![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]()
Luin oman viestini tuosta aiemmpaa ja itse itseäni kompaten:
Ei tässä kurassa ole ensisijaisesti siitä kyse että voit ajaa 130 asteen lämmoillä ilman kiehumista vaan siitä että moottorissa oleviin hotspotteihin ei muodostu mikrokuplia tjsp. ja lämpö siirtyy tehokkaammin nesteeseen ja METALLI viilenee tehokkaammin vaikka itse NESTE olisikin kuumempaa. Ja edelleenkin, sama se mikä kura siellä kiertää, termostaatti aukeaa ihan samassa lämpötilassa kuin ennenkin joten mittarin pitäsi napottaa just siinä samassa lämpötilassa kuin ennenkin. Sitä ongelmaa tämä ei poista että jäähdyttimen/flektien kapasiteetti ei riitä poistamaan moottorin kehittämää lämpöä. Kiehumattomuutta voidaan toki käyttää hyväksi kun sattuu patentin paikka kohalle ![]() Itse en sitä korkkia kuitenkaan pois heittäis vaikka tuollaista mämmiä koneeseen laittaisinkin. Uusissa henkilöautoissa on järjestelmiä joissa moottorinohjainlaite pystyy ohjaamaan termaria jossain määrin. Tasakaasulla kone käy yli 100 asteisena ja kun painetaan liipasinta niin termaria aukaistaan jotta lämmöt tippuu 10-20 astetta. Jotkut jo tästä hoksasikin että uusien autojen mahdolliset lämpömittarit ei näytä koneen todellista lämpötilaa vaan sitä mitä valmistaja on käskenyt moottorinohjainlaitteen näyttää ![]() Omassa jo 12 vuotta vanhassa kipossa ohjainlaite peukaloi lämpötilatietoa.
www.OFFROADOULU.com Viimeksi muokannut Rak : 02.07.2015 19:10 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jäähdytinneste +muut nesteet. | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 04.10.2002 19:13 |