View Full Version : Patrol kysy/vastaa
Sivua :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
No niin laitetaan nyt uusi ketju jos saataisi noi kysymykset samaan paikkaan.
160 pitkä patrol. Vaatiiko mitä muutoksia jos laatikon päätä nostais sen 5cm ylemmäs. Sais tasaisen pohjan. Tarviiko pinjonin kulmaa muuttaa ym. Toi 5cm on tulossa korinkorotusta niin yläpuolella on tilaa. Muuhun kait se ei paljon vaikuta kun taka pinjoniin.
No niin laitetaan nyt uusi ketju jos saataisi noi kysymykset samaan paikkaan.
160 pitkä patrol. Vaatiiko mitä muutoksia jos laatikon päätä nostais sen 5cm ylemmäs. Sais tasaisen pohjan. Tarviiko pinjonin kulmaa muuttaa ym. Toi 5cm on tulossa korinkorotusta niin yläpuolella on tilaa. Muuhun kait se ei paljon vaikuta kun taka pinjoniin.
Hyvä et joku viimeinki sai tälläsenki tänne tekniikkapuolelle.:)
Ja tosiaan etupinjoniinhan se vaikuttaa lieventävästi ja takana se kannattaa sit kattoo/ kokeilla et kuin hurjaks se muuttuu..:rolleyes:
Kun Hankkii Patrollin , niin onko se sama kun ampus itteään Polveen:D:D. Mulla kun on ollu semmottisia tunteita,,,
Sami89 kyllä vastaa kunhan saa ittensä nilkutettua koneen äärelle :D
:D:D:D,,Juu kytkytin remppaa pitäs alakaa tekemään ens viikolla.
Kun Hankkii Patrollin , niin onko se sama kun ampus itteään Polveen:D:D. Mulla kun on ollu semmottisia tunteita,,,
Ei..;) Se tuntuu suunnillee samalta ku ampuis itteää kumpaakii polvee ja katois kirveellä kaikki sormet:D:D:D
mä kävelen vielä vaikka on nytkin 4 patrollia. miten lie toi tapsa 4x4.
mä aattelin myös nostaa takapään lootasta niin että sais kardaanijarrun taakse runkopalkkien alle vaik 50;n rhs palkin ja siitä eteenpäin jotain hardoxia tjs joka liukuis
mukavasti kivissä.
kardaanikulma jäänee ihan toimivaksi kun pitkä malli kyseessä.
Joo, kyllä miullaki jalat ja sormet toimii..:D Eikä patrollin ostaminen saa pahalta tuntua.;) tai sit oot ostan väätän auton.:D
tapsa4x4
23.11.2013, 23:55
Nyt 5-patrollia ja hyvin menee. Myös on 3-hj6x pihassa ja yö unetkin menee noitten takia.
Mites muuten.. Löytyskö keltää kuvia lisälaturin asemoinnista sd33:n kylkeen?:confused:
tapsa4x4
24.11.2013, 00:36
Mites muuten.. Löytyskö keltää kuvia lisälaturin asemoinnista sd33:n kylkeen?:confused:
Mä laitoin orginaalin tehostimen pumpun tilalle. Myös hj 40a laturi käy tosi helposti orginaalin tilalle.
Maailmalta saa izutsun 24v 50A laturia jossa alipaine pumppu ja sopii suoraa 3.3kylkeen.
Mä laitoin orginaalin tehostimen pumpun tilalle. Myös hj 40a laturi käy tosi helposti orginaalin tilalle.
Maailmalta saa izutsun 24v 50A laturia jossa alipaine pumppu ja sopii suoraa 3.3kylkeen.
Nii mutkun mul on tollanen jeep/valmetin erillinen alipainelutkutin.. Pitäs vaan johonki keksii toi laturiki viel..;) Nii ja se lutku on naitettu tohon omaa laurin jalkaa..:)
Olis kysymys tuosta patrol gr:n laatikosta kun tuo laatikko pitänyt jurinaa/kalinaa ja ääni on nykyään välillä aika hakkaava.
No ostin toisen laatikon ja kuulemma äänetön 330tkm ajettu.
No otin vanhan laatikon pois ja tässä vanhassa laatikossa on tuossa kytkin-akselissa vähempi sivuttais välystä, kuin tuossa ostamassani vaikka sillä on ajettu vähempi.
Voiko tuo ääni kuuluakkaan tuosta sivuttasi välyksestä kun eihän se pääse liikkumaan kun tulee holkilla vaihtipyörään?
Voisiko tuo ääni tulla sittenki jostaki muualta laatikosta?
Kytkin tuntu ja näytti olevan ok.
Tuossa nalle00 rakentelu topicissa tuli vastaan yks toteutus, itse meinasin tuolleen viritellä.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95172&page=8
Tuossa nalle00 rakentelu topicissa tuli vastaan yks toteutus, itse meinasin tuolleen viritellä.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95172&page=8
Juu, juurikin jotain tälläistä etsin.. Kiitos. :)
Tulipas joutessaan pulttailtua kaikki ylimääräset osat irti jotta sais tuon laatikon irti, mutta mites tuo jakiksen keppi irtoo?? on koputeltu,paukuteltu ja hakattu,,,ei vaan antaudu. Kuinkas paljon tuota laatikkoa täytyy saada taakseppäin? On meinaan tractionbarin poikkipalkki 10cm päässä käsijarrun rummusta, ja ei viittis tuota purkaa.
hiluvitkutin
24.11.2013, 13:58
Tulipas joutessaan pulttailtua kaikki ylimääräset osat irti jotta sais tuon laatikon irti, mutta mites tuo jakiksen keppi irtoo?? on koputeltu,paukuteltu ja hakattu,,,ei vaan antaudu. Kuinkas paljon tuota laatikkoa täytyy saada taakseppäin? On meinaan tractionbarin poikkipalkki 10cm päässä käsijarrun rummusta, ja ei viittis tuota purkaa.
sehän oliki sillai että kepin alapäästä pultti auki ja sitte akselilta sivuunpäin. vai onko vaan tarttunu kiinni.
taitaa just riittää 10cm
Pultti kokonaan pois niin tuo jakiksen keppi lähtee nätimmin irti...
Vaihtelin tuossa GR patroliin laatikkoon öljyjä ja pikkuinen pulma iski.
Ohjekirja ja suositustaulukot kertovat että jakolaatikkoon menee 1.9litraa öljyä, mutta en saanut mahtumaan kuin 1,5litraa.
Auto oli suorassa mutta 1,5l oli laitettu tuli töyttöpropusta pois.
Eikai tuota takapäätä joudu ajamaan pukeille että saa tuo 4desiä mahtumaan?
Vaihtelin tuossa GR patroliin laatikkoon öljyjä ja pikkuinen pulma iski.
Ohjekirja ja suositustaulukot kertovat että jakolaatikkoon menee 1.9litraa öljyä, mutta en saanut mahtumaan kuin 1,5litraa.
Auto oli suorassa mutta 1,5l oli laitettu tuli töyttöpropusta pois.
Eikai tuota takapäätä joudu ajamaan pukeille että saa tuo 4desiä mahtumaan?
Eikös siel sillon oo tarpeeks ku se tulee täyttöpropusta yli? Näin oon ainaki ite aina kaikki laatikot täyttäny..
Mikä kytkin patrolliin menis. Viime kesänä vaihettu uus tarvike kytkin mutta nyt kun laatikko taas irrallaan niin ajattelin että jos sinne löytyis semmonen paketti mitä ei tarvis heti vaihtaa ei ole mikään kevyt jumppa.
Vapariin tommonen: CTFDF534007 TUOTEKUVAUS: NISSAN DUAL FRICTION ASM ...tuo siis racersplacelta tilattu...
eeedittiä senverran et ku itelleni laitoin ni jouduin jatkamaa työsylinterin tankoa n.5cm, eli kannattaa ruuvata haarukan palloa jonniiverran ulospäin ni säilyy kulma parempana.....
Turboon alkuperäinen vissiin ainut hinnan väärti....?
Turboon alkuperäinen vissiin ainut hinnan väärti....?
Näinhän ne väittää..;) Ja jossen paljon väärin muista ni Aisin olis viel se mikä pitää..:)
minä laitoin vänkärinpuolelle suoraan runkoaisan päälle.
minä laitoin vänkärinpuolelle suoraan runkoaisan päälle.
Oisko tästä kuvaa?:confused: Vaik taitaa miun oma tullakkii tohon imusarjan päälle ni saa ainakii vähä ylemmäs..;)
äkkiseltään ei ole. en löyä mihin oon kännipäissäni piilottanu kovalevyn ja siellä ois vanhoja kuvia :D
pätkä kulmarautaa ilmanputsarin kiinnikkeisiin parilla pultilla ja sit siit semmone latikan pätkä mihi ajaa päähän hahlon et saa ujutettuu pakosarjan mutterin alle, ja sit semmone hillitön laturin kiertävä hihnantiukkausrauta viritys :D ...oli miul jossai kuvaki mut tuo on niiin virityksen näköne et jääköön julkaisematta, tosin nyt jo toisessa sijoituskohteessa ja vielki toimii :D
äkkiseltään ei ole. en löyä mihin oon kännipäissäni piilottanu kovalevyn ja siellä ois vanhoja kuvia :D
:D:D:D:D
pätkä kulmarautaa ilmanputsarin kiinnikkeisiin parilla pultilla ja sit siit semmone latikan pätkä mihi ajaa päähän hahlon et saa ujutettuu pakosarjan mutterin alle, ja sit semmone hillitön laturin kiertävä hihnantiukkausrauta viritys :D ...oli miul jossai kuvaki mut tuo on niiin virityksen näköne et jääköön julkaisematta, tosin nyt jo toisessa sijoituskohteessa ja vielki toimii :D
Jotakin yhtä itte tehyn näköstä viritystä on odotettavissa täältäkin suunnasta. ;)
PunisherFIN
03.12.2013, 01:23
kuha saat sami valmiiks ni laitapa sit kuvaa :) rupian ite kans todnak tekkee tuoho omaan 12V "apusähköjä" ku mänöö hermot jo suunnitteluvaihees poppivehkeiden kanssa :D mie lykkeen sinne apuakuksi 180A jörrikän ni eiköhä passoo luukuttoo sillai et mehtä raikaa muustaki ku kuutosen murinasta :P
Näinhän ne väittää..;) Ja jossen paljon väärin muista ni Aisin olis viel se mikä pitää..:)
Jos oikeen olen ymmärtäny niin turbon asetelma ei taida mennä vaparin vauhtipyörään ?
Juu, ei käy kytkimet ristiin..
PunisherFIN
07.12.2013, 07:52
lieköhän etukardaanissa miulla väljee kun "kolkuttaa" 4wd päällä? sit kellähä ois ehjä 5v etukardaani sd33t:lle? :D
lieköhän etukardaanissa miulla väljee kun "kolkuttaa" 4wd päällä? sit kellähä ois ehjä 5v etukardaani sd33t:lle? :D
Onks ristikot paskana vai liuussa(vittu et on typerä sana:D) väljää?
Yhdyn edelliseen puhujaan itellä siinä "typerässä sanassa" väljää ja kyllä antaa ääntä
olikohan kellään turbon pumpun sielun elämästä mitään tietoja että millä saa syöttöjä pienemmälle ku siittä pikku ruuvista ruuvaillu vaikka ja kuinka eikä mitään vaikutusta
pitääkö mennä pumpun perseestä sisään vai??
hatahata
08.12.2013, 21:34
Siinä "sanassa" täälläki väliää ja kyllä kait tuo kolokuttaapi..:D mites nuo manuaali napalukot, kuskin puolelta porsi tuo.. nii meinasin et jos sen hitsaislis tönkkiin koko paskan.. kestääkö ne hitsaamalla vai pittääkö tilata uuvet? :confused:
Siinä "sanassa" täälläki väliää ja kyllä kait tuo kolokuttaapi..:D mites nuo manuaali napalukot, kuskin puolelta porsi tuo.. nii meinasin et jos sen hitsaislis tönkkiin koko paskan.. kestääkö ne hitsaamalla vai pittääkö tilata uuvet? :confused:
Miulla on ainakii kestäny..:)
:D:D:D:D
Jotakin yhtä itte tehyn näköstä viritystä on odotettavissa täältäkin suunnasta. ;)
Omassa on lisälaturi asenneltu ohjaustehostimen säiliön viereen ja voima laturille tulee orkkispaikalla olevan 80Ah laturin kautta. Tuntuu toimivan ja on korkeella.
