![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vedetön jäähdytinnesteMitäs myrkkyä tämä on? Onko kukaan kuullu tai peräti kokeillu? www.evanscooling.com www.evanscoolants.co.uk -ei vettä nesteessä ollenkaan -olematon paine jäähdytysjärjestelmässä -elinikäinen kesto -viileempi kone -jopa 10% pienempi kulutus
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 17.01.2013 22:40 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Wheelerdealerissä tunkivat tollasta johki koneeseen ja kone normi lämpötilassa aukas korkin eikä painetta ollu juurikaan.
Pitikin tutkia asiaa enempi mut unohdin.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sama tuloshan tulee kun leikkaa korkin tiivisteeseen kolon?
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Sehän tarvii työkalun, siis veitsen? Minä olen suorittanut noiden suljettujen jäähdytysjäsjestelmin paineen synkronoinnin vallitsevaan ympäristön ilmanpaineeseen Havunneulalla; kun pistää kuperan puolen takaiskuventtiilin väliin tiivistettä vasten, niin tarvittaessa korkin aina uusia korkkia.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Glyseriini?
Ihan puhdas arvaus et olisko jotain glyseriini pohjasta ainetta. Joskus valtion hommissa tietyissä sotavehkeissä käytettiin sitä ja harkitsin aineen kokeilemista prätkän syylarissa,empä tullu kokeilleeks. Muistelisin et KO. aineen lämmönjohtokyky ei ollu yhtä hyvä ku vedellä. Tiijä sitte.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Taitaa vaatia muutakin kuin nesteen vaihdon
http://www.evanscooling.com/assets/U...s-Catalog2.pdf
http://www.evanscoolants.co.uk/faqs.html Perustunee tuon aineen korkeampaan kiehumispisteeseen eli ei höyrysty samalla tavalla kuin vesi >> järjestelmään ei muodostu kiehumisen seurauksena painetta ![]() ![]() Viimeksi muokannut Byrocrat : 19.01.2013 23:57 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mistäs tuota tosiaan mahtais saada ja mitä rajoituksia sillä mahtaa olla (käykö täys alumiinikoneisiin tai patarautapannuun) Olisin kyllä heti välittömästi valmis siirtymään tuohon kamaan ainakin neljässä autossani ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Eipä huomaa ton litkun kanssa, että kone "keittää" ennenku lohkon lämpötila on sen 180 astetta?
![]()
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Aika huikeelta aineelta kuullostaa. Mikähän siinä polttoaineenkulutusta pudottaa.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jotenkin tulee taas mieleen vanha kunnon motoruppi ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#12
|
|||
|
|||
![]() Tosi hyvä kysymys!Lainaus:
Tuo "suola ?x?" on "tuttu" jo -80 luvun lopulta, mutta silloin sen kilohinta oli aika "suolainen" mutta sen sulamislämpö oli aika suuri -> muutama kilo k.o suolaa lämmönvaihtimessa varasi noin yhden kwh verran lämpöä. Taikka joku on keksinyt nesteen tms. minkä ominaislämpökapasiteetti on paljon, mutta yhdellä kilovattitunnilla sulattaa NOIN yhden kilon 0-asteista jäätä 0-asteiseksi vedeksi... Ja tarkoittaako tuo "elinikäinen" sitä, että kestää muutaman vuode? Siis jos jollain on tietoa värkistä, niin olisin kiinnostunut! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jäähdytinneste +muut nesteet. | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 04.10.2002 19:13 |