Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Monta ongelmaa yhdestä Hiluxista, HYVÄT NEUVOT TARPEEN! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105959)

FoxySouthpaw 12.01.2013 16:04

Monta ongelmaa yhdestä Hiluxista, HYVÄT NEUVOT TARPEEN!
 
Olen yrittänyt metsästää vastauksia täältä, mutta tuntuu että on nyt sitten helpompi kirjoittaa ja kysyä suoraan viisaammilta!

Kyseessä siis turbotettu Toyota Hilux LN110 2.4D 4WD. Auto ollut tällä hetkellä meillä reilun viikon ja aiheuttaa harmaita hiuksia useamman vuoden edestä!!

Hilux tuli vaihdossa toiseen autoon ja nyt on selvinnyt jälkikäteen mm. että autoa ei ole muutoskatsastettu (edellinen omistaja myi autoa 2.4TD:nä) ja tällä hetkellä meillä on vain yksi mahdollinen katsastusasema, jossa saadaan homma hoidettua ilman suurempia kustannuksia. Ikävä kyllä sinne on matkaa reilu sata kilometriä, josta pääsemmekin ongelman ytimeen;

Autossa vuoti vesipumppu kun se tuli vaihdossa. Ihan ensimmäisenä pojat epäilivät kansivikaa nestehukan syyksi, mutta tämä vaihtoehto saatiin suljettua (?) pois..

Hiluun tehtiin sitten jakopääremppa ja saman päivän aikana taisi sitten vesipumpun tiiviste pettää. (Kasaa painetta???) Auto keittää ja ei mitään käryä uskaltaako sillä lähteä ajamaan 200km/pvä kun ei nyt sitten tiedä mistä kiikastaa. Tällä hetkellä nestevuotoa esiintyy myös syylarista.

Autoon ei ole asennettu cooleria, syöttöjä on ruuvattu ja tuntuu että ahtaa koko ajan. Tää homma on ihan täysi kysymysmerkki meille koska ensimmäinen tämän luokan ajoneuvo kyseessä eikä muutenkaan hirveän pitkälle oma tietämys riitä. :(

Olisiko järkevintä muuttaa vaan vapariksi?? Olisi mukavaa saada hieman apuja kun tää homma pyörii mielessä 24/7 ja epätietoisuus stressaa..

En oikein jaksa uskoa että vuoto-ongelma korjaantuu syylarin vaihdolla kuten meille tänään ehdotettiin..... (Samainen henkilö sanoi myös, että ongelma korjaantuu uudella vesipumpulla vaan eipä korjaantunut..)

-MaTTi- 12.01.2013 16:14

Eiköhän tuohon kannattane vaihtaa uusi alkuperäinen termari ja se syyläri jos vuotaa. Ja miks muutoskatsastus ei onnistuis Hämeenlinnassa?

Päälle 20-vuotias auto niin ainahan niissä jotakin laittoa on.

Mitä tarkoitat että ahtaa koko ajan, turbon vihellys kuuluu? Niin pitääkin, mutta ei se ahtamista tarkoita. Hyvähän se vaan olis jos tyhjäkäynniltäkin ahtas oikeesti.

Glutton 12.01.2013 16:16

Ahtopaine mittaris varmaan kiva ja halpa ratkaisu että näkee mitä koneelle on oikeasti tehty. sen jälkeen voi alkaa hakemaan järkeen käypää säätöä koneelle jos epäilet että se ahtaa liikaa ja paineet karkailee minne sattuu...

suddendeath 12.01.2013 16:32

Eihän järjestelmään ole jäänyt ilmataskuja?

Mattihan jo kerkesi tuon termarin mainitsemaan, tarvikemalli ei vaan toimi.

Mistä kohden syyläri vuotaa? Hyvä olisi tarkastaa syylärin korkki, liekö enää sekään vanhuuttaan tasaa oikein painetta? Tässä sama homma tarvike kaarella metsään, alkuperäinen toimii varmasti.

Nämä kun laitoin omasta kuntoon niin loppuivat ongelmat.

Onko mikä ahdin laitettu, vai liekö Toyotan oma?

