View Full Version : Patrol kysy/vastaa
Sivua :
1
[
2]
3
4
5
6
7
8
Ei oo suodatinta vaihdeltu eikä tietoa koska tuo toimenpide viimeks tehty. tarviipa koittaa,kaasuläpän ja pumpun väliset letkut ainakin näyttää ehyiltä ja eikös tuon käynti sekoilisi tai ryntäisi jos ilmaa jostain haukkaisi.
PunisherFIN
05.04.2014, 00:00
mitenkähän tuo GR patrollin kuormansäätöventtiili mahtaa oikeen pelata? purkasin pois herkistelyä varten niin about mureni käsiin ja jäi hiukan toimintaperiaate hämäräksi, miten sitä esmes säädetään, että takaset ottas hanakammin?
tattiwatti
05.04.2014, 14:50
Mitenkäs porukka kiinnitellyt pitkään GR patrolliin noita astinlautoja/putkia? Lähinnä mihin ne kannattaisi hitsata kiinni. Myös sellaista, että onkos noissa huoltoautoissa mitään säädöksiä työkalulaatikon koolla?
Muistaakseni tietääkseni mitään nootteja noista työkalulaatikoiden koosta ei oo kunhan se on vain sen kokoinen että tuökaluja mahtuu ( räikkäsarja / hylsysatsi ja lenkkisatsi ) , joku korjaa jos oon väärässä.
btw, nyt suodatinkin vaihettu ja kaikki liitokset sun muut käyty läpi ja suodattimet tosiaa mikkä löytyny ni putsattu / vaihettu tuossa omassa. Ei vaan jaksa puskee mustaa mustaa vaan semmonen pieni ketunhäntä :) ...ja jos jengillä kerran jo pikkuruuvauksilla tuuppaa pilvee pihalle niin voisko vika jäädä sitte vaan syöttöpumppuun että väsähtäny tai jtn ?:confused: Tulipa siihen tänään tylsyyteensä väkerreltyä suora putkiki, roheet saundit. :D
btw, nyt suodatinkin vaihettu ja kaikki liitokset sun muut käyty läpi ja suodattimet tosiaa mikkä löytyny ni putsattu / vaihettu tuossa omassa. Ei vaan jaksa puskee mustaa mustaa vaan semmonen pieni ketunhäntä :) ...ja jos jengillä kerran jo pikkuruuvauksilla tuuppaa pilvee pihalle niin voisko vika jäädä sitte vaan syöttöpumppuun että väsähtäny tai jtn ?:confused: Tulipa siihen tänään tylsyyteensä väkerreltyä suora putkiki, roheet saundit. :D
Pumpun persauksista koppa irti ja kattoo et kalvo on kunnossa ja liikkuu hyvin.. kyl sieltä pitäs mustaa irrota, tai sit meil muilla on vaa erilaine käsitys savun määrästä :D
metsämies75
06.04.2014, 06:33
btw, nyt suodatinkin vaihettu ja kaikki liitokset sun muut käyty läpi ja suodattimet tosiaa mikkä löytyny ni putsattu / vaihettu tuossa omassa. Ei vaan jaksa puskee mustaa mustaa vaan semmonen pieni ketunhäntä :) ...ja jos jengillä kerran jo pikkuruuvauksilla tuuppaa pilvee pihalle niin voisko vika jäädä sitte vaan syöttöpumppuun että väsähtäny tai jtn ?:confused: Tulipa siihen tänään tylsyyteensä väkerreltyä suora putkiki, roheet saundit. :Dpumpun kyljessä on sammutin vipu lähtee moottorille siinä 2pikku ruuvia löysää niitä pääsee eri asentoon pikku lätkät jos oikeen mustaa haluat. ne on melko tiukassa varmasti ja pitää ruuvit vaihtaa, muistaakseni tasa tai ristipää kanta.ja syöttö ruuvia ainaki 5 kierrosta ulos päin? Ja reilua kaasua pitäs savua tulla.
tattiwatti
10.04.2014, 14:47
Voi olla tyhmä kysymys, mutta eipä käyttöohjekirja/google valaissut asiaa. Öljytikkuhan taitaa 2.8 TD koneessa olla siinä lohkon keskivaiheilla, mutta mikäs tikku siinä moottorin edessä on pumpun vieressä? Onko tuossa kaksi tikkua ölpälle, vai mikäs tuo toinen tikku on?
fintroll
10.04.2014, 15:05
Voi olla tyhmä kysymys, mutta eipä käyttöohjekirja/google valaissut asiaa. Öljytikkuhan taitaa 2.8 TD koneessa olla siinä lohkon keskivaiheilla, mutta mikäs tikku siinä moottorin edessä on pumpun vieressä? Onko tuossa kaksi tikkua ölpälle, vai mikäs tuo toinen tikku on?
Toinen tikku!? Täällä pitais olla vain yksi, just olynsuodatin vieressa.
http://www.patrol-gr.net/im/trucs/vidange/emplajauge1.jpg
Ota kuva toi tikkusta. Mun 2.8 kone on vain yks.
tattiwatti
10.04.2014, 17:15
Toinen tikku!? Täällä pitais olla vain yksi, just olynsuodatin vieressa.
http://www.patrol-gr.net/im/trucs/vidange/emplajauge1.jpg
Ota kuva toi tikkusta. Mun 2.8 kone on vain yks.
Tässäpä tämä. Voisinos tuo olla jokin huohotinputki?
Tässäpä tämä. Voisinos tuo olla jokin huohotinputki?
Nyt ollaan jännän äärellä! Miksiköhän siihen on toinen tikku pitäny panna? Helpompi kahtoo kun ei tarvihe peltiä lukita ylös? :D
tattiwatti
10.04.2014, 18:48
Nyt ollaan jännän äärellä! Miksiköhän siihen on toinen tikku pitäny panna? Helpompi kahtoo kun ei tarvihe peltiä lukita ylös? :D
Tuo tikku kyllä aivan kuiva, vaikka toinen maksimissa :/.
Meneekö Gr y60 kitkaperä eteen? jos hitsais etuperän kiinni ja laittais sen taakse ja sit kitkaperä eteen. :D Mites muuten löytyykö noille perille lock rightia mistään?
Meneekö Gr y60 kitkaperä eteen? jos hitsais etuperän kiinni ja laittais sen taakse ja sit kitkaperä eteen. :D Mites muuten löytyykö noille perille lock rightia mistään?
Ei mene kitka eteen. Olikohan 160 kitka joka menee gr:n etuperään sovittelemalla. Ja lokka valmistaa palalukkoa näihin. Mutta kadulla aivan hirvee ajettava tai sitten se pitää jotenkin modata.
Jeps, mulla gr on täysin offiautona kun ei korttiakaan vielä löydy :P mikähän kauppa noita mahtaa myydä patrolliin kun ei ittellä ainakaan heti osunu silmää kun noita selailin?
fintroll
10.04.2014, 21:34
Ei mene kitka eteen. Olikohan 160 kitka joka menee gr:n etuperään sovittelemalla. Ja lokka valmistaa palalukkoa näihin. Mutta kadulla aivan hirvee ajettava tai sitten se pitää jotenkin modata.
Terrano 2 (ennen 2002 malli) kitkalukko mene myöskin.
fintroll
10.04.2014, 21:43
Tässäpä tämä. Voisinos tuo olla jokin huohotinputki?
Hmm outoa. Jos ölytikku on maximi se on varmasti hyvin. Tarvitset vain katsotaan missä toi toinen putki menee... Mutta se varmasti ei on mitään vakio.
tapsa4x4
10.04.2014, 22:24
Nyt ollaan jännän äärellä! Miksiköhän siihen on toinen tikku pitäny panna? Helpompi kahtoo kun ei tarvihe peltiä lukita ylös? :D
taitaa olla toi perus moottori alunperin laurellista oleva vapari versio tomaatilla siinä taitaa olla mitta tikku noin.
tapsa4x4
10.04.2014, 22:25
Ei mene kitka eteen. Olikohan 160 kitka joka menee gr:n etuperään sovittelemalla. Ja lokka valmistaa palalukkoa näihin. Mutta kadulla aivan hirvee ajettava tai sitten se pitää jotenkin modata.
kyllä näin.orginaali takalukkoja on aina välillä ollut kaupan samoitten noita kiinan kopio arb lukkoja.
Ei kellään sitten olis sitä 160 kitkaperää ylimääräsenä? :D
Ei kellään sitten olis sitä 160 kitkaperää ylimääräsenä? :D
pitkän vai pätkän?
tattiwatti
11.04.2014, 08:21
Hmm outoa. Jos ölytikku on maximi se on varmasti hyvin. Tarvitset vain katsotaan missä toi toinen putki menee... Mutta se varmasti ei on mitään vakio.
Kyllä se öljypohjalle menee vesipumpun taakse. Tikku öljyssä kyllä, eli näyttäisi huohottavan sitä kautta :/.
Mukavia nämä vanhat autot, kun jokainen omistaja tehnyt omia patentteja mistä ei mitään tietoa :D
Onko pitkän ja pätkän perillä sit eroo? Kumpi sinne gr etuakselliin menee? :D
Pätkässä pienempi takaperä, eli samanlaiset edessä ja takana. Pitkässä pikkuperä c200 edessä ja 233 takana. Ittellä olis kyllä tommone pätkän takamurikka joutilaana..
king cap
11.04.2014, 10:44
mulla on tuossa pätkä 160:ssä takana 233:n ja eessä c200:n.laitoin niihin king capin murikat ku näkyivät passaavaan suoraan niin nyt on molemmissa päissä kitka ja välitys on 4.65.en vain oo vielä päässy ajamaan nuilla ku on projekti vielä muualta kesken.
Eli pitkän 233 kitkaperä menee gr etuakselii?
tapsa4x4
11.04.2014, 14:38
Ihan suoraan h233b romut ei käy suoraan gr eteen mutta pikku muutoksilla tais käydä.
Minkälaisilla muutoksilla vai pitääkö vaan silmällä kattella kun on perät vierekkäin? :D
tapsa4x4
11.04.2014, 16:25
Minkälaisilla muutoksilla vai pitääkö vaan silmällä kattella kun on perät vierekkäin? :D
En enään muista ohjeet löytyy kyllä jostain nettisivuilta.
fintroll
11.04.2014, 23:39
Minkälaisilla muutoksilla vai pitääkö vaan silmällä kattella kun on perät vierekkäin? :D
Pitäis vain vaihtaa toi hammaspyöra tai mitä se on, koska suunta on erilainen.
Kuvat täällä: http://translate.google.fi/translate?sl=auto&tl=fi&js=y&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.patrol-gr.net%2Fpages.php%3Fpageid%3D186&edit-text=
http://www.ebay.com/itm/Nissan-Patrol-G160-MQ-MK-Swivel-Hub-Knuckle-Repair-Kit-/121167262216?pt=AU_Car_Parts_Accessories&fits=Model%3APatrol&hash=item1c3621b208&vxp=mtr
Saakos suomesta jostain kääntöpään tiivisteitä?
Australiasta sais koko settiä aika nopealla toimituksella. Mitä sanoo raati tuosta hinnasta?