Samillahan onnistuis sama juttu ihan helposti, kun näyttäis se alipainepumppu olevan siinä orkkis laturin paikalla. Olikos siinä toista kiilahihnan uraa siis siinä alipainepumpussa? Mulla siis tulee siitä 24V laturilta lyhyellä remmillä suoraan veto 12V lisälaturille. Koitan kuvaa lisäillä kun kameran jostain saan varastettua.
Omassa on lisälaturi asenneltu ohjaustehostimen säiliön viereen ja voima laturille tulee orkkispaikalla olevan 80Ah laturin kautta. Tuntuu toimivan ja on korkeella.
Samillahan onnistuis sama juttu ihan helposti, kun näyttäis se alipainepumppu olevan siinä orkkis laturin paikalla. Olikos siinä toista kiilahihnan uraa siis siinä alipainepumpussa? Mulla siis tulee siitä 24V laturilta lyhyellä remmillä suoraan veto 12V lisälaturille. Koitan kuvaa lisäillä kun kameran jostain saan varastettua.
Eipä oo jeep/valmetin pumpussa kun yks hihnaura..:o Mut eipä tuo ole ongelma, saahan siihen tehtyä hihnapyörän..:) Kyl miul siihen joku idea on..:rolleyes: Tarvis saaha vaan se laturi jostain varastettua..:D
Eipä oo jeep/valmetin pumpussa kun yks hihnaura..:o Mut eipä tuo ole ongelma, saahan siihen tehtyä hihnapyörän..:) Kyl miul siihen joku idea on..:rolleyes: Tarvis saaha vaan se laturi jostain varastettua..:D
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201517469951905&set=gm.10152199180886632&type=1&relevant_count=1&ref=nf
Tuollanen mulla on tuottamassa 24V jännitettä. Tuolla Boschin numerolla kun kattelin niin kuorma-autoissa käytetty. Eikös sulla ollu ongelmia sen virran riittämisen kanssa vinssailuissa sen 25A vakio laturin kanssa?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201517469951905&set=gm.10152199180886632&type=1&relevant_count=1&ref=nf
Tuollanen mulla on tuottamassa 24V jännitettä. Tuolla Boschin numerolla kun kattelin niin kuorma-autoissa käytetty. Eikös sulla ollu ongelmia sen virran riittämisen kanssa vinssailuissa sen 25A vakio laturin kanssa?
Iteasias ei siin sen puolee ollu ongelmia..:rolleyes: Taino olihan siin tietty tavallaa ku se oli tyyliin et 1-3 safaria/kisaa ni hajos aina laturi.. Vaik ei ees takavinssiä käyttäny..(eessähän mul on mekaaninen).. Se ei vaan oikee tunnu kestävän tota kosteutta mitä se miun käytös saa ihan vähintääkii riittävästi.:D:D
Ei vaan perse kestä jatkuvast ostella noit ~300€ latureita..;):)
Sen kosteuden minimoimiseksi tuo mun omassa oleva lisälaturin asennus on aika hyvä kun melkeen konepeltiä vasten on laturi, ei sitä ainakaan ylemmäs enää tuolla konehuoneessa saa jos ei tee hillitöntä skooppia laturia varten :rolleyes:
Sen kosteuden minimoimiseksi tuo mun omassa oleva lisälaturin asennus on aika hyvä kun melkeen konepeltiä vasten on laturi, ei sitä ainakaan ylemmäs enää tuolla konehuoneessa saa jos ei tee hillitöntä skooppia laturia varten :rolleyes:
Juu, siihen imusarjan päälle tulee miullakii nyt laturi..:D Ja niin ylös ku vaa mahtuu..;)
wr-range
10.12.2013, 20:42
Mulla rupes patrollissa kytkin kestämään kun kytkin rempan yhteydessä otin 0,5mm tavaraa
Pois asetelman ja vauhtipyörän välistä siis asetelmasta kun ei kehdannut irrottaa
Vauhtipyörää ja säätää polkimen liikkeen niin että just irrottaa ja vähän päälle
Muuten asetelman jouset kuoleentuu kun polkimen liike on niin suuri.
Meinasin laittaa 80A kuorma-auton laturin. Mietin että täytyskö vanha jättää pumpuksi/ varalaturiksi paikalleen?
Meinasin laittaa 80A kuorma-auton laturin. Mietin että täytyskö vanha jättää pumpuksi/ varalaturiksi paikalleen?
Mulla on tuossa joku alipaine pumppu ihan erillisenä vielä yhdellä omalla remmillään. Voi kun joku osaas sanoa että mistä kaikista osista tuokin systeemi on rakennettu, niin helpottais varaosien etsintää.
Mulla on tuossa joku alipaine pumppu ihan erillisenä vielä yhdellä omalla remmillään. Voi kun joku osaas sanoa että mistä kaikista osista tuokin systeemi on rakennettu, niin helpottais varaosien etsintää.
Jos laitat kuvia ni voijaa yhessä pähkäillä..;)
mikä niistä latureista aina hajoo kosteudessa? ei mulla ainakaan hajonnu vaikka joka ajokerta oli sukkelossa ja sadepäivänä rengas heitti vettä varmasti sen päälle ku oli ihan renkaan vieressä :D
mikä niistä latureista aina hajoo kosteudessa? ei mulla ainakaan hajonnu vaikka joka ajokerta oli sukkelossa ja sadepäivänä rengas heitti vettä varmasti sen päälle ku oli ihan renkaan vieressä :D
En tiiä mikä sieltä hajoaa mut yleensä aina sellasen reippaan mutakylpypäivän jälkee on lataaminen loppunu..:confused:
hiluvitkutin
11.12.2013, 20:50
En tiiä mikä sieltä hajoaa mut yleensä aina sellasen reippaan mutakylpypäivän jälkee on lataaminen loppunu..:confused:
Niin kävi mullakin. Mut ku iski virtaa laturin kenttään? ni heräs aina lataamaan.
Niin kävi mullakin. Mut ku iski virtaa laturin kenttään? ni heräs aina lataamaan.
Siis niinku mihin sille pitää virtaa tarjota?:confused: Ja siis 24volttia vai?:confused:
Osaasko joku sanoa mikä on patrollin etuperän hammas väli?
hiluvitkutin
12.12.2013, 21:30
Siis niinku mihin sille pitää virtaa tarjota?:confused: Ja siis 24volttia vai?:confused:
Joo, kakkosnelosta. Pistoke laturissa, jompaan kumpaan pyöriessä. En muista kumpi, kokeile...
Mitä useemmin/pitempään upotti sitä kauemmim sai herätellä.
Osaasko joku sanoa mikä on patrollin etuperän hammas väli?
Haetko niinku välitys-suhdetta vai minkä hampaan väliä?
Lautaspyörän ja pinjonin hammas välystä
Jospa tuolta löytys?
http://mq-patrol.com/service-manuals/mq-service-manual-1980/chapter-13-prop-shaft-diff
e. mut tuskin väärin teet jos 0.1-0.15 väliin sen shimmaat......?
Soa vai ei? Lyhyt vai pitkä? Mielenkiinnosta mikä kombinaatio on patikoissa "paras".
PunisherFIN
20.12.2013, 18:20
mitkä on patukan 160 korisen 5V laatikolla olevan etukardaanin ristikoihen mitat? muistaako joku ulukoo, ni ei tarvis jumpata suotta irti ennen tilloomista :D
tapsa4x4
20.12.2013, 23:07
mitkä on patukan 160 korisen 5V laatikolla olevan etukardaanin ristikoihen mitat? muistaako joku ulukoo, ni ei tarvis jumpata suotta irti ennen tilloomista :D
kaikki 3.3 dieselin ristikot samoja,etu ja taka kardaanissa.
tapsa4x4
20.12.2013, 23:11
Soa vai ei? Lyhyt vai pitkä? Mielenkiinnosta mikä kombinaatio on patikoissa "paras".
Se riippuu mitä hakee. pitkään joko volvon akselit tai soa kun muuten mahan alla huonosti tilaa.
jos nyt tekisin pätkästä kevyen safari pelin niin että 50mm korin korotus,pikkusen tekniikka ylös päin,hyvät jouset tai pidemmät riiput ja kiinteät korvakkeet laskea,pidemmät iskarit,jousi lautasen muuttaa niin että ei raahaa kiinni,kunnon panssarit ja sitä rataa.Tai oikotie onneen volvolaiset alle ja menoks.
PunisherFIN
21.12.2013, 10:03
mitkä ne mitat on? :D siis liekö paksuus 28mm mut paljonko "pituus" ?
tapsa4x4
21.12.2013, 22:05
Vilkut,jännite mittari ja peruutus valot hävis? Sulake palaa heti kun laittaa virrat päälle?
make1978
21.12.2013, 22:30
ottasko pakki valon johdot runkoon? muistaakseni pimentää vilkut ja jonkun mittareista mut en nyt muista oliko jännite vai polttoaine..
mittaristo toimii 12v muuten paitsi jännitemittari.
hiluvitkutin
21.12.2013, 22:42
Olisko sulakkeelta mittaristolle päin menevä johto? Jos ei kerkee pakkiakaan laitella päälle tai muuta...
Ootko tehny jotain remontin korjuuta sillä suunnalla?
tapsa4x4
21.12.2013, 22:52
Mittarisossa ei oo kun jännite mittari toiminnassa,palaaheti kun laittaa pääkatkaisiasta virrat päälle.
Eikä oo vuosiin koskettu sinne.
Mulla teki tota kun vetokoukun piuhat löi maihin. Vänkäri puolen takarenkaan takaa oli haaroitettu ja kaikki yhdessä paska kasassa.
sitä en ymmärtänyt miksi sen jännitemittarin hävitti mutta hävisi senkin toiminnasta. :confused:
make1978
21.12.2013, 22:56
voi olla et tapsalla eri vika mut ei tarvi pakkia yrittää päälle jos se ottaa maihin pakkivalon johdosta laatikon päästä..palaa sulake heti kun laittaa virrat:rolleyes:
Minulla ei kyllä polttanut sitä. Herkes vain näyttämästä. :rolleyes:
tapsa4x4
21.12.2013, 22:57
Mulla teki tota kun vetokoukun piuhat löi maihin. Vänkäri puolen takarenkaan takaa oli haaroitettu ja kaikki yhdessä paska kasassa.
sitä en ymmärtänyt miksi sen jännitemittarin hävitti mutta hävisi senkin toiminnasta. :confused:
Ei oo ollut vetokuokkua/tai johtoja sille kohta 10vuoteen ja taka valojen johdot uusittu edestä taakse jo vuosia sitten.
En usko että olis myöskään sama kun minulla kun se polttaa mittarin.
eikait sen pitäis palaa muutakuin jostain virtapiikistä?
Kuin paljon gr:n akseli on leveämpi kun y160:sen (taka-akseli)
Ei oo ollut vetokuokkua/tai johtoja sille kohta 10vuoteen ja taka valojen johdot uusittu edestä taakse jo vuosia sitten.
Pakkivalon katkaisija tsekattu???
Vanhan patun hehkujen kokonais ohmit / yksittäin?
Näyttää nyt 0,7M ohmia..
