![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Tukivarsi kysymyksiäTuli tozsa sellanen mieleen että onko laillista käyttää esim etutukivarsia eessä ja takana ja toisinpäin? Kun väliin näkee että on jakarityyppiset ripustukset takanakin. Itteä jakarit ei kiinnosta mutta jos sais nelilinkin eteen ja taakse nii.... ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Akselimassojen ehdoilla, olen ymmärtänyt.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
|||
|
|||
![]()
x2
Kannattaa harkita myöskin sitä että käy porinoimassa konttorilla etukäteen niin ei tarvii niin paljon yskiä sitten katsastustilanteessa. Mites meinasit nelilinkin eteen toteuttaa ilman bumpsteeriä? Kolmilinkki on varmaan se mitä tavoittelit jos kerta leimalle meinasit ![]()
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ihan hyvin voit rakentaa, kunhan akselimassat on riittävät. Ainakin vielä toistaiseksi (ja toivottavasti tulevaisuudessakin) kiinnikkeet koriin ja akseliin saa tehdä itse; tukivarret oltava joko automalliin tarkoitetut tai muuten sopivat (=riittävä akselimassa).
Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuo kolmilimkki ei kyllä mun mkelestä toimi oikein tuon simpukkatyylisen ohjauksen kanssa. Aattelin jos heittääs hodarin nelilinkin eteen ja taakse nii sais niitä joustoja.
![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kolmilinkki = nelilinkki + panhard, josta puuttuu toinen ylävarsi. Nelilinkki suorilla varsilla + panhardilla kanittaa jonkin verran vastaan äärijoustoissa, pelkällä yhdellä ylävarrella ei juuri ollenkaan. Rakenteen katulaillisuus tosin on vähän niin ja näin, ei ole varmaan missään autossa vakiona..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sehän on käytänössä nelilinkki jossa ylätukivarret vaan yhtyy ennen akselia.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#11
|
||||
|
||||
![]()
No nyt on termistö taas hallussa
![]() Aattelin kyllä laittaa hodarin nelilinkin eteen ja taa, jakarit harrais kyllä niin kovaa vastaan joustoissa että ajattelin kokeilla jotain uutta.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Oikea vastaus on että heität toisen ylätukivarren mäkeen etupään asetelmasta ja laitat taakse rangen kolmion niin ei jää parannettavaa
![]()
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Eipä taida katdurille kelvata, ainakin konttorilla pitää olla kaikki paikallaan
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Tätähän minä jo tuolla paljon aiemmin kirjoitin, että kolmilinkin huono puoli on siinä että ei sitä ole oikein missään vekottimessa tehtaalta -> leimaus on vaikeaa/ mahdotonta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Sanotaanko se jossain että tukivarsien pitää olla sijoitettu samoin kuin alunperin?
Jos kyllä niin eikö tarpeeksi tarkka katsuri puutu jo siihen että siirrettäessä takajousitus etupäähän, tukivarsien kuormitussuunnat muuttuu päinvastaisiksi? Jokatapauksessa menisin ensin sinne konttorille kyselemään vaikkapa piirretyn hahmotelman kanssa jossa on käytetty alatukivarret ja yksi ylätukivarsi, että miten ois tällaisen tekemisen kanssa, enkä erikseen korostaisi sitä että tässä on alunperin toinenkin ylätukivarsi ![]() P.S. Olikohan se Opel Monterey/sen isuzuvastine jossa on kolmilinkki taka-akselilla.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Varmaan homman jotenkin saa kikkailtua, mutta sitä tosiaankin täytyy kysyä katsurilta. Sanoisin, että kun poistetaan yksi tukivarsi neljästä, niin samalla Trafin silmissä systeemistä katoaa kuormituskestävyyttä (kuten kyllä katoaakin). Oikein toteutettunahan 3-linkissä ei kestävyyden osalta ole mitään ihmeellistä, kestää enemmän kuin hyvin. Se, hyväksytäänkö asia konttorilla onkin sitten toinen asia.. Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Mistähän löytäisin laskurin 3- tai 4-linkeille? Ei meikäläisen hakutaidoilla meinaa tulosta tulla..
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
Laita mulle vaikka privaviestinä sähköpostiosoite, lähetän sulle
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#19
|
||||
|
||||
![]() calkulator |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Tukivarsi asiaa | Offijäbä | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 17.07.2009 21:50 |
LJ tukivarsi vs. HDJ tukivarsi | LaaLaa | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 14.12.2008 15:08 |
O: Rangen tukivarsi | joa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 24.11.2006 22:32 |
Tukivarsi kysymyksiä | JERKKU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.03.2006 19:50 |
Jakari = tukivarsi ? | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 16.11.2005 12:29 |