*Vilkaises vielä termarilta tuleva ylävesiletku. - Oma oli niin heikossa hapessa että meni vaihtoon, valutti vettä sieltä termarin puolelta.*

FoxySouthpaw 12.01.2013 16:36

Ahtopainemittari löytyy... 0,3-0,5 bar näyttää koko ajan..

Vaihdettiin Toyota-liikeestä ostettu termari paikalleen jakopäärempan yhteydessä...

Sen takia ei edes yritetä muutoskatsastaa Hämeenlinnassa kun vaativat ihan kaikki mahdolliset liput ja laput...

Ahdin on Toyotan oma. Pitääkin kurkata tuo termarilta tuleva ylävesiletku!

Syylarin korkki on myös taidettu sulkea jo pois mahdollisena harmin aiheuttajana.

EDIT: Eipä vuotanut tuo ylävesiletkukaan... Syylarin alaosasta (tämän tarkemmin en osaa sanoa) taitaa ne nesteet tulla pihalle.. Myös mahdolliset ilmataskut järjestelmässä on poissuljettu vaihtoehto.. Painetestissä ei ainakaan karanneet paineet minnekään, jonka vuoksi tämä nyt onkin tällainen mysteeri kun alunperin vuoto johtui vesipumpusta ja kun sekin vaihdettiin ja taas mennään....

toyota4x4 12.01.2013 17:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FoxySouthpaw (Viesti 959131)
Olen yrittänyt metsästää vastauksia täältä, mutta tuntuu että on nyt sitten helpompi kirjoittaa ja kysyä suoraan viisaammilta!

Kyseessä siis turbotettu Toyota Hilux LN110 2.4D 4WD. Auto ollut tällä hetkellä meillä reilun viikon ja aiheuttaa harmaita hiuksia useamman vuoden edestä!!

Hilux tuli vaihdossa toiseen autoon ja nyt on selvinnyt jälkikäteen mm. että autoa ei ole muutoskatsastettu (edellinen omistaja myi autoa 2.4TD:nä) ja tällä hetkellä meillä on vain yksi mahdollinen katsastusasema, jossa saadaan homma hoidettua ilman suurempia kustannuksia. Ikävä kyllä sinne on matkaa reilu sata kilometriä, josta pääsemmekin ongelman ytimeen;

Autossa vuoti vesipumppu kun se tuli vaihdossa. Ihan ensimmäisenä pojat epäilivät kansivikaa nestehukan syyksi, mutta tämä vaihtoehto saatiin suljettua (?) pois..

Hiluun tehtiin sitten jakopääremppa ja saman päivän aikana taisi sitten vesipumpun tiiviste pettää. (Kasaa painetta???) Auto keittää ja ei mitään käryä uskaltaako sillä lähteä ajamaan 200km/pvä kun ei nyt sitten tiedä mistä kiikastaa. Tällä hetkellä nestevuotoa esiintyy myös syylarista.

Autoon ei ole asennettu cooleria, syöttöjä on ruuvattu ja tuntuu että ahtaa koko ajan. Tää homma on ihan täysi kysymysmerkki meille koska ensimmäinen tämän luokan ajoneuvo kyseessä eikä muutenkaan hirveän pitkälle oma tietämys riitä. :(

Olisiko järkevintä muuttaa vaan vapariksi?? Olisi mukavaa saada hieman apuja kun tää homma pyörii mielessä 24/7 ja epätietoisuus stressaa..

En oikein jaksa uskoa että vuoto-ongelma korjaantuu syylarin vaihdolla kuten meille tänään ehdotettiin..... (Samainen henkilö sanoi myös, että ongelma korjaantuu uudella vesipumpulla vaan eipä korjaantunut..)

voisin vaihtaa sen 94 vuoden passattiin just katsastetuun jos oot luopumassa hiluksista.

Bj Andy 12.01.2013 18:01

Nuo ahtopaineet on sitä luokkaa että hilux pätkyttää mutkasta tietä pitkälle näkymättömiin vaikka kyläkoulu perässä...

