![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja kun auto kisapainossa (oliko vakio Wrangler jossakin1600 kg paikkeilla) painaa 2200 kg pinnassa niin ollaan jo noilla rajoilla mitä tuolla on kerrottu vakiokaarien kestävän. Mitä tulee kaarisääntöihin noin yleisesti niin ne on FIA-luokituksen mukaisia ja lujuuslaskelmat on joku FIAn inssi jossakin laskenut. Eli miksi pitäisi suunnistus-cupin sääntöjen laatijoiden henkoht osata vastata Vielä tuosta kaarien alapään kiinnityksestä että pääkaari ja etukaari tulee kiinnittää korin pohjaosaan (=lattia, tai runko), ei sivupelteihin (=pystypelteihin). Kiinnitysvaihtoehdotkin näkyvät Liite J:n sivuilta.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Miten trial-honda-sammakko ja liite J liittyy suunnistukseen?
__________________
Harbor Cruisers |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Toka väitäämäsi. Onko se sitten ihan sama asioista päättävän henkilön tehdä päätöksiä vaikka ydinvoimaloista, kun niin sitä on kuulemma muuallakin tehty jotenkin? Tule ymmärtää, mitä tekee ja miksi tekee. Ei sen kummempaa mystiikkaa. Matematiikkaa ja suhteellisuutta. Jos fian joku heppu on joskus jotain väittänyt, niin ihan sama mitä se tarkoittaa vaikka 600 kg jokkisautossa, yhtä hyvä se on kuusikertaisen massan omaavassa offroad kisa-autossa? Katsastajiltakaan ei vaadita mitään ymmärrystä tekemäänsä hommaan. Tämä on tämän kilpakomitean realiteetti. Katsastaja voi hyväksyä mitkä viritykset tahtoo. Siitä voi kisakumppani tehdä valituksen, jos tahtoo. Ilman muuta saa kisaa ajaa vaikka sillä hydrauliohjauksella, jos katsastaja ei sitä huomaa. Sen tekee kuitenkin harrastelijat ja mahdollisesti väsyneinäkin. Enempää en viitsi edes mainita. Eikä tarkoitus ole saivarrella sitten tippaakaan. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ja näkyis rekisteriotteen mukaan painavan toi ex wrankku 1460kg ![]() Toi ei tosiaa mee kans mun jakeluu että muualla kelpaa mutta ei täällä pienen pienessä suomessa
__________________
VooDoo Racing Team ![]() http://www.youtube.com/watch?v=K_td_DTFTXE http://www.youtube.com/user/OKA6666#p/u/5/AnRLdUIqMzE http://kuvablogi.com/blog/19737/ http://www.youtube.com/watch?v=yKmWtLwxrXc |
|
#5
|
|||
|
|||
Kannataisiko valittajien katsoa peiliinLainaus:
Näitä valituksia lukiessa näyttää siltä että erityisesti Wrankkujen omistajilla on vaikeuksia sopeutua siihen että on säännöt joita pitää noudattaa. Autourheilussa on aina ollut tietyt säännöt joita kaikkien on pitänyt noudattaa. Tämä kaariasia on niistä yksi. Ja jos joku on sitä mieltä että näiltä palstoilta lytyy parempaa ammattitaitoa niin eikun pikaisesti yhteyttä FIA:an että korjaavat huonot kaarisäännöt ja lisäävät Wrankun kaaret kisakäyttöön sopivina. Kannataisko nyt vain paneutua rakentamaan sääntöjenmukaiset kaaret tai jollei se huvita niin mennä tuonne Viron puolelle kisailemaan jos kerran siellä alkuperäiskaaret hyväksytään. Ja varmuudenvuoksi huomautus että säännöissä maininta tehdaskaarien muutoskiellosta tarkoittaa kaaripajojen tiettyihin automalliin/-merkkiin luokiteltuja kisakaaria!! |
|
#6
|
|||
|
|||
Hyvä Byrocrat
Mukava lukea Byrokraatin kirjotuksia, siinä on mies joka uskaltaa kirjottaa, ja tietää mistä puhuu, niin saadaan jotain asiallista tekstiä tähän kaari "kitinään"ettei mene ihan masentuneiden jeeppi miesten huuteluksi!
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
^Kirjoittaa ainakin ihan nimimerkillään koska on mies.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Mutta kun käsittääkseni Suomessa ei kelpaa nämä kaaripajojen luokitellut kisakaaret joka minusta on aika kummaa, tuskin Japellakaan rahasta ois kiinni.
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]() Einkä minäkään usko, että kyse on rahasta vaan näyttää vahvasti siltä että on mitä suurimmassa määrin periaatteellinen. Kun kerran "mulla" on auto jossa sattuu olemaan tehtaalta tullessa kaaret niin niitä en missään tapauksessa suostu vaihtamaan kisasääntöjen mukaisiksi vaan edellytän, että sääntöjä muutetaan minun (ja muutaman kaverini) kalustoon sopivaksi ja jollei vaatimukseen suostuta kiellän, samalla kun lopetan oman harrastamisen, suunnistuskisakäyttöön aikanaan vapaaseen käyttöön luovuttamani laskentaohjelman käytön. Kiusa se on pienikin kiusa Joutuvatpahan Cup-järjestäjät hankkimaan uuden ohjelman
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Säännöt on aina ollu myrkkyä osalle offiporukkaa.Kamalasti pelätään,että joudutaan noudattamaan tuuman paksuista sääntökirjaa.
