Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.03.2012, 23:46
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.681
Perusasetus

kysymys turbosta


ei oo oikein hanskassa toi turbon toiminta, kun ei oo tullut niiden kanssa aikaisemmin pelailtua.
mulla on pellin alla schwitserin puhallin, lainattu jonkun sisun mottorin kyljestä. ei oo hukkaporttia. tehoja on ihan mukavasti, kun on kierroksia koneessa. hieman vaan kaipais ahtoja mukaan matalammalla kierros-alueella...
pähkäilin vain, että mikä olis keinona saada puhallin mukaan aikaisemmin. oon kattellut noita vesiruiskuja, mut tuntuu vähän hullulta ruiskuttaa vettä moottoriin, sehän mokoma voi alkaa ruostumaan onko kokemuksia?
olisko jotain järkevää/toimivaa ratkaisua tarjolla. intoa olis kyllä, mut menee vähän liian usein käsi päähän. auto on kuitenkin käytössä joka päivä, ettei senkään tähden vois millekkään pajalle sitä viedä. omassa talissa mukavampi nyplätä.
kait niitä hukkaporttejakin saa jälkiasennettua, mut mikä olis alaväännön kannalta paras ratkaisu?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.03.2012, 00:02
Jande Jande ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.11.06
Sijainti: Posio, Finland.
Viestit: 652
Perusasetus

pienempi ahdin jos haluaa alhaalta ahtamaan. tai sit pitäis saada syöttöä lisää et saa turbon heräämään.

vesiruisku ei auta heräämiseen, sillä saa vähän pakolämpöjä alas ja lisää tehoa kun on kaikki muu jo otettu koneesta irti näin kärjistettynä.

ja mikäs se switsun malli on?
__________________
Suzuki Jimny 1.9TD
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.03.2012, 00:16
_Jape_:n Avatar
_Jape_ _Jape_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Lahti
Viestit: 987
Perusasetus

Mikä moottori? Helpompi ruveta ehdottelemaan parempaa ahdinta tilalle
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.03.2012, 06:10
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.323
Perusasetus

Tuo ahtimen malli (esim S200) ei paljoa kerro, niitä kun on monen kokoisia.

Katso löytyykö osanumeroa siitä ahtimen kyljestä, 8368-????? Numero on pienessä postimerkin kokoisessä lätkässä ahtimen rungossa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.03.2012, 13:12
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Liian iso turbo.

Eli vaihtoon menee. Nuo vesiruutat ym. ei ole enää mitää käyttöauto virityksiä.

Joku muu osaa varmaan kertoa paremmin minkä kokoinen sinne sopisi mutta oma ehotus on joku garretin T03 tms. kokoinen ahdin.

Raketti siitä ei tule vieläkään mutta käytettävyys paranee hemmetisti ja yli 1 barin paineista ei ole hyötyä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.03.2012, 20:07
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
ja yli 1 barin paineista ei ole hyötyä.
Miks????
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.03.2012, 20:23
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Cool

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti

Raketti siitä ei tule vieläkään mutta käytettävyys paranee hemmetisti ja yli 1 barin paineista ei ole hyötyä.
No sehän riippuu ihan pakopaineista, jos ne on puol kiloo ahtojen ollessa viis niin varmana vetää paremmin kuin ykskään Hojo Suomen maaperällä.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.03.2012, 21:28
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jande Näytä viesti
pienempi ahdin jos haluaa alhaalta ahtamaan. tai sit pitäis saada syöttöä lisää et saa turbon heräämään.

vesiruisku ei auta heräämiseen, sillä saa vähän pakolämpöjä alas ja lisää tehoa kun on kaikki muu jo otettu koneesta irti näin kärjistettynä.

ja mikäs se switsun malli on?
tuohon heräämiseen vaikuttaa ihan se minne se ruisku laitetaan.
jos vesi sumua johdetaan pakosarjaan niin vesi höyrystyessä moninkertaistaa tilavuudensa ja pakottaa turbon pyörimään ja hyrrä herää alhaalta.

jossain ralli tai jossain missä haetaan viimeisiä vaikeita hevosvoimia tais olla tällästä käytössä ?

ja mitä tulee yli kilon paineisiin niin eikai ne st mersuissa käyttäs 3kilon paineita jos siitä ei hyötyä olis
oikea ahin vaan että pakopaineet ja lämmöt pysyy kurissa
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.03.2012, 21:28
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Miks????
Nii riippuu tietysti mikä mylly on kyseessä....

