Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.03.2010, 08:46
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Wranglerin kaaret


Haluan oikaista täällä vääristeltyjä juttuja. Tämän jälkeen en näihin kaarijuttuihin puutu. Keskustelut menevät henkilökohtaisiin syytöksiin. Minulle on ihan sama miten kaarijutut jatkossa menee, mutta välttämättä muiden Wranglereiden omistajille ei.

1. Jotkut opiskelevat ja tekevät ahkerasti töitä. Sitten tienaa sen verran ettei tarvitse ostaa mätäpaiseita. Tämähän on maa jossa kateus voittaa kiimankin.

2. Valheellisesti väitetään, että minulla sääntöjen kiertäminen on pääasia ja muutenkin vääristellään, mitä olin jo tehnyt kaaria vahvistaakseni ja sääntöjenmukaiseksi tekemiseksi.

3. Mitään valmiskaariratkaisua ei hyväksytty. Sitä yritettiin kovasti. Siis rahallakaan ei saa hyväksyttyja kaaria.

4. Juttuun sekoitellaan targakaaria ym asiaan kuulumatonta.

Perustelu miksi jeepin rikkominen kaarien takia ei minulle käy.

Pääkaari on tuettu vahvasti alapäästään ja neljällä pultilla kiinni. Mutta alla ei ole sitä "lappua". Rakenne on sellainen, että b-pilarin ulkopuoli pitäisi poistaa ja kaaren alla oleva koripalkki poistaa, jotta sen sinne saisi. Sitten saisi lapun alle, mutta rakenne olisi alkuperäistä heikompi. Tässä ei ole mitään järkeä. En hajota ruosteetonta hyväkuntoista autoa.

Toinen mahdollisuus olisi hitsata lappu lattiaan ja siihen suoraan kaari kiinni. Tämän jälkeen alkuperäiskaarta ei saisi enää takaisin ja auto kilvittäminen ei enää myöhemmin onnistuisi.

Kolmas mahdollisuus olisi rakentaa kokonaan uudet ulkopuoliset kaaret, jolloin autossa olisi kahdet kaaret. Järjetön ratkaisu tämäkin.

Lisäys: Pelkät ulkoiset kaaret ei käy, koska turvavöiden kiinnitys tarvitaan.

Siis pultattavaa ratkaisua orginaalikaarien tilalle ei rikkomatta voi tehdä ja tuplakaaret ovat minulle liikaa.

Näköjään kuitenkin muissa maissa alkuperäiskaaretkin kelpaavat ja säännöissä voidaan mainita yksittäisiä automerkkejä.

Lopuksi pyydän ettei minua enää henkilönä sekoiteta tähän asiaan. Keskitytään tekniikka juttuihin.

__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 25.03.2010 07:46
  #2  
Vanha 24.03.2010, 17:18
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti

Toinen mahdollisuus olisi hitsata lappu lattiaan ja siihen suoraan kaari kiinni. Tämän jälkeen alkuperäiskaarta ei saisi enää takaisin ja auto kilvittäminen ei enää myöhemmin onnistuisi.

Puhutaan tekniikkaa. Onko tuo Wranglerin alkuperäiskaari pakollinen varustus vuosi-/ maahantuontikatsastuksessa eli omatekemä ei kelpaa?. Onko vuosimallilla jotain tekemistä asian kanssa. Ns. törmäyskokeet jne.

Kiinnostaa vaan tietää. Ei muuta. Enkä jaksa plärätä koko viestikaaosta läpi jos asiasta on joskus keskuskeltu.

Ainakin Bj4X sarjalaisissa kelpaa omatekoiset kaaret, mutta kulkineet onkin ajalta aatami ja sen ajan kulkineilla taitaa olla omanlaisensa katsastusmetodit.
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X

Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari
  #3  
Vanha 24.03.2010, 18:27
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri Näytä viesti
Puhutaan tekniikkaa. Onko tuo Wranglerin alkuperäiskaari pakollinen varustus vuosi-/ maahantuontikatsastuksessa eli omatekemä ei kelpaa?. Onko vuosimallilla jotain tekemistä asian kanssa. Ns. törmäyskokeet jne.

Kiinnostaa vaan tietää. Ei muuta. Enkä jaksa plärätä koko viestikaaosta läpi jos asiasta on joskus keskuskeltu.

Ainakin Bj4X sarjalaisissa kelpaa omatekoiset kaaret, mutta kulkineet onkin ajalta aatami ja sen ajan kulkineilla taitaa olla omanlaisensa katsastusmetodit.
Avoautossa taitaa olla pakolliset alkuperäiset kaaret joita ei ilmeisesti bj:ssä ole ?? jos Japen jeeppiä rupea kilvittämään itsetehdyillä kaarilla niin voi tulla ongelmia. Ja nythän mä hokasin että Jappehan vois kiertää ongelman poraamalla piiitkät pultit koteloiden yms. läpi, ilmeisesti olisi sääntöjen mukainen??

Viimeksi muokannut Calmari : 24.03.2010 18:32
  #4  
Vanha 24.03.2010, 19:18
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri Näytä viesti
Puhutaan tekniikkaa. Onko tuo Wranglerin alkuperäiskaari pakollinen varustus vuosi-/ maahantuontikatsastuksessa eli omatekemä ei kelpaa?. Onko vuosimallilla jotain tekemistä asian kanssa. Ns. törmäyskokeet jne.

Kiinnostaa vaan tietää. Ei muuta. Enkä jaksa plärätä koko viestikaaosta läpi jos asiasta on joskus keskuskeltu.