Mistäs löytys ehjät?
tapsa4x4
01.01.2014, 12:23
Vanhan patun hehkujen kokonais ohmit / yksittäin?
Näyttää nyt 0,7M ohmia..
Mistäs löytys ehjät?
Motonet.
Motonet.
kerro tapsa 4x4 tuleeko patrol gr vm.91 ventiilijousen alla olevat limut imu vai pakoventtiilin alle. oli 6kpl kun putosi lattialle.
Miten testataan irtonainen sammutin? Nelinapainen liitin löytyy. Entä kannen jälkikiristys? Ollut auki ja käytelty hiukan.
PunisherFIN
04.01.2014, 02:19
mitäs muuten ootte käyttäny vanteena esmes 35x12,5x15" renkuloille? tarviiko mulkkailla ET:tä vai meneekö vakiolla ja 8" vanteelle? oliko patussa muuten -20 vakio ET?
fintroll
04.01.2014, 03:48
mitäs muuten ootte käyttäny vanteena esmes 35x12,5x15" renkuloille? tarviiko mulkkailla ET:tä vai meneekö vakiolla ja 8" vanteelle? oliko patussa muuten -20 vakio ET?
35" kuulin parasta on 10x15" ET -44 tai 8x15" ET -25. Vakio se on -10 ajatellen. Kuitenkin GR ja uudempi.
Mulla 160ssä 35 8" vanteilla jollain -monsteri etllä
mulla 35x13,5 10'' leveellä vanteella ja et -44 samoin 33x12,5
Noniin patroltietäjät, onko tuo nivel samaa mallia mitä raidetangon päissä, vai mikä tuo nivel on nimeltään meinaan se pitäis uusia ja ei viittis tilailla summissa ku ei oo varma.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6018&pictureid=146180
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=6018&pictureid=146180
tattiwatti
05.01.2014, 22:28
Pitääkös se tieto paikkansa, että pitkä GR patrolli olisi suomessa 3" matalampi kuin muualla? Saakos tuohon ilman suurempia muutoksia kuinka suuren korotuksen? Ärsyttää, kun pohja kolisee aina jonnekkin kun yrittää maastoon mennä.
Kuulin et ois 2 tuumaa matalampi, 75mm muistaakseen saa nostaa jousilla ja koria 75mm. Jos laki ei oo muuttunu tai muista aivan väärin, ja nää pitäis mennä pelkällä muutos katsatuksella
vekkipappa
06.01.2014, 21:41
Mikähän järki siinä on että tullessaan matalampi mutta saa korottaa takaisin?
tattiwatti
07.01.2014, 23:32
Eli ymmärsinkö oikein, että jos siihen wessaan nyt laittaa 3" korotusjouset, niin se nousee 5"? Jos kerran 2" matalampi kuin muualla.
fintroll
08.01.2014, 03:18
Eli ymmärsinkö oikein, että jos siihen wessaan nyt laittaa 3" korotusjouset, niin se nousee 5"? Jos kerran 2" matalampi kuin muualla.
Mä ajatellin se oli 2cm korkeammin Suomessa.
Mutta en löydä mitaan netissa mika voi sanoa jos täällä on joku korkeusero.
Eikun jos laitat 3tuuman jouset nousee 1 tuuman näin sen ymmärsin
Olisko kellään nurkissa / purku autossa GR:n etuiskarien yläpään kiinnitys rautoja
Rolpatti
08.01.2014, 10:36
Noniin patroltietäjät, onko tuo nivel samaa mallia mitä raidetangon päissä, vai mikä tuo nivel on nimeltään meinaan se pitäis uusia ja ei viittis tilailla summissa ku ei oo varma.
Ei toi ainakaan ole alkuperäinen varsi.
Alkupereisessä EI ole vaihdettavia päitä
Samsonite
08.01.2014, 17:40
160MQ:ssa oli 35" Kumhoilla 10x15 ET -32. Semmoset löytyy ylimääräsenä 150€ jos tarviit.
PunisherFIN
08.01.2014, 22:40
tarviishan niitä jos tolla meinaa metäs ajaa, oli soa alla tai ei :D
Mitäs iskareita ootte käyttäny korotetuissa patrolleissa vm81.?
Jotkut hyvät ja edulliset...
Mitäs iskareita ootte käyttäny korotetuissa patrolleissa vm81.?
Jotkut hyvät ja edulliset...
hoojiin.
Jarkko T
10.01.2014, 10:55
Ossoisko joku kertoo GR patrollin takajousen mitat? Siis pituus ja halkaisija. Eilen sorvailin jousilautaset virolaisen varaosaputkan nettisivujen ilmoittamien mittojen mukaan, vuan heräs epäilys jotta näinköhän ne nettisivut pittää paikkaansa. Toisessa paikkaa halkaisija ilmoitettiin 175mm ja toisessa 185mm.
Eteen vetarin stefan vaihto lyhyesti. Aksula hitsattu ja kohta alkaa niputus. Stefat vaan kusee.. 160 koppa siis.
Janne1986
12.01.2014, 17:51
Eteen vetarin stefan vaihto lyhyesti. Aksula hitsattu ja kohta alkaa niputus. Stefat vaan kusee.. 160 koppa siis.
Vetarit irti, kardaani irti ja perä irti.
Ja sieltä sitten pääsee stefat vaihtamaan.(perän sisältä)
Vetarit irti, kardaani irti ja perä irti.
Ja sieltä sitten pääsee stefat vaihtamaan.(perän sisältä)
Jepa eli näin katselin nopeasti. Onko huomioitavaa murikan irrotuksessa/kiinnityksessä mitään? Momentit?
Pikaisella haulla ei tuntunut selvää vastausta löytyvän, eli paljonko tuosta SD33T:n vakio turbosta saa ahtopainetta ja paljonko kone niitä kohtuudella kestää ? :p
Rolpatti
12.01.2014, 19:35
Pikaisella haulla ei tuntunut selvää vastausta löytyvän, eli paljonko tuosta SD33T:n vakio turbosta saa ahtopainetta ja paljonko kone niitä kohtuudella kestää ? :p
Mulla on pumppu tapissa ja hukkaportin letku heitetty kuubaan ja hyvin on mettää kestänyt. murrokset ja kardaanit ei vaan pakkaa kestämään.
mie oon pitäny alle kilon, vakiopillerillä pakopaineet on aika suoraan ahto x2 ;) ...kehtaa vanhaa kiusata :D
Baananen
13.01.2014, 13:23
Hukkaportti on ja pysyy kiinni, syöttöpumpun persiistä 10mm kupumutterin alta ruuvi pyöritelty siihen malliin että just saa sen kupumutterin takaisin ja kaasuvipua rajoittava kierretanko heitetty lepikkoon, mutta ahtoja ei ole ku karvan alta 1bar..mikä on jäänyt huomaamatta/säätämättä vai eikö vaan saa enempää irti? samaa patrollia -Sorri- (http://forums.offipalsta.com/member.php?u=15393):n kanssa ruuvaillaan..
Mikael73
13.01.2014, 15:14
Ei ole vaihdettavat alkuperäisessä juu, mutta kartio on kyllä sama kuin
raidetangonpäissä, niillä saa kyllä tehtyä.Kierrettä taitaa olla niissä kahdenlaista,jossain -82 välimallissa M24x1.5 kierteellä mitä ei saa enää mistään ja M22x1.5mm -82 loppuvuodesta ylöspäin.Tuollaisenkin kerran tehnyt
Hukkaportti on ja pysyy kiinni, syöttöpumpun persiistä 10mm kupumutterin alta ruuvi pyöritelty siihen malliin että just saa sen kupumutterin takaisin ja kaasuvipua rajoittava kierretanko heitetty lepikkoon, mutta ahtoja ei ole ku karvan alta 1bar..mikä on jäänyt huomaamatta/säätämättä vai eikö vaan saa enempää irti? samaa patrollia -Sorri- (http://forums.offipalsta.com/member.php?u=15393):n kanssa ruuvaillaan..
Kato siirotpumpun pohjasta se banjoliitin. näyttääkö tuolta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4683&pictureid=147082
tänään omastani irrotin jos on tuon näköstä välillä niin saa niitä ruuveja väänneellä kun ei soppa riitä pumpulle asti.
lääkkenä tähän on ottaa tuo sihti kokonaan pois tuolta pultin sisältä
Baananen
14.01.2014, 22:06
Täytyypä ottaa ja kahtoa tommone asia ja varmaa vaihtaa polttoainesuodatin ku voi olla ettei oo ihan näinä vuosina vaihdettu..
PunisherFIN
14.01.2014, 22:36
Täytyypä ottaa ja kahtoa tommone asia ja varmaa vaihtaa polttoainesuodatin ku voi olla ettei oo ihan näinä vuosina vaihdettu..
miulla on penkitetty renkailta samat mitä vakiona koneen päästä ja ahtoja on 0,8bar, poistuu ihan hätäsesti laanilta noillakin, tosin ihellä kanssa tuo suodatin/banjohumppa, koska haluan tuohon patuun soppelin tasalukeman tehojen suhteen :D
Baananen
14.01.2014, 23:03
miulla on penkitetty renkailta samat mitä vakiona koneen päästä ja ahtoja on 0,8bar, poistuu ihan hätäsesti laanilta noillakin, tosin ihellä kanssa tuo suodatin/banjohumppa, koska haluan tuohon patuun soppelin tasalukeman tehojen suhteen :D
Mikähän se todellinen teho koneesta vakiona mahtaa todellisuudessa olla? Varaosaliikkeessä itte oon töissä nii eri maahantuojat ilmottaa tehoiks 120hp ja jotkut 110hp..:D
PunisherFIN
15.01.2014, 06:39
103hv 273Nm, eli ei mikään jären ärjy vekotin :D mörrissä on 2hv enempi :D
GR Patrol jossa 3" dobinsonin alusta, on kuskinpuolelle kallellaan, onko noissa jotain kätisyys eroja jousissa?
Ewerglade
15.01.2014, 07:42
GR Patrol jossa 3" dobinsonin alusta, on kuskinpuolelle kallellaan, onko noissa jotain kätisyys eroja jousissa?
Ite huomannu saman homman, mutta ihan ne on puolet keskenään symmetrisiä. Olisko painon jakaumassa sen verta eroa, että pikkusen kääntää kuskin puolelle.
Baananen
15.01.2014, 09:46
103hv 273Nm, eli ei mikään jären ärjy vekotin :D mörrissä on 2hv enempi :D
Onhan se melkonen tykki kuitenki ;):D:D
On. Koska jouset vissiin tehty aussi autoihin, ja niissä on otettu tien kaltevuus tai jotain muuta hauskaa ja tarpeellista huomioon. Eli kun nakkaat jouset edessä puolelta toiselle, niin ajan kanssa asettuvat vaateriin. Eli siis niin että pelkääjän puoli on alempana. Ausseissa kun ajavat toisella puolella katua. :D
PunisherFIN
15.01.2014, 21:31
Onhan se melkonen tykki kuitenki ;):D:D
nii ko suomiviritteisessä se on renkailta, eikä iliman apulaitteita mitattuna :D
On. Koska jouset vissiin tehty aussi autoihin, ja niissä on otettu tien kaltevuus tai jotain muuta hauskaa ja tarpeellista huomioon. Eli kun nakkaat jouset edessä puolelta toiselle, niin ajan kanssa asettuvat vaateriin. Eli siis niin että pelkääjän puoli on alempana. Ausseissa kun ajavat toisella puolella katua. :D
jep. jouset vaihdettu puolelta toiselle ja auto suorassa! tänks!
nii ko suomiviritteisessä se on renkailta, eikä iliman apulaitteita mitattuna :D
eli paljon sulla nyt se pyöräteho sit on?
mulla oli 116hv pyöriltä ja 140 koneesta:o olis ehkä ollu enemmänkin mut toi ei toimi kaasupohjas kuten penkittäjä sitä ajoi, sentin kun vedättäessä polinta lattiasta nostaa niin ihan perstuntumalla jo huomaa menon paranevan. pumpussa on joku tauti ja siksipä sitä 61:n pumppua tohon oon haaveillu.. kun hp dieselin kaveri sanoi et ei tosta omasta edes saa kovin hyvää tehtyä.