Ootko löytänyt? Olis kanssa tarvetta.
Ootko löytänyt? Olis kanssa tarvetta.
Nissanilta. esim Länsiauto Lahti.
king cap
19.04.2014, 18:43
yritin tuolla haulla katella,mutta en löytäny tai sitte en vain osannu ettiä,mutta osaisko joku kertoa patrollin c200:n etuperän laakereiden ja stefojen kokoja ja löytyykö niitä suomesta muualta ku marmoritiskiltä?
Maihtaako mistään löytyä 160 patrollin vetarinpäähän rengassokkia?
Maihtaako mistään löytyä 160 patrollin vetarinpäähän rengassokkia?
Tarviik siel olla sellasia?;) paljon joutusampi vaihtaa murros kun ei niitten sokkien kans tatvii tapella..:D
yritin tuolla haulla katella,mutta en löytäny tai sitte en vain osannu ettiä,mutta osaisko joku kertoa patrollin c200:n etuperän laakereiden ja stefojen kokoja ja löytyykö niitä suomesta muualta ku marmoritiskiltä?
Yhteen perään ku kyselin stefaa, niin SKF:n tarvike oli n. 3 kertaa kalliimpi ku Nissanilta ostettava.
Laakereista vois Tamgearssilla olla tietoo kaa, jos kysyen soittaa ihan. Monesti osaalla laakereita myyvillä firmoilla joku tietokanta laakereille, vaikka verkossa ei oliskaan.
Viimeks Tuhtin M85:seen pyöränalaakereita kyselin, niin IKH:n kauppias ois tarvinut päivän et saa selville mitkä siellä on (org laakerit venäläisin numeroin). Toiselle soitin, niin oli kotona vielä ja tuumas numeroiden saatuaan kuulla, että on hyllyssä vastaavat Koyoa ja Nachia, sekä Timkeniä, ja toista tai solla vielä kiinalaisenakin varastossa.
Nissanilta. esim Länsiauto Lahti.
Onks mitään käsitystä hinnasta?
Tarviik siel olla sellasia?;) paljon joutusampi vaihtaa murros kun ei niitten sokkien kans tatvii tapella..:D
Ai tehtaan isä on nekin turhaan laittanut:D . Toisaalta kun ajattelee ni mihinkä se sieltä karkaisi.
Ai tehtaan isä on nekin turhaan laittanut:D . Toisaalta kun ajattelee ni mihinkä se sieltä karkaisi.
Ei miulla ainakaa ole niitä sokkia ja ei ne vetarit/murrokset mihinkää oo karkaillu..:)
Onks mitään käsitystä hinnasta?
pinionin stefat oli 10e kpl ja kääntöpäitten tiivisteen hintaa en muista. 2 päivää kesti että tuli niille osat varastoon.
googleta se osanumero (joku vanha offipalsta topic) niin menee paljo sujuvammin ja sitte voin kysästä.
mulla on tallilla sen nissan osa myyjän numerokin jossain käyntikortilla.
Tietoo mistä löytyy Gr patrollin kitkaperän räjäystyskuvat?
king cap
24.04.2014, 19:11
Tietoo mistä löytyy Gr patrollin kitkaperän räjäystyskuvat?
http://nissan4u.com/parts/patrol_gr/
Miikka4x4
29.04.2014, 09:31
Mistä 160 -88 Patrolliin uudet/uudenkarheat takajouset edullisimmin?
olin kahtovinani että tässä oisi ollu ryhdissään jouset tai sitte toisessa nuitten patrollissa.
http://www.nettiauto.com/nissan/patrol/6331915
aikasemmin ainakin puhui että saattasi myydä osina.
Mitenkä ootte ohjausvartta muokannu korotuksen jälkeen? itellä kääntyminen aika minimaalista oikeelle kun heitin hodarin 2" jouset eteen.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=115576&highlight=patrol+ohjausvarsi
Oisko tuosta topicista ois vähä ees jeesiä :)
Saakos jostain vielä SD33:een venttiilikopan tiivisteitä ku tuo falskaa jonnin verran itellä, vai onko nää kaikki jo DIY, ja jos niin mistä värkistä jengi väsäilly ? :)
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=115576&highlight=patrol+ohjausvarsi
Oisko tuosta topicista ois vähä ees jeesiä :)
Saakos jostain vielä SD33:een venttiilikopan tiivisteitä ku tuo falskaa jonnin verran itellä, vai onko nää kaikki jo DIY, ja jos niin mistä värkistä jengi väsäilly ? :)
Jos et uutta löydä ni vanha puhtaaks, liima molemmin puolin ja kasaan.. Näin ainaki miä tein ku viimeks koneen kasasin..;)
tapsa4x4
07.05.2014, 08:53
Jos et uutta löydä ni vanha puhtaaks, liima molemmin puolin ja kasaan.. Näin ainaki miä tein ku viimeks koneen kasasin..;)
Niin toimii hyvin.löytyy mun mielestä varaosa liikkeistäkin.
160 simpukan stefat tarviais vaihtaa mitkähä on tulo ja lähtö stefojen koot?
metsämies75
11.05.2014, 13:14
Niin toimii hyvin.löytyy mun mielestä varaosa liikkeistäkin.
160 simpukan stefat tarviais vaihtaa mitkähä on tulo ja lähtö stefojen koot?
Marmorilta kävin hakemassa ei ollut kalliit.kokoa en muista ne on jossai tallessa.
Löyty korjauskäsikirjoja netin ihmeelisestä muailmasta, oli vain niin hitaalla sivulla että huitasin tuon nyt jollekkin suomalaiselle palvelimelle, kysessä opus sd22,23,23 ja 33 koneisiin lontoonkielinen, jos jotakuta kiinnostaa :D
http://www.paste.fi/file/13998117117191
tiedosto .zip päätteinen.
Pistetääs nyt vielä jatkoksi jos jengiä kiinnostaa näin su illan ratoksi lontooks ruveta petrollerin korjausopasta lukemaan:
Ainaki ne pitäs pystyä lataan jolla jonkimmoinen googlen accountti on,muista en oo varma, koska tavarat google drivessa :) Purettu osiin ni saa napata osa-alueen mikä kiinnostaa :D:D toivottavasti jollekki hyötyä :)
Elikkäs:
https://drive.google.com/file/d/0B38_qb3f9-kHakxxRXZYajkzTVk/edit?usp=sharing Osa1:General Information
https://drive.google.com/file/d/0B38_qb3f9-kHR0FUdTVFMXRvMDA/edit?usp=sharing Osa2:Engine Mechanical
https://drive.google.com/file/d/0B38_qb3f9-kHYU8xel96bE9JWkU/edit?usp=sharing Osa3:Emission Control System
https://drive.google.com/file/d/0B38_qb3f9-kHRldFOFFTNWZWWTQ/edit?usp=sharing Osa4:Automatic Transmission
https://drive.google.com/file/d/0B38_qb3f9-kHbXk0NVZiN3c4V00/edit?usp=sharing Osa5:Transfer
https://drive.google.com/file/d/0B38_qb3f9-kHRGkxZVF6cW9ra1U/edit?usp=sharing Osa6:Front Axle&Front Suspension
https://drive.google.com/file/d/0B38_qb3f9-kHQTJGMks1TkJVZ2M/edit?usp=sharing Osa7:Steering System
https://drive.google.com/file/d/0B38_qb3f9-kHcWpEYlRhbEUtQ2c/edit?usp=sharing Osa8:Body&Frame
https://drive.google.com/file/d/0B38_qb3f9-kHNVVCV0V2Z2k2Zm8/edit?usp=sharing Osa9:Heater&Air Conditioner
https://drive.google.com/file/d/0B38_qb3f9-kHNndZVm9zY1diNDg/edit?usp=sharing Osa10:Electrical System
https://drive.google.com/file/d/0B38_qb3f9-kHaGIxbTdPQVNnTjg/edit?usp=sharing Osa11:Electrical System
Edit:20:50: Nyt pitäisi toimia kaikille vaikka ei olisi edes kirjautunu googlen palveluihin, mun moka sori :D
Käännettäessä kuuluu väliin ihme "kopauksia" / "kajauksia" kun vas. kääntää niin kajahtaa paukahtaa ja takas oikeelle niin taas paukahtaa kajahtaa välillä kovempaa välillä hiljempaa, (oliko tarpeeks epäselvästi?:D ) :D:D ihan normiajossa ei misään mettärynkytyksessä vaan ihan tiellä... Nivelet ohjauspuolelta kuivat? vai saako heti nypätä vehkeet ilmaan ja kopan olusta vierehen ja ruveta duunaan isompia :D
tapsa4x4
12.05.2014, 21:04
Käännettäessä kuuluu väliin ihme "kopauksia" / "kajauksia" kun vas. kääntää niin kajahtaa paukahtaa ja takas oikeelle niin taas paukahtaa kajahtaa välillä kovempaa välillä hiljempaa, (oliko tarpeeks epäselvästi?:D ) :D:D ihan normiajossa ei misään mettärynkytyksessä vaan ihan tiellä... Nivelet ohjauspuolelta kuivat? vai saako heti nypätä vehkeet ilmaan ja kopan olusta vierehen ja ruveta duunaan isompia :D
jousien puslat loppu/huonot.
Olisko jollain tietoa että onko GRssä jonkisorttista ylijännite relettä tai vastaavaa.
Sähköikkunat, keskuslukko, mittariston sähköt ja sisäpuhallin temppuilee seisonnan jälkeen.
PunisherFIN
13.05.2014, 20:39
oisko Tuoppo sulakkeissa hapettumaa, käy läpite ja vetele vaikka sähkökliinerillä rasiaan, niin voi helpottaa :)
mitekäs muuten menee GR patrollin vetopainot, itellä otteessa joku kämänen 2250kg jarrullista ja tuolla pikku nissanillakin (terrano) saa vetää 3000kg, onko miulla asennettuna joku vammakoukku joka laskee massoja, vai onko GR joku säästömalli, ettei sillä kärsis vetää enempää? :D
Pitää koittaa kattoa onko hapettumia ja onko maadotukset kunnossa.
tässä topikkissa 9. sivulla oli jutustelua tosta vetopainosta ja jouku meinas et ois vetokoukun takia pienet painot
PunisherFIN
14.05.2014, 08:18
mikä sen topicin nimi on, koitin hakee vetopainolla ja vaikka millä ni ei tuo haku oikeen antanu tai sitten koomasin jotain?
