä yksi. Ja jos joku on sitä mieltä että näiltä palstoilta lytyy parempaa ammattitaitoa niin eikun pikaisesti yhteyttä FIA:an että korjaavat huonot kaarisäännöt ja lisäävät Wrankun kaaret kisakäyttöön sopivina.
Kannataisko nyt vain paneutua rakentamaan sääntöjenmukaiset kaaret tai jollei se huvita niin mennä tuonne Viron puolelle kisailemaan jos kerran siellä alkuperäiskaaret hyväksytään.
Ja varmuudenvuoksi huomautus että säännöissä maininta tehdaskaarien muutoskiellosta tarkoittaa kaaripajojen tiettyihin automalliin/-merkkiin luokiteltuja kisakaaria!!
No mitäs tuli nyt heitettyä? anteeksi vaan kaikkitietävä kyllä toi mun ex wranku paino 1680kg kun trukin puntarilla katottiin
Mut mites olis jos hyväksyttäis noihin suunnistus CUP kisoihin toi hydraaliohjaus koska mulla on sellanen wrankussa eli mä halun eri oikeuksia koska mulla on JEEP WRANGLER
Huom: jos jollain on kysyttävää maastoautoista niin voi varmaakin soittaa byrocratille kun kerran tietää kaikesta kaiken niin ei kulu palsta tilaa
  #710  
Vanha 13.04.2010, 16:59
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Einkä minäkään usko, että kyse on rahasta vaan näyttää vahvasti siltä että on mitä suurimmassa määrin periaatteellinen. Kun kerran "mulla" on auto jossa sattuu olemaan tehtaalta tullessa kaaret niin niitä en missään tapauksessa suostu vaihtamaan kisasääntöjen mukaisiksi vaan edellytän, että sääntöjä muutetaan minun (ja muutaman kaverini) kalustoon sopivaksi ja jollei vaatimukseen suostuta kiellän, samalla kun lopetan oman harrastamisen, suunnistuskisakäyttöön aikanaan vapaaseen käyttöön luovuttamani laskentaohjelman käytön. Kiusa se on pienikin kiusa Joutuvatpahan Cup-järjestäjät hankkimaan uuden ohjelman
Voi voi minkäs teet.
Oli kyllä aika säälittävä toi CUPIN veto kanssa! että kaksi viikkoa ennen kisoja sanotaan että wrankun kaaret ei käy vaarallisille rasteille. Mut 5vuotta kerkes Jappe ajaa noilla kaarilla ilman mitään sääntö kiemuroita ja avusti ihan vitusti cupin toimintaa joka vetää sit yhtä äkkiä maton jalkojen alta niin miksei jappe myös vois tehä samat?
  #711  
Vanha 13.04.2010, 20:04
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Suunnistuskisathan eivät ole fia:n alaista touhua, että niiden kaariasiat ei koske tätä pientä piiriä mitenkään. Joten turha siihen on vedota, että niin siellä on päätetty. Jeepin kaarien lisäksi ihmettelen suuresti, miksi tykkimallin avo C303 Volvon alkuperäiset kaaret eivät kelpaa. Vaikka hieman modattuna.
  #712  
Vanha 13.04.2010, 20:09
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Mitähän kaaria tarkoitat. Jeepin tehdaskaaret eivät taida olla FIA-luokiteltuja kisakaaria vaikka tieliikenteeseen ovatkin hyväksyttyjä. Jos ovat, löytyvät varmaankin luokiteltujen kaarien listalta ja kelvannevat myöskin meillä koska täällä pienessä Suomessakin noudatetaan FIA:n autourheilusääntöjä.
Jotai tälläsia ajattelin http://www.rockhard4x4parts.com/imag...ASHPADS-01.jpg nuo nyt näyttäs ainakin ihan tehyiltä mutta täyttääkö säännöt.
Joskus lueskelin noita sääntöjä niin aika monessa kohdassa oli "suomalainen lisäys" ?? voin olla väärässä ja se on jopa todennäköistä :-)
  #713  
Vanha 13.04.2010, 20:26
pikku-pepe pikku-pepe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.03.08
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Jotai tälläsia ajattelin http://www.rockhard4x4parts.com/imag...ASHPADS-01.jpg nuo nyt näyttäs ainakin ihan tehyiltä mutta täyttääkö säännöt.
Joskus lueskelin noita sääntöjä niin aika monessa kohdassa oli "suomalainen lisäys" ?? voin olla väärässä ja se on jopa todennäköistä :-)