PunisherFIN
16.01.2014, 07:47
muistaakseni 105 on lapuissa renkailta, tosin nyt alko oma muisti epäilyttämään niin pakko kattoo lappuloista kuhan pääsee hallille :D tosin aina vitsaillu, että virityksellä saatu vakiotehot takasin kulahtaneesta koneesta :) tuossahan on saatettu "hukata" pari hummaa säädellessä, kun olikohan se just niinpäin et patrollissa vakiona 105hv ja tuossa oli 103 renkailta..
jokatapauksessa liian vähän ja haluisin lapun jossa on selkee pyöree luku joko 150 tai 200, renkailta :P
Ehkä noi tehot kannattaa päivittää sinne 150 - 160 heppaa jos 200 ja yli halutaan niin palstalla kuullun mukaan alkaa tatsunin kampiakeseli katkeileen enkä epäile yhtään.
Mielessä on käyny myös että ottais tosta pihasta yhen koneen ja purkais sen osiksi ja rakentais uusiksi sit kokeilis tosta paikallaan olevalla koneella murtaa myyttiä ja ruuvata se tappiin ja kattoa mistä pettää. :D
tapsa4x4
16.01.2014, 08:57
kun hp dieselin kaveri sanoi et ei tosta omasta edes saa kovin hyvää tehtyä.
No turbon pumpussa saa tehtyä sellaisen että kampiakselin kestävyys tulee enenmin vastaan.
Saako hp diesel mistään kovin hyvää tehtyä?
No turbon pumpussa saa tehtyä sellaisen että kampiakselin kestävyys tulee enenmin vastaan.
Saako hp diesel mistään kovin hyvää tehtyä?
sitä en kysyny,en epäillyt ammattimiehen sanaa.:o
mut 300-400e epäili pumppuhuollon hinnaksi.
mut pakko tuolle jotain on tehä,ongelman huomaa nyt vielä paremmin kun vaihdoin tuon gt32.n vanhan t3:n tilalle.
mitäs muita pajoja noita sit on jotka patrollin pumppuja ruuvaa?
tossa 61.n pumpussa olis vaan paljon enemmän säätömahdollisuuksia kuin sa33t:n pumpussa ja siitä kuulema saa soppaa helposti. sellanen tos olis kun sais aikaseksi viriteltyä paikalleen.
Tästä RD sarjaisten koneitten korjausmanuaali. Ottakaa äkkiä koneelle, ennenkuin vievät tänkin tekijänoikeuksiin vedoten. http://leo4x4.nl/Nieuwe_map/nissan%20patrol2/RD%20series%20diesel%20engines%20service%20manual. pdf (http://leo4x4.nl/Nieuwe_map/nissan%20patrol2/RD%20series%20diesel%20engines%20service%20manual. pdf)
Niin ja hp dieselistä. Kun kysyin GR:n pumpun virityksestä, niin hinta oli niin suolainen, että olis ebaysta saanu uuden pumpun 12mm tapilla siihen hintaan. Nyt ite kokeillu tuota pumpun viritystä, niin katsotaan mitä saadaan aikaiseksi :D Eka setuppi sylkäsi tiivisteet pihalle, niin katotaan mitä tämä toinen saa aikaiseksi.
Riippujen siirto taakse edessä. Hyödyt/miinukset. Kannattaako vai eikö? Akseli ei ilmeisesti kierry alle ja tractionbar jää tarpeettomaksi? Tuo BIOPate on vielä niin vaiheessa että tämmösiä kerkeää miettimään vielä. Kerran nappaan tuon kopan pois rungolta vielä ja panssaroin/teen tractionbarit.
Rolpatti
16.01.2014, 19:41
Mulla on kanssa mielessä tohon mun pätkä projektiin riippujen kääntö taakse.
Kattelin tossa taannoin jotain Nissan Safari foorumia missä oli kyseinen muutos tehty.
http://s864.photobucket.com/user/burls_bucket/media/IMG_0360.jpg.html <- ei ollut kyllä tuo
Löytyisikö linkkiä tms.? Saisi vähän mallia ideointiin.
Ois ajatuksena muuttaa toi kardaani käsijarru levyksi nykyisen rummun sijasta. Onkos täällä kukaan suorittanu moista ja millä hiluilla onnistuis parhaiten.
Rolpatti
16.01.2014, 20:01
http://www.patrol4x4.com/forum/nissan-patrol-mq-mk-12/shackle-reverse-hilux-springs-77020/
tuomaritulee
16.01.2014, 20:02
Pidä se alkuperäinen rumpu SE toimii, nuo levy hommat on ihan perseestä... Ainut minkä vois saada toimii on semmonen hydraulisen ja mekaanisen yhdistelmä.
Pidä se alkuperäinen rumpu SE toimii, nuo levy hommat on ihan perseestä... Ainut minkä vois saada toimii on semmonen hydraulisen ja mekaanisen yhdistelmä.
Toimiihan toi rumpu puhtaana, mutta mulla ainakin menettää tehonsa heti kun on kunttaa täys. toisaalta kun kattelin noihin tojotoihin tehtyjä valmiita paketteja niin ovat aika lailla verrattavissa mopon etu jarruihin eli aika tehottoman oloset.
Muuten vois tehä vaikka kokonaan hydrauliseksi, mutta kun ei tämä suomen nihilistinen lainsäädäntö mahdollista sitäkään mikäli olen oikeen ymmätänyt jos meinaa kilvissä pitää. mut miten hyväksyisköhän sen niin kun tossa ehdotettiin niin kompinaatio että toimis molemmilla vaijerilla normaalisti ja sai myös hdrauliseti päälle tarvittaessa siis aina muulloin kun katsastuksessa.
Muistanko väärin. Että olis vaikea vaihtaa sdt33 kampuran kytkimen puolen stefa? Eikö senkin ihminen ole laittanut sinne?
ostin tossa jokutovi sitten patrolleja läjän, joista yhteen ois tarkotus hommata kilvet. tosin siihen ei nyt papereita ole löytynyt ja kilvetkin on viety pois joten runkonumerolla pitäs paperit hommata siihen. joten kyssäri onkin.
löytyykö tota runkonumeroa mistään helpommasta paikasta kun lähtee tuolta kinoksesta kaivaan reikää ja rappailemaan runkoa. esim tyyppikilvestä tai jostain korin lätkistä
Rolpatti
18.01.2014, 12:48
Ei oo hansikaslokerossa mitään mistä selviäis rekisterinumero? mä en muista onko siinä laatassa runkonumero..
Muutamasta raadosta on runkonumero ruostunut kokonaan kadoksii, ei löytynyt vaikka kuika koitettiin saada näkyviin.
Ei oo hansikaslokerossa mitään mistä selviäis rekisterinumero? mä en muista onko siinä laatassa runkonumero..
Muutamasta raadosta on runkonumero ruostunut kokonaan kadoksii, ei löytynyt vaikka kuika koitettiin saada näkyviin.
oon penkonu eikä tunnu löytyvän mitään mistä vanhan rekisterinumeron sais selville yhet kilvet oli autossa mutta nekin haulla kuulavat jo romutettuun sitikkaan.
runko numeroa koitin ykspäivä rappailla mutta uhkaavasti näyttää siltä että sitä ei enään ole siellä missä sen pitäs olla
tapsa4x4
18.01.2014, 14:12
Apparin umpion takana olevassa tyyppi kilvessä ainakin mutta oli runko numero.
Muistanko väärin. Että olis vaikea vaihtaa sdt33 kampuran kytkimen puolen stefa? Eikö senkin ihminen ole laittanut sinne?
Helppohan se on vaihtaa.. Kampuran joutuu vaan ottaa pois tieltä..;)
Tarkotus olis laittaa patrollin kitkaperään lisää kitkalevyjä, niin montako levyä sinne kannattaa laittaa lisää? yksi molemmille puolille vai?
Tarkotus olis laittaa patrollin kitkaperään lisää kitkalevyjä, niin montako levyä sinne kannattaa laittaa lisää? yksi molemmille puolille vai?
jos ne sinne sopii niin voi tulla aika hankala kasattava jos noin paljon lisää. mä laitoin tuon punaisen etuperään 0,5mm laakerisimmit kummallekin puolen ja siitäkin tuli liian tiukka..
tosi kankee kääntyy tommonen pitkä auto jossa hitsilukko takana ja etupääkin näyttää vetävän molemmilla. ilmeisesti oli hyvät kitkalevyt kun siitä noin helpolla jäykkä tuli.
tohon nykyiseen projektiin taidan laittaa taakse vaan pari simmiä lisää, jos säästyis hitsaukselta.:o
mun käsityksen mukaan noissa 200 ja 230 perässä on samat kitkalevyt, mulla on niitä muutama ylimääräinen jouten jos tarviit.
Jostain palstan syövereistä lukenut, että yksikitkapala puolelleen. Mutta riippuu armaan aikas paljon entisistä. Jostain luin kans "ohjeen" miten mitata tarve. Sen verran vain aikaa ettei muista kenen jutussa oli, mut palstalla sekin.
Tekeekö 160n tarvikemurroksilla mitään? Bolkin tai japanpartsin murroksia on sattunu silmiin, HDKt sitten maksaakin mansikoita.
jos ne sinne sopii niin voi tulla aika hetkelläkala kasattava jos noin paljon lisää. mä laitoin tuon punaisen etuperään 0,5mm laakerisimmit kummallekin puolen ja siitäkin tuli liian tiukka..
tosi kankee kääntyy tommonen pitkä auto jossa hitsilukko takana ja etupääkin näyttää vetävän molemmilla. ilmeisesti oli hyvät kitkalevyt kun siitä noin helpolla jäykkä tuli.
tohon nykyiseen projektiin taidan laittaa taakse vaan pari simmiä lisää, jos säästyis hitsaukselta.:o
mun käsityksen mukaan noissa 200 ja 230 perässä on samat kitkalevyt, mulla on niitä muutama ylimääräinen jouten jos tarviit.
Jostaki muistelin että yksi levy per puoli... tuossa ei tällä hetkellä pidä lukko ollenkaan. Voi olla että pitää kokeilla millon on sopiva ja tarkistaa onko kaikki levyt ehjiä. Mikä lie uusien levyjen paksuus? Toinen perä tallissa niin ei tarvetta levyille. :)
Löytyykö jostain muualta kuin maahantuojalta startin solenoidia GR patrolliin?
Uuden startin saa varaosaliikkeestä halvemmalla kuin solenoidin maahantuojalta..
Onko kukaan tietoinen?
sen voi purkaa ja huoltaa,jos ei kytke niin se kuparilevy ja kontaktipinnat kipinöi.varovasti prässäys auki,piuhat kolvilla irti,hyvälläliimalla kasaan.
Löytyykö jostain muualta kuin maahantuojalta startin solenoidia GR patrolliin?
Uuden startin saa varaosaliikkeestä halvemmalla kuin solenoidin maahantuojalta..
Onko kukaan tietoinen?
Pitää kotosalla katsoa. Muistaakseni hitachi startti ja solkku löyty heidän kuvastosta. Muista mitä kautta ite tilasin, mutta hinta about 25€. Varaosanumerolla kun haki, niin tuntui että melko monessa vehkeessä sama.
Tekeekö 160n tarvikemurroksilla mitään? Bolkin tai japanpartsin murroksia on sattunu silmiin, HDKt sitten maksaakin mansikoita.
Kyllä mulla ainaki on vielä toistaseksi pysyny ehjänä tollanen halpis murros. Metässäki on ajeltu.