Patrol kysy/vastaa sivu 9 :D
Tosiaa koukun kyljestä tyyppikilvestä eka luurailla mitä notuulia on.Jos koukussa tuo 2250 niin eiku koukkua vaihtoon isompaan ja rek.otetta käteen ja konttorille kysyyn, PITÄIS onnistua katsastaan isommille painoille.. GR:ää kuulemma mitä isot pojat puhunu niin ainaki 4:llä eri vetopainolla.Alkuperäiset valmistajan sallimat ovat 2880kg ja sitten vähä reilu 3tn alkuperäisillä koukuilla väittivät... tulikohan varmasti tarpeeks sekavasti :D:D
PunisherFIN
14.05.2014, 21:24
no tuo kolomosella alakava jo riittäs, sillä sais vetäneen kunnon trailerilla kilvetöntä auton kokosta autoo ihan hyvin jo pelipaikoille. tuo 2880kg riittäs nipinnapin jos päällä on henkilöauto tahi tosi rajusti kevennetty offivehjes :)
Käännettäessä kuuluu väliin ihme "kopauksia" / "kajauksia" kun vas. kääntää niin kajahtaa paukahtaa ja takas oikeelle niin taas paukahtaa kajahtaa välillä kovempaa välillä hiljempaa, (oliko tarpeeks epäselvästi?:D ) :D:D ihan normiajossa ei misään mettärynkytyksessä vaan ihan tiellä... Nivelet ohjauspuolelta kuivat? vai saako heti nypätä vehkeet ilmaan ja kopan olusta vierehen ja ruveta duunaan isompia :D
mulla tuli vähän samankuukoisia ääniä myös kun kanttas oikealle. etujouset oli niin läsähtäneet että jousen pään lenkki otti runkoon kiinni. siis riipukkeet aivan suorana ,ja siellä rungon puolella on riipun "puslapesän" luona sellaset vahvikkeet eteenpäin joihin jousen lenkki otti kiinni.. sit kääntäessä se lenkki putos vahvikkeen päältä pois ja siitä tuli ainakin mulla tommonen ääni.:rolleyes: hankala selittää mut jospa tosta saa selvän. näkyi ihan selvät jäljet siellä rungon puolella.
tosta gr:n vetopainosta vielä. mitähän tommoselle on valmistajan sallima vetopaino?
mä oon kyselly tohon omaan 160 koppaseen isompaa koukkupainoa mut niihin valmistajan max massa on 2100kg eikä sitä enää saa suurennettua.
noi 3500kg:n koukut on vissiin jotenkin sillä joissakin vanhoissa otteissa näkyvällä "hyväksytty ristiinkytkentä" tjs jutulla saatu aikanaan otteeseen.. mut eipä saa enää.:mad: mulla 2200kg vetopainot ja entinen offipatu+ kärry painoi 2760kg :rolleyes: siksipä nyt rakenteilla jotain joka pitäs painaa alle 1500 kiloa.
PunisherFIN
14.05.2014, 22:56
en tiiä, mutta ulkolaiset puhuu ristiin 2500kg tai 2800kg jarrullista.. pakko kai se on käydä konttorilla nurkumassa, että ottaavat selevää, vai onko kellään oikeita dokumenttejä asiasta?
matti oot hiilikuidusta rakentamassa offivehjettä? :D
en tiiä, mutta ulkolaiset puhuu ristiin 2500kg tai 2800kg jarrullista.. pakko kai se on käydä konttorilla nurkumassa, että ottaavat selevää, vai onko kellään oikeita dokumenttejä asiasta?
matti oot hiilikuidusta rakentamassa offivehjettä? :D
ei taida dokumentit auttaa kun koneelta kattovat tyyppihyväksyntänumeron tjs perusteella mitä ne valmistajan sallimat max vetopainot on..toi on testattu jo useemmalla konttorilla.
een mä ny sentään mistään hipokuidusta rakenna mut koetan josko toi suzuki jäis alle 1500kg niin sais tolla vihreellä sit laillisesti kisoihin trailerilla viedä.:rolleyes: tai jos se edes näyttäs kevyeltä:D
toinen patrolli kärryssä yhistelmän paino oli 5060kg:eek:
metsämies75
15.05.2014, 05:38
ei taida dokumentit auttaa kun koneelta kattovat tyyppihyväksyntänumeron tjs perusteella mitä ne valmistajan sallimat max vetopainot on..toi on testattu jo useemmalla konttorilla.
een mä ny sentään mistään hipokuidusta rakenna mut koetan josko toi suzuki jäis alle 1500kg niin sais tolla vihreellä sit laillisesti kisoihin trailerilla viedä.:rolleyes: tai jos se edes näyttäs kevyeltä:D
toinen patrolli kärryssä yhistelmän paino oli 5060kg:eek:
Mulle ilmestyi pari vuotta sitte katsastuksessa jarruin 3500kg jarruitta 750kg koukkupaino 160 koppaiseen pitkään patrolliin.ja oli soa muutos katsastus eikä vetokoukusta ollu mitään puhetta.?
pätkä gr otteessa jarruin 1840kg ja jarruton 750kg.vm.91
vm -88 vapari pitkä petrolleri 2600kg jarrullista.
offi_äijä
16.05.2014, 22:38
löytyskö gr patrollin sähkökuvia? olis helpompi etsiä vikaa:)
katsos tuolta :)
https://drive.google.com/folderview?id=0B38_qb3f9-kHMzVYS1gyNEc3Um8&usp=sharing
Turbotin pari viikkoa sitten 3.3 vapari patrollin ja nyt rupeaa olemaan kytkimellä pito ongelmia :D piti ruuvailla voemoo vähä pienemmälle, että pystyy arki ajut ajelee.
Kysymys kuuluukin saako mistään suomesta edukkaasti pitävää kytkintä tohon kamppeeseen? Lootasta ja kytkimestä en tiiä onko ne vaparin vai turbon.. ja muutenkin tämä on eka patrolli itsellä joten tieto taitoa ei ole.
Turbotin pari viikkoa sitten 3.3 vapari patrollin ja nyt rupeaa olemaan kytkimellä pito ongelmia :D piti ruuvailla voemoo vähä pienemmälle, että pystyy arki ajut ajelee.
Kysymys kuuluukin saako mistään suomesta edukkaasti pitävää kytkintä tohon kamppeeseen? Lootasta ja kytkimestä en tiiä onko ne vaparin vai turbon.. ja muutenkin tämä on eka patrolli itsellä joten tieto taitoa ei ole.
Laita turbon vauhtipyörä ja turbon orkkis (olikhan aisin?) kytkin ni ei luista niillä tehoilla mitä sieltä ulos saa..;)
Laita turbon vauhtipyörä ja turbon orkkis (olikhan aisin?) kytkin ni ei luista niillä tehoilla mitä sieltä ulos saa..;)
Jees elikkä täytyy hommailla valmiiksi turbon vauhtipyörä ja sille kaveriks uus kytkinpaketti :) Siinäpä sitä on jolllekkin viikonlopulle tekemistä. Onko sen kytkimen oltava justiinsa tuo aisin merkkinen? en löytäyny googlen avulla ainakaan.
PunisherFIN
22.05.2014, 00:39
tamgearsilta saat ainakin turbon originaalia kytkinpakettia ja sen mitä omalla 160 patulla ehti ajamaan, niin ei varmasti luista ja sitä saa käskyttää ihan surutta, niin kytkimestä se ei anna periksi :D ohan niillä sitä exedyn vahvistettuakin myynnissä, mut turbon originaali kyl kestää ne tehot mitä sie sieltä pellolle järkevästi saat :)
Tuo turbon kytkin tarttee kaverikseen myös painelaakerin liukuholkin siitä turbo mallista, muuten luistaa varmasti :D
Samsonite
22.05.2014, 07:16
Jees elikkä täytyy hommailla valmiiksi turbon vauhtipyörä ja sille kaveriks uus kytkinpaketti :) Siinäpä sitä on jolllekkin viikonlopulle tekemistä. Onko sen kytkimen oltava justiinsa tuo aisin merkkinen? en löytäyny googlen avulla ainakaan.
Voi niistä Aisineista haaveilla toki, miulla löyty merkkiliikkeen orikinaalipuketista Valeo...
Sama kait se merkki on.. kuhan on vaan turbon kytkin.. Miulla taitaa olla vaan aisin paikallaan ja joku kehu et se ois muka paras mut tiiä näistä sitten..:rolleyes:
Okei kiitoksia vaan vastauksista :) Kyllähän sen luulis pitävän, kun on isompi kuitenkin mitä nykyinen. Valinnan varaakin tulee lisää, mitä noita nyt on japanparts, valeo, sachs ja ymym.. Taian ottaa vaan mistä halvimmalla saa :confused: Ei vaan kehtais tehä tuotakaan hommaa kahta kertaa huvikseen ja ei nuo kytkimetkään ilmiasia ole.
PunisherFIN
24.05.2014, 06:29
miulla on sellane muistikuva et tamgearsilta tuli siihe 160 trolliin aisinin kytkytin ko sillo tilasin lootan vaihon yhteytee myos kytkimen kamat. toiseksee ku se laatikkopaketti on niin vitun raskas ja vittumainen ottaa alas ilman kunnon kamoja, et kun sen kayttaa irti ni ihe "tuhlasin" rahaa ja vaihoin samalla kaikki kuluvat.. mut eipa ollu pito-ongelmiakaa kytkimessa ~140hp/~400Nm ja kuivalla asfaltilla 33" mutikalla pyorahti kaasulla kakkosella tyhjaa heittamalla :D
menee tehot hukkaan jos siula ei oo voimansiirtolinja ja alusta kunnossa ku lappu ei pia ja jostain porsii aina pienta näppihommaa :D kysy samilta, se on spesialisti tuhoomaan noita vähän käytettyjä varaosia ;)
Nohnoh!:D enemmän miä oon tainnu tuhota uusia osia ku hyviä vähän käytettyjä.:D pääasiassa toi voimansiirto on ollu se heikko lenkki..;)
Vauhtipyörä ja liukuholokki on maksettu, pitäs tulla ens viikolla. Laitoin myös kyselyä tuonne tamgearssille että minkä merkkistä kytkintä löytyypi, jospa tuon kohta puoliin sais kytkimen pitämään :cool:
Niin tarviiko ottaa mitään muuta huomioon tuossa hommassa? esim. pitäskö ottaa varuiks kytkinakselin ja kampuran stefat? vai saako niitä vaiheltua etes siinä samalla? tietty jos ne ei vuoda niin suottahan niitä varmaan vaihtelemaan, mutta kun ei tiedä ennenkö on auki. Ja ois tarkotus saaha yhteen viikonloppuun auto valmiiksi sitten..
Kampuran takastefaa ei saa vaihettuu jossei käytä kampuraa pois.. ;)
Janne1986
24.05.2014, 17:11
Saapas.
Millähän konstilla? Miä oon kolme kertaa yrittän ja joka kerta on joutun kampuran ottaa pois.. :)
Vauhtipyörä ja liukuholokki on maksettu, pitäs tulla ens viikolla.
tuleehan sulle varmasti oikea holkki:) täällä oli just myynnissä turbonvauhtipyörä jonka mukana oli se lootaan pulteilla kiinitettävä holkki joka on kaikissa sama mut toi on se mikä pitää vaihtaa : http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3441&pictureid=156341
tuleehan sulle varmasti oikea holkki:) täällä oli just myynnissä turbonvauhtipyörä jonka mukana oli se lootaan pulteilla kiinitettävä holkki joka on kaikissa sama mut toi on se mikä pitää vaihtaa : http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3441&pictureid=156341
Jaahas nyt selvis minkänäköinen osa se on. Kiitokset tästä. Nimimerkki Turbo Isuzu:n kanssa ne kaupat tehtiin, en tiiä minkänäköinen holkki sieltä ois tuoloillaan. Jos se ei oo oikea niin sen tarviisin vielä sitten, jos joltain löytys? :)
EDIT: Tarviin sen holkin nyt kuitenkin näköjään. Lainasin matti tuota sinun linkkiä osto ilmoitukseen, eihän haittaa?
