Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.08.2015, 11:18
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 608
Perusasetus

Jatketaas offtopikkia

Voisin laittaa 100 ruplaa vetoa, että kuvan levy on jatkettu. Katkoksessa on hitsisauma.
Todella hienosti, suorasti katkennut!

Happoa pintaan ja mikroskoopilla tarkastelemaan lämpöjälkiä kun näitä tulee lisää!


Viimeksi muokannut Fruehauf-CJ : 08.08.2015 12:26
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.08.2015, 12:25
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ Näytä viesti
Jatketaas offtopikkia

Voisin laittaa 100 ruplaa vetoa, että kuvan levy on jatkettu. Katkoksessa on hitsisauma.
Todella hienosti, suorasti katkennut!

Happoa pintaan ja mikroskoopilla tarkastelemaan lämpöjälkiä kun näitä tulee lisää!

häviäisit vedon,tässä tapauksessa on kyse suunnittelupöydällä tehtyyn mokaan.
Aisaan on työsyetty poikittaista tukiputkipalkkia varten reikä,mutta tukiputken päät on jätetty aisan ainevahvuuden sisäpuolelle.luontainen katkeama kohta on juuri tämä,koska tukiputken reijän kohdalla ainevahvuus on olematon.Huolimatta tästä munauksesta,en ole ennen vastaavaa nähny pyöräköneessa,pelkillä nostoilla..
Katsoppa tarkemmin...
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..

Viimeksi muokannut G280E : 09.08.2015 12:28
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.08.2015, 13:07
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 608
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G280E Näytä viesti
häviäisit vedon,tässä tapauksessa on kyse suunnittelupöydällä tehtyyn mokaan.
Aisaan on työsyetty poikittaista tukiputkipalkkia varten reikä,mutta tukiputken päät on jätetty aisan ainevahvuuden sisäpuolelle.luontainen katkeama kohta on juuri tämä,koska tukiputken reijän kohdalla ainevahvuus on olematon.Huolimatta tästä munauksesta,en ole ennen vastaavaa nähny pyöräköneessa,pelkillä nostoilla..
Katsoppa tarkemmin...
Aisa on nyt laastaroitu. Perusainetta ei enää pysty tarkastelemaan katkeamiskohdasta. Palataan seuraavassa samanlaisesti katkenneessa aisassa veto asiaan.
Mutta homma pitää tehdä oikein! Silmällä ei hyvin tehtyä siloiteltua saumaa löydä. Siihen on eri menetelmät!

Jos omistajalla oli jotakin vaateita tai ajatuksia niistä valmistajalle ne voi tuolla tavoin asiaa hoidettuna unohtaa!
Tosin kyseessähän taisi olla jo erittäin vanha kone, mutta materiaalivastuun perään voi kysellä.

Aisan materiaalin olisi ja itse asiassa sen voi kyllä edelleen tarkastella koskemattomasta kohdasta. Mikäli on epäilystä käytetystä materiaalista. Lujuus on kaikkein helpoin todettava asia.



Kuva ei kerro, mutta toivottavasti tuli alkuperäiseen aisalevyyn läpihitsi!
Miksi poikittaista jäykiste putkea ei vaihdettu pidempään levyn läpimeneväksi?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.08.2015, 13:53
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ Näytä viesti
Aisa on nyt laastaroitu. Perusainetta ei enää pysty tarkastelemaan katkeamiskohdasta. Palataan seuraavassa samanlaisesti katkenneessa aisassa veto asiaan.


Kuva ei kerro, mutta toivottavasti tuli alkuperäiseen aisalevyyn läpihitsi!
Miksi poikittaista jäykiste putkea ei vaihdettu pidempään levyn läpimeneväksi?

pidetään mielessä..

kyllä seevaukset molemminpuolin yltää läpihitsautumiseen.rakoa en jättänyt aisan pituusmittojen säilymisen vuoksi.
poikittaisen putken vaihto olis ollu ylireagointia.kuten jo itsekkin hoksasit,kone on vanha(-01 tai-02) ja aisat on kestäneet tänne asti,ny ne on lujemmat kuin uutena,joten ei ole syytä olettaa etteivätkö kestäisi koneen "oikean"työuransa loppuun...
kone on oman firman kone joten muita vaatimuksia ei asian suhteen ollut kuin että,kone nopeasti takaisin arjen rymiin ja töihin.

