Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 05.04.2010, 19:20
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.375
Perusasetus

Turvakaarista ja muista edellisessä kilpailussa esiinnousseista asioista keskusteltiin aikaisemmin cupkomitean palaverissa. Laitan tähän mitä silloin keskusteltiin / päätettiin ja millaisia linjauksia tulee todennäköisesti tulevaisuudessa.

Kaarissa ei sallita mitään erikoisratkaisuja, vaan menäään kaarisääntöjen mukaan. Tulkitaan ilman epämääräisiä tulkintoja kaikkien suhteen. Käytännössä tarkoittaa ettei Wranglerin alkuperäiskaaret kelpaa. Ja tulevan kauden sääntöihin täytyy varmaankin lisätä jotain seuraavantyyppistä: Turvakehikon alapäät tulee olla kiinnitettynä korin alaosaan tai runkoon. Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä että tuet voivat olla kiinni lattian lisäksi myös pyöräkotelossa tai helmaputkessa.

Toinen asia mikä nousi esiin oli rastimerkkien siirtyminen / vahingoittaminen ja ajateltiin sääntöhin jotain seuraavanlaista lisäystä:

"
Rastimerkin ja sen kiinnityspisteen kaikenlainen vahingoittaminen, vääntäminen, yliajaminen, siirtäminen, irrottaminen, piilottaminen tms. kilpailijan oman edun takia tai haitantekomielessä muille on kiellettyä ja siitä seuraa hylkäys kilpailussa.

Vastaava rangaistus voidaan toimeenpanna myös kilpailun jälkeen. Rangaistus voi olla myös osallistumiskielto yhteen tai useampaan tulevaan kilpailuun.

Jos rastimerkki on kadoksissa, irti tai selvästi näyttää sille että se on siirtynyt, niin asiasta pitää välittömästi ilmoittaa kilpailu toimistoon. Ilmoittamatta jättämisestä seuraa rangaistus.
"

Vetopisteiden linjauksesta kanssa puhuttiin ja tultiin siihen tulokseen, että pysytään siinä mitä aluksi sovittiin. Eli köydet yms. eivät saa vahingossa irrota, eli ei välttämättä tarvitse olla kokonaan umpinainen kiinnityspiste, mutta pitää olla käytännössä mahdotonta köyden / koukun / vaijerin tahaton irtoaminen. Tällaisista oli esimerkkinä Patrolin / Pajeron kiinnityspisteet, joista ei meinaa kuulemma saada aina tarkoituksellakaan vaijeria irti.

Polttoainetankeissa mennään vanhalla linjauksessa ja turvallisen oloinen koteloimatonkin tankki kelpaa auton sisätiloissa, jos hyvät kiinnitykset ja huohotukset ulos.
 

Luokat
suunnistus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Off-Road Suunnistus Cup 2009 Mylppy Tapahtumat 13 13.12.2009 16:44
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki Käyttäjä Tekniikka & Jutustelu 22 11.01.2009 23:48
Offin Tekniikka/virhepiste säännöt v. 2009 RJCOBRA Tekniikka & Jutustelu 2 02.12.2008 19:43
Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt tikpe Chit-Chat 1 12.06.2008 08:58
Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? SauliS Tekniikka & Jutustelu 9 10.02.2005 09:25


Sivu luotu: 14:16 (GMT +2).