![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Jotenkin tulee taas mieleen vanha kunnon motoruppi ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vähän sama kuin ehjän ja toimimattoman viskon välillä voi jonkin verran muodostua eroa kulutukseen jos kone käy liian kylmänä (= käy rikkaalla ja kuluttaa enemmän) kun visko on jumissa (= syö vielä lisää tehoa koneelta jatkuvasti -> kuluttaa enemmän). Kesällä tuskin onglemana on liian tehokas jäähdytys, varsinkin jos termostaatti on ehjä, mutta jumissa oleva visko on aikanmoinen tehosyöppö. Tuskin kuitenkaan vie silti 10% enemmän menovettä ![]() En jaksa uskoa että tämä ko. liemi siis aiheuttaisi niin suurta eroa moottorin käyntilämpötilaan ja sitä kautta taloudellisuuteen ja/ tai viskoflektin puhalluksen määrään että 10% eroa saisi kulutuksessa edes optimiolosuhteissa dynopenkillä mitaten. Toisaalta ei varmasti ole ihan hyödytönkään aine jos on "kunnon tavaraa", onhan esim. Water Wetteriä käytetty virikoneissa vaikka kuinka ja pitkään alentamaan jäähdytysnesteeen lämpötilaa ja pitämään koneen lämmöt kurissa - ymmärtääkseni on myös ihan toimivaksi todettu aine. Vaan eipä sekään mitään dramaattista eroa tee kulutukseen tai teholukemiin, mutta niitä viimeisiä kaakkeja kun etsitään niin kaikki keinot käytetään..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja toisaalta mitä kuumempana konetta voi ajaa niin sitä paremmin syyläri luovuttaa lämpöä. Eli raskaassa käytössä tommosen etu on siinä että kone ei kiehu vaikka kuinka kurmuutat. Eli olisi meitsin berttaan oikeata litkua jos ja kun tänä talvena autolla jäälle pääsee.
Tuossa kun nuo jäähommelit tuli alotettua mönkkärillä ja siinä oli hieman lämpöongelmia ennen kuin ymmärsin pestä syylärin, niin siinä vaiheessa kun lämpö valo syttyi palamaan, oli sylinteri ja kone reilusti yli sata asteinen.Eli kun siihen rippasi lunta niin se kiehui samatien. En tiiä paljonko tuolla hetkellä oli systeemissä painetta. ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
||||
|
||||
![]()
olishaa tuo hieno aine siinäkin mielessä ettei tarviis miettii et onko nesteet sohjoontuneet kun ulkolämpö laskee sinne -25 alle. viime talvenna viel-20 pakkasta ja ei haitannu, mutta seuraavanna aamuna oli -27 ja vedet ihaa sohjoa.
__________________
kötköttimet on kivoja |
#5
|
|||
|
|||
![]() Tehosyöppö.
Kyllä hihnaflekti vie paljon puhtia,ykkös koppasessa Hummerissa sen viemä teho on ilmotettu ja oli muistakseen 10kW eli vitusti. No onhan se jumalaton ropeli mut onhan se suunniteltu johki aavikolle. Kemiasta juuri mitään ymmärrä mut minkähän nimistä ainetta tää ihme tökötti on.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Vielä magneetit löpöletkuun niin kohta ollan puolikkaassa valmistajan ilmoittamassa kulutuksessa
![]() Samaa vanhaa jeesustelua mutta miksi näitä eväitä ei käytetä tehdaslitkuina kun ovat niin ihme aineita? Sais uudesta 1.6 tdi golffistakin vielä monta satkua veroja pois kun mensi kohta alle 3l/100km. Hei haloo ihan oikeesti...! Mulle kelpais liemi, joka nostais vaikka 20 pinnaa lämpöjä niin alkais tarkenemaan nuissa vagin vebastottomissa kamppeissa.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ei muuta kuin foliota stetsoniin magneettia kypärään. ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Edit. Pikaisesti katottuna se VW tehdas käyttää reilusti yli 21 000 000L raakaa jäähdytinnestettä vuodessa (siis tosi varoivaisesti laskettuna) Viimeksi muokannut piippu : 19.01.2013 13:36 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jäähdytinneste +muut nesteet. | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 04.10.2002 19:13 |