kyllähän noilla turvallisuutta lisätään, mutta ei toimi täällä perähikiän FIAN sivukonttorissa..
  #714  
Vanha 13.04.2010, 21:07
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Voi voi minkäs teet.
Oli kyllä aika säälittävä toi CUPIN veto kanssa! että kaksi viikkoa ennen kisoja sanotaan että wrankun kaaret ei käy vaarallisille rasteille. Mut 5vuotta kerkes Jappe ajaa noilla kaarilla ilman mitään sääntö kiemuroita ja avusti ihan vitusti cupin toimintaa joka vetää sit yhtä äkkiä maton jalkojen alta niin miksei jappe myös vois tehä samat?

Mä hommasin suikan jossa pitkä takaluukku kolmessa vai neljässä kisassa sitä sai sitten vaan kayttää. Eipä saanut kauvaa iloita siitä luukusta kun sääntöjä muutettiin. Se siitä sitten
  #715  
Vanha 13.04.2010, 21:13
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joker Näytä viesti
Mä hommasin suikan jossa pitkä takaluukku kolmessa vai neljässä kisassa sitä sai sitten vaan kayttää. Eipä saanut kauvaa iloita siitä luukusta kun sääntöjä muutettiin. Se siitä sitten
Ehkä toi kaarijuttu menis enempi silleen, et ilmotettas pitkien takaluukkujen kulpaavan rastien ottoon, muttei kaksiosaisten. Eli joko hitsaat takaluukut yhteen ja saranoit molemmista päistä, tai jätät ottamatta takaluukkurastit. Eli olisit samalla viivalla takaluukuttomien autojen kanssa.
  #716  
Vanha 14.04.2010, 06:45
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Luukut


Luukut on melko hyvin hallinnassa. Ainoastaan Volvojen eteepäin kääntyvät ovet antavat etua muihin nähden.
  #717  
Vanha 14.04.2010, 08:27
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
samalla kun lopetan oman harrastamisen, suunnistuskisakäyttöön aikanaan vapaaseen käyttöön luovuttamani laskentaohjelman käytön. Kiusa se on pienikin kiusa Joutuvatpahan Cup-järjestäjät hankkimaan uuden ohjelman
Onko sinulla jotain henkilökohtaista Jappea vastaan? Mies on aloittanut muutama vuosi sitten harrastuksen nollasta ja kehitys osaamisen suhteen on ollut huomattavaa.

Jappe on kehittänyt oman suunnistusohjelman ja tulostenlaskuohjelman CUP-käyttöön, paljonko on maksanut käyttäjille? Luuletko todellakin, että Jappe jää organisatiolle jotakin velkaa? Pikemminkin päinvastoin.

Mies on taatusti tehnyt enemmän töitä suunnistuksen eteenpäin viemiseksi, kuin tavallinen kisaaja koskaan.

Cuppi-päämiehet voisivat kertoa, miksi Jeeppien kaaret hyväksyttiin alunperin sääntöjen vastaisesti, koska se on todellinen syy tähän sekoiluun.
__________________
WORRY

  #718  
Vanha 14.04.2010, 10:27
akiky:n Avatar
akiky akiky ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.08
Sijainti: Kouvola, Finland.
Viestit: 364
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Onko sinulla jotain henkilökohtaista Jappea vastaan? Mies on aloittanut muutama vuosi sitten harrastuksen nollasta ja kehitys osaamisen suhteen on ollut huomattavaa.
Tästä Jappelle täydet propsit, hieno kehitys on tapahtunut, hienon lajin parissa. Sääli että se loppuu näin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Cuppi-päämiehet voisivat kertoa, miksi Jeeppien kaaret hyväksyttiin alunperin sääntöjen vastaisesti, koska se on todellinen syy tähän sekoiluun.
Tämä onkin mielenkiintoinen kysymys, ehkäpä vastaus ihan täällä julkisella foorumilla selventäisi asioita.