Olisko kellään heittää kiristysmomentteja gr patrollin koneeseen?
Entäs männänrenkaiden päittäisvälystä? Vanhoilla ylimmillä renkailla välys 0,5mm ja uusilla 0.25mm joten pitäisiköhän hioa välystä suuremmaksi kun tuota lämpökuormaa on luvassa hieman aiempaa enemmän :rolleyes:
Voisko joku mitata sitä painelaakerin holkin pituutta? vaparin tai turbon, kunhan selviäis jompi kumpi niin auttais paljon :rolleyes:
hiluvitkutin
25.05.2014, 20:57
Olisko kellään heittää kiristysmomentteja gr patrollin koneeseen?
Entäs männänrenkaiden päittäisvälystä? Vanhoilla ylimmillä renkailla välys 0,5mm ja uusilla 0.25mm joten pitäisiköhän hioa välystä suuremmaksi kun tuota lämpökuormaa on luvassa hieman aiempaa enemmän :rolleyes:
Eikös siellä sitte oo jotain vikaa jos lämmöt nousee? Vääränlaista viri palikkaa ;-)
paa vaan kasaan, kyllä ne paikkansa hakee...
tapsa4x4
25.05.2014, 21:33
Millähän konstilla? Miä oon kolme kertaa yrittän ja joka kerta on joutun kampuran ottaa pois.. :)
kyllä saa kun ottaa viimeisen laakeri pukin irti.
Rolpatti
29.05.2014, 17:51
Tänään aloitin tuon datsunin vuosihuollon onhan se tossa särkinäisenä ollutkin jo yli puolivutotta =)
Hei tietäjät onkos tää joku yleinen kikka kun tuli vastaan, molempiin murroksiin oli ilmeisesti sorvattu ja lämpösovitettu tollaset renkaat, Toinen murros oli vielä omituisen näköinen datsunin murrokseksi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1640&pictureid=156596
Vasen orkkis oikea ????
Tosi plussana että ei malja haljennut vaan sisähilut antautui :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1640&pictureid=156598
Jarrulevyjäkin oli paraneltu
Voisko toi toinen olla tojotasta?
Rolpatti
29.05.2014, 19:17
No ei ihme että hajos =D
No ei ihme että hajos =D
:D:D:D
:D:D:D
tojotassa on eri pooritus napalukon päässä... joo noita krymppiholkkeja porukka aikoinaan asenteli paremman murroksen kestävyyden toivossa...
Rolpatti
29.05.2014, 20:11
Juu, on varmaan vaan joku tarvikevetari, paha sanoa kestikö tavallista enemmän kun sisähilut antautui, yleensähän noista halkeaa malja..
Onkos noista krymppiholkeista sit jotain todistettua hyötyäkin? Meinasin vaa ku noita maljoja tuppaa ton pickupin alla sillontällön räjähtelemään..:rolleyes:
Äkkiä tuntus että pakko sen on vahvistaa sitä.
Mutta paha mennä sanomaan peruskoulupohjalta :D
Äkkiä tuntus että pakko sen on vahvistaa sitä.
Mutta paha mennä sanomaan peruskoulupohjalta :D
Joo siis pitäähän se tietty sen maljan kasassa mut räjähtääks ne sisukset sit yhtä helposti ku ku normaalisti malja halkeaa..?
Rolpatti
30.05.2014, 19:24
Ajattelin kyllä käydä sorvauttamassa parit tommoiset rinkulat, ainakin tuntus että olis voineet auttaakkin jotain.
PunisherFIN
31.05.2014, 06:11
onkos geeärrässä sama murros kun 160 korisessa? tai ylejäänki, miten paljon ne aksuloihen osat menee yksiin?
onkos geeärrässä sama murros kun 160 korisessa? tai ylejäänki, miten paljon ne aksuloihen osat menee yksiin?
Eipä taija käydä oikee mitkää osat ristiin..
Tamgearssilta kysyin että minkämerkkistä kytkintä sieltä sais ja vastaus oli: Japanilainen NKK eli Nippon Clutch.
Onko kokemuksia? kahden vaiheilla, joko tuo tai sitten sachs:in paketti :)
Painelaakerin holkki on jo maksettu, enään kytkinpaketti hommata niin pääsee kytkimen vaihtoon.
EDIT:
Otimpa sitten kokeeksi tuon tamgear:ssin paketin, tänään saapu postissa ja tosiaan kytkimessä lukee made in japan. Ihan vaan tiedoksi jos on joku muu kytkintä ostamassa, hintakaan ei ollu paha. Vauhtipyöräkin kävi sorvissa, jospa tuo noilla eväillä rupeaa kykä pitämään ;)
RockerDuck
09.06.2014, 16:58
No niin arvon raati. Kertokaapa mistä kaupasta, muualta kun marmoritiskiltä, suap halavalla alakerranlaakerit... kolinasta päätellen kiertokangilla ei oo enää mitään ylimäärästä välissä... :mad: ... Tai oisko jollakulla myyä toimivaa moottoria...?
PunisherFIN
09.06.2014, 17:59
ebaysta varmaan, tuossa pari päivee sitten etin RD28Ti maffia ja osuin laakerisarjaan, kahtele sieltä, oli viellä ihan jonku laatuvalamistajan laakereita ja en mie tiiä paljo ne marmorilla maksaa, mut luulen et raakasti halavemmat on e-lähikaupassa.
onko kellän kokemusta exedy kytkimestä. Tamgears lupaa sille +40% väännön kestoa. Ja kestää luistattaa. Ajattelin että jos nyt paiskais uuden kytkimen sinne kun laatikko on valmiiksi irti. Toisaalta on siellä uus vakio kytkin paikalla jolla ajettu 4 päivää,safaria
Turbo Isuzu
18.06.2014, 20:47
Omassa Patrollissa ollu Exedyn kytkin pari vuotta ja ajeltu n. 1000km joista metsässä puolet. Helevetinmoista rääkkiä se on saanu ja täytyy hattua nostaa koska ei ole kiukutellu ollenkaan.
mullon tommonen exedyn racing paketti sovitettu kingcäbii ku ei siin muut kytkimet pitänny reippaalla ajolla... nyttemmin on katkeillu lootasta akseleita tai menny rattaita sileeksi... nytten vaihdoin jonkun tavallisemman kytkinlevyn sinne asetelman alle ni jo taas ravistaa kun koittaa reippaammin lähtiä, mutta ei luista. on se exedyn racing paketti ollu kyllä hintasa väärti!
tapsa4x4
19.06.2014, 06:35
Portaalissa oli 3.3turbon originaali kytkin safari ja kisa käytössä yli 4vuotta ilman isompi ongelmia.
3.3turbossa kesti mun käytössä vuosia ilman ongelmaa rääkätty ja kiusattu reilusti.
2.8 koneessa sama kytkin paketti.hyvin on pelannut nyt rupea oikuttelemaan kun kytkin koppa oli täynnä liima savea pesemällä korjaantuu.
No niin arvon raati. Kertokaapa mistä kaupasta, muualta kun marmoritiskiltä, suap halavalla alakerranlaakerit... kolinasta päätellen kiertokangilla ei oo enää mitään ylimäärästä välissä... :mad: ... Tai oisko jollakulla myyä toimivaa moottoria...?
Jos GR kyseessä nii ite ostin Raahen Varaosaportista. Oisko ollu jopa koivusen kautta mutta ei ollu pahan hintaset. Oisko ollu 60-70e setti. Ei oikeen tarkkaan muista ku yli vuosi sitte tilasin:rolleyes:
PunisherFIN
20.06.2014, 09:04
misteehän tuota lähtis purkamaan ongelmaa, ko Y61 korinen GR patu ei oikeen tykkää vetää. on nimittäin RD28 vaparikoneessa ihan saman verran vetoa kun nyt tuossa uudemmassa, MAF on vaihdettu, samoten PA suodin, lähinnä vika ilmenee alakierroksilla ja pitkissä ylämäissä, onko esmes tulopuolella niitä paskasihtejä banjoissa? ei nimittäin anna yhtään mustaa, vaikka miten polkis :o
millä arvalla nuo patrollien vetopainot on heitetty. Mulla on 4 patrollin paperit ja kaikissa on täysin identtiset koukut jossain koukussa on tyypikilpi jossa max vetopaino 2000kg ja toisen paperit sanoo että max paino jarrulliselle kärrylle on 3500 kg onneksi tämä, suurimman vetopainon omaava on Se josta rupesin vetoautoa tekemään. Mutta ihmetyttää vähän. Liekkö erivusimallit eri tyyppi hyväksynnällä
tapsa4x4
20.06.2014, 16:00
millä arvalla nuo patrollien vetopainot on heitetty. Mulla on 4 patrollin paperit ja kaikissa on täysin identtiset koukut jossain koukussa on tyypikilpi jossa max vetopaino 2000kg ja toisen paperit sanoo että max paino jarrulliselle kärrylle on 3500 kg onneksi tämä, suurimman vetopainon omaava on Se josta rupesin vetoautoa tekemään. Mutta ihmetyttää vähän. Liekkö erivusimallit eri tyyppi hyväksynnällä
Ennen sai muutos katsastettu 3500kg koukulle kun vanha sääntö 2.5xonapainoi tai maksimissaan perus kuulan 3500kg useita muutoskatsastuksia tehneenä.
Ennen sai muutos katsastettu 3500kg koukulle kun vanha sääntö 2.5xonapainoi tai maksimissaan perus kuulan 3500kg useita muutoskatsastuksia tehneenä.
aivan tämä hälvensi hämmästystä kummasti. Toivottavasti tuo merkintä pysyy otteessa kun käyn kotturan laittaan uudelleen kilpiin.
Morjens.
Tuli laitettua tuommoinen lyhyt patrolli vm. 81 johon on tehty soa. Autolla käyty rypemässä muutama kerta metsässä ja nyt rupesi edestä kuulumaan satunnaisesti kohtalaisen kovia paukahduksia.
Onko näissä jokin tietty kohta mistä ko. Pauke voisi johtua? Voiko esim. Napalukko "hypätä" yli tms.
Ongelma nro. 2.
Auto on aivan kauhea ajettava tiellä, elikkä 40km/h on maksimi vauhti mitä voi pitää.
Vaikka autosta tuleekin näillä näkymin pääasiassa metsä peli niin se olisi tarkoitus pitää kilpien välissä ja tarvittaessa ejella tielläkin mutta mikä piru sitä vetelee niin helkkaristi.
voisko murros paukkua ? ensin kannattaa kuulostella kummalta puolen pauke kuuluu ja purkamalla selviää loput.
woblaako ? vai veteleekö. Noi ajettavuus ongelmat on yleisiä ja syitä on enemmän kun mielikuvitus antaa myöten. mut muutama mitä mieleen tulee äkikseltään niin onhan pakat kiinni kunnolla, ei oo ruostunu rungosta korvakoita irti tai akseli pääse liikkumaan sivusuunnaassa tai toisesta laitaa edestakas kun ajaa eli onko puslat ym kunnossa.