Ja jos se syyläri vuotaa niin vaihtoon vaan.Ne on ihan kulutus kamaa kun ikää alkaa olla tarpeeksi.

Vaan kasaa painetta ja keittää?? Jos se syyläri vuotaa ja on vuotanu jo aiemmin niin onkohan siitä ajettu kuivana kansipahvi karrelle? Jos , niin vaihtoon vaan sekin.

Tuon turbon leimaus ei todellakaan ole ongelma. Vaatii vaan sen teholapun ja säädöt niin ettei tehot mene yli 20 prossaa suurimmasta vertailu moottorin tehosta. Eli ei ongelma.

Porvoon Hilma 12.01.2013 18:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 959186)
Nuo ahtopaineet on sitä luokkaa että hilux pätkyttää mutkasta tietä pitkälle näkymättömiin vaikka kyläkoulu perässä...

Ja jos se syyläri vuotaa niin vaihtoon vaan.Ne on ihan kulutus kamaa kun ikää alkaa olla tarpeeksi.

Vaan kasaa painetta ja keittää?? Jos se syyläri vuotaa ja on vuotanu jo aiemmin niin onkohan siitä ajettu kuivana kansipahvi karrelle? Jos , niin vaihtoon vaan sekin.

Tuon turbon leimaus ei todellakaan ole ongelma. Vaatii vaan sen teholapun ja säädöt niin ettei tehot mene yli 20 prossaa suurimmasta vertailu moottorin tehosta. Eli ei ongelma.

Juu, tuosta syylarista taas kun olen itseäni viisaammilta kuullut, että jos haluaa koneen kestävän, siis ettei halua 4. sylinteriin liittyvien lämpöherkkien osien kypsyvän, niin uusii syylarin ajoissa.... tämän ohjeen noudattaminen on ihan vapaaehtoista... :)

FoxySouthpaw 12.01.2013 18:57

Kiitoksia kovasti kun olette jaksaneet opastaa höhlää!! :)

Pidetään vaihtotarjous mielessä!! Itseasiassa tulikin tuo möhkö vaihdossa Passattiin ;D Alkaa palaa käpy tähän hommaan…

Syyläri alkoi vuotaa vasta jakopäärempan jälkeen… Ensin alkoi vuotaa vesipumppu ja sit vasta syyläri…
Mutta kyllä se on joka tapauksessa vaihtoon menossa ja siitä sitten leuka rintaan ja kohti mahdollisesti uusia pettymyksiä. Saa nähdä mistä alkaa ruikkia seuraavaksi? :eek:

Hämeenlinnassa parilta katsastuskonttorilta kun on käynyt kysymässä niin vaativat maahantuojan vastaavuustodistuksen, joita Toyota ei ole myöntänyt -08 jälkeen… Metsästetty on. Tämän vuoksi tarkoitus mennä toiselle konttorille, jossa muutoskatsastettu hiluja ennenkin ja homma hoituu helposti ja kivuttomasti.

-MaTTi- 12.01.2013 20:07

Voit myös ite printtailla osavertailuun lappuja toyodiy.comista, mutta jos tiedät et sujuvasti saat homman hoidettua ilmankin niin mene toki sinne.

Vuotava syyläri pitää vaihtaa joka tapauksessa, joten se seuraavaks ja jos vielä keittää/kehittää painetta niin sitten kantta irti.

Nikuzai 12.01.2013 20:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 959192)
Juu, tuosta syylarista taas kun olen itseäni viisaammilta kuullut, että jos haluaa koneen kestävän, siis ettei halua 4. sylinteriin liittyvien lämpöherkkien osien kypsyvän, niin uusii syylarin ajoissa.... tämän ohjeen noudattaminen on ihan vapaaehtoista... :)


Onkos kukaan koskaan rakennellut tai ajatellut rakennella viimeiselle sylinterille omaa jäähdytintä?

FoxySouthpaw 12.01.2013 21:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 959248)
Voit myös ite printtailla osavertailuun lappuja toyodiy.comista, mutta jos tiedät et sujuvasti saat homman hoidettua ilmankin niin mene toki sinne.