Henkilökohtaisesti eniten vituttaa että kisajärjestäjien käyttöön vapaasti annetun ohjelman käyttö kielletään. Ei siinä mitään jos ei enää itseä kiinnosta, mutta miksi pitää tehä vielä lisäkiusaa muille. (Toisaalta sehän tässä se perimmäinen tarkoitus onkin, saada muita ihmisiä vituttamaan, joten tarkoistusperässä on onnistuttu.)
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa.
  #719  
Vanha 14.04.2010, 10:34
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Cuppi-päämiehet voisivat kertoa, miksi Jeeppien kaaret hyväksyttiin alunperin sääntöjen vastaisesti, koska se on todellinen syy tähän sekoiluun.
Nyt voitaisiin kaikkien jeeppimiesten tulokset hylätä takaustuvasti viimeisiltä viideltä vuodelta
  #720  
Vanha 14.04.2010, 11:23
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pete Näytä viesti
Nyt voitaisiin kaikkien jeeppimiesten tulokset hylätä takaustuvasti viimeisiltä viideltä vuodelta
Ei sentään ihan kaikkien. Mun Jeepissä on Sääntökirjakaaret
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
  #721  
Vanha 14.04.2010, 12:08
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja akiky Näytä viesti
Henkilökohtaisesti eniten vituttaa että kisajärjestäjien käyttöön vapaasti annetun ohjelman käyttö kielletään. Ei siinä mitään jos ei enää itseä kiinnosta, mutta miksi pitää tehä vielä lisäkiusaa muille. (Toisaalta sehän tässä se perimmäinen tarkoitus onkin, saada muita ihmisiä vituttamaan, joten tarkoistusperässä on onnistuttu.)
Jokainen tekee omillaan ihan just niinku haluaa...
__________________
WORRY

  #722  
Vanha 14.04.2010, 12:31
akiky:n Avatar
akiky akiky ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.08
Sijainti: Kouvola, Finland.
Viestit: 364
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Jokainen tekee omillaan ihan just niinku haluaa...
Onko kyseessä enää oma, jos se on pois annettu?
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa.
  #723  
Vanha 14.04.2010, 12:32
pkarlstedt:n Avatar
pkarlstedt pkarlstedt ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.04.05
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 470
Perusasetus

Ennenkuin jatketaan tätä rähjäämistä, riitelyä ja kuittailua, voitaisiin vetää henkeä ja miettiä asiaa kilpailujärjestäjän kannalta.

Jos tämä kilpailutoiminta jatkuu, on ihan tuhannen varmaa, että jossain vaiheessa tapahtuu paha onnettomuus. Yleensä ei tällaisissa tapauksissa mikään taho astu esiin ja sano: tämä on kokonaan minun vikani, maksan sen mitä vaaditte.

Kun kysymys on isoista rahoista, tulevat asiaa selvittämään virkamiesten lisäksi lakimiehet ja alkaa vastuun jyvittäminen. Järjestäjän kannalta tämä tarkoittaa mm. sitä että selvitetään, onko autoja ajatettu liian pahoista paikoista eli onko aiheutettu riski ollut epäsuhdassa kilpailun säännöissä autoilta vaadittujen ominaisuuksien kanssa. Lisäksi selvitetään, onko autojen kelpoisuus todettu kisakatsastuksessa kohtuulliseksi katsottavalla tavalla. Jälkimmäinen tarkoittaa suomeksi sitä että katsotaan, onko katsastaja lepsuillut tai onko kilpailija kusettanut katsastajaa. Tämä on aika helppo rasti. Edellinen sen sijaan ei ole.