E:
Ja aisathat tietysti korjasin oikeanlaisella rakenneteräksellä ja sen teräksenhän täällä muutamat mitä ilmeisimmin tuntevat oikealta nimikkeeltäänkin?siis teräs,mistä aisat on valmistettu?vai onko se vain samaa rautaa ku kaikki metallit?
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..

Viimeksi muokannut G280E : 10.08.2015 10:55
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.08.2015, 15:37
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Water wetter.


En jaksanut lukea koko viestiketjua mutta onkohan joku käyttänyt redlinen water wetteriä? Käyttökokemuksia olis mukava kuulla. Tämähän ei siis ole mitään täysin vedetöntä mutta liippaa aika läheltä aihetta joten aattelin laittaa tämän jatkoksi.

Itsellä siis tarkoitus laittaa rangen 3.5 kasiin tuon ja veden sekoitus kesäksi kun tuppaa käymään vähän lämpösenä helteellä kaupungissa. (Metsässä ihan samat ongelmat) Konepelti teen myös tuuletusaukot että hukkalämpö poistuisi edes vähän konetilasta.

Tähän mennessä koneessa pyörinyt forten jäähdyttäjänpesuaine ja sen huuhtelun jälkeen sitten kyseiset aineet sisään.

Heitänkö rahat hukkaan vai onko odotettavissa edes hienoista parannusta?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.08.2015, 16:25
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirernog Näytä viesti
En jaksanut lukea koko viestiketjua mutta onkohan joku käyttänyt redlinen water wetteriä? Käyttökokemuksia olis mukava kuulla. Tämähän ei siis ole mitään täysin vedetöntä mutta liippaa aika läheltä aihetta joten aattelin laittaa tämän jatkoksi.

Itsellä siis tarkoitus laittaa rangen 3.5 kasiin tuon ja veden sekoitus kesäksi kun tuppaa käymään vähän lämpösenä helteellä kaupungissa. (Metsässä ihan samat ongelmat) Konepelti teen myös tuuletusaukot että hukkalämpö poistuisi edes vähän konetilasta.

Tähän mennessä koneessa pyörinyt forten jäähdyttäjänpesuaine ja sen huuhtelun jälkeen sitten kyseiset aineet sisään.

Heitänkö rahat hukkaan vai onko odotettavissa edes hienoista parannusta?

Aikoinaan oli stranGessa (5.0 GM V8 ranGen kopassa) hiukan lämpöjä ja onGelmiakin niiden kanssa, etenkin suossa konetta myöten turpeessa. Suurimman vaikutuksen muistan konepellin teloittamisesta, ja puhaltimilla konehuoneen lämmön pois johtamisella. Suli sandaalikin joskus kuskin lattiaan kun oli lämmin.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.08.2015, 18:48
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Aikoinaan oli stranGessa (5.0 GM V8 ranGen kopassa) hiukan lämpöjä ja onGelmiakin niiden kanssa, etenkin suossa konetta myöten turpeessa. Suurimman vaikutuksen muistan konepellin teloittamisesta, ja puhaltimilla konehuoneen lämmön pois johtamisella. Suli sandaalikin joskus kuskin lattiaan kun oli lämmin.


Mulla olis kyllä 2kpl bilteman 12" halpapuhaltimia uhrattavaksi tohon konepeltiin kun niiden siirtokyky ei riitä jäähdyttimelle, plussaa niissä on myös halpa hinta...Taidan vaihtaa 75° termostaatti, laittaa water wetterit ja tuulettimet peltiin ja sen jälkeen toivoa että jäähdytys riittää retrossa.

On meinaan jonkin verran muutakin rakennettavaa ennen sitä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jäähdytinneste +muut nesteet. Vuosimallit 1984-1996 0 04.10.2002 19:13


Sivu luotu: 13:56 (GMT +2).