Vuotava syyläri pitää vaihtaa joka tapauksessa, joten se seuraavaks ja jos vielä keittää/kehittää painetta niin sitten kantta irti.

Eivät huoli ainakaan noilla katsastusasemilla kun tosiaan sen maahantuojan todistuksen asiasta.. :/ Sitä ihmeteltiinkin kun ei täällä perhana mikään onnistu niin mennä sitten varmaan paikkaan asia hoitamaan! :)

Huomenissa ehkäpä saapi syylärin vaihtoon ja tuossa mietittiin myös että perhana; kun ensimmäisen kerran poijjaat kävi autoa katsomassa niin oli sieltä kadonnu nesteet. Tiedä sitten oliko edellinen omistaja ajellut kokonaan ilman :eek:

Saipahan kyseinen henkilö kutenkin ajettua auton pääkaupunkiseudulta tänne, mutta ei mitään tietoa oliko juuri ennen tapaamista lisännyt nestettä huoltsikalla ja kovasti vannoi ettei hilu vuoda nestettä.. Että oli vaan "unohtanut" lisätä pari päivää aikaisemmin... Kansivikaanhan sitten vaihdossa varauduttiin.. Oli aika iso riski, mutta kannattaahan se nyt sitten katsoa kannattiko se.

Kun mietin vaan tuotakin, että mitä kaikkea autoon kannattaisi sitten tehdä jos haluaa sen ahdettuna pitää? Ainakin putki menee uusiksi ja cooleri ehdottomasti ostoslistalla.. Ajatellen ihan siis sitä että kone vielä kestäisi mahdollisimman pitkään.. :D

Bj Andy 13.01.2013 00:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FoxySouthpaw (Viesti 959331)
Eivät huoli ainakaan noilla katsastusasemilla kun tosiaan sen maahantuojan todistuksen asiasta.. :/ Sitä ihmeteltiinkin kun ei täällä perhana mikään onnistu niin mennä sitten varmaan paikkaan asia hoitamaan! :)

Huomenissa ehkäpä saapi syylärin vaihtoon ja tuossa mietittiin myös että perhana; kun ensimmäisen kerran poijjaat kävi autoa katsomassa niin oli sieltä kadonnu nesteet. Tiedä sitten oliko edellinen omistaja ajellut kokonaan ilman :eek:

Saipahan kyseinen henkilö kutenkin ajettua auton pääkaupunkiseudulta tänne, mutta ei mitään tietoa oliko juuri ennen tapaamista lisännyt nestettä huoltsikalla ja kovasti vannoi ettei hilu vuoda nestettä.. Että oli vaan "unohtanut" lisätä pari päivää aikaisemmin... Kansivikaanhan sitten vaihdossa varauduttiin.. Oli aika iso riski, mutta kannattaahan se nyt sitten katsoa kannattiko se.

Kun mietin vaan tuotakin, että mitä kaikkea autoon kannattaisi sitten tehdä jos haluaa sen ahdettuna pitää? Ainakin putki menee uusiksi ja cooleri ehdottomasti ostoslistalla.. Ajatellen ihan siis sitä että kone vielä kestäisi mahdollisimman pitkään.. :D

Jos se ei kerran hävitä nestettä niin miten sitä voi unohtaa lisätä?? Ja onko siellä nyt vedet koneessa kun tuskin se myyjä, noinkin reiluna kaverina, viimeisiä rahojaan on glygoliin törsänny.

Mutta joo se cooleri ei ainakaan huononna tuota ja osaltaan pienentää lämpökuormaa ja antaa siinä sivussa muutaman ilmaisen lisäkaakin...

FoxySouthpaw 13.01.2013 15:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 959419)
Jos se ei kerran hävitä nestettä niin miten sitä voi unohtaa lisätä?? Ja onko siellä nyt vedet koneessa kun tuskin se myyjä, noinkin reiluna kaverina, viimeisiä rahojaan on glygoliin törsänny.

Mutta joo se cooleri ei ainakaan huononna tuota ja osaltaan pienentää lämpökuormaa ja antaa siinä sivussa muutaman ilmaisen lisäkaakin...

