![]() |
Tukivarsi kysymyksiä
Tuli tozsa sellanen mieleen että onko laillista käyttää esim etutukivarsia eessä ja takana ja toisinpäin? Kun väliin näkee että on jakarityyppiset ripustukset takanakin. Itteä jakarit ei kiinnosta mutta jos sais nelilinkin eteen ja taakse nii.... ;)
|
Akselimassojen ehdoilla, olen ymmärtänyt.
|
x2
Kannattaa harkita myöskin sitä että käy porinoimassa konttorilla etukäteen niin ei tarvii niin paljon yskiä sitten katsastustilanteessa. Mites meinasit nelilinkin eteen toteuttaa ilman bumpsteeriä? Kolmilinkki on varmaan se mitä tavoittelit jos kerta leimalle meinasit ;) |
Ihan hyvin voit rakentaa, kunhan akselimassat on riittävät. Ainakin vielä toistaiseksi (ja toivottavasti tulevaisuudessakin) kiinnikkeet koriin ja akseliin saa tehdä itse; tukivarret oltava joko automalliin tarkoitetut tai muuten sopivat (=riittävä akselimassa).
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tuo kolmilimkki ei kyllä mun mkelestä toimi oikein tuon simpukkatyylisen ohjauksen kanssa. Aattelin jos heittääs hodarin nelilinkin eteen ja taakse nii sais niitä joustoja. :D
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
|
No nyt on termistö taas hallussa :D
Aattelin kyllä laittaa hodarin nelilinkin eteen ja taa, jakarit harrais kyllä niin kovaa vastaan joustoissa että ajattelin kokeilla jotain uutta. |
Oikea vastaus on että heität toisen ylätukivarren mäkeen etupään asetelmasta ja laitat taakse rangen kolmion niin ei jää parannettavaa ;)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sanotaanko se jossain että tukivarsien pitää olla sijoitettu samoin kuin alunperin?
Jos kyllä niin eikö tarpeeksi tarkka katsuri puutu jo siihen että siirrettäessä takajousitus etupäähän, tukivarsien kuormitussuunnat muuttuu päinvastaisiksi? Jokatapauksessa menisin ensin sinne konttorille kyselemään vaikkapa piirretyn hahmotelman kanssa jossa on käytetty alatukivarret ja yksi ylätukivarsi, että miten ois tällaisen tekemisen kanssa, enkä erikseen korostaisi sitä että tässä on alunperin toinenkin ylätukivarsi ;) P.S. Olikohan se Opel Monterey/sen isuzuvastine jossa on kolmilinkki taka-akselilla. |
Lainaus:
Varmaan homman jotenkin saa kikkailtua, mutta sitä tosiaankin täytyy kysyä katsurilta. Sanoisin, että kun poistetaan yksi tukivarsi neljästä, niin samalla Trafin silmissä systeemistä katoaa kuormituskestävyyttä (kuten kyllä katoaakin). Oikein toteutettunahan 3-linkissä ei kestävyyden osalta ole mitään ihmeellistä, kestää enemmän kuin hyvin. Se, hyväksytäänkö asia konttorilla onkin sitten toinen asia.. Lainaus:
|
Mistähän löytäisin laskurin 3- tai 4-linkeille? Ei meikäläisen hakutaidoilla meinaa tulosta tulla..
|
Laita mulle vaikka privaviestinä sähköpostiosoite, lähetän sulle :)
|
calkulator
|
Sivu luotu: 18:57 (GMT +2). |