Ainakin Bj4X sarjalaisissa kelpaa omatekoiset kaaret, mutta kulkineet onkin ajalta aatami ja sen ajan kulkineilla taitaa olla omanlaisensa katsastusmetodit.
Turvavyönkiinnnikkeitä ei saa noin uuteen autoon itse tehdä, eli jälkeenpäin tehdyillä kaarilla autoa ei pysty leimaamaan.
Ainut vaihtoehto on ulkopuoliset kaaret, joista kertyy sit kivasti painoa kun on kahdet kaaret päällekkäin?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
  #5  
Vanha 24.03.2010, 21:05
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.870
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Ainut vaihtoehto on ulkopuoliset kaaret, joista kertyy sit kivasti painoa kun on kahdet kaaret päällekkäin?
Mitäs jos ns."tilapäisesti" heittää ne alkuperäiset mäkeen ja tekee ulkopuoliset pulttikiinnitteiset kaaret. Ja jos joskus tulee tarve alkuperäisille niin ruvaa ne takaisin ja ulkopuoliset pois.
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
  #6  
Vanha 25.03.2010, 21:46
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku Näytä viesti
Mitäs jos ns."tilapäisesti" heittää ne alkuperäiset mäkeen ja tekee ulkopuoliset pulttikiinnitteiset kaaret. Ja jos joskus tulee tarve alkuperäisille niin ruvaa ne takaisin ja ulkopuoliset pois.
Helpompi ratkasu on olla ajamatta suunnistus kisoja Täytyy ihan suoraa sanoo että en olis ryhtynyt tekee tohon mun ex -04:seen wrankkuun uusia kaaria, ainoastaan olisin voinut ostaa siihen lisä osia.
Saas nähä miten ton officrossin käy, että pilataako sekin säännöillä
  #7  
Vanha 25.03.2010, 21:48
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.286
Perusasetus

Jossain vaiheessa harkitsin jonkun jeepin ostamista, mutta pitää sekin suunnitelma unohtaa ettei ala itkettämään..
http://www.youtube.com/watch?v=3ZZoX7rH63c
__________________
Harbor Cruisers

Viimeksi muokannut baxxter : 25.03.2010 21:56
  #8  
Vanha 25.03.2010, 22:02
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Jossain vaiheessa harkitsin jonkun jeepin ostamista, mutta pitää sekin suunnitelma unohtaa ettei ala itkettämään..
Jos mua tarkotit tällä niin meni pahasti METTÄÄN
Mun wrankun kaarilla saa ajaa kaikkia offkisoja mitä suomessa on formula, crossi, trial, suunnistus että tälläin
  #9  
Vanha 25.03.2010, 23:47
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

nallekarkit ei mee tasan??


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Helpompi ratkasu on olla ajamatta suunnistus kisoja Täytyy ihan suoraa sanoo että en olis ryhtynyt tekee tohon mun ex -04:seen wrankkuun uusia kaaria, ainoastaan olisin voinut ostaa siihen lisä osia.
Saas nähä miten ton officrossin käy, että pilataako sekin säännöillä
Niin onki joo lopetetaan kaikki suunnistus jos sääntöihin ei saada porsaan reikiä omalle automallille ja muutenkin lajihan on ihan pilalla kun siellä on niitä sääntöjäkin!
  #10  
Vanha 26.03.2010, 14:51
SJ69:n Avatar
SJ69 SJ69 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.01.10
Sijainti: LPR
Viestit: 79
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Helpompi ratkasu on olla ajamatta suunnistus kisoja Täytyy ihan suoraa sanoo että en olis ryhtynyt tekee tohon mun ex -04:seen wrankkuun uusia kaaria, ainoastaan olisin voinut ostaa siihen lisä osia.
Saas nähä miten ton officrossin käy, että pilataako sekin säännöillä
Tottakai, ei saa olla JEEPIS VEEKASIA JA SIVUPUTKII sekä komiaa maalausta
  #11  
Vanha 28.03.2010, 16:10
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Söhitään nyt vielä yhdeltä kantilta jeeppien kaaria. Eikös säännöissä ole aina sanottu, että: "Pääkaaren mutkat on tehtävä asiallisesti taivuttamalla, PÄÄKAARI TULEE TEHDÄ YHDESTÄ PUTKESTA ILMAN LIITOKSIA, hitsattuja mutkia ei saa käyttää."

http://www.rockhard4x4parts.com/imag...ASHPADS-01.jpg

Joku tuossa mättää... Oli kuinka kestävä tuo jatkos tai ei, ni ei tollasta hyväksytä kekenkään tekemänä.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
  #12  
Vanha 05.04.2010, 20:48
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SJ69 Näytä viesti
Tottakai, ei saa olla JEEPIS VEEKASIA JA SIVUPUTKII sekä komiaa maalausta
Unohdit hydraaliohjauksen
Viestiketju on lukittu

Luokat
suunnistus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Off-Road Suunnistus Cup 2009 Mylppy Tapahtumat 13 13.12.2009 16:44
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki Käyttäjä Tekniikka & Jutustelu 22 11.01.2009 23:48
Offin Tekniikka/virhepiste säännöt v. 2009 RJCOBRA Tekniikka & Jutustelu 2 02.12.2008 19:43
Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt tikpe Chit-Chat 1 12.06.2008 08:58
Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? SauliS Tekniikka & Jutustelu 9 10.02.2005 09:25


Sivu luotu: 07:15 (GMT +2).