Jotenkin tuo ajettavuus nimen omaan tuntuisi äkkiä siltä niin kuin koko akseli "ohjaisi" autoa. Pitää ilmeisesti hieman tutkia ennen kuin sattuu jotain vakavaa.
Pauke kuullostaisi tulevan apu kuskin puolelta ja on kyllä sitä luokkaa että meinasi äkkinäisellä tulla köntsät housuun.
Tuohon hirveään ajonautintoon voisin veikata kun tuohon on SOA tehty niin onko akselia käännetty niin että kardaanikulma on loivempi, mulla tuo on tehty mutta ei ole napoja käännetty niin tahtoo välillä hakea uraisella tiellä aika miehekkäästi. Minkälainen homma nuo on hitsata jos ne kääntäis, porukka on meinannu että apparinpuoli akselista olis valurautaa.
No nytpäs kerkesi vähän perehtymään tuohon kulkineeseen.
Napalukot purettu ja sisältä löytyi aivan hirveästi kovaa "vaseliinia" jonka poisto ja puhdistus auttoi asiaa erittäin paljon. Vieläkin sain ne napsahtamaan kerran mutta seurataanpa tilannetta.
Ajo ominaisuuksiinkin tai niiden puutteesen saattaa olla ehkäpä syynä apparin puolen irtoamassa oleva jousi peti...
Tuohon hirveään ajonautintoon voisin veikata kun tuohon on SOA tehty niin onko akselia käännetty niin että kardaanikulma on loivempi, mulla tuo on tehty mutta ei ole napoja käännetty niin tahtoo välillä hakea uraisella tiellä aika miehekkäästi. Minkälainen homma nuo on hitsata jos ne kääntäis, porukka on meinannu että apparinpuoli akselista olis valurautaa.
onhan se valurautaa, mutta eihän sitä napaa sieltä asti irroiteta. tuon topiikin ensimmäisellä sivulla siitä hyvät kuvat: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=118785
Kaiken laista roplailtu talvi ja enään ei ees kaikkea muista mitä. noh laatikko oli irti ja jakis välityksessä niin roplailtiin pumppua ja luulin siinä onnistuneenikin, kun paikalla ahto jo makiat 0,8 mutta ei kestä kuormaa ollenkaan. :(
Missä siis vika paikalla kiertää hyvin ja dumppi suhisee ykkösellä pelaa ihan ok. kakkonen pesään ja puolessa välissä tehoaluetta tapahtuu puutuminen. ja kolmosta on enään turha ees koittaa. tossa linkkinä viellä jonkulainen huono videonpätkä kiihyts yrityksetä voisko mulla olla vaan ennakko niin paljon pielessä.
http://youtu.be/YFtz4BrXQPU
loppuu löpö pumpusta?
vetääkö heti uudestaan 1:llä kunnolla?
tai jos pitempää pouruuttaa 1:llä puutuuko?
jos puottaa tyhjäkäynnille puutuessa käykö tasasesti?
loppuu löpö pumpusta?
vetääkö heti uudestaan 1:llä kunnolla?
tai jos pitempää pouruuttaa 1:llä puutuuko?
jos puottaa tyhjäkäynnille puutuessa käykö tasasesti?
vetää hyvin ykkösellä uudestaankin paikallaan tai ykkösellä kierrättää vaikka kanget somuun. mutta kakkosella ei jaksa enään.
käy tyhjäkäyntiä ihan normaalisti.
tapsa4x4
02.07.2014, 21:31
niin ja kokeileppa kuristaa paluu linjaa että saat tulo puolen paineen nousemaan.
Muistaako kukaan jakolaatikon taka stefan kokoa? onko joku yleiskoko vai marmoritiskiltä tilattava?
vetää hyvin ykkösellä uudestaankin paikallaan tai ykkösellä kierrättää vaikka kanget somuun. mutta kakkosella ei jaksa enään.
käy tyhjäkäyntiä ihan normaalisti.
kokeileppa onko kuin mulla et nostat poljinta parisenttiä lattiasta niin vetää hyvin.
olikos sulla nyt turbon vai vaparin pumppu?
Olisko kellään heittää kiristysmomentteja gr patrollin koneeseen?
Entäs männänrenkaiden päittäisvälystä? Vanhoilla ylimmillä renkailla välys 0,5mm ja uusilla 0.25mm joten pitäisiköhän hioa välystä suuremmaksi kun tuota lämpökuormaa on luvassa hieman aiempaa enemmän :rolleyes:
Kiristysmomentteja edelleen hieman kaipailisin. Ei kellään olisi autodataa käytössä niin voisi liitellä vaikka screenshotteja tähän topikkiin. Löytyy sitten täältä jos joku muukin tarvii.
psycholic
04.07.2014, 20:33
olisko tosta apua...
Tuo auttaa paljon. Kiitoksia!
Kellään kokemusta 3.3 koneen sovittamisesta gr patuun? Laatikkoon joutuu ilmeisesti tekeen jonki sortin välilaipan?
tapsa4x4
11.07.2014, 16:24
Kellään kokemusta 3.3 koneen sovittamisesta gr patuun? Laatikkoon joutuu ilmeisesti tekeen jonki sortin välilaipan?
Joutuu tekemään.aika monta kertaa mittaillut ja pohtinut tota swappia. Aika helppo tehö kun toistekkin päin oli helppo tehä.
ok, koskas tapsa voidaan tulla hakeen kone? :D
tapsa4x4
11.07.2014, 17:12
ok, koskas tapsa voidaan tulla hakeen kone? :D
No ainakin ens viikon oon lapissa ja en tiiä että myynkö enään,saako sen vanhan vaihdossa?
Jossain jo joskus luinkii mut mites tohon sd:hen saa 12V startin ja hehkut? Tai hehkut varmaan tuurilla käy jostain muusta mut mites startti?
Jossain jo joskus luinkii mut mites tohon sd:hen saa 12V startin ja hehkut? Tai hehkut varmaan tuurilla käy jostain muusta mut mites startti?
kaveri laittoi rangeen tommosen koneen toissasyksynä. startti löytyy valmiina vain 33sd moottorilla olevasta trukista, varaosamaailman kautta startaxilta ainakin saa mut maksaa n 700e.
hehkuiksi kävi muistaakseni sd22 moottorin hehkut.
tapsa4x4
11.07.2014, 20:29
Sd sarjan 12v hehkut käy.trukin startti tai traktorin salama raudalla ja kahdella akulla.
Gr on tosin aika helppo laittaa 24v sähköt ja isolla alentimella syöttää mittaristo/sisäpuhallinta ja keskuslukkoa. Valot vaihtaa 24v polttimoihin.
Joskun mittailin paljonko maksimi kuorma on kun kaikki sähköt ilman valoja oli mutta en muista enään paljonko oli.
Jossain jo joskus luinkii mut mites tohon sd:hen saa 12V startin ja hehkut? Tai hehkut varmaan tuurilla käy jostain muusta mut mites startti?
siihen löytyy 12v hehkuja. Startti salamaraudalla, esim mersun pikku kuorkista. (noin 100e). kahdesta akusta ei ole koskaan haittaa :) Mulla on tuo kone isossa broncossa, muuten 12v auto, paitsi startti.
tapsa4x4
12.07.2014, 01:47
Mikä voi mennä kasatessa gr startissa pieleen kun ei bendixsi liikuta ratasta tarpeeksi? Varmaan sen 20 kertaa purettu ja kasattu.
joskus kingcappii starttii kasailin varmaa parikymment kertaa ja ekaks oli epäpuhtautta ja sitte liikaa jäykkää rasvaa siel mekanismissa..... oli olevinaan jokseenkin tarkka kasattava.
Mites porukka on toteuttanu etuakselin tuentaa et sais eteenki joustoja?
hiluvitkutin
16.07.2014, 00:06
Mites porukka on toteuttanu etuakselin tuentaa et sais eteenki joustoja?
"tuentaa" eli kirrejousi peli?
Vaiha vaikka lehtijouset ;-)
Mites porukka on toteuttanu etuakselin tuentaa et sais eteenki joustoja?
160koppanen? Vanhat monilehtiset (olikhan 7lehteä?) jousti mulla ainaki paremmin ku toi nykynen jakari etupää..
Gr kyseessä joten kierrealusta :D
Vilkases nimimerkki jv:n töpö gr projektia.. sehän ainaki tynnyrillisen joustelee..
tattiwatti
21.07.2014, 06:19
Onkos kukaan koittanut tuota aussien kikkaa tuohon GR:N kitkaperään, että laittaisi moottorinpesuainetta sinne ja ajelisi 200km --> öljyt vaihtoon -->???? --> kitkaperä kuin uusi?
Kuulostaa aika rajulta, mutta mitä noita foorumeita lueskeli niin vissiin on toiminut.
Pikkis95
31.07.2014, 17:30
Onkos kellekkään tullu aikasemmin tommosta vikaa vastaan, ite ei enää ymmärrä.. Elikkä tommonen -91 Gr patikka kyseessä ja vika seuraava= ajaessa tiellä 40-55 nopeutta niin kulkee ku juna ihan normaalisti mutta jos tulee pieni töyssy tai muuten vaan epätasasuutta niin alkaa ratti vapiseen sen jälkeen niin ettei meinaa käsissä pysyä, renkaat vipottaa mihin sattuu kun ravistus alkaa. Hassuintahan tässä on se että auto on juuri leimattu, nivelet kaikki ok ja aurauskulmat säädetty. Joku epäili ohjaus iskaria mutta mielestäni se on kunnossa kun otin irti ja kokeilin( pientä litinää pitää mutta eikös nesteiskari aina? Kuiva kuitenkin ettei näytä vuotaneelta), tarvisko se olla sitten vaan paljon jäykempi sitä en tiedä..
Ootkas kokeillu tai kattonu miltä olkatapin laakerit näyttää?
Onkos kellekkään tullu aikasemmin tommosta vikaa vastaan, ite ei enää ymmärrä.. Elikkä tommonen -91 Gr patikka kyseessä ja vika seuraava= ajaessa tiellä 40-55 nopeutta niin kulkee ku juna ihan normaalisti mutta jos tulee pieni töyssy tai muuten vaan epätasasuutta niin alkaa ratti vapiseen sen jälkeen niin ettei meinaa käsissä pysyä, renkaat vipottaa mihin sattuu kun ravistus alkaa. Hassuintahan tässä on se että auto on juuri leimattu, nivelet kaikki ok ja aurauskulmat säädetty. Joku epäili ohjaus iskaria mutta mielestäni se on kunnossa kun otin irti ja kokeilin( pientä litinää pitää mutta eikös nesteiskari aina? Kuiva kuitenkin ettei näytä vuotaneelta), tarvisko se olla sitten vaan paljon jäykempi sitä en tiedä..
jossain väljää. Panhardin puslat huonona tai korvakko elää. Tai pyöränlaakerit tai noi edellä mainitut olkalaakerit. Mutta ensimmäisenä nostaisin renkaat ylös ja kokeilisin,onko niissä välystä. Ja sitten vaihtasin panhardiin uudet puslta.