Oikeasti se ihan helvetin paljon helpompaa kun on ihan pilkkua myöten tehdyt säännöt. Ei tarvitse pähkäillä,eikä ihmetellä kuinka mikäkin asia pitää tehdä.Taas on todettava,että rallissa on vitusti enemmän sääntöjä kuin tässä"suunnistuksessa" ja silti se on yksinkertaisempaa. Ja ne joita ei säännöt miellytä tai eivät heille sovi niin tekemään kisoja ihan omien ääntöjen mukaan.Niin ne kaikki lajit on saanut alkunsa. Avauduinpas
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Oli kyllä aika säälittävä toi CUPIN veto kanssa! että kaksi viikkoa ennen kisoja sanotaan että wrankun kaaret ei käy vaarallisille rasteille. Mut 5vuotta kerkes Jappe ajaa noilla kaarilla ilman mitään sääntö kiemuroita ja avusti ihan vitusti cupin toimintaa joka vetää sit yhtä äkkiä maton jalkojen alta niin miksei jappe myös vois tehä samat?
__________________
VooDoo Racing Team ![]() http://www.youtube.com/watch?v=K_td_DTFTXE http://www.youtube.com/user/OKA6666#p/u/5/AnRLdUIqMzE http://kuvablogi.com/blog/19737/ http://www.youtube.com/watch?v=yKmWtLwxrXc |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Suunnistuskisathan eivät ole fia:n alaista touhua, että niiden kaariasiat ei koske tätä pientä piiriä mitenkään. Joten turha siihen on vedota, että niin siellä on päätetty. Jeepin kaarien lisäksi ihmettelen suuresti, miksi tykkimallin avo C303 Volvon alkuperäiset kaaret eivät kelpaa. Vaikka hieman modattuna.
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mä hommasin suikan jossa pitkä takaluukku kolmessa vai neljässä kisassa sitä sai sitten vaan kayttää. Eipä saanut kauvaa iloita siitä luukusta kun sääntöjä muutettiin. Se siitä sitten |
|
#14
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Joskus lueskelin noita sääntöjä niin aika monessa kohdassa oli "suomalainen lisäys" ?? voin olla väärässä ja se on jopa todennäköistä :-) |
|
#15
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
kyllähän noilla turvallisuutta lisätään, mutta ei toimi täällä perähikiän FIAN sivukonttorissa.. |
|
#16
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jappe on kehittänyt oman suunnistusohjelman ja tulostenlaskuohjelman CUP-käyttöön, paljonko on maksanut käyttäjille? Luuletko todellakin, että Jappe jää organisatiolle jotakin velkaa? Pikemminkin päinvastoin. Mies on taatusti tehnyt enemmän töitä suunnistuksen eteenpäin viemiseksi, kuin tavallinen kisaaja koskaan. Cuppi-päämiehet voisivat kertoa, miksi Jeeppien kaaret hyväksyttiin alunperin sääntöjen vastaisesti, koska se on todellinen syy tähän sekoiluun. |
|
#17
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Henkilökohtaisesti eniten vituttaa että kisajärjestäjien käyttöön vapaasti annetun ohjelman käyttö kielletään. Ei siinä mitään jos ei enää itseä kiinnosta, mutta miksi pitää tehä vielä lisäkiusaa muille. (Toisaalta sehän tässä se perimmäinen tarkoitus onkin, saada muita ihmisiä vituttamaan, joten tarkoistusperässä on onnistuttu.)
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
|
#18
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#19
|
|||
|
|||
Kaaret säästävät turhilta vammoiltaLainaus:
Vaikka kaaret ehkä monenkin näitä palstoja lukevan mielestä ovat aivan turhanpäiväiset niin minusta kaariasia on turvallisen harrastamisen kannalta sen verran tärkeä, että siitä kannattaa puhua täälläkin. Tiedän ainakin yhden näistä nykyisistä Jeeppi-miehistä olevan erittäinkin tyytyväinen, että edellisessä ajokissaan oli kunnon turvakehikko eikä pelkkää pääkaarta kun kaatoi sen Kulmakorvessa. Ei välttämättä ajelis nykyisin edes Jeepillä. ![]() Ja miksi puolustan FIA -kaaria. Siksi että niistä on selkeät mallikuvat kaikkien saatavilla ja ne on vuosien mittaan kestäviksi autourheilukisakäytössä todettu. Offisuunnistuksessa on vältytty suuremmilta onnettomuuksilta ja toivon että niin saadaan jatkaa edelleenkin. Kulman inhorealisti |
|
#20
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]() ![]() Mut mites olis jos hyväksyttäis noihin suunnistus CUP kisoihin toi hydraaliohjaus koska mulla on sellanen wrankussa eli mä halun eri oikeuksia koska mulla on JEEP WRANGLER ![]() ![]() ![]() Huom: jos jollain on kysyttävää maastoautoista niin voi varmaakin soittaa byrocratille kun kerran tietää kaikesta kaiken niin ei kulu palsta tilaa
__________________
VooDoo Racing Team ![]() http://www.youtube.com/watch?v=K_td_DTFTXE http://www.youtube.com/user/OKA6666#p/u/5/AnRLdUIqMzE http://kuvablogi.com/blog/19737/ http://www.youtube.com/watch?v=yKmWtLwxrXc |
![]() |
| Luokat |
| suunnistus |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Off-Road Suunnistus Cup 2009 | Mylppy | Tapahtumat | 13 | 13.12.2009 16:44 |
| Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 11.01.2009 23:48 |
| Offin Tekniikka/virhepiste säännöt v. 2009 | RJCOBRA | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.12.2008 19:43 |
| Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt | tikpe | Chit-Chat | 1 | 12.06.2008 08:58 |
| Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? | SauliS | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.02.2005 09:25 |