Oli kirjoittanut myynti-ilmoitukseen, että jäähdytysnesteet vaihdettu marraskuussa...... Tiedä sitten oliko ajellut sen jälkeen vaan menemään lisäämättä nesteitä....??

On tällä hetkellä vedet koneessa, ja saapi varautua aina nesteitä lisäilemään jos autolla tahtoo minnekään liikkua. Mietittiin tuossa kun turbossa on nestejäähdytysmahdollisuus, mutta ei ole liitetty niitä letkuja mihinkään??

Jos jollakulla on ylimääräistä syylaria niin saa kaupata!! Eipä saatukaan eilen syylaria... :mad:

Mites muuten kun pumpattiin syylariin (ennen kuin se sitten alkoi vuotaa) pari kiloa painetta ja sen jälkeen mittari putosi vähän, mutta sen jälkeen kuitenkin pysyi viisari paikallaan ainakin parin minuutin ajan.....?? Kun moottori on käynnissä ja korkki irti, ei syylarista tule kuplia eikä muutenkaan näy mitään epänormaalia...? Voiko silti olla kansi tai kansipahvi menny??

Entäs alipainepumppu laturissa? Voisiko mitenkään olla osasyynä??

Ja kysykää ihmeessä selvityksiä jos selityksistä ei täysin ymmärrä jotakin.. Olisi kiva saada selvitettyä että mikä piru tuota möhköä vaivaa..

EDIT: Vaikuttaako syöttöpumpun ruuvaaminen ahtopaineisiin?? Hukkaportin säätötanko on myös pätkäisty vissiinkin tuosta..... Jotenka ahtoja on aika mahdoton laskea?

Bj Andy 13.01.2013 16:26

Pakko kysyä että onko termari varmasti oikein päin?

Dieselissä kansipahvi voi päästää painetta vasta kuormitettuna joten se että tyhjäkäynnillä ei pulputa ei vielä oikeastaa kerro mitään. Mites lämppäri.Tuleeko lämmintä koko ajan??

Jos laittaa sen syylärin korkkia myöten täyteen ja antaa jenkaa niin mitä silloin tapahtuu korkin auki ollessa?

FoxySouthpaw 13.01.2013 16:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 959608)
Pakko kysyä että onko termari varmasti oikein päin?

Dieselissä kansipahvi voi päästää painetta vasta kuormitettuna joten se että tyhjäkäynnillä ei pulputa ei vielä oikeastaa kerro mitään. Mites lämppäri.Tuleeko lämmintä koko ajan??

Jos laittaa sen syylärin korkkia myöten täyteen ja antaa jenkaa niin mitä silloin tapahtuu korkin auki ollessa?

Pitää varmaan tarkistaa se termari, ei mitään varmuutta onko laitettu oikein kun ei olla oltu edes itse paikalla kun tuttava sen asensi... :confused:

Pitää kattoo tänään jos hallille pääsee. Ei oo tullut ajeltua autolla pahemmin sattuneista syistä ja pitää yrittää selvittää tuo että tuleeko lämmintä koko ajan..

Onko mielipiteitä, uskaltaisko ajaa sinne 100km päähän katsastuskonttorille ettei jättäs tielle? Huomiseks alustavasti sovittu että sen muutoskatsastuksen hoitais mutta kun ei uskaltais turhaa riskiä ottaa että hajoaa jotakin? :(

EDIT: Ja taitaa tulla lämmintä koko ajan? Paha tosiaan sanoa tarkkaan kun ei ole autolla pahemmin ajettu.. Lämpiää kuitenkin todella nopeasti.

