![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Osaisiko joku antaa vinkkejä että mistä vehkeestä kävisi sopiva syylari, joka olisi tarpeeksi iso kun ei tuo vakio varmastikaan sitten kesällä tule riittämään... Seuraavaksi kokeillaan syylariin paikka-ainetta (väliaikaisratkaisuksi) vaikka kuulemma tästä ei olekaan hyviä kokemuksia?? Vaihtoonhan se on kuitenkin menossa loppujenlopuksi... |
#27
|
||||
|
||||
![]()
Missää omassa toyotassa ei ole painetta ollut syylärissä, joko korkit on olleet sen verran jo "hyvät" tai olen repinyt toisen tiivisteen kokonaan pois jo ennen ongelmien alkamista. Koneet noissa on olleet vakiot. Kävi sitten niin että 4runnerin seuraava omistaja laittoi ehjän korkin ja vehje alkoi tihkua vähän sieltä ja täältä. Minusta vanhat toyotat ei tarvitse paineellista jäähdytyskiertoa. Entäs jos kokeilet toisella korkilla josta otat tiivisteen pois. Voi se neste hävitä muuallekkin kuin sylinteriin tai öljytilaan.
|
#28
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
En tiiä toimiiko mut kaneli olis toimiva paikka-aine joittenki mukaan.. ![]()
__________________
Emmie tiiä |
#29
|
||||
|
||||
![]()
On se vaan metkaa että kotikemisti on aina viisaampi kuin firma mikä noilla aineilla elää... Paikka-aineet vaatii sen että se systeemi pidetään täynnä ja lämppärin hanat pitää olla auki sen aikaa että systeemi ilmaantuu. nuo aineet kun reagoi ilman kanssa eivätkä tiedä onko se tukittava paikka lämppärin kennon pillitys vai reikä syylärissä joten se systeemi vaan pitää täyttää huolella.
Vaan mittaa se syyläri kun meitsillä on jonkun Toyotan uusi muovipäätyinen syyläri ja se kokonsa puolesta voisi olla hiluxista. Noilla ajetaan saharassa 50 asteen lämmössä joten voisi kuvitella tehon riittävän myös Suomen suvessa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#30
|
||||
|
||||
![]()
itse muutoskatsastin kerran yhden maasturin isommalle koneelle ja AHTIMELLA, otteeseen EI tullut merkintää turbosta, mutta trafin:n tietokantaa se kyllä kirjattiin. leimamies vaa totes et riittää et se lukee tietokannassa, ei otteella ole niin väliä mitä siinä lukee. et ota nyt selvää mitä siel trafin tietokoneella on siitä autosta faktaa.
katos, jäi rivien välist huomaamatta et olit käyny jo leimalla! mut jos kansi on halki/ tiiviste palanu nii se kyllä tunkee painetta siihen mallii et letkut irtoilee! pitää porinaa ku sammuttaa ja jos täyttää syylärin max. täytee ja antaa koneen käydä nii kuplia tulee pikkuhiljaa
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com Viimeksi muokannut burton : 15.01.2013 23:10 |
#31
|
|||
|
|||
![]() Pitäskö ottaa ongelmat tärkeysjärjestyksessä?Lainaus:
Itse olen syyllistynyt monta kertaa tuon jäähdyttimen korkin paineventtiilin ohitukseen: Ota havunneula, ja työnnä se sinne 2 centin kolikon kokoisen venttiilin ja korkin rungon väliin. Ja jos meinaat repiä tehoa tuosta keksinnöstä, niin nuo kikka kolmoset vuodon tukkimiseksi tuo lisää ongelmia tulevaisuudessa.... eihän nyt ole tuo "tulevaisuus"? Noita syyläristä rautakanki läpi" korjauskonsteja on, mutta nimenomaan artikkelin kotimaahan.... |
#32
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tarkoitus olisi selvittää, mitä tuo muuten täysin vakio hilu tarvii kun sinne on vaan menty tunkemaan se turbo? Vai eikö tarvii tehdä mitään että kyllä kaiken pitäisi kestää? Että ei oikein mitään tietoa edelleenkään mitä tuon kanssa nyt tekee.. Katsurikin vaan huomautti että molemmilta puolilta vetarin suojakumi revenny... Ja tuulilasin vaihto myös edessä... Että kyllä sen kanssa ajan saa kulumaan. |
#33
|
|||
|
|||
![]()
rameissa on ajaessa ahtopainetta muistaakseni melkein jatkuvasti ja samoin tuos mun nykyisessä gmc pickupissa, sekä entisessä pajerossa n. 0.7bar ja tais muuten olla ahtoja normiajossa myös L200... että se on ihan normaalia.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#34
|
||||
|
||||
![]()
Jos meinaat paikka-aineilla mennä niin sitä suuremmalla syyllä ne puhistuslitkut ensin sinne.