PunisherFIN
02.08.2014, 20:53
herkimmillään tekkee väljät etupyörän laakeritki tuollasta woblaus efektiä.. ihelläki käyttis kuukauden vanhalla leimalla ja ennen ku kirrasin etupyörien laakerit ni meinas karkailla lapasesta, rengastuksena 265/75 R16 bf long trailit..
patrollien woblaus on ihan tyyppi(vika)ominaisuus, tässon check listi mistä lähtee liikkeelle:
etupyörienlaakereis väljää=> vääränlaisella rengastuksella woblaa
olokalaakerit väljät => woblaa
pyörän kulmat pahasti vituillaan => woble
ohjauksen nivelissä väljää => ylläri, woblaa :D
niinku nalle sano, panhardi väljä => whee efektiä
korjaus kaikkiin edellisiin, nosta etupää ilmaan, heiluttele/retuuta paikat käsin/kangella läpite ja vaihda _kaikki_ missä tuntuu klapi/väljä, nivelet voipi yleensä rasvauksella hetkeksi korjaantua, laakerit voit kiristellä/shimmata ja pääsee hetken eteenpäin ja muista se, että katastusmiehistä 99% ei tajua hevon vittua jäykkäakselisista maastureista, vaikka ne niitä katastaakin :D
PunisherFIN
04.08.2014, 00:57
mikä tuo GR patrollin RD28T koneen ruiskupumppu on tyyppiään?
tuossa rähinässä joku laurelin vaparikone kiinni ja puuttuu ahdonalanen säätö eli savua saa, mut tyhjäkäynti karkaa huit helkkariin ja tarttis löytää ne "turbon kamat" pumpun päälle tai orkkis ahdetun pumppu..
Samalla tavalla se tyhjäkäynti nousee turbonki pumpulla. Se paine kello vaan rajoittaa alasyöttöä.
Eihän kaasuvaijeri ala kantamaan syöttöä laitteessa?
PunisherFIN
04.08.2014, 08:40
siis mitenkä tän ny muotoilis :D sitä on kirrattu silleen "sopivasti" ja vaijerit on puotettu irti ja kaikki mikä vois nostaa tyhjäkäyntiä on eliminoitu, eli jälelle jää se, et tarttee syötönrajotuksen heebelit kiinne pumppuun tai ilo ei ala kilosta :)
Ei muutakun tilamaan isompaa nestepäätä...
PunisherFIN
04.08.2014, 09:46
vakiostaki tullee niin paljon tavaraa pellolle et auto tosiaan pyorii tyhjäkäynnillä jo 3000rpm jos tuon kiristää tappiinsa.. mie ny eka kuitenki haluisin löytää sen ahdonalasen säädön/syötön rajottimen ni sais jonkun tolkun tuon säätämiseen :D nestepäätä sitten ku pumpusta loppuu kakku, nyt sitä tullee helevetisti liikaa..
Ahdonalasella säädöllä ei ole vaikutusta tyhjäkäyntiin. Eikä oikeestaan huipputehoonkaan.
Sillä säädetän vaan alakierroksilta syöttöä pois ettei savuta niin paljoa
PunisherFIN
04.08.2014, 10:15
niin? eikös samalla se tyhjäkäyntikin putoa kun sieltä otetaan soppaa poijes?
toisekseen savu on palamatonta dieseliä, eli turha sivutuote jos haetaan tehoja, toisin kun porukka tuntuu uskovan niin se saatanallinen musta savu ei ole voimaa, vaan haaskeeseen mennyttä polttoainetta josta ois voinu tehhä woimaa :D
Miten purkenee vanhan pitkän paten etuperä? Tai siis millä sielt saa pinionin pois? Ja osaaks kukaa kertoo laakereitten numeroita et sais ne hommailtuu jo valmiiks? Ja mistä ne kannattaa hommata?
Samsonite
09.08.2014, 23:26
niin? eikös samalla se tyhjäkäyntikin putoa kun sieltä otetaan soppaa poijes?
toisekseen savu on palamatonta dieseliä, eli turha sivutuote jos haetaan tehoja, toisin kun porukka tuntuu uskovan niin se saatanallinen musta savu ei ole voimaa, vaan haaskeeseen mennyttä polttoainetta josta ois voinu tehhä woimaa :D
Pitäsköhän siun kertoo tuo myös Herleveille ku ne ei oo vielä tajunnu asiaa vaikka yrittää pullingissa tiiseliä virittää?
Sais nekin vehkeet vetämään ilman hukkatiiseliä.
jollakin tietoo mistä saisi gr etuperään stefan kardaanin lähellä olevan ? saako stefoja ihan laakeri liikkeestä? ei varmaan ole ihan niin tarkkaan minkä vehkeen kuhan nyt olisi edes sinne päin..
jollakin tietoo mistä saisi gr etuperään stefan kardaanin lähellä olevan ? saako stefoja ihan laakeri liikkeestä? ei varmaan ole ihan niin tarkkaan minkä vehkeen kuhan nyt olisi edes sinne päin..
Nissanin liikkeeestä. Ei maksa paljon ja kestää sen mitä alkuperäinenkin.
PunisherFIN
10.08.2014, 07:38
Pitäsköhän siun kertoo tuo myös Herleveille ku ne ei oo vielä tajunnu asiaa vaikka yrittää pullingissa tiiseliä virittää?
Sais nekin vehkeet vetämään ilman hukkatiiseliä.
uuh, tulihan se sieltä :D
ehkä Herlevi hakkee virittämisellä hiukan eri asiaa kun mitä perus auton rakentaja ja esmes moottorin kestoiällä ei ole niin hirmusen suuri merkitys, kunhan lopputuloksena on järjettömästi woimaa? en mie tiiä, arvelisin vaan :)
uuh, tulihan se sieltä :D
ehkä Herlevi hakkee virittämisellä hiukan eri asiaa kun mitä perus auton rakentaja ja esmes moottorin kestoiällä ei ole niin hirmusen suuri merkitys, kunhan lopputuloksena on järjettömästi woimaa? en mie tiiä, arvelisin vaan :)
On kai siinä joku ero ton savun tuottamisen suhteen kun Herlevi värkkää rivipumpullisten suorasuihkujen kanssa autopuolellakin. Esikammiokoneissa kun tuo musta savu pakkaa nostamaan noita lämpöjä suht lahjakkaasti :D Suorasuihku kestää muutenkin lämmöt paljon paremmin jo ihan kansirakenteen ansiosta, kun ei ole mitään turhia esikammioita halkeilemassa. Toki lyhyissä vedätyksissä esikammiokonekkin kestää aika paljon jos vaan saa jälkijäähdytyksen kuntoon. Tyhmäähän se on näistä esikammiokoneista jakajapumpulla kaivaa tehoja, mutta kun se teho on niin kivaa :D
Aika paljo tekkee esikammio koneitaki. Mm mersut
Aika paljo tekkee esikammio koneitaki. Mm mersut
Eikös mersussa ole ne kupin näköiset irrotettavat esikammiot? Kestäneekö semmoset paremmin käytössä kuin kiinteät?
160 koppasen patrollin etuakselin ns. tyyppimalli? Eli kattelin tossa noita paineilmalukkoja mut millä helvetillä siihen löytää oikeenlaisen ku noit on vissii 697,5 erilaista...?:D
H233B??:confused: C200?:confused:
Samsonite
13.08.2014, 19:53
C 200
C 200
Tänks!:) Selvis kyl jo ku aikani surffailin..;)
metsämies75
13.08.2014, 21:09
Tänks!:) Selvis kyl jo ku aikani surffailin..;)laiton sen kiinanlukon mutta sitä en voi suositella laita ennemmin arbbi.
laiton sen kiinanlukon mutta sitä en voi suositella laita ennemmin arbbi.
Amerikan serkkujen juttuja ku lueskelin ni ne taas suosi kiinakopiota.. ARB on kuulemma ylihinnoteltu ja toimivuudes/kestävyydes ei ollu eroja.. mut tiiänäistä sitte..
Myy miulle se josset kerran tykkää. :D
metsämies75
14.08.2014, 10:37
Amerikan serkkujen juttuja ku lueskelin ni ne taas suosi kiinakopiota.. ARB on kuulemma ylihinnoteltu ja toimivuudes/kestävyydes ei ollu eroja.. mut tiiänäistä sitte..
Myy miulle se josset kerran tykkää. :D
Tiivisteet vuotaa mutta lukko pitää ja laakeri pukkiin joudut reijän poramaan muuten on toiminu hyvin ( kuka asentaa että takuu toimii?)
Tiivisteet vuotaa mutta lukko pitää ja laakeri pukkiin joudut reijän poramaan muuten on toiminu hyvin ( kuka asentaa että takuu toimii?)
Niin ne vuotaa arbitkii.. kaveril ainaski lj:ssä kompura huus kokoajan ja kumpikaa lukko ei menny ees päälle. :D
Niin ne vuotaa arbitkii.. kaveril ainaski lj:ssä kompura huus kokoajan ja kumpikaa lukko ei menny ees päälle. :D
Taarvii nyt jo vähän kuitata. Kun on tojotalaiset niin ei tarvii saikata :D
Taarvii nyt jo vähän kuitata. Kun on tojotalaiset niin ei tarvii saikata :D
Tän takii ei oo tojotalaisii.:D Enää.;)
Kääntypäs kuva hassust..
Kyllähän tuossa on jo ollu rajua väärinkäyttö jos lukkohampaitakin on tollanen määrä paukutettu sileeks:D
Mulla ei oo yhtään murrosta tai vetaria vellä katkennu toki chromo murrokset on, mutta ehkä mul on liian laimee kaasujalka.
Miteb nuo tatsunin omat akselit toiko kaivattua kestävyyttä lisää.
Kyllähän tuossa on jo ollu rajua väärinkäyttö jos lukkohampaitakin on tollanen määrä paukutettu sileeks:D
Mulla ei oo yhtään murrosta tai vetaria vellä katkennu toki chromo murrokset on, mutta ehkä mul on liian laimee kaasujalka.
Miteb nuo tatsunin omat akselit toiko kaivattua kestävyyttä lisää.
Kyllä ne nyt ainaki miun käytös on paremmin kestän.. Tojotalaisil ajoin kaks kertaa ja meni yks vetari, yks murros ja yhet lukkohampaat. Noihin nykysii ei oo tarvin vaihtaa ku kolme murrost ja sil nyt on ajettu jo vaikka kuin paljo.. Nii ja tietty nyt hajos etuperä.:D Sekii meni heinäpellol takavedol revittäes.:D:D
Nii joo olihan mulla ihan oikeeata asiaakin ku päivällä täällä kävin kuljaileen unohtu vaan kun oli niin mielenkiitoset akseli keskustelut menossa.