2,4TD 13.01.2013 17:03

0,7bar on normaaliahdot noissa tojoissa, eli sen suhteen ei ole hätä.
Itsellä on 1,2bar ollut nyt jokusen vuoden, tosin suuttimien vaihdon jälkeeen puhalsi 1,5bar ja pikkuisen laskin ahtoja tuolloin.
Ja cooleriakaan ei ole, 400 tkm alkaa olemaan mittarissa ja noilla kilo ja + ahdoilla nyt kuitenkin sen 5v ajan menty ilman ongelmia, tai no onhan ongelmia, lisää pitäs hönkää saada:D

Bj Andy 13.01.2013 17:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FoxySouthpaw (Viesti 959613)
Pitää varmaan tarkistaa se termari, ei mitään varmuutta onko laitettu oikein kun ei olla oltu edes itse paikalla kun tuttava sen asensi... :confused:

Pitää kattoo tänään jos hallille pääsee. Ei oo tullut ajeltua autolla pahemmin sattuneista syistä ja pitää yrittää selvittää tuo että tuleeko lämmintä koko ajan..

Onko mielipiteitä, uskaltaisko ajaa sinne 100km päähän katsastuskonttorille ettei jättäs tielle? Huomiseks alustavasti sovittu että sen muutoskatsastuksen hoitais mutta kun ei uskaltais turhaa riskiä ottaa että hajoaa jotakin? :(

Kyllä tuo keittämisen syy kannataa selvittää ennen pitempiä nykyjä. Vaan jos se termari on oikeinpäin niin ottaa reilusti nestettä matkaan, ei siis pelkkää vettä, ja lähtee hiljakseen ajelemaan. Ja käy vaikka pienen lenkin jossain katuvalojen vaikutuspiirissä ennen kuin lähtee etemmäs.
Jos siellä on nyt vedet masiinassa niin oiskohan ideaa pistää sinne puhistuslitkut sekaan ja keikan jälkeen vaihtaa/ laskea ne pois ja huuhtoa koko se jäähytys systeemi.

Nii ja kýllä siellä pitää nestettä olla näin pakkasella tai muuten menee syyläri ajoviimasta jäähän.

Nii ja kun sinne on kaadettu enemmän sitä nestettä niin sehän on syytä käyttää lämpimäksi korkki auki niin pääsee ne ilmat pois. Siis niin pitkään kunnes termari aukeaa. Ja sen kyllä näkee kun se neste alkaa liikkumaan.

FoxySouthpaw 13.01.2013 19:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 959635)
Kyllä tuo keittämisen syy kannataa selvittää ennen pitempiä nykyjä. Vaan jos se termari on oikeinpäin niin ottaa reilusti nestettä matkaan, ei siis pelkkää vettä, ja lähtee hiljakseen ajelemaan. Ja käy vaikka pienen lenkin jossain katuvalojen vaikutuspiirissä ennen kuin lähtee etemmäs.
Jos siellä on nyt vedet masiinassa niin oiskohan ideaa pistää sinne puhistuslitkut sekaan ja keikan jälkeen vaihtaa/ laskea ne pois ja huuhtoa koko se jäähytys systeemi.

Nii ja kýllä siellä pitää nestettä olla näin pakkasella tai muuten menee syyläri ajoviimasta jäähän.

Nii ja kun sinne on kaadettu enemmän sitä nestettä niin sehän on syytä käyttää lämpimäksi korkki auki niin pääsee ne ilmat pois. Siis niin pitkään kunnes termari aukeaa. Ja sen kyllä näkee kun se neste alkaa liikkumaan.

Alan ammattilainen teki jakopään ja vaihtoi termarin, joten kai tässä mennään sillä uskolla että on laitettu oikein.. Eipä tässä nyt sitten päästy kattelemaan tuota autoa tänään hallilla..

0ltzi 13.01.2013 19:35

mikäs ilo sinne leimalle on päästä jos auto kuitenin keittelee??

kavein hiluxissa epäiltii kansi vikaa ku keräs painetta syyläriin. kaveri ajo sitten 4 vuotta korkki raollaan jonka jälkee auto vaihto omistajaa eikä tietoa miten vielä liikkuu.

FoxySouthpaw 13.01.2013 19:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 959702)
mikäs ilo sinne leimalle on päästä jos auto kuitenin keittelee??

kavein hiluxissa epäiltii kansi vikaa ku keräs painetta syyläriin. kaveri ajo sitten 4 vuotta korkki raollaan jonka jälkee auto vaihto omistajaa eikä tietoa miten vielä liikkuu.

