Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
Se o 42:nen. Ja turbolla ilman välijäähyä.
Auraaminen eroaa siinä maantiellä ajosta että siinä ei rullata hetkeäkään vaan koko ajan on ylämäki eikä ajoviimaa kaverina.Ja välillä tuprauttaa keulan umpeen. Eikä kone ole ainoa joka lämpenee vaan niin perät kuin lootatkin hohkaa ihan mukavasti.
Tuosta termarista niin joku tarvike siellä on eikä bertan termari tee kaiketi muuta kuin avaa tarpeen tullen tietä sinne syylärille.
Syy miksen ole orkkiksiin vihkiytyny on hinta ja se että joskus nuo termarit on kuollu ensimmäiseen kunnon lämpiämiseen. Ja silloin jäävät yleensä hieman auki.
|
Ulkomuistista/hämärä mielikuva:
Jos siinä on paikoillaan semmonen kotelo, että termostaatissa ei kuulu olla tuota sisäisen kierron sulkevaa läppää, niin silloin siellä on huomattavan pieni reikä joko jalassa taikka vesipumpun lähdössä, jolla kiertoa on kuristettu.
Jos tuo on kasattu eri osilla, niin silloin voi olla että tuo sisäinen kierto on liian suuri, ja lämpöongelmat johtuu (osaltaan) siitä, minä tarkastaisin asian, ennen kuin tulisi enemmän ongelmia.
Tuossa yksi linkki, mistä näkee tuon termostaatin rakenteen, jos siinä on tuo sisäisen kierron sulkeva läppä.
http://www.google.fi/imgres?imgurl=h...d=0CB8QMygCMAI
Tarviketermostaatista tuo läppä usein puuttuu -> jos haluaa hyvän ja halvan, pitää ostaa kaksi. (Alkuperäinen on se hyvä, marmorilta saa...) Ja en tiedä kuinka pitkään nuo orkkistermarit kestää, minun entisessä 42:ssa on ollut reilu 10 vuotta.
Mulla profilissa kuva hdj:n orkkis termostaatista.
http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=113810 huomaa, että tuossa on läpällekkin kumitiivistys...