Ei nuo polkemalla lopu. Alumiini kannet halkeaa aina jossain elämän vaiheessa joten siitäkään ei kannata ottaa murhetta. Tai jos ei halkea niin sitten on normaalia parempaa onnea. Noilla ahtopaineilla tuo kestää taatusti saman minkä vakiokin. Paljonko tuolla oli ajettu??
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#35
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#36
|
||||
|
||||
![]()
No sitten sekään ei ole ongelma...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#37
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#38
|
||||
|
||||
![]()
No, ei se iso homma ole se kannentiiviste vaihtaa...sopivankokoisia jäähdyttimiä/ korjausta voi kysellä jäähdytinhuolosta. Niilä on kohtuuliset hinnat ja tietää, että varmaan syyläri pitää.
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
#39
|
||||
|
||||
![]()
vie johonkin isompaan auto korjaamoon niin siellä voi olla sellanen testeri jolla näkee jos on pakokaasua jäähytin nesteessä.
|
#40
|
|||
|
|||
![]()
Syy on nyt todettu; kansipahvi tai kansi.. Kannen välistä vuotaa nestettä imusarjan puolelta.
Ajateltiin hankkia 2L-T kansi täydellisenä pakettina, sisältäen mm. suuttimet.. Kysymys kuuluukin, voiko tuon 2L-T:n kannen laittaa suoraan 2L lohkoon?? Tuskin imu- ja pakosarjan sopivuuden kanssa tulee ongelmaa? Autohan oli siis -89 LN110 (jos joku ei jaksa lukea aiempia postauksia) |
#41
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#42
|
|||
|
|||
![]()
Toi koskee vanhempaa kantta mut muistaakseen 2L2 ja 2l2-t on yks ja sama kansi. Ja -89 hiluks on alunperin 2L2. Ja 2L2 ja vanhempi 2L ei käy ristiin,pinnapultitkin on samat mut jotain muuta eroo niis oli.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#43
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
2l:ssä nokka-akseli on keinuvivuilla, 2l2:ssa ei keinuvipuja ole. 2L ja 2L2 kannet ei siis käy ristiin. edit. Tuossa vielä mun pähkäilyistä kannentiivisteen kanssa: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=98760 Suosittelen kyllä tiivisteen hakemaan alkuperäisosana. Viimeksi muokannut suddendeath : 24.01.2013 13:08 |
#44
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Naapurin isännällä oli hänen kaupasta uutena ostama -89 LN110 jossa oli 2L moottori, ei 2L2, joten tossa voipi olla kumpi kone tahansa. |
#45
|
|||
|
|||
![]()
Ne käy ristiin mutta sarjat joutuu ottamaan kannen mukaan. Lähiseudun seppä laittoi 2L-2 koneeseen haljenneen kannen tilalle 2L kannen, pakosarja vanhan kannen mukainen ja sen vuoksi pakoputken alku oli pitänyt muuttaa. Pakoputken laippa eri kulmassa ja taisipa olla eri kokoinenkin.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#46
|
|||
|
|||
![]() Heippa kaikille!
Jees, ei olla päästy etenemään tämän projektin kanssa joten laitettiin kokeiluks hilavitkutin myyntiin..
http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/5425289 Turbon hukkaportin tankoa on lyhenetty ja ilmanputsari on liian pieni ja tukossa. Noi aika varmasti ongelman on alunperin saanut aikaan. Todennäköisesti turbon tanko ei pääse aukasemaan tarpeeksi hukkaporttia, mikä lämmittaa pakopaineen takia turboa ja sitä kautta koko moottoria. Tuo ilman putsarin vaihto varmaan auttaisi jo paljon.. Vielä kun saisi sen ilmanputsarin edes vaihdettua, mutta ei mielenkiinto riitä siihenkään. Autolla ei olla ajettu metriäkään tässä Orimattilan keikan jälkeen..... |
#47
|
||||
|
||||
![]()
eikun tuut vaihtelemaan sen tuommoseen:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=89149 jokusen tonnin otat välirahaa mukaan...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#48
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kiitoksia vaan tarjouksesta mutta ei huutavaa tarvetta toiselle autolle eikä oikeen budjetti kestä ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrol SD33 käyntiongelmaa. Viisaat neuvot tarpeen. | bluevan | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 18.07.2009 14:13 |
Pajeron jakolaatikon yhdestä ruuvista tarvis tietoa??? | korbimotors | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.08.2008 16:56 |
Perän rallatus. Hyvät neuvot tarpeen. | JERKKU | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 21.02.2008 19:55 |
SJ410 - kannen jälkikiristys tarpeen? | riude | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 22.11.2007 21:56 |
harrastajille huolto/yöpymispaikka tarpeen ?? | uretaani | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.08.2007 13:17 |