Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G280E
häviäisit vedon,tässä tapauksessa on kyse suunnittelupöydällä tehtyyn mokaan.
Aisaan on työsyetty poikittaista tukiputkipalkkia varten reikä,mutta tukiputken päät on jätetty aisan ainevahvuuden sisäpuolelle.luontainen katkeama kohta on juuri tämä,koska tukiputken reijän kohdalla ainevahvuus on olematon.Huolimatta tästä munauksesta,en ole ennen vastaavaa nähny pyöräköneessa,pelkillä nostoilla..
Katsoppa tarkemmin...
|
Aisa on nyt laastaroitu. Perusainetta ei enää pysty tarkastelemaan katkeamiskohdasta. Palataan seuraavassa samanlaisesti katkenneessa aisassa veto asiaan.
Mutta homma pitää tehdä oikein! Silmällä ei hyvin tehtyä siloiteltua saumaa löydä. Siihen on eri menetelmät!
Jos omistajalla oli jotakin vaateita tai ajatuksia niistä valmistajalle ne voi tuolla tavoin asiaa hoidettuna unohtaa!
Tosin kyseessähän taisi olla jo erittäin vanha kone, mutta materiaalivastuun perään voi kysellä.
Aisan materiaalin olisi ja itse asiassa sen voi kyllä edelleen tarkastella koskemattomasta kohdasta. Mikäli on epäilystä käytetystä materiaalista. Lujuus on kaikkein helpoin todettava asia.
Kuva ei kerro, mutta toivottavasti tuli alkuperäiseen aisalevyyn läpihitsi!
Miksi poikittaista jäykiste putkea ei vaihdettu pidempään levyn läpimeneväksi?