Mutta jos on tuo nicissä mainittu hj 60 niin ei tuosta orkkis pumpusta irtoa soppaa yli kilon tarpeisiin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.03.2012, 21:49
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Nii riippuu tietysti mikä mylly on kyseessä....

Mutta jos on tuo nicissä mainittu hj 60 niin ei tuosta orkkis pumpusta irtoa soppaa yli kilon tarpeisiin...
niinpä. savua tulee perkeleesti, mutta se diesel tarvis palaa koneessa eikä putkessa
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.03.2012, 22:23
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
niinpä. savua tulee perkeleesti, mutta se diesel tarvis palaa koneessa eikä putkessa
Niin no jos savua tulee paljon niin sehän vaan kertoo ilman vähyydestä,eikait silloin pumppu voi käydä pieneksi jos savua tulee kokoajan perkeleesti
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.03.2012, 11:44
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Menee ruiskutusajat pitkäksi tuolla HJ60 vakiopumpulla, ei hyvä, tekee vain lämpöä. Pitäisi vaihtaa isommat elementit pumppuun että sattuu se ruiskutus oikeaan aikaan.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 14.03.2012, 18:22
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Menee ruiskutusajat pitkäksi tuolla HJ60 vakiopumpulla, ei hyvä, tekee vain lämpöä. Pitäisi vaihtaa isommat elementit pumppuun että sattuu se ruiskutus oikeaan aikaan.
Eikäku joo,niinhän siinä käykin. Ja unohdin myös senkin että sehän on rivipumpulla. Eli pumppu päivitykseen.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.03.2012, 19:00
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Eikäku joo,niinhän siinä käykin. Ja unohdin myös senkin että sehän on rivipumpulla. Eli pumppu päivitykseen.
sama ongelma on jakajapumpussakin.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 14.03.2012, 22:06
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
sama ongelma on jakajapumpussakin.
On on,mutta jakajapumppuun fiksaa itse isomman nestepään ja jyrkemmän nokkalevyn kun taas rivipumpun virittäminen on vaativampaa eikä onnistu ihan perus autotalli varusteilla,sitä tarkoitin
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 15.03.2012, 18:34
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

aajoo... mutta kyllähän kunnon moottorissa pitää kunnon rivari olla? Taitaavat muutenki olla kestävempiä nuo rivipimput...
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 15.03.2012, 22:24
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
aajoo... mutta kyllähän kunnon moottorissa pitää kunnon rivari olla? Taitaavat muutenki olla kestävempiä nuo rivipimput...
Juu kyllä ne virityskäyttöön on parempia kuin jakajat,miettinyt vähän että jos pajeroonkin laittais rivipumputtimen
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 15.03.2012, 22:32
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

hiukan palatakseni tuohon vesiruuttaan niin ymmärtääkseni ainakin bensiiinilaitteissa tuo alentaa nakutuskynnystä,eli kestää enemmin ahtoja ilman nakuutusta. miten tuo on riisseleissä?
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 16.03.2012, 01:24
Ipu33:n Avatar
Ipu33 Ipu33 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: Rauma, Finland
Viestit: 818
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kankku Näytä viesti
hiukan palatakseni tuohon vesiruuttaan niin ymmärtääkseni ainakin bensiiinilaitteissa tuo alentaa nakutuskynnystä,eli kestää enemmin ahtoja ilman nakuutusta. miten tuo on riisseleissä?
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=14714 Tuolla näytti olevan ainakin jotain juttua vesiruiskusta.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 16.03.2012, 08:04
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.681
Perusasetus

no tuon linkin takaa löytyvän tarinoinnin jälkeen, vesiruisku ei nyt sit tunnu taas hirveen huonolta vaihtoehdolta. mulla on joku pirun vanha se turbo. yks "puhallin-fiksari" katto sitä ja kehu, että hyvä puhallin, mut ei saa kuulemma enään varaosia. moottori on hj61:sen. kait mun pitää sellainen ruisku hankkia ja asentaa, ja laittaa tänne tarinaa sen toimivuudesta, hyödyistä ja haitoista... katotaan nyt mistä sen hankin, jos jollain olis hyvästä järjestelmästä tietoo, niin suositukset otetaan vastaan. hakusessa olis siis hyvä, halpa ja kestävä järjestelmä....
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 16.03.2012, 09:08
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.323
Perusasetus

Annas nyt vähän niitä perustietoja.

