Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.03.2012, 23:46
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.681
Perusasetus

kysymys turbosta


ei oo oikein hanskassa toi turbon toiminta, kun ei oo tullut niiden kanssa aikaisemmin pelailtua.
mulla on pellin alla schwitserin puhallin, lainattu jonkun sisun mottorin kyljestä. ei oo hukkaporttia. tehoja on ihan mukavasti, kun on kierroksia koneessa. hieman vaan kaipais ahtoja mukaan matalammalla kierros-alueella...
pähkäilin vain, että mikä olis keinona saada puhallin mukaan aikaisemmin. oon kattellut noita vesiruiskuja, mut tuntuu vähän hullulta ruiskuttaa vettä moottoriin, sehän mokoma voi alkaa ruostumaan onko kokemuksia?
olisko jotain järkevää/toimivaa ratkaisua tarjolla. intoa olis kyllä, mut menee vähän liian usein käsi päähän. auto on kuitenkin käytössä joka päivä, ettei senkään tähden vois millekkään pajalle sitä viedä. omassa talissa mukavampi nyplätä.
kait niitä hukkaporttejakin saa jälkiasennettua, mut mikä olis alaväännön kannalta paras ratkaisu?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.03.2012, 00:02
Jande Jande ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.11.06
Sijainti: Posio, Finland.
Viestit: 652
Perusasetus

pienempi ahdin jos haluaa alhaalta ahtamaan. tai sit pitäis saada syöttöä lisää et saa turbon heräämään.

vesiruisku ei auta heräämiseen, sillä saa vähän pakolämpöjä alas ja lisää tehoa kun on kaikki muu jo otettu koneesta irti näin kärjistettynä.

ja mikäs se switsun malli on?
__________________
Suzuki Jimny 1.9TD
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.03.2012, 00:16
_Jape_:n Avatar
_Jape_ _Jape_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Lahti
Viestit: 987
Perusasetus

Mikä moottori? Helpompi ruveta ehdottelemaan parempaa ahdinta tilalle
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.03.2012, 06:10
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Tuo ahtimen malli (esim S200) ei paljoa kerro, niitä kun on monen kokoisia.

Katso löytyykö osanumeroa siitä ahtimen kyljestä, 8368-????? Numero on pienessä postimerkin kokoisessä lätkässä ahtimen rungossa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.03.2012, 13:12
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.248
Perusasetus

Liian iso turbo.

Eli vaihtoon menee. Nuo vesiruutat ym. ei ole enää mitää käyttöauto virityksiä.

Joku muu osaa varmaan kertoa paremmin minkä kokoinen sinne sopisi mutta oma ehotus on joku garretin T03 tms. kokoinen ahdin.

Raketti siitä ei tule vieläkään mutta käytettävyys paranee hemmetisti ja yli 1 barin paineista ei ole hyötyä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.03.2012, 20:07
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.115
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
ja yli 1 barin paineista ei ole hyötyä.
Miks????
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.03.2012, 20:23
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Cool

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti

Raketti siitä ei tule vieläkään mutta käytettävyys paranee hemmetisti ja yli 1 barin paineista ei ole hyötyä.
No sehän riippuu ihan pakopaineista, jos ne on puol kiloo ahtojen ollessa viis niin varmana vetää paremmin kuin ykskään Hojo Suomen maaperällä.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.03.2012, 21:28
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jande Näytä viesti
pienempi ahdin jos haluaa alhaalta ahtamaan. tai sit pitäis saada syöttöä lisää et saa turbon heräämään.

vesiruisku ei auta heräämiseen, sillä saa vähän pakolämpöjä alas ja lisää tehoa kun on kaikki muu jo otettu koneesta irti näin kärjistettynä.

ja mikäs se switsun malli on?
tuohon heräämiseen vaikuttaa ihan se minne se ruisku laitetaan.
jos vesi sumua johdetaan pakosarjaan niin vesi höyrystyessä moninkertaistaa tilavuudensa ja pakottaa turbon pyörimään ja hyrrä herää alhaalta.

jossain ralli tai jossain missä haetaan viimeisiä vaikeita hevosvoimia tais olla tällästä käytössä ?

ja mitä tulee yli kilon paineisiin niin eikai ne st mersuissa käyttäs 3kilon paineita jos siitä ei hyötyä olis
oikea ahin vaan että pakopaineet ja lämmöt pysyy kurissa
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ct20 turbosta? Wheelback Tekniikka & Jutustelu 1 18.02.2010 21:04
4 runnerin turbosta?? Hailux Tekniikka & Jutustelu 3 25.08.2007 15:30
TURBOSTA kukatietää? hoojii Tekniikka & Jutustelu 12 02.01.2007 17:09
Infoa KKK turbosta? Eskimo Tekniikka & Jutustelu 10 04.12.2006 15:24
LäJä turbosta Charles.W Tekniikka & Jutustelu 3 24.07.2006 21:16


Sivu luotu: 00:15 (GMT +2).