![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Wranglerin kaaretHaluan oikaista täällä vääristeltyjä juttuja. Tämän jälkeen en näihin kaarijuttuihin puutu. Keskustelut menevät henkilökohtaisiin syytöksiin. Minulle on ihan sama miten kaarijutut jatkossa menee, mutta välttämättä muiden Wranglereiden omistajille ei. 1. Jotkut opiskelevat ja tekevät ahkerasti töitä. Sitten tienaa sen verran ettei tarvitse ostaa mätäpaiseita. Tämähän on maa jossa kateus voittaa kiimankin. 2. Valheellisesti väitetään, että minulla sääntöjen kiertäminen on pääasia ja muutenkin vääristellään, mitä olin jo tehnyt kaaria vahvistaakseni ja sääntöjenmukaiseksi tekemiseksi. 3. Mitään valmiskaariratkaisua ei hyväksytty. Sitä yritettiin kovasti. Siis rahallakaan ei saa hyväksyttyja kaaria. 4. Juttuun sekoitellaan targakaaria ym asiaan kuulumatonta. Perustelu miksi jeepin rikkominen kaarien takia ei minulle käy. Pääkaari on tuettu vahvasti alapäästään ja neljällä pultilla kiinni. Mutta alla ei ole sitä "lappua". Rakenne on sellainen, että b-pilarin ulkopuoli pitäisi poistaa ja kaaren alla oleva koripalkki poistaa, jotta sen sinne saisi. Sitten saisi lapun alle, mutta rakenne olisi alkuperäistä heikompi. Tässä ei ole mitään järkeä. En hajota ruosteetonta hyväkuntoista autoa. Toinen mahdollisuus olisi hitsata lappu lattiaan ja siihen suoraan kaari kiinni. Tämän jälkeen alkuperäiskaarta ei saisi enää takaisin ja auto kilvittäminen ei enää myöhemmin onnistuisi. Kolmas mahdollisuus olisi rakentaa kokonaan uudet ulkopuoliset kaaret, jolloin autossa olisi kahdet kaaret. Järjetön ratkaisu tämäkin. Lisäys: Pelkät ulkoiset kaaret ei käy, koska turvavöiden kiinnitys tarvitaan. Siis pultattavaa ratkaisua orginaalikaarien tilalle ei rikkomatta voi tehdä ja tuplakaaret ovat minulle liikaa. Näköjään kuitenkin muissa maissa alkuperäiskaaretkin kelpaavat ja säännöissä voidaan mainita yksittäisiä automerkkejä. Lopuksi pyydän ettei minua enää henkilönä sekoiteta tähän asiaan. Keskitytään tekniikka juttuihin.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 25.03.2010 07:46 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Puhutaan tekniikkaa. Onko tuo Wranglerin alkuperäiskaari pakollinen varustus vuosi-/ maahantuontikatsastuksessa eli omatekemä ei kelpaa?. Onko vuosimallilla jotain tekemistä asian kanssa. Ns. törmäyskokeet jne. Kiinnostaa vaan tietää. Ei muuta. Enkä jaksa plärätä koko viestikaaosta läpi jos asiasta on joskus keskuskeltu. Ainakin Bj4X sarjalaisissa kelpaa omatekoiset kaaret, mutta kulkineet onkin ajalta aatami ja sen ajan kulkineilla taitaa olla omanlaisensa katsastusmetodit.
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut Calmari : 24.03.2010 18:32 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ainut vaihtoehto on ulkopuoliset kaaret, joista kertyy sit kivasti painoa kun on kahdet kaaret päällekkäin? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Saas nähä miten ton officrossin käy, että pilataako sekin säännöillä ![]()
__________________
VooDoo Racing Team ![]() http://www.youtube.com/watch?v=K_td_DTFTXE http://www.youtube.com/user/OKA6666#p/u/5/AnRLdUIqMzE http://kuvablogi.com/blog/19737/ http://www.youtube.com/watch?v=yKmWtLwxrXc |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jossain vaiheessa harkitsin jonkun jeepin ostamista, mutta pitää sekin suunnitelma unohtaa ettei ala itkettämään..
http://www.youtube.com/watch?v=3ZZoX7rH63c
__________________
Harbor Cruisers Viimeksi muokannut baxxter : 25.03.2010 21:56 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mun wrankun kaarilla saa ajaa kaikkia offkisoja mitä suomessa on formula, crossi, trial, suunnistus että tälläin ![]()
__________________
VooDoo Racing Team ![]() http://www.youtube.com/watch?v=K_td_DTFTXE http://www.youtube.com/user/OKA6666#p/u/5/AnRLdUIqMzE http://kuvablogi.com/blog/19737/ http://www.youtube.com/watch?v=yKmWtLwxrXc |
#9
|
|||
|
|||
![]() nallekarkit ei mee tasan??Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Söhitään nyt vielä yhdeltä kantilta jeeppien kaaria. Eikös säännöissä ole aina sanottu, että: "Pääkaaren mutkat on tehtävä asiallisesti taivuttamalla, PÄÄKAARI TULEE TEHDÄ YHDESTÄ PUTKESTA ILMAN LIITOKSIA, hitsattuja mutkia ei saa käyttää."
http://www.rockhard4x4parts.com/imag...ASHPADS-01.jpg Joku tuossa mättää... Oli kuinka kestävä tuo jatkos tai ei, ni ei tollasta hyväksytä kekenkään tekemänä.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
VooDoo Racing Team ![]() http://www.youtube.com/watch?v=K_td_DTFTXE http://www.youtube.com/user/OKA6666#p/u/5/AnRLdUIqMzE http://kuvablogi.com/blog/19737/ http://www.youtube.com/watch?v=yKmWtLwxrXc |
![]() |
Luokat |
suunnistus |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Off-Road Suunnistus Cup 2009 | Mylppy | Tapahtumat | 13 | 13.12.2009 16:44 |
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 11.01.2009 23:48 |
Offin Tekniikka/virhepiste säännöt v. 2009 | RJCOBRA | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.12.2008 19:43 |
Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt | tikpe | Chit-Chat | 1 | 12.06.2008 08:58 |
Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? | SauliS | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.02.2005 09:25 |