Pitää kotosalla katsoa. Muistaakseni hitachi startti ja solkku löyty heidän kuvastosta. Muista mitä kautta ite tilasin, mutta hinta about 25€. Varaosanumerolla kun haki, niin tuntui että melko monessa vehkeessä sama.
no kyllä ton hintainen solenoidi kiinnostais!
Patrollissa lyö startti tyhjää aika usein, pyörii kyllä mutta rohina vaan kuuluu.
Onko korjattavissa vai uutta starttia vaan tilalle?
omastani lioitin pendiksen dieselillä puhtaaksi ja lisäksi jarrugleaneria,paineilmaa toimii.
no kyllä ton hintainen solenoidi kiinnostais!
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/381/autot/nissan/vanette-82-92 Toi pitäs passaa patrollin starttiin jos alkuperäinen startti. Eli ld20 moottorin startin solenoidi menee c120 vanetasta kirjan mukaan. MUTTA 100% varmuutta en anna. :D
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/381/autot/nissan/vanette-82-92 Toi pitäs passaa patrollin starttiin jos alkuperäinen startti. Eli ld20 moottorin startin solenoidi menee c120 vanetasta kirjan mukaan. MUTTA 100% varmuutta en anna. :D
Vaneten solenoidi muuten samanlainen mutta rungosta puuttui toinen palautusjousen reikä, varmaan onnistuisi poraamalla mutta ajattelin kuitenkin käydä Hämeenautosähköstä kysymässä mallin kanssa ennen tota
ja sieltä löytyi samanlainen parilla kympillä!!
Kiitos kuitenkin!
Patrollissa lyö startti tyhjää aika usein, pyörii kyllä mutta rohina vaan kuuluu.
Onko korjattavissa vai uutta starttia vaan tilalle?
bendix siellä reistaa. alennusvaihteisessa aika vakiovika eikä niihin enää uusia saa ,ainakaan motonetillä eikä startaxilla ei oo.
suoravetoiset pelaa varmemmin, ja siihen saa bendixiä.
king cap
25.01.2014, 12:42
mulla on tässä suunnitteilla soan teko pätkä 160:een,niin löytyiskö kellään dokumenttiä missä näkyisi tuon alkuperäinen korkeus ja jos jollakin on joutilas käyttöohjekirja niin voisin kohtuukorvausta vastaa lunastaa pois sen.kyseessä vm.81 sd33.
mulla on tässä suunnitteilla soan teko pätkä 160:een,niin löytyiskö kellään dokumenttiä missä näkyisi tuon alkuperäinen korkeus ja jos jollakin on joutilas käyttöohjekirja niin voisin kohtuukorvausta vastaa lunastaa pois sen.kyseessä vm.81 sd33.
lainataan taas kartse1:n kuvia:
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1018&pictureid=27687
king cap
25.01.2014, 14:52
lainataan taas kartse1:n kuvia:
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1018&pictureid=27687
minä kiitän.
Onko mahdollista laittaa taka-kitkalukko etuperään? Tai myydäänkö nuihin jossaki etuperään muuta lukkoa kun paineilmalla toimivaa?
81 vuosimalli kyseessä.
metsämies75
27.01.2014, 19:03
Onko mahdollista laittaa taka-kitkalukko etuperään? Tai myydäänkö nuihin jossaki etuperään muuta lukkoa kun paineilmalla toimivaa?
81 vuosimalli kyseessä.
Pätkä patrollin taka kitka lukko käy pikään eteen vain 160 koppainen. Paineilmalukossa on paljon hyviä puolia.
Tekeeköhän tuolla mitään?
http://www.ebay.com/itm/Spartan-Diff-Locker-MQ-GQ-GU-Y60-Nissan-Patrol-Front-H233B-w-31-spline-Axles-/281214993093?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4179b842c5&vxp=mtr
tapsa4x4
27.01.2014, 20:04
Pätkä patrollin taka kitka lukko käy pikään eteen vain 160 koppainen. Paineilmalukossa on paljon hyviä puolia.
Myös terrano,vanette,kinc cap urvan sopii pikku puuhailulla jos c200 kitkalukolla.
tapsa4x4
27.01.2014, 20:04
Tekeeköhän tuolla mitään?
http://www.ebay.com/itm/Spartan-Diff-Locker-MQ-GQ-GU-Y60-Nissan-Patrol-Front-H233B-w-31-spline-Axles-/281214993093?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4179b842c5&vxp=mtr
Tekee mutta ei käy kun avoimeen takaakseliin tai gr patrollin etuperään.
Ok, pitänee laittaa ostoilmotus. On varmasti paras vaihtoehto mutta hinta vielä aika suolanen... :)
Nyt tarvitaan apuja. Nissan patrol gr y61 3L. Jakajapumpun putkenlähtö alkoi vuotamaan diseliä. Siis onko se nyt takaisiniskuventtiili vai mikä istukka onkaan halki. Juuri siitä mistä suutinputket lähtee pumpulta. Eli tietääkö kukaan missä ois käytetty pumppu tai kolaroitu auto josta sais kyseisen osan? Kaikki myy eioota, ja osaa ei ole koko maassa tai missään boschin tai zexelin varastossa. 3kk päästä polkastaan tuotantolinja käyntiin ja vasta sillon tulee uusia osia :mad:
Onkohan 160koppasessa trollissa koelauta kuin kovasti kiinni? Vai pitääkö värjätä paikoillaan?:D
Onkohan 160koppasessa trollissa koelauta kuin kovasti kiinni? Vai pitääkö värjätä paikoillaan?:D
Värjää paikallaan......
Ei se kyllä kovin paljoa kiinni ole. Varmaan tunnissa irrottaa. Sen verran aikaa ku purin niin en just tarkalleen muista, mutta pari tuntia ja oli purettu rintapeltiin asti kaikki.
Kenno se työläin oli purkaa, mutta sitä sinun ei tarvi ottaa pois.
Eli purahan irti vaan.
Rolpatti
31.01.2014, 21:11
Saakos patrollin ohjaustehostimen pumpun painetta nostettua?
Jos ei niin mikäs olis sopiva parempi tilalle?
Saakos patrollin ohjaustehostimen pumpun painetta nostettua?
Jos ei niin mikäs olis sopiva parempi tilalle?
kyllä siitä saa enemmän painetta irti. sen paineputken nipan alla on samantyyppinen paineventtiili kuin noissa jenkkipumpuissakin..
mä viritin sitä kupariprikoilla..kaksi muistaakseni oli sen isonjousen alla..kolmella tehosti hyvin jo tyhjäkäynnilläkin
mut ei taho hihnapitää..se kierre paineletkussa muistaakseni 3/8 mut jig pää.. joutuu soveltaa kun painemittarin
laittaa väliin.
olikohan n70bar alkujaan ja sai siitä jopa yli 100 pihalle mut ei jostain syystä kauan siinä pysynyt, olis pitäny viel koettaa virittää sitä kun toi
jenkkipumppu ainaskin oli aikatyäläs asentaa.korvakko hankalatehä ja hihnapyörä turhan iso jne..
Voisko joku antaa vähän apuja...
eli patrollista kuuluu taka-akselista jurina joka kasvaa nopeuden noustessa ja vetopäällä voimistuu.
jäätikkäällä kun pyörittää takarenkaita paikallaan niin koko auto hytkyy sivusuunnassa. Kokeilin vaihtaa takarenkaat eteen ja toisin päin mutta ei vaikutusta.
vika ilmeni sen jälkeen kun vaihdoin vänkärin puolelle katkenneen vetoakselin tilalle uuden.
Voisko vaihdettu akseli jotenkin vinossa/kierossa/epätasapainossa.?
-Renkaan laakereissa ei isompia välyksiä.
-Perää käytin pöydällä eikä siellä pitäisi olla mitään.
Alkaa omat ideat loppua.
eli patrollista kuuluu taka-akselista jurina joka kasvaa nopeuden noustessa ja vetopäällä voimistuu.
jäätikkäällä kun pyörittää takarenkaita paikallaan niin koko auto hytkyy sivusuunnassa. Kokeilin vaihtaa takarenkaat eteen ja toisin päin mutta ei vaikutusta.
vika ilmeni sen jälkeen kun vaihdoin vänkärin puolelle katkenneen vetoakselin tilalle uuden.
Alkaa omat ideat loppua.
Ei tuu oikeen muta mieleen kuin kiero vetakseli..?:confused:
hiluvitkutin
03.02.2014, 16:29
Alkaa omat ideat loppua.
onkos se pyöränlaakeri kunnossa?
juzaaster
03.02.2014, 16:47
patrol -98 lyö omia aikojaan ovet lukkoon, joskus monttuun ajettaessa, joskus muutenkin, pahenee jos apparin ovea käytetään jatkuvasti... mistähän lähtis vikaa etsimään? ja näin hätäapuna, onko keskuslukolle omaa sulaketta jonka vois repiä irti, vai meneekö noihin "elec parts" sulakkeisiin ja katoaa muitakin sähköjä samalla?
Ei tuu oikeen muta mieleen kuin kiero vetakseli..?:confused:
Tätä epäilen itekki.
onkos se pyöränlaakeri kunnossa?
Pitäs olla ku käsin pyörittelin ja kattelin vetari irrallaan sitä.
Alkaa omat ideat loppua.
eihän sit jääny laakerin ja akseliputken välistä shimmejä pois et olisko vaan liian tiukalla laakeri ja siksi ääntäs.. toi vetarin mittahan voi kait pikkasen olla eri kun toisesta akselista oot osia vaihtanu.
tai sit se tulee perän hammaskosketuksesta. joko sä kirit sitä,jäi poskilaakerit löysälle tjs..?
nosta akselista ilmaan ja aja sitä ilassa siinä samalla näkee onko vetarinlaipat suorat.
mä kans metästin yhtä pientä "pyöränlaakeriääntä" aika kauan. ei se loppunu ennen kuin jakolaatikon takapäähän vaihdoin yhen laakerin.:p
eihän sit jääny laakerin ja akseliputken välistä shimmejä pois et olisko vaan liian tiukalla laakeri ja siksi ääntäs.. toi vetarin mittahan voi kait pikkasen olla eri kun toisesta akselista oot osia vaihtanu.
tai sit se tulee perän hammaskosketuksesta. joko sä kirit sitä,jäi poskilaakerit löysälle tjs..?
nosta akselista ilmaan ja aja sitä ilassa siinä samalla näkee onko vetarinlaipat suorat.
mä kans metästin yhtä pientä "pyöränlaakeriääntä" aika kauan. ei se loppunu ennen kuin jakolaatikon takapäähän vaihdoin yhen laakerin.:p
Simmilevyt otin vanhasta akselista. Oletan että aika lähellä oikea kireys. Pieni välys tuntuu ku rengasta heiluttaa.
Pitää kokeilla tuota että perä ilmaan, renkaat pois ja pyörittää taka akselia.
Hammaskosketus siellä jurnuttaa minun mielestä ja vois johtua kierosta vetarista?
Ois tarkoitus molemmat akselit leväyttää ennen alle laittoa. Siis 160 pitkä on auto.
Onko niihin jotain erityistä mitä kannattaa vaihtaa? Voisi tilailla valmiiksi jos jotain itsestään selviä olis?
Kumminko päin tulee takakardaani pitkässä 160:ssä patrollissa,
rasvanipat eli ohkasempi puoli perän vai laatikon puolelle?
Kumminko päin tulee takakardaani pitkässä 160:ssä patrollissa,
rasvanipat eli ohkasempi puoli perän vai laatikon puolelle?
Ohuempi pää lootaan..
Simmilevyt otin vanhasta akselista. Oletan että aika lähellä oikea kireys. Pieni välys tuntuu ku rengasta heiluttaa.
Pitää kokeilla tuota että perä ilmaan, renkaat pois ja pyörittää taka akselia.
Hammaskosketus siellä jurnuttaa minun mielestä ja vois johtua kierosta vetarista?
