![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Pikaisella faq:n selaamisen perusteella: Korkean kiehumispisteen kautta saavutetaan se etu että moottorissa oleville yli 100 asteisille pinnoille ei muodostu kuplia jotka haittaa lämmön siirtymistä nesteeseen. Tästä seuraa se että että nesteen lämpötila voi olla korkeampi mutta jäähdytyksen tarpeessa olevat osat viilenee(termosttaatti sitten kuitenkin sen kuran lämpötilan määrää, riippumatta mistä schaissesta kyse). Tästä syystähän vettä käyttävät jäähdytysjärjestelmät on paineistettuja. Ja faq kertoo myös sen että vesi aineen seassa ei ole vaarallista mutta huonontaa luonnollisesti toimvuutta.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Ihan kokemusperäisesti, jäähdytysjärjestelmä joka on ns. vapaastihengittävä, niin haihduttaa vesipohjaista nestettä melko tehokkaasti. Työkoneessa meni reilu 10l viidenkymmenen tunnin aikana kun korkin tiiviste oli rikki.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Kaverilla merimoottori jonka tyyppi-ominaisuutena on ylikuumeneminen. Samasta perusmoottorista otettu 46-88hv tehoa. Kuumenee armotta jos ajaa täysillä kierroksilla vähänkin pitempää. Kesällä kun merivesi on lämmintä ja paskaa tarttunut pohjaan niin alkaa kuumenemaan jo ihan matka nopeuksilla. Joutuu ajamaan defrosteri päällä
![]() Water-wetteriä (kun on niinkin halpaa) sille sanoin että kokeilee mutta on viellä kokeilematta. Olisi kiva kuulla ihan oikeesti jos jollain ois tästä tai water-wetteristä ihan oikeeta kokemusta. Samoinhan tuota voisi ajatella niin päin että lämppärin kennohan pitäisi antaa lisää lämpöä. Oisko näistä aineista joku saannut apua lämpöä hyttiin? Mm. just noi vagit ja fiatin pakut yms... -sami- |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ei mitään halpaa lientä, tässä yks esimerkki: http://www.merlinmotorsport.co.uk/p1...duct_info.html |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Suunnilleenkin samantyyppinen tuote ruotsista:
http://www.ec1.se/ Tällainen tuote ja sen käyttökokemukset kiinnostavat itsellänikin. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Empä oo mainostamassa mutta suomesta näyttäs löytyvän maahantuoja.
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopu...talog.php?c=84 Kaiken järjen mukaan voisi olla kiva aine offiin kun syyläri tukossa kuitenkin kaikki ajaa. Kestäs kotiin ajella vaikka sitten lämmöt tapissa.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
|
#9
|
||||
|
||||
saanu tästä kaikesta oikein tolkkua..
onko aineen kiehumispiste korkeampi ku klygoolivattenin?pitääkö se moottorin muuten vain koostumuksensa ansiost viileempänä?
Jos kiehumispiste on korkeampi,tarkoittaahan se sit että moottori käy moninkerroin kuumempana kiehumatta..mitkä tiivisteet kestää sit sellaisia lämpötiloja moottorissa,entä valurauta lohkojen eläminen alukansien tahdissa tai tai,siel on paljon asioita,jotka ei kestä ylikuumeneista lämpölaajenemisien vuoksi??ei se neste mahdollista moottorin toimintaa ylikuumana,jos ei sit moottoria ole tehty juuri tätä ainetta silmällä pitäen(ei taida olla,ainakaan vielä.) jos pitää moottoria viileämpänä,millä ihmeellä nyky ajokeit saa talvella pidettyy enää edes vebastolla oikeassa lämmössä? Kohta suurinta myrkkyä nyky cdi moottoreille härpäkkeineen, on etteivät saavuta suunniteltuja käyntilämpötiloja On yks auto johon tää on todennäköisesti parasta herkkua...vanhan rankun 3,5 moottori..lohkot ja kannet alumiinii,kansitiivisteet peltii,kestää uskomattoman paljon kuumia olosuhteita,muutoinki käyvät aina lämpöasteikon ylävittees.. Mä näkisin tän sen pikkuviiksisen sliipatun,suorapunttisen pikkujobbarin varastoon sopivaksi hätä eliksiiriks vialliseen ajokkiin,näin yht äkkiä ajateltuna..saan mä vaihtaa mielipidettänikin,kunhan joku perustelee puoltavat seikat riittävän uskottavasti ![]() E: eihän kai kukaan ole niin naiivi et kuvittelee moottorien käyntilämpötilojen olevan säkällä erinäisin termostaatein rajoitettu sinne 82-92 asteen haarukkaan?
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. Viimeksi muokannut G280E : 30.06.2015 04:57 |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Kyllä siellä selityksissä myönnetään, että lämmönjohtavuus on huonompi kuin vedellä. Eli moottori saattaa käydä kuumenpana kuin vedellä, jos jäähdytys ei riitä.
Etuna tässä se, että sen kiehumispiste on korkeampi. Moottorit kai kestää, vähän kuumemmat olot, kun mitä veden kanssa pystyy käyttäämään. Ei vissiin tarvi painekorkkia, niin pääsee vanhat letkut ja kennot helpommalla. Ja hyötysuhde moottorilla saadaan paremmaksi, jos se selviää vähemmällä jäähdytyksellä. Viimeksi muokannut luppakorva : 30.06.2015 07:30 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Jäähdytinneste +muut nesteet. | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 04.10.2002 19:13 | |