Kun kisajärjestäjä vaatii autoilta kansallisen autourheiluliiton hyväksymät kaarirakenteet, se pääsee eroon isosta vastuusta, jota sen olisi käytännössä mahdotontakin kantaa. En ainakaan ole kenenkään nähnyt täällä tai suunnistus-cupin piireissä käyttävän puheenvuoroja mekaniikan tai materiaaliopin huippuasiantuntijana.

Tottakai voitaisiin hyväksyä myös USA:laisen viranomaisen standardi. Meksiko on ihan siinä vieressä. Heidänkin standardinsa voitaisiin hyväksyä - miksei. Filippiineilläkin puhutaan espanjaa. Tottahan heidän vaatimustansonsa on riittävä. Tätä voi jatkaa niin pitkälle kuin haluaa. Fakta on se että mitä lahempää auktoriteetin ottaa sen paremmin voi siihen tukeutua, kun tulee ongelmia.

Nyt täällä vaaditaan järjen, jopa maalaisjärjen käyttämistä katsastuksessa ja sääntöjä laadittaessa. Löytyykö meillä riittävästi kisajärjestäjiä ja katsastajia, jotka ovat valmiita sanomaan (paskan osuessa flektiin): Tiesin että tämä rakenne ei täytä Suomessa hyväksyttyjä kilpakaarien vaatimuksia, mutta oma järkeni sanoi että ne ovat riittävät.

Asia tulee kyllä hoidettua silläkin tavalla kuin sitä on tässä hyvän aikaa jo hoidettukin, eli riitelemällä, haukkumalla ja naljailemalla. Päädytään jokainen yksin omalle takapihallemme nyhräämään jotain pientä ja syyttelemään muita. Mutta johan tuota hauskaa kestikin useamman vuoden. Jouti se jo pilatakin.

Laitetaan tähän nyt vielä erikseen, että en ota minkäänlaista kantaa siihen miten hyvät tai huonot kaaret jeepissä on.

- p
__________________
Life's a bitch,
and then you don't die.
- Vanha vampyyrisananlasku
  #724  
Vanha 14.04.2010, 12:37
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Onko suunnistuskisat AKK:n tai FIAn alaisia kilpailuja?
Voiko kilpailunjärjestäjä tehdä vastuuvapaussopimuksen kakkien kilpailijoieden kanssa
  #725  
Vanha 14.04.2010, 13:03
pkarlstedt:n Avatar
pkarlstedt pkarlstedt ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.04.05
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 470
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pete Näytä viesti
Onko suunnistuskisat AKK:n tai FIAn alaisia kilpailuja?
Voiko kilpailunjärjestäjä tehdä vastuuvapaussopimuksen kakkien kilpailijoieden kanssa
Osallistutko hyvinkin taajaan suunnistus kilpailuihin, vai oletko hämmentämässä tätä soppaa ihan vain urheilumielellä?

Kysytkö sellaista asiaa, jonka jo tiedät?

Kirjoitanko epäselvästi?

Kaikenlaisia vastuuvapaussopimuksia voi kyllä tehdä.

- p
__________________
Life's a bitch,
and then you don't die.
- Vanha vampyyrisananlasku
Viestiketju on lukittu

Luokat
suunnistus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Off-Road Suunnistus Cup 2009 Mylppy Tapahtumat 13 13.12.2009 16:44
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki Käyttäjä Tekniikka & Jutustelu 22 11.01.2009 23:48
Offin Tekniikka/virhepiste säännöt v. 2009 RJCOBRA Tekniikka & Jutustelu 2 02.12.2008 19:43
Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt tikpe Chit-Chat 1 12.06.2008 08:58
Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? SauliS Tekniikka & Jutustelu 9 10.02.2005 09:25


Sivu luotu: 23:06 (GMT +2).