Saako mistään enään 160koriseen takavaloja tai noita pelkkiä ulko muoveja ois vilkku vähän ottanu damagea eikä löytyny ehjää noista pihan romuistakaan kun kuskin puolelle vaan.
vai oisko jo viisaampaa laittaa jotku peräkärryn valot tohonkin
Motonet? Näytti olevan aimaki jotain takavalonlaseja..
jarruvalo ja parkki valon lasit lyötyy järki hintaan, mutta vilkun jos tahtoo korjata niin pitää ostaa koko roska 50e eli rattorin valoja värkkään :mad:
tapsa4x4
14.08.2014, 21:28
jarruvalo ja parkki valon lasit lyötyy järki hintaan, mutta vilkun jos tahtoo korjata niin pitää ostaa koko roska 50e eli rattorin valoja värkkään :mad:
mulla on noita ehjiä valo kuoria jossain varastossa iso kasa.
mistähän löytäis lyhkäsen patrollin takakylkien korjaus palat?
Tietääkö kukaan passaako GR patrolliin Laurelin RD28 kone? Patussahan on RD28T koodilla kone kun laurelissa ei oo turboa. Onko noilla muuta eroa kun turbo?
tapsa4x4
14.08.2014, 21:39
Tietääkö kukaan passaako GR patrolliin Laurelin RD28 kone? Patussahan on RD28T koodilla kone kun laurelissa ei oo turboa. Onko noilla muuta eroa kun turbo?
passaa keskenään suoraan. ei oo turboa,imu ja pakosarja erinlaisia,laturi ja ohjaustehostimen pumppu erinlaisia. syöttöpumppu erinlainen. mutta ainakin omaani tutkiessa ei oo huomannut mitään eroa että turbon version romut sopii suoraan paikoilleen.
mulla on noita ehjiä valo kuoria jossain varastossa iso kasa.
mistähän löytäis lyhkäsen patrollin takakylkien korjaus palat?
Jos löydät niitä kuoria niin vosin ostaa vänkärinpuolelle vilkun.
metsämies75
15.08.2014, 06:51
Jos löydät niitä kuoria niin vosin ostaa vänkärinpuolelle vilkun.
Ebaystä löytyy valoja noin 40e pari pohjineen liettuasta.tais sisältyä postikulut jo siihen hintaan ei ole vaan e hyväksyntää mihin vuosimalliin asti sai käyttää valoja jossa ei ole e hyväksyntää?
Nii joo olihan mulla ihan oikeeata asiaakin ku päivällä täällä kävin kuljaileen unohtu vaan kun oli niin mielenkiitoset akseli keskustelut menossa.
Saako mistään enään 160koriseen takavaloja tai noita pelkkiä ulko muoveja ois vilkku vähän ottanu damagea eikä löytyny ehjää noista pihan romuistakaan kun kuskin puolelle vaan.
vai oisko jo viisaampaa laittaa jotku peräkärryn valot tohonkin
Tuolla ei ole ainakaan pahan hintaisia jos löytyy sopiva http://alvadi.ee/fi/varaosat/nissan/patrol-160-k160-wg160-vg160-1981/takavalo/
Mites paljon tuossa kohtaa öljypohjaa on tilaa:rolleyes: , näköjään jordaani hakee lisätilaa pitäs varmaan antaa lekaa:)
tapsa4x4
16.08.2014, 20:34
Mites paljon tuossa kohtaa öljypohjaa on tilaa:rolleyes: , näköjään jordaani hakee lisätilaa pitäs varmaan antaa lekaa:)
Älä hakkaa lekalla.laitan huomenna kuvia mitä tarviaa tehä.
Älä hakkaa lekalla.laitan huomenna kuvia mitä tarviaa tehä.
Tämä selvä, tosin vähä sitä jo pätkittii;)
Sama minkä tapsa teki mun ö-pohjaan. Meinaan kun näis on niin stna pieni toi öljytilavuus muutenkin, niin lekaa ei voi oikein antaa.
Onks kukaa laakeroinu 160:sen etuperää? Osaisko joku kertoo SKF:n laakerinumerot sinne?
tapsa4x4
17.08.2014, 19:37
Tämä selvä, tosin vähä sitä jo pätkittii;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=33318
Pitänee ruveta silppuamaan öljypohjaa, vai onko tapsalla noita hyllytavarana:)
tapsa4x4
18.08.2014, 19:39
Pitänee ruveta silppuamaan öljypohjaa, vai onko tapsalla noita hyllytavarana:)
No itse asiassa taitaa olla jopa useampi mutta täytyis säästellä omiin tuleviin projekteihinkin noita osia.
Mistä saa patrolliin uusia/käytettyjä lehtijousia?
tapsa4x4
19.08.2014, 19:25
Offroadtarvike tai cros4wd
Nyt kävi niinki hassusti että katastusmies hylkäsi patrollin, uhkasi jopa ajokiellolla ja trafiin vihjaamisella siitä kun on tuo vaijerisammutus tuossa eli miten on porukka tehnyt että saa sammumaan avaimesta, käsittääkseni alkuperäset vehkeet jotka toimii niin on sukupuutossa.
Eikös se saa olla missä vaan. Kirjottaa vaan stop tai sammutus tai jottai
Eikös se saa olla missä vaan. Kirjottaa vaan stop tai sammutus tai jottai
Kyllä siellä sammutus lukee mutta meinas että saattaa ajossa vääntää/kadottaa ym avaimet siihen asentoon että menee rattilukko päälle.
Siis meinasko se inssi että saattaa ajossa mennä rattilukkoon koska koittaa avaimesta sammuttaa autoa ?
Siis meinasko se inssi että saattaa ajossa mennä rattilukkoon koska koittaa avaimesta sammuttaa autoa ?
Niin minä sen ymmärsin, ratin lukkiutuminen moottorin käydessä luki vikalistassa.
Lähteekö sulla avain pois virtalukosta käynnissä ollessa? Sitä se ei sais tehhä.
Lähteekö sulla avain pois virtalukosta käynnissä ollessa? Sitä se ei sais tehhä.
Ei lähe muutenkuin normaalisti eli että vääntää virran pois.
No sitte kai siinä on kaikki niinku pittääki.
Samsonite
20.08.2014, 20:58
Sammutintankoon veto solenoidi ja vaihtorele käyttämään. Aikareleellä vaikka säätää että ei jää vetämään käämien palamiseen asti. :p
(Tai sit vaan kytkin piiloon katsastuksen ajaksi)...:D
Niin minä sen ymmärsin, ratin lukkiutuminen moottorin käydessä luki vikalistassa.
Nyt pitäå sanoa jo että kyllä on inssillä pikkusen ollu huno päivä. Mulla on ollu noita vaijerisammutuksia vaikka missä vehkeessä eikä niihin ole ikinä puututtu.
tapsa4x4
20.08.2014, 22:15
Onhan tehtaaltakin ollut vanhoissa kuorma ja linja autoissa mekaanisia sammuttimia.
Monesti se pumpun kyljessä on ehjä mutta ohjain palikka on vainaa. Pikku puuhailulla saa tehtyä pelaamaan avaimista sen sammutuksen.
Autossahan pitää olla varkaudenestolaite eli joko vaihde tai rattilukko, mutta voisko rattiukon korvata esim putkimallisella rattilukolla tms joka ei voi vahingossa mennä lukkoon moottorin käydessä näin ollen katsastusmies ei voi vedota ainakaan siihen
miksi kuljettaja ajaessa sitä avainta ois pois ottamassa?
siinä mittää vaaraa ajaessa ole...
no johan sen järkikin sanoo, mutta jos vikalistana on että ratin lukkiutuminen moottorin käydessä niin katsurin mielestä siinä piilee varmaan isokin riski
turbotimeriki on varmaan laiton sitte
PunisherFIN
21.08.2014, 17:57
ei saatana voi olla, koska noita vanhoja autoja ja työkoneita on tehty helvetikseen vaijerisammuttimella ja niis ei muuta ole, silti ne on tieliikentees laillisia vermeitä.. meil päin siihen ei ainakaan puututa jos virtalukko pelaa muuten ihan normaalisti.
Niin se vaan on, häätyy alkaa kehitteleen vetosolenoidi aikarele häsmäkkää että saa leiman, sitten saa taas vuoden vedellä vaijerista.
hiluvitkutin
21.08.2014, 18:22
Määki joskus ku patrolli oli ni kysyin katastusmieheltä että saako laittaa vaijerilla sammuttimen.
Tuumas vaan että eikös raktoreissaki oo ja eikös se meleko raktori olekkin...
Mattihan se osaa sanoo faktaa jos huomaa tän viestiketjun.
PunisherFIN
21.08.2014, 18:25
vissiin pohojosen ja etelän konttoreilla ei kule terve maalaisjärki ja ajoneuvojen tuntemus käsikädessä, noh pitää kiittää asuinpaikkaansa ja sen ammattimiehiä kun noita rotteloita konttorilla käyttää :D oppii nimittäin arvostamaan savolaista kulttuuria entistä enemmän joka päivä kun näitä täältä palstalta lukkee :)
nikodeemus_87
21.08.2014, 20:03
Niin se vaan on, häätyy alkaa kehitteleen vetosolenoidi aikarele häsmäkkää että saa leiman, sitten saa taas vuoden vedellä vaijerista.
Millä konttorilla kävit? Ei oo mullekkaan koskaan asiasta mainittu ja jokainen patrolli ollu vaijeri/ vaihe sammutuksella.. oiskohan nallen varaosissa sulle alkuperäiset osat sammutin osaa. .?
nikodeemus_87
21.08.2014, 20:05
Millä konttorilla kävit? Ei oo mullekkaan koskaan asiasta mainittu ja jokainen patrolli ollu vaijeri/ vaihe sammutuksella.. oiskohan nallen varaosissa sulle alkuperäiset osat sammutin osaa. .?
Vois nimittäi kemistä olla helpompi hakee ku väkertää.. ;)
Millä konttorilla kävit? Ei oo mullekkaan koskaan asiasta mainittu ja jokainen patrolli ollu vaijeri/ vaihe sammutuksella.. oiskohan nallen varaosissa sulle alkuperäiset osat sammutin osaa. .?
Paattion konttorilla käytin ku kaikki sanoo että rennot ja järkevät työntekijät, paskat sanon minä. Häätyy käyä kyseleen ja katteleen että olisko sillä osia, jotenki vaan taas vähäsetki motivaatiot kadonnu tämän vehkeen kans.
Kyllä siellä on yleenaä ollu rennot ja asialliset katsastajat jotka ei oo puutunu turheanpäiväsyyksiin mutta nyt sinne on tullu joku uus mennkakipunen idiootti mullakin meinas olla patrollin kanssa kädenvääntöä. Merkkasi otteeaeen jopa sen että pissapoika oli tyhjä mutta vajerisammutin mullakin oli eikä siihen ole ikinä puututtu ja samalla konttorilla oon käyttäny. Ehkä kannattaa konttorilla käydä vähän kyseleen että, mitän vittua ne oikeen säätää
nikodeemus_87
23.08.2014, 08:59
Paattion konttorilla käytin ku kaikki sanoo että rennot ja järkevät työntekijät, paskat sanon minä. Häätyy käyä kyseleen ja katteleen että olisko sillä osia, jotenki vaan taas vähäsetki motivaatiot kadonnu tämän vehkeen kans.
eipä oo ollu paattiossa itelläkään ongelmia, toki sinne on joku uus virkaintonen pispää kuulemma tullu.. sehän on faktaa että kalja ja viina haihtuu kyllä päästä mutta kupillinenki kusta onki jo suurempi ongelma..