- millä kierroksilla alkaa vetämään kunnolla?
- onko ruiskupumppu vakio?
- mitä siinä ahtimen kyljessä lukee?

Puhuit sisun ahtimesta, tarkoitat siis sisu dieseliä etkä sisu kuorma-autoja?

Valmet/sisu diesel moottoreista löytyy monen tyyppistä svitseriä. S1, S2, S100, S200, S300, S400 jne. Epäilen vahvasti että tuo ahdin olis S200. Sitä on käytetty eri kokoisina (6.6 litraa) 110 hv - (7.4 litraa) 250 hv malleissa.

Tuommoinen pieni S200 voisi toimiakkin hojon koneessa, mutta isomman pään S200 on jo melkoinen mötkäle 4 litran koneeseen.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 16.03.2012, 15:31
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.789
Perusasetus

kuten aijemmassa viestissäkin jo vihjattiin se turbo pitää mitottaa niille tehoille mitä siitä halutaan ei yhtään yli eikä alle ni lähtökohtasesti pitäs toimia halutulla tavalla. turbotkin on jo kehittiny jonku verran että kannattaa harkita mistä puhaltimesta lähtee modaamaan parhaimman lopputuloksen saamiseksi. jos taas halvalla pitää päästä ni selvität sen ahtimes mallin jos siihen löytyis pienempää pakopesää. ja värkkäät erillisen hukkiksen jos ei löydy portillisia pesiä ?
mutta mitää vesi ruiskuja on turha lähtee virittelee, ei käyny selväks oliko sulla coolerii mut sellasen virittelet mieluummin
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 16.03.2012, 15:46
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Kai tuo vesiruutta alkaa tulla kyseeseen jossain tuhannenkaakin paremmalla puolella ja missään tuotanto vehkeessä sitä ei taida olla...Eikä se korjaa mitään alavääntöä ellei se perhanan turbo pyöri vielä ja tee sitä ahtopainetta.

Sisun ahdin?? Vuoden 77 kontiosisusta?? Jos ei osia enää saa.?? Pyörii varmaan maailman tappiin saakka vaikka pitäisit koko ajan kaasun pohjassa mutta ei sillä kuuhun mennä eikä sitä ole siihen suunniteltukkaan(kait).

Kuten tuolla on jo todettu niin hommaa siihen oikea ahdin ja cooleri niin alkaa tapahtua.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 16.03.2012, 18:13
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Sisun ahdin?? Vuoden 77 kontiosisusta?? Jos ei osia enää saa.?? Pyörii varmaan maailman tappiin saakka vaikka pitäisit koko ajan kaasun pohjassa mutta ei sillä kuuhun mennä eikä sitä ole siihen suunniteltukkaan(kait).
1977 ei tehty enää kontioita, ne oli jo karhuja silloin. Ja schwitzerin ahtimet tuli valmetille vasta vuonna 1989. Vanhempien koneiden ahtimet oli holsetteja.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 16.03.2012, 21:29
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
1977 ei tehty enää kontioita, ne oli jo karhuja silloin. Ja schwitzerin ahtimet tuli valmetille vasta vuonna 1989. Vanhempien koneiden ahtimet oli holsetteja.
Sviddu arvasin että käy näin...Ekaksi kirjoitin notta karhu sisusta mutta korjasin kontioksi...

No asia ei siitä miksikään muutu.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ct20 turbosta? Wheelback Tekniikka & Jutustelu 1 18.02.2010 21:04
4 runnerin turbosta?? Hailux Tekniikka & Jutustelu 3 25.08.2007 15:30
TURBOSTA kukatietää? hoojii Tekniikka & Jutustelu 12 02.01.2007 17:09
Infoa KKK turbosta? Eskimo Tekniikka & Jutustelu 10 04.12.2006 15:24
LäJä turbosta Charles.W Tekniikka & Jutustelu 3 24.07.2006 21:16


Sivu luotu: 13:57 (GMT +2).