Nyt vaihdettu kuskin puolelle uusi vetari. Jurina kuuluu vieläkin, muut viat korjaantui. :)
Epäilen että vänkärinpuolen renkaan laakeri jurnuttaa edelleen eli vaihtoon. Tai koitan ensin lisätä simmilevyn jos on liian tiukalla.
Epäilen että vänkärinpuolen renkaan laakeri jurnuttaa edelleen eli vaihtoon. Tai koitan ensin lisätä simmilevyn jos on liian tiukalla.
tota.. eikös tuo vetareiden rakenne nyt mee niin että ne vastaa päistä toisiinsa sen tasauspyörästön keskellä olevan palikan avulla.. tulis vaan äkkiä mieleen että pitäs siinä toisessakin varmaan välystä olla jos tähän vaihdettuunkin jäi..:rolleyes: :o ja se toisenkin puolen takarengas kannattaa olla ilmassa kun välyksiä testaa.
sitä hammaskosketusta mietin edelleen..:o perän poskilaakerit jos ois liian tiukalla/löysällä sun tekemän lukonkiristyksen jälkeen:p
millaisen hammasvälyksen siihen jätit? onko poskilaakereissa yhtään esijännitystä?
tota vois ehkä testata isolla vaihteella ajaessa et muuttuuko se ääni vetopäällä tai moottorijarruttaessa?
se ohjaustehostimen nippa on 3/8 JIS.hytikka kaupoista löytyy myös nimellä mitsubishi liitin.
Katsuri tais saaha jotain orgastista nautintoa kun patrollia pääs tutkimaan. Tuli meinaan sen sortin vikalista jottei enne ookkaa. Esim. kuljettajan oven saranatappi löysä... Olihan siinä tietysti oikeitakin vikoja mm reikää rungossa ym.
Mutta itse asiaan. Elikkäs sammutus on vaijerilla (sammuu painamalla) ja nyt inssi huomas et voi saada rattilukon päälle auton käydessä. Monta vuotta mennyt ilman huomautuksia. Kysymys kuuluukin teille viisaammille että miten tämä olisi helpoin laittaa katsurille kelpaavaksi?? Auto -86 pitkä vapari koneella.
Rolpatti
14.02.2014, 09:07
Mä laitoin joskus vedettävään sammutimeen niin lyhyen kettinkin kiinni että jos avainta mielis kääntää niin oli pakko vetää sammuksiin =D
tieätäjä osaa kertoo onko mitää eroo normi 160 koppasen ja gr y60 koppasen lootis? tarvii ehkä haalii pikkasen osii varalle ku noi pikkunissanin lootat on ainakin ihan paperia... kinkäpis menny ny vitosvaihteita ja sitte kytkin-sivuakseli rattaita ja sitte viimesimpää pääakseli kahesta kohtaa kerral poikki... pates kyl vissii vahvemmat lootat ja y60 koppasta meinasin alkaa virittelee, tosin vääntöö ois tarkotus saaha non-nissan moottorista...
tieätäjä osaa kertoo onko mitää eroo normi 160 koppasen ja gr y60 koppasen lootis? tarvii ehkä haalii pikkasen osii varalle ku noi pikkunissanin lootat on ainakin ihan paperia... kinkäpis menny ny vitosvaihteita ja sitte kytkin-sivuakseli rattaita ja sitte viimesimpää pääakseli kahesta kohtaa kerral poikki... pates kyl vissii vahvemmat lootat ja y60 koppasta meinasin alkaa virittelee, tosin vääntöö ois tarkotus saaha non-nissan moottorista...
y60 laatikko kyllä kestää vääntöä. Sama aski kun tuppaa olemaan 4.2 litrasen perässä.
PunisherFIN
16.02.2014, 13:13
sit oisko se ny y61 ja uudemmissa on 3l persiis sama aski kun kingcab/terrano/jne. ei kestä juurikaa vitosella kärrin vetoa jne, kokeiltu homma muidenki toimesta kun miun :D
maantila
19.02.2014, 10:46
sit oisko se ny y61 ja uudemmissa on 3l persiis sama aski kun kingcab/terrano/jne. ei kestä juurikaa vitosella kärrin vetoa jne, kokeiltu homma muidenki toimesta kun miun :D
Ei sitä vitosta ole tehtykkään vetämistä varten...
no on toi mulla kyllä kestäny vitosella kiskoo kärryä. menee kyl niin keveesti vaikka
yli 2760kg painoi toinen patrolli ja kärry.
paljon ovat pelotelleet ettei kestäs mut en kyllä nelosellakaan kehtaa huudattaa.. onneksi on
varalaatikoita.
tuli tässä näin apropoo mieleen että kuinka sami89:llä on laviska patussa merkattu otteeseen lava? onko kirjailtu jotain että muutettu mallisarjan vastaavaksi avolava plaaplaa paskaa vai kuinka on merkattu
ku itellä lukee niin ja ajattelin tehdä flatbedin nii arvelin notta onnistuuko leimalle vielä
tuli tässä näin apropoo mieleen että kuinka sami89:llä on laviska patussa merkattu otteeseen lava? onko kirjailtu jotain että muutettu mallisarjan vastaavaksi avolava plaaplaa paskaa vai kuinka on merkattu
ku itellä lukee niin ja ajattelin tehdä flatbedin nii arvelin notta onnistuuko leimalle vielä
Se oli jotenkii hyvin eriskummallisel taval sinne merkattu.. Olisko ollu et vastaa lähinnä mallia patrol pickup tai jotain..:D Voin huomen kattoo jos jaksan vääntäytyy tallille..:)
onkos tietoa millä moottorivaihtoehdoilla on y60 koppasta suomeen rekisteröity ja millä tehoilla ja jarruilla, kun olisi tarkotus tohon omaan saada mesen om606 istutettua ja olis kiva jos ei tartteis hirveesti alkuperäsestä konetehoja tiputtaa... levyjarruthan tossa omassani on joka kulmassa jos sillä merkitystä on?
onkos tietoa millä moottorivaihtoehdoilla on y60 koppasta suomeen rekisteröity ja millä tehoilla ja jarruilla, kun olisi tarkotus tohon omaan saada mesen om606 istutettua ja olis kiva jos ei tartteis hirveesti alkuperäsestä konetehoja tiputtaa... levyjarruthan tossa omassani on joka kulmassa jos sillä merkitystä on?
Taitaa pari olla leimattu 4.2 vapari dieselillä. Jarruissa olemassa kahta eri versiota. Kaikissahan näissä on levyt joka kulmassa, mutta niihin on sitten olemassa joko yksi tai kaksi mäntäiset satulat. Eläessään nähny kaksi mäntäisiä kylläkään.... Jos jotenkin sais noi TB42E bensa motin paperit verrokiksi, niin sitten sais leimalle 175hp+20% eli 210hp. Kokeilin ite kysellä autokeskuksesta sillon noita, mutta muista käytettiinkö lopussa sitten sitä pykälää, että ei tehot noussu yli 20% alkuperäisestä.
tota.. eikös tuo vetareiden rakenne nyt mee niin että ne vastaa päistä toisiinsa sen tasauspyörästön keskellä olevan palikan avulla.. tulis vaan äkkiä mieleen että pitäs siinä toisessakin varmaan välystä olla jos tähän vaihdettuunkin jäi..:rolleyes: :o ja se toisenkin puolen takarengas kannattaa olla ilmassa kun välyksiä testaa.
sitä hammaskosketusta mietin edelleen..:o perän poskilaakerit jos ois liian tiukalla/löysällä sun tekemän lukonkiristyksen jälkeen:p
millaisen hammasvälyksen siihen jätit? onko poskilaakereissa yhtään esijännitystä?
tota vois ehkä testata isolla vaihteella ajaessa et muuttuuko se ääni vetopäällä tai moottorijarruttaessa?
Palataan taas tähän vikaan kun ei oo vielä korjaantunu.
Renkaan laakerit kunnossa eli ei johdu niistä...
Poskilaakereissa ei yhtään esijännitystä, pitääkö olla?
Hammasvälystä jätin noin 0,5mm, liekkö hyvä?
Hammaskosketusta en sen kummemmin
katellu millään.
Eli vetopäällä vaan ääntää ei muuten.
Pystyykö perä olemaan jotenki epätasapainossa kun tullu auottua se muutaman kerran?
Poskilaakereissa ei yhtään esijännitystä, pitääkö olla?
Hammasvälystä jätin noin 0,5mm, liekkö hyvä?
Hammaskosketusta en sen kummemmin
katellu millään.
Eli vetopäällä vaan ääntää ei muuten.
Pystyykö perä olemaan jotenki epätasapainossa kun tullu auottua se muutaman kerran?
eli hammaskosketushan tuossa lie silloin pielessä. se hammaskosketus pitäs katella väriaineilla ja sitä muutetaan pionin "pituutta" säätämällä. hammasvälyksen mittaamiseen tarvii heittokellon ja magneettijalan.
joku muu osaa varmaan neuvoo nuo paremmin ja löytynee täältäkin hakua käyttäen paljon juttua hammaskosketuksen säätämisestä.
eli hammaskosketushan tuossa lie silloin pielessä. se hammaskosketus pitäs katella väriaineilla ja sitä muutetaan pionin "pituutta" säätämällä. hammasvälyksen mittaamiseen tarvii heittokellon ja magneettijalan.
joku muu osaa varmaan neuvoo nuo paremmin ja löytynee täältäkin hakua käyttäen paljon juttua hammaskosketuksen säätämisestä.
Pinjoniin en ole koskenukkaan kun käytin perää auki. Sikäli vähän ihmetyttää tuo mutta pitää varmaan ottaa neljännen kerran perä pöydälle ja yrittää säädellä mutu tuntumalla ku ei oo heittokelloja jne. :rolleyes:
Tarvitseeko gr:n kiertokankien laakereita vaihtaessa laittaa uudet pultit kiertokankiin? Vai voiko vaan kiristellä läjään vanhoilla?
Pinjoniin en ole koskenukkaan kun käytin perää auki. Sikäli vähän ihmetyttää tuo mutta pitää varmaan ottaa neljännen kerran perä pöydälle ja yrittää säädellä mutu tuntumalla ku ei oo heittokelloja jne. :rolleyes:
http://www.4x4.ee/docs/Nissan160_61_manual/160_61_part5.pdf
siittä 36 sivulta alkaen ensin c200 jasen jälkeen h233b
saa lukia että mitenkä se olis pitäny
PunisherFIN
07.03.2014, 22:07
miten GR patrollissa lienee vaparin ja ahdetun erot, meinaan tuli vahingossa hommattua vaparikoneella oleva "entinen turbo" GR:rä ja takashan se pitää ahdetuksi saada. onko sama kun SD33 ja SD33T ero et sieltä vapari motista puuttuu öljyruiskut männilta ja sitten kun tuota oikiasti alakaa rääkkäämään niin pääsee tekemään remonttia? :D
sit samaan syssyyn, mitä noihin saa leimattua renkaita alle ja hyviä vinkkejä saada se MAHOLLISIMMAN korkeelle, että kestää viel lapuissa? :) onko esmes tiedossa et minkä auton kierrejouset menis heittämällä alle ja korottas sitä tuon sallitun 3" ny vaikka alakuunsa? korikorotusta en ny kovin hevilla alkas tekemään ko nousee painopiste ja plaah, ennemmin laikkaa vaikka kylmästi kaarista veks, et saa isommat kumet pyörimään alle ;)
tapsa4x4
07.03.2014, 23:34
Muistaakseni ei oo isoja eroja vaparin ja turbon sisus kaluissa.
gr tarkoitetut korotus jouset sopii helpoiten. mulla oli gr 6"alusta sarjalla ja 3"korin korotus ja hyvin on kelvannut leimalle.
33" saa leimattua alle.
