![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
En ole varma, siksi kysyn Et Sitähän minäkin, mutta onko kaarisääntöjen perimmäinen tarkoitus vierittää vastuu pois järjestäjiltä vai turvata kilpailijoiden terveys? Olen tehnyt kaaria ihan työksenikin joskus muinoin, joten sattuu asia nyt vaan kiinnostamaan. On hyvä että kaariasioissa ollaan tarkkana, mutta kuten kolikon kääntöpuolelta voi huomata rajataan tällä hetkellä KAIKKI alkuperaisillä kaarilla varustetut autot kilpailuista pois ihan vain sen takia ettei noita autoja voi käyttää enään liikenteessä laillisesti, jos niihin mennään vaihtamaan/muuttamaan vaaditunmukaiset kaaret.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
No se on ainakin turvallista kun noilla kisa maasturilla ajetaan 80kmh yleisillä teillä kun melkein jokainen voblaa ja täristää miten sattuu ( missä on se turvallisuus ). Toinen seikka mikä myös on näkynyt tosi hyvin noissa kisoissa on rastien paikat. Jotku rastit on laitettu ihan älyttömiin paikkoihin missä vaara on monin kertanen ( pystysuorat kalliot ja rasti noin 6m korkeudella, vesiesteet joissa on sitten kaivettu kaivurilla lisää syvyyttä ) jokainen voi miettiä että onko enään mitään järkee.
jokainen kisajärjestäjä yrittää tehä vaikeamman kisan kun toinen kisajärjestäjä. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
jos hommaa ei vaikeuta niin offroad olis asfaltilla trukkilavan yli ajoa
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ei se sinänsä häiritse ollenkaan. Tässä keskustelussa vain on sellainen tilanne, että hyvin tyytymätön joukko, joka on lukumäärältään kuitenkin varsin pieni koko kilpasuunnistajien lukumäärään nähden, pitää tosi pahaa ääntä, ja mukana mahdollisesti komppaa joukko ihmisiä, jotka eivät ole ikinä suunnistuskisoihin osallistuneetkaan. Kun suurin osa aktiivikisaajista kuitenkin taitaa olla ihan tyytyväinen cupin toimintaan, olisi tosi sääli, jos tämä keskustelu saisi aikaan kisajärjestäjien kyllästymisen.
Suunnistuskisat eivät ole FIA:n eivätkä AKK:n alaisia. Cup-sääntöjen turvakaarimääräykset on kirjoitettu tosi yksinkertaisiksi. (http://www.4x4cup.com/tiedostot/saan...2009-12-15.pdf kohta 4.1) Ne on luettu 45 sekunnissa ja ymmärretty ensimmäisellä tai toisella lukemalla. Näyttää siltä, että ne perustuvat AKK:n sääntökirjan liitteeseen J, mutta määräyksiä on helpotettu sillä perusteella, että vahingot tapahtuvat meillä kävelyvauhdissa. Tästä näkisin johtuvan esimerkiksi takatukien sallitun taivuttamisen. Lainaus:
Lainaus:
- p
__________________
Life's a bitch, and then you don't die. - Vanha vampyyrisananlasku Viimeksi muokannut pkarlstedt : 15.04.2010 10:06 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Jos ei kelpaa turvakaareen pultattu turvavyö niin konttorin vaihto voisi auttaa
BJssä esim. alkuperäisen vyön yläkiinnitys kovan katon reuna osissa.
|
![]() |
| Luokat |
| suunnistus |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Off-Road Suunnistus Cup 2009 | Mylppy | Tapahtumat | 13 | 13.12.2009 16:44 |
| Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 11.01.2009 23:48 |
| Offin Tekniikka/virhepiste säännöt v. 2009 | RJCOBRA | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.12.2008 19:43 |
| Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt | tikpe | Chit-Chat | 1 | 12.06.2008 08:58 |
| Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? | SauliS | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.02.2005 09:25 |