Eastfield
24.08.2014, 19:09
Mistäs kohtalotoverit on pitkään GR patrolliin tilaillu korottavia jousia/pidempiä iskareita ? jokin kotimainen nettiputiikki myy kyllä sarjaa mutta olisko e-kaupassa edullisempia tarjolla ?
tattiwatti
27.08.2014, 06:43
Mistäs kohtalotoverit on pitkään GR patrolliin tilaillu korottavia jousia/pidempiä iskareita ? jokin kotimainen nettiputiikki myy kyllä sarjaa mutta olisko e-kaupassa edullisempia tarjolla ?
Itse tilasin kiinasta ja säästin :D. 280e postien kanssa 3" korottavat jouset. Korottivat kyllä ja eipä vaikuta huonoilta ajaakkaan, maastossa hirveästi tosin ehtinyt testaamaan vielä.
Onkos kellään kokemusta tosta x-linkin toteutuksesta kun semmonen olis tarkotus värkätä?
Eastfield
28.08.2014, 20:23
Itse tilasin kiinasta ja säästin :D. 280e postien kanssa 3" korottavat jouset. Korottivat kyllä ja eipä vaikuta huonoilta ajaakkaan, maastossa hirveästi tosin ehtinyt testaamaan vielä.
Olisko osoitetta antaa ? Hieman kiinnostais kiinan vietärit :D
tattiwatti
28.08.2014, 20:40
Olisko osoitetta antaa ? Hieman kiinnostais kiinan vietärit :D
china4x4accessories.com/
Tuolta tilasin. 10 päivää kesti tekeminen ja kolmessa päivässä olivatkin siitä jo kotiovella. Sähköpostilla tiedustelin suoraan patrolliin palikkaa ja sieltä vastasivat aika nopsaan tuotelistan kanssa.
Mihin kuvan pusla kuuluu? :confused:
Mihin kuvan pusla kuuluu? :confused:
Tukivarteen?
Tukivarsiin ilmeisesti ja taakse mutta mihin niistä neljästä?
Luulis että toi hajoo jos sitä rupee johonkin reikään prässään kiinni..
fintroll
06.09.2014, 11:42
Tukivarsiin ilmeisesti ja taakse mutta mihin niistä neljästä?
Luulis että toi hajoo jos sitä rupee johonkin reikään prässään kiinni..
8 niille menee tukivarren takana, sitten samannakoinen puslat menee myöskin panhardiin (etu tai takana). Ja myöskin nelja menee etu-tukivarteen (etu-akselin puollelle).
Oisko arvon raatilla vinkkejä mistä kannattas ettiä vikaa; GR savuttaa kylmänä startatessa meleko lailla eikä taho oikeen startatakkaan, lämpimänä ei ongelmia starttauksen tai savutuksen suhteen. Koneesta kuitenkin kuuluu semmonen pikkunen säksätys, tsik-tsik-tsik, joka menee kierroksien mukaan, ääni vähän vaimenee ku löysää polttoaineputkia suuttimien päästä. Voisko olla suutinvikaa ?? Tossa ois ihan kuvapätkääki startista +20 °C kelillä:
http://s69.photobucket.com/user/kpp_/media/Y60/video-2014-09-05-16-43-39-1.mp4.html?sort=3&o=1
Mikael73
08.09.2014, 07:09
Vanhassa (-82) Patussa oli täsmälleen samat oireet, kylmästartissa savua kuin Irakin sodassa ja pieni säksätys.Lämpinänä starttas hyvin ja ilman savua.Suutinkärkien vaihdolla katosi nuo oireet
Okei pitänee kiikuttaa suuttimet pajalle laitettavaksi. Onkos ton RD28T:n suuttimet yhdellä vai kaksoisjousella? Soittelin diisselipajalle ja taitaa olla iso ero hinnassa ylöspäin jos on tuplat, veikkasivat kyllä ensin mainittua.
Pitäs toimia, vaihdoin jo uudet hehkut eikä ollu muutosta mihinkäään.
SALIASTAJA
08.09.2014, 20:21
Pitäs toimia, vaihdoin jo uudet hehkut eikä ollu muutosta mihinkäään.
Itsellä ainakin kun hehkurele päästää volttimittari nytkähtää selvästi ylöspäin ainakin puoli volttia. Tuossa videossa en huomannut mitään elämää nappihehkun suhteen. Tarkistaisin vielä hehkujen toiminnan.
Rolpatti
08.09.2014, 21:45
Noi nappihehkut on varma tapa tappaa hehkut
eikös gr ollut jälkihehkutkin vaan viimisessä kolmessa hehkussa?!?
Tuossa videossa en huomannut mitään elämää nappihehkun suhteen. Tarkistaisin vielä hehkujen toiminnan.
Tuohan pitää vielä tarkistaa, empä hokannukkaan ite, mutta aiemmin tuo viisari on tosiaan vähän värähtäny hehkuttaessa.
Toisaalta nuo hehkut ei selitä sitä säksätystä/nakutusta joka kuuluu kuumallakin koneella.
ei nappihehku riko tulppia,vaan hehkuttaja.jos kone ja tulpat ok,3-4 sek.riittää helppo rakentaa esim.kiinan skootterin startin solenoidista,tai päältä ajettavan ruohonleikkurin startista.
Herras väelle jääny yksiäkään histeer romuja pyöriin nurkkiin?
Turbodee
10.09.2014, 20:58
Herras väelle jääny yksiäkään histeer romuja pyöriin nurkkiin?
Mulla ois paikollaan :D
Kuun lopussa Venäjän Safari! Mikä Räjähtää ensiks??? Voittajalle lähetän postissa paketin juhlamokkaa:D.
A. Kone (vapari)
B.Akselit (Volvolaiset)
C.voimansiirto (orginelli)
D.jousitus (orginelli)
E. Kuskin maksa :D (orginelli)
F. Jotain ihan muuta???
Kuun lopussa Venäjän Safari! Mikä Räjähtää ensiks??? Voittajalle lähetän postissa paketin juhlamokkaa:D.
A. Kone (vapari)
B.Akselit (Volvolaiset)
C.voimansiirto (orginelli)
D.jousitus (orginelli)
E. Kuskin maksa :D (orginelli)
F. Jotain ihan muuta???
Vaiheloota tai kuskin maksa.:D
hiluvitkutin
11.09.2014, 05:09
Etkai sää päivässä saa tatsunista mitää rikki. Korkeintaa venäjällä kumi puhki ;-)
Kuun lopussa Venäjän Safari! Mikä Räjähtää ensiks??? Voittajalle lähetän postissa paketin juhlamokkaa:D.
A. Kone (vapari)
B.Akselit (Volvolaiset)
C.voimansiirto (orginelli)
D.jousitus (orginelli)
E. Kuskin maksa :D (orginelli)
F. Jotain ihan muuta???
Etujordaanin ristikko :D
SeppoHovi
12.09.2014, 06:41
Osaisiko joku kertoa mitkä jengat kytkimen työ- ja pääsylinterin lähdöissä on? SD33 olisko toi joku -80.
SeppoHovi
12.09.2014, 19:32
Osaisiko joku kertoa mitkä jengat kytkimen työ- ja pääsylinterin lähdöissä on? SD33 olisko toi joku -80.
M10x1 oli.
Onko porukalla kokemusta Birfield murroksista?
fintroll
16.09.2014, 19:01
Noi nappihehkut on varma tapa tappaa hehkut
eikös gr ollut jälkihehkutkin vaan viimisessä kolmessa hehkussa?!?
Ei virra menee vähän eri reitilla toinen rele lapi. Sitten sen jannite on puolet esihekkussa.
Tulipa taas ensin tehtyä ja sitte ajateltua 😳
Kuinkahan katsuri suhtautuu asiaan ku paiskasin patrollista originellin tankin kuikkaan takavirvelin tieltä ja siirsin sen takaakselin etupuolelle lavan alle onko kellekkään käyny/tullu vastaan että katsuri olis kiinnittäny asiaan huomiota tankki pitäis olla aivan asiallisesti kiinni ja on saab in muovi tankki mutta vielä olis jotain tehtävissä jos jollain jokin mielipide asiaan
Itsellä oli ajatus että on suojasemmassa paikassa tuossa ku runkoki vähä lyheni samalla nii on aika hankala toteuttaa orkkis tankkia takaisin
PunisherFIN
17.09.2014, 19:02
rajalla voipi tullin setä vittuilla jos on kovasti isompi ku originaali. jos on muuten asiallinen niin ainakin oma on leimattu omavalmistetankilla ja eipä tuosta ole ollut mutinoita kun on hyvin kiinni ja polttikset kestää tankin sisäpuolella :) Matti varmaan osais parhaiten kertoo, että mitkä lainkohat nuihin vaikuttaa?
Miettinyt laittavani 12,5 renkaat joko 33 tai 35 tuumaisina gr patrollin alle. Minkälaisilla vannespekseillä porukalla näitä on? Tarkoitan lähinnä sitä paljonko tarvitsee levittää lokasuojia.
tattiwatti
20.09.2014, 15:00
Olisikos kellään antaa gr patukan raidetangon mittaa? Oma sen verran konkelossa jo, että tarkkaa mittaa pahempi saada siitä :D
PunisherFIN
20.09.2014, 18:03
Miettinyt laittavani 12,5 renkaat joko 33 tai 35 tuumaisina gr patrollin alle. Minkälaisilla vannespekseillä porukalla näitä on? Tarkoitan lähinnä sitä paljonko tarvitsee levittää lokasuojia.
ihellä on ET -32 ja vakiolevikkeet pitää kuvion sisällä ihan hyviten 35x12,5x15" renkaalla, eikä napsi missään kohen kiinne +3" jousikorotuksella, paljon sinne ei tilaa jää, mut maksimit ulos/sisään/renkaat linkussa niin ei ota tuolla jousituksella viel kiinne. vakiojousilla TODNÄK 33" on maksimi mikä alle sopii, ilman et raapii kiinni..
tuosta löytyy joku kuvakin miten ne sinne istuu :D
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=125343
Ongelmat jatkuu edelleen, suuttimet huollatettu dieselpajalla mutta eipä helepottanu savutus eikä säksätys. Tuo säksätys ei kuulu aina mutta sillon ku kuuluu nii kovimmillaan noin 2000rpm kohilla. Tuli nuo hehkutki vielä katottua ja nyt menee virtaa kunnolla niillekki, silti savuttaa kylmästartissa. Vähän helpommin lähtee kuitenki käyntiin. Mutta mistähän tuo savutus voi enää johtua? Jäähdytysnestettäkään ei oo ainakaan silmämääräisesti paisarista hävinny mihinkään.