PunisherFIN
07.03.2014, 23:50
mitenkäs noissa on muuten pumpuissa eroja? lähinnä tarkotan nyt vanahempaa, ei elektronisesti ohjattua.
tapsa4x4
08.03.2014, 00:04
mitenkäs noissa on muuten pumpuissa eroja? lähinnä tarkotan nyt vanahempaa, ei elektronisesti ohjattua.
Omia kun kattelin niin toi ahdon alainen puuttuu ja yks cedric/laurel harrastaja kehui että vähemmän sais soppaa ulos vaparin pumpusta kun multa haki turbon pumpun?
Mikähän noista 160koppasten vaihelaatikoista hajoaa kun ei taho enää pakki kestää päällä? Ja kuuluu sielt jonkun verran pahaa ääntäkii..:confused:
tapsa4x4
09.03.2014, 22:53
Mikähän noista 160koppasten vaihelaatikoista hajoaa kun ei taho enää pakki kestää päällä? Ja kuuluu sielt jonkun verran pahaa ääntäkii..:confused:
siirtäjä kulunut tai vääntynyt,tais sit pakin hampaan reunat kuluneet/hajonneet.
metsämies75
10.03.2014, 06:41
miten GR patrollissa lienee vaparin ja ahdetun erot, meinaan tuli vahingossa hommattua vaparikoneella oleva "entinen turbo" GR:rä ja takashan se pitää ahdetuksi saada. onko sama kun SD33 ja SD33T ero et sieltä vapari motista puuttuu öljyruiskut männilta ja sitten kun tuota oikiasti alakaa rääkkäämään niin pääsee tekemään remonttia? :D
sit samaan syssyyn, mitä noihin saa leimattua renkaita alle ja hyviä vinkkejä saada se MAHOLLISIMMAN korkeelle, että kestää viel lapuissa? :) onko esmes tiedossa et minkä auton kierrejouset menis heittämällä alle ja korottas sitä tuon sallitun 3" ny vaikka alakuunsa? korikorotusta en ny kovin hevilla alkas tekemään ko nousee painopiste ja plaah, ennemmin laikkaa vaikka kylmästi kaarista veks, et saa isommat kumet pyörimään alle ;)
83 kone sd 33 on öljy ruiskut männille:)
PunisherFIN
10.03.2014, 11:11
83 kone sd 33 on öljy ruiskut männille:)
juu mie tiesin tuon mut ihmettelinki, et onko tuossa GR patussa jotain samankaltasta viritelmää, ossais vähän arvioija et miten kestää ottaa voimaa ulos jne..
miul on sami siulle 5v loota, mis huuteloo vitonen, muuten synkrot ja pykälät on kunnossa, laita vaik yyveetä jos kiinnostaa, ei oo kallis ko pittää tyhjätä hallia lähiaikona :)
juu mie tiesin tuon mut ihmettelinki, et onko tuossa GR patussa jotain samankaltasta viritelmää, ossais vähän arvioija et miten kestää ottaa voimaa ulos jne..
miul on sami siulle 5v loota, mis huuteloo vitonen, muuten synkrot ja pykälät on kunnossa, laita vaik yyveetä jos kiinnostaa, ei oo kallis ko pittää tyhjätä hallia lähiaikona :)
Sait yv:tä.:)
jaa olikos kelläkään vastaavuus todistuksia patrolliin?
STW/pick up ku meinas leima setä tuosta minun kikottimesta että ei tuu onnistuun katastus ku on niin paljon muutoksia ja pitäis jotain lisätäkki kuulemma vielä huoh niin arvelin että olisin katastanu tuon toisen kikottimen lavapeliksi niin olis saanu leimapelin ittelle
tapsa4x4
10.03.2014, 19:32
No ensimmäiseks vois kertoa että mitä vastaavis todistuksia tarviat.ootko kokeillut maahan tuojalta?
juu koitin ruuvailla säkö postia ja koitin soittaakkin katotaan mitä sanovat
niitähän ne halusi tietää että onko sama runko ja tekniikka mulla nyt on jotain korjaamokäsikirjasta sivuja jossa mitta piirokset molemmista sekä malli akseliväli moottori vaihteisto yms taulukko hässäkkä täytyy käydä koittaan huomenna kyseleen että kelpuuttaako ne nuo lappuset
ökymaasturi
11.03.2014, 15:04
Saisko joltain tietoo patrol gr vm 90 korin ja rungon kiinnitys. Eli onko alkuperäis kiinnityksessä kumit välissä nyt on nostettu max korkeuteen ja pitäis saada alemmaksi ja jos on jotkutkumit ollu välissä niin kuinka paksut palaset ollu ja onko kaikki saman paksuisia. Kiitos etukäteen :)
Saisko joltain tietoo patrol gr vm 90 korin ja rungon kiinnitys. Eli onko alkuperäis kiinnityksessä kumit välissä nyt on nostettu max korkeuteen ja pitäis saada alemmaksi ja jos on jotkutkumit ollu välissä niin kuinka paksut palaset ollu ja onko kaikki saman paksuisia. Kiitos etukäteen :)
Saman paksuisia kaikki eli noin 35mm
PunisherFIN
11.03.2014, 18:47
miten paljon muuten GR patuun tarttee tehhä sepitystä, et saa koria korottaneen? onko jotain ansakuoppia johtosarjoissa/ohjauksessa/tms?
Olikohan tuossa nyt muuta kuin piti vaihdekepeille tehdä lisää tilaa ja jatkaa tankin täyttöputkea hieman. Ainiin... ja jäähdyttimen tuulitunnelia piti muokata kanssa.
PunisherFIN
13.03.2014, 07:32
tuli tuossa mieleen, mitteepä öljyä ootte käyttäny RD28T koneessa?
ko en oo ikinä pihistelly autojen öljyissä, niin lähinnä mietin vaan et mikä sille on ns hyvä öljy ympärivuotiseen :)
kait forumilla väkeä on jotka on patrooleja laviskaksi katsastanu
tarvitsee kuulemma sellaisen lapun jossa todistetaan rungon ja tekniikan samanlaisuus sekä tuulilasi kehyksen vastaavuus alkuperäiseen kehykseen
eipä ne oikein mitään muuta näin äkkiseltään ollu vailla
Mitä se lasinkehys vaikuttaa? Eiks koppa kuitenki oo etupäästä orginaali?
Onko joku selvitelly yhtään syvemmälle saisko GR:n muutettua laviskaksi jos onnistuu todistamaan, että samaa alustaa ja runkoa on käytetty lava-autossa? Meinaan yritän pienen porsaanreiän kautta omaani saada laviskaksi. Kun sattuu olemaan niin, että Y61 ON tehty lava mallina. Tosin vain armeijan ja poliisin käyttöön ja koska Y60 vastaa melkein kokonaan Y61 niin tässä on mahdollisuus. Pitää nyt koittaa saada noi paperit maahantuojalta.
jos sinulla on hyväkorinen gr älä silppua sitä,jos mätä ok.niitä kovapeltisiä on aika vähän.
tapsa4x4
14.03.2014, 23:45
jos sinulla on hyväkorinen gr älä silppua sitä,jos mätä ok.niitä kovapeltisiä on aika vähän.
ainakaan pätkä mallia en rupeis pilkkomaan.
mun muistaakseni mulla on nissanin esitteet jossa on noin pickupitkin.
PunisherFIN
15.03.2014, 07:38
näkkeekö niistä esitteistä tapsa paljo korkeudet jne GR:ien osalta? kovin on perkele matala offailuun ja 77mm jousituskorotuksellakaan ei kauheita nouse.. käsissä ois kovalta tunnustava räpeltämätön, niin voisi alkaa rakentamaan jos livahtaa vahingossa leimaan ;)
Kuuluukos pinjonin akselissa olla klappia?
Eli kun kardaani irti ja perän laipasta kun nykii... :rolleyes:
metsämies75
18.03.2014, 17:26
Kuuluukos pinjonin akselissa olla klappia?
Eli kun kardaani irti ja perän laipasta kun nykii... :rolleyes:
Ei kuulu olla... onko jääny löysälle mutteri vai mikä on etkös käyttäny perän osina? Kierrelukitteen kans kiinni sillai kiristää ettei ole välystä eikä ahdista..
Mistä kannattaa etsiä vikaa kun polttoainemittari ei toimi ollenkaan ja koneen lämpötilamittari näyttää ns. puolet mitä pitäis eli toimii huonosti?
Kumpikaan ei pätki että toimisi kunnolla edes välillä.
ainiin ja kellokaan ei toimi.
Paljonko yleismittarilla mitattuna pitäs olla ohmeja polttoainetankilta mitattuna?
Muut mittarit, öljynpaine ja lataus, toimii ihan normaalisti.
Kyseessä 81vm. patrolli.
Mistä kannattaa etsiä vikaa kun polttoainemittari ei toimi ollenkaan ja koneen lämpötilamittari näyttää ns. puolet mitä pitäis eli toimii huonosti?
Paljonko yleismittarilla mitattuna pitäs olla ohmeja polttoainetankilta mitattuna?
Kyseessä 81vm. patrolli.
Vedin uuden maadotus piuhan mittaristolle mutta ei vaikutusta.
Mittasin mittarin takaa liittimestä tankin johdosta. 19 ohmia?
Kyseessä 81vm. patrolli.
onhan sulla se 12v syöttö kunnossa siinä oikean akun luona? vihreä johto joka tulee alkujaan oikean akun+ napaan.. se menee akun ja koneen välissä kulkevaan johtonippuun ja siitä releelle joka on akun ja ajovalon välissä.. jotain mittareita se pimentää jos tuo ei pelaa.
Mulla ei toiminu tatsunissa muu ku nopeus ja voltti mittari kun mittariston 12v syöttö pimeni.
Mittaa paljo tulee antureille jännitettä. Jos jännite on 12v niin anturissa vika
onhan sulla se 12v syöttö kunnossa siinä oikean akun luona? vihreä johto joka tulee alkujaan oikean akun+ napaan.. se menee akun ja koneen välissä kulkevaan johtonippuun ja siitä releelle joka on akun ja ajovalon välissä.. jotain mittareita se pimentää jos tuo ei pelaa.
Kyllä tuo pitäs olla kunnossa.
Entäs tuo rele jos on sökö? Pitää tutkia...
Miten on ku tossa gr.ssä on merkattu otteeseen että saa vetää vaan 1920kg jarrullista kärryä? Kuullostaa vaan oudolta ku tolla omalla 124 korisella mesellä saa vetää enemmä (1980kg). Ja suzukillaki saa vetää 1500kg lain mukaan jos uskaltaa :D
Riippuu mikä koukku sinne on asennettu. Jos käyt virallisella pajalla asennuttamassa kunnon koukun niin sillon saat sieltä sellaset paperit joilla voit muutoskatsastaa yli 2500kg vetopainot. Kai joku on saanut täydet painot koukkuunkin, mutta en tiedä sitten miten se on tehty.
PunisherFIN
24.03.2014, 01:30
no luulis GR:ään saavan älylliset vetopainot ku terranossakin on tällä hetkellä kii 3000kg koukku..
oiskos kellään jottain dokumenttejä, mistä näkkee tuon auton korkeuden ja muutkin mitat (optioiden kanssa)? nimittäin täs arvon justiinsa, et paljohan tuota lähtis korottamaan, et pysys viel kilvet keulalla (kuhan ny eka saan rek katastuksen läpite) :D sama et millasia virityksiä ootte tehny, jousituskorotus +korin korotus (paljon?) ja mitkä renkaat alla?? :) ku en viittis lähtee tekemään kantapään kautta, ni viisaammat vois pikkasen avittaa :D sit mistä nestepää tohon GR:n pumppuun, pitää saaha se hengittämään, kauhee lussu vakiona.. :(
Kyllä tuo pitäs olla kunnossa.
Entäs tuo rele jos on sökö? Pitää tutkia...
jos on rele rikki niin sillon ne mittarit ei kylä liiku mihinkään tai sitte ne jää päälle vaikka avaimet ottas pois.
mittaa anturille tuleva jännite. tai nopea testi kato mihin asti mittari nousee jos anturin johdon laittaa suoraan maihin.
jos on rele rikki niin sillon ne mittarit ei kylä liiku mihinkään tai sitte ne jää päälle vaikka avaimet ottas pois.
mittaa anturille tuleva jännite. tai nopea testi kato mihin asti mittari nousee jos anturin johdon laittaa suoraan maihin.
Mittari menee pohjaan ku laittaa anturille menevän johdon maihin. Anturi rikki?
Mites mittaan tuon polttoaine anturin toiminnan?
Tankille menee 2 johtoa, kokeilin molempia maihin mutta ei mittari värähtänykkään.
Onko näissä uudemmissa Patroleissa(-98--->) minkäänlaisia lukkoja muualla kuin ovissa? Keskitasaus, tai akseleissa?
Mitenkäs toi poiskytkettävä takakallistuksenvakaaja toimii, jos toimii...?
Takana monesti kitka ja kyllä se ihan kätevä on se pois kytkettävä vakaaja. Kuhan muistaa sen pois kytkeä tasaisella ja päälle samoin, eikä siinä ristiriipunnassa.
fintroll
24.03.2014, 18:13
Onko näissä uudemmissa Patroleissa(-98--->) minkäänlaisia lukkoja muualla kuin ovissa? Keskitasaus, tai akseleissa?
Mitenkäs toi poiskytkettävä takakallistuksenvakaaja toimii, jos toimii...?
Uudemmin mallit (3.0l Y61) on takalukko vakiossa jos muistan hyvin. 2.8 Y61 mallit se voi olla sama kuin Y60 mallit. Kuitenkin se on helppo nähdä jos täällä on yks vai ei.
Mittari menee pohjaan ku laittaa anturille menevän johdon maihin. Anturi rikki?
jos sulla on virta päällä tässä tilanteessa niin se toimii niinkun pitääkin.
mittari toimii silleen että se anturi maadottaa mittarin läpi tulevaa virtaa.
anturissa muuttuu lämpötilan mukaan vastus arvo ja se taas mittarin näyttämään eri lämpötiloilla eri arvoa.
Mites mittaan tuon polttoaine anturin toiminnan?
Tankille menee 2 johtoa, kokeilin molempia maihin mutta ei mittari värähtänykkään.
toinen johto on varmaan mittarilta tuleva ja toinen on maadoitus, kun tankki ei vissiin ole tarkoitettu itessään maadottavaksi.
se voi olla jostain kohasta menny poikki jos ei mittari noussu tai sitten mittari on rikki.
RockerDuck
27.03.2014, 17:16
Gr hehkuista.. Kun laittaa virrat päälle niin antaa akun jännitteen kaikille hehkuille, hetken päästä kuuluu naks ja jälkihehkuille tulee akun jännite ja toiseen kampaan 6.5... Onko normaalia? Ja kuinka pitkään tuo jälki hehku pysyy päällä...? Taisin tupakin keretä polttoo ennen ku herkes hehkuttamasta...
RockerDuck
27.03.2014, 17:18
Gr hehkuista.. Kun laittaa virrat päälle niin antaa akun jännitteen kaikille hehkuille, hetken päästä kuuluu naks ja jälkihehkuille tulee akun jännite ja toiseen kampaan 6.5... Onko normaalia? Ja kuinka pitkään tuo jälki hehku pysyy päällä...? Taisin tupakin keretä polttoo ennen ku herkes hehkuttamasta...
Nii ja kun laittaa virrat päälle ni nuihin jälkihehkuihin tulee se 6.5.
fintroll
28.03.2014, 21:33
Juu ensin ~12V kaikkile, ja jalkeen ~6V jälkihehku on miten se pitais toimia. Tuo jälkihehku pysy päällä jäähdunneste on tarpeeks lammin asti, ajat yli 12km/h yli 3 minuuttia. Tai jos kierroskilla on yli 2000 jonkin aikaa.
Ja toi naks on toinen hehkurele.
Täällä se on helppo nähdä miten se toimii: http://www.patrol-gr.net/im/trucs/163/13.jpg
Ensiimainen rele, toinen ja sitten hehkut. "Tension d'alimentation" on jännite
Se on miksi täällä on toinen "liitin" viime kolme hehkulle.
http://www.ebay.com/itm/Nissan-Patrol-G160-MQ-MK-Swivel-Hub-Knuckle-Repair-Kit-/121167262216?pt=AU_Car_Parts_Accessories&fits=Model%3APatrol&hash=item1c3621b208&vxp=mtr
Saakos suomesta jostain kääntöpään tiivisteitä?
Australiasta sais koko settiä aika nopealla toimituksella. Mitä sanoo raati tuosta hinnasta?
Moi, ja kiitos hienosta palstasta heti näin alkuun. Löytää maalainenkin nätisti tietoa paitsi nyt tuli tenkkapoo patrollin kanssa. Hakusessa olisi SD33 vaparikoneesta hiukan lisää jerkkua ilman puhallinta toistaiseksi, Ts. (savua vain hiukan maailmaan kaikkien hybridiautoilijoiden iloksi) :). Pumppu Diesel Kiki ja pumpun päädystä tulipellin puoleisesta melko alhaalta suojamutterin alta löytyi ruuvi joka todennäköisesti sopparuuvi ? Kierteli ruuvin ihan ulos tai sisään niin ei vaikutusta savuihin . Kun ruuvia tarpeeks kiertää ulospäin niin toppaa eikä uskalla enempää vääntää ettei mee poikki tai leviä hahlo päästä. Sammuttimen hilpakkeet katottu ettei sieltä "kanna" ja putsarin alta kaasuvivustoista löysät säädetty pois ja läppä aukee just. naftisti pystyasentoon... Elikkäs lyhkäsesti mistähän patrollista savuja maailman ts.soppaa lisää ? vai voisiko ruuvin alta pumpun sisältä olla jotain korkannu ettei säädöt pelaa? Kiitos jo etukäteen T:aloitteleva patrollikuski :)
vekkipappa
02.04.2014, 19:29
Moi, ja kiitos hienosta palstasta heti näin alkuun. Löytää maalainenkin nätisti tietoa paitsi nyt tuli tenkkapoo patrollin kanssa. Hakusessa olisi SD33 vaparikoneesta hiukan lisää jerkkua ilman puhallinta toistaiseksi, Ts. (savua vain hiukan maailmaan kaikkien hybridiautoilijoiden iloksi) :). Pumppu Diesel Kiki ja pumpun päädystä tulipellin puoleisesta melko alhaalta suojamutterin alta löytyi ruuvi joka todennäköisesti sopparuuvi ? Kierteli ruuvin ihan ulos tai sisään niin ei vaikutusta savuihin . Kun ruuvia tarpeeks kiertää ulospäin niin toppaa eikä uskalla enempää vääntää ettei mee poikki tai leviä hahlo päästä. Sammuttimen hilpakkeet katottu ettei sieltä "kanna" ja putsarin alta kaasuvivustoista löysät säädetty pois ja läppä aukee just. naftisti pystyasentoon... Elikkäs lyhkäsesti mistähän patrollista savuja maailman ts.soppaa lisää ? vai voisiko ruuvin alta pumpun sisältä olla jotain korkannu ettei säädöt pelaa? Kiitos jo etukäteen T:aloitteleva patrollikuski :)
Kattos vie siirtopumpulle tulevan letkun banjoliittimen ruuvin suodatin onko kuinka likanen.
jarno tais siitä sulle mainitakkin
Se ruuvi siellä pumpun perässä alhaalla ei ole sopparuuvi... vaan lisää soppaa saa koneelle siitä ruuvista joka rajoittaa sammuttimenvivustoa, aukipäin kiertämällä savu lisääntyy.
Tuo siirtopumpulle tulevan banjon suodatin tuli aamulla tuossa tsekkailtua ja putsailtua... ei näkyvämpiä likoja. ei oo kyllä tuollakaan ruuvilla mitään vaikutusta mikä siin sammuttimen peräs on vaikka sen pyöräyttäs niin paljon pihalle mitä tulee. Sisäänpäin kun taas kiertää aikansa niin alkaa pultin pää tökkäämään sammutinta päälle onko tuossa syöttöpumpussa jokin alipaine toiminta härdelli että jos sillä puolella jotain hämminkiä ettei kertakaikkiaan antasi soppaa tiettyä määrää enempää sääti kuinka tahansa? :) ...ja auto muuten käy ihan nätisti eikä lämpösenä pölläyttele sinistä eikä valkosta putkesta.
hiluvitkutin
03.04.2014, 18:50
kyllä se sammuttimen ruuvi pitäs tehota.
ettei se sammutin jotenki jumita, niissä tuppaa vähä ropleemia olla... en nyt enää muista ihan tarkalleen millanen se on.
Tuossa liitteenä pari huonoa kuvaa pumpusta ekassa siis tuo ruuvi alhaalla mitä säädetty ja ylempänä tuossa oikealla se sammutinta vasten oleva ruuvi ... toisessa kuvassa pumpun yleisilmettä
Tuossa liitteenä pari huonoa kuvaa pumpusta ekassa siis tuo ruuvi alhaalla mitä säädetty ja ylempänä tuossa oikealla se sammutinta vasten oleva ruuvi ... toisessa kuvassa pumpun yleisilmettä
voiko tuo sammutinvaijeri olla liian tiukalla, pystyiskö vaikuttaa niin ettei toi tanko pääse kääntyy pakkosyötön puolelle:confused:
voi. mulla piti sammuttimen vaijeri ottaa pois niin rupesi savu tummuu
sammutinvaijerissa hiukan löysää ei tiukalla, koitettu käynnissä ottaa kokonaan vaijeria irti kääntää tuota sammutinhärdelliä vastakkaiseen suuntaan, käänty pitkälti toista senttiä,ei vaikutusta käyntiin ( tosin samalla ei päässy antaan kaasua) ja jousivoima palauttaa sen tuohon takaisin, noin puoleenväliin eli tohon asentoon missä se tuossa toisessa kuvassa on... Ei oo ikänä menny riisselin säätäminen näin vaikeeks :D
smgt sen taikasanan sanoin .... vaijeri pois paikaltaan pultti niin auki ku sais mutteri kii ja avot antaa jonkunverran mustaa, ei kuitenkaan taivasta täyteen :) ...vaijeriin pidemmälle lenkki ja paikoilleen niin sillä mennään :) .... seuraavaksi kunnon putki rakenteille ja budjettiin ilmestyessä maagista kahisevaa niin puhallinta rupeemme jostain mettästään... kiitoksia jo hyvistä neuvoista pumpan kanssa :)
sen ei tarvii paljoo liikkua. mikä jousi sen palauttaa? jousen pitäs painaa koko ajan sitä rajotin ruuvia vasten
Joo siis anteeksi sekoiluni, nyt se jousi sitä painaa sitä rajoitinruuvia vasten.
Joo siis anteeksi sekoiluni, nyt se jousi sitä painaa sitä rajoitinruuvia vasten.
...paitsi että iha ihan kun rajoitinruuvi auki niin jää parin millin rako ettei jousi enään paina sitä täysin tuota rajoitinta vasten, manuaalisesti kun painaa sen lopun 2 milliä niin senverran palautuu.... tässä enään pian tiedä mitä puhuu :D
hiluvitkutin
03.04.2014, 22:25
Pitäs sieltä savua rueta tulemaan vaparissa jos ruuvi selällää.
Ootkos suodatinta vaihtanu?
Oliko joku taika vielä kaasuläpillä olevilla letkuilla?
Mulla tuli pikku säädöllä jo hirveesti savua. Pariin kertaa sai vähentää ku ei ilenny muita savustaa liikenteessä