Kiireellisen konttorilla käynnin syy on se, että mikäli hilua ei saa siellä(kään) muutoskatsastettua niin vaihdetaan autot takaisin henkilön kanssa, jolta hilu tuli. Tällaisen ehdon asetti mahdolliseen "kaupanpurkuun".

Myös olisi tarkoitus saada katsastettua auto kuukauden sisään, jolloinka eivät varmaan täällä Hämeenlinnassa katso hyvällä mikäli siellä konehuoneessa möllöttää jotakin ylimääräistä. :(

pee 13.01.2013 21:11

pakko kysyä, millä ja miten pumppasit syylariin pari kiloa painetta ? :eek:

toyota4x4 13.01.2013 21:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FoxySouthpaw (Viesti 959715)
Kiireellisen konttorilla käynnin syy on se, että mikäli hilua ei saa siellä(kään) muutoskatsastettua niin vaihdetaan autot takaisin henkilön kanssa, jolta hilu tuli. Tällaisen ehdon asetti mahdolliseen "kaupanpurkuun".

Myös olisi tarkoitus saada katsastettua auto kuukauden sisään, jolloinka eivät varmaan täällä Hämeenlinnassa katso hyvällä mikäli siellä konehuoneessa möllöttää jotakin ylimääräistä. :(

juu tuo se tänne lahteen niin saat katsastetun henkilö auton alle.

FoxySouthpaw 14.01.2013 18:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 959765)
pakko kysyä, millä ja miten pumppasit syylariin pari kiloa painetta ? :eek:

Jäähdytysjärjestelmän painemittari? Joku ammattivehje kuitenkin kun tutun työpaikalla toimenpide tehtiin….

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 959769)
juu tuo se tänne lahteen niin saat katsastetun henkilö auton alle.

Onnistuneen muutoskatsastuksen jälkeen nyt sitten jatketaan todennäköisesti hilun kanssa vielä toistaiseksi.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 959635)
Kyllä tuo keittämisen syy kannataa selvittää ennen pitempiä nykyjä. Vaan jos se termari on oikeinpäin niin ottaa reilusti nestettä matkaan, ei siis pelkkää vettä, ja lähtee hiljakseen ajelemaan. Ja käy vaikka pienen lenkin jossain katuvalojen vaikutuspiirissä ennen kuin lähtee etemmäs.
Jos siellä on nyt vedet masiinassa niin oiskohan ideaa pistää sinne puhistuslitkut sekaan ja keikan jälkeen vaihtaa/ laskea ne pois ja huuhtoa koko se jäähytys systeemi.

Nii ja kýllä siellä pitää nestettä olla näin pakkasella tai muuten menee syyläri ajoviimasta jäähän.

Nii ja kun sinne on kaadettu enemmän sitä nestettä niin sehän on syytä käyttää lämpimäksi korkki auki niin pääsee ne ilmat pois. Siis niin pitkään kunnes termari aukeaa. Ja sen kyllä näkee kun se neste alkaa liikkumaan.

Tänään köröteltiin sitten sinne konttorille ja takaisin. Nyt on sitten yksi murhe vähemmän kun muutoskatsastuksessa ei ollut mitään ongelmaa.

Yllätyttiin positiivisesti kun ei hävittänyt nesteitä matka-ajossa kuin karvan verran. Ajo oli kyllä varovaisimmasta päästä ja veikin aikaa paussien kanssa. Nyt sitten mietityttää, että miten se hävitti nestettä niin pirusti ~30km aikana kun nyt hurahti sitten reilu 200km noinkin kivuttomasti? Olisiko tuolla edellisellä ajokerralla sitten joku ilmalukko ollut??

Koko matkan oli lämppäri täysillä puhaltaen kuumaa ja ihmetyksen luo myös auton lämpömittari, joka nousee vain 1/3 ?? Noh, nyt sitten edessä tosiaan se syylarin vaihto, mutta kannattaako sitä vaihtaa ennen kuin sais selville, mikä tuon edellisen alun perin rikkoi? Autolla ei tulla nyt ajamaan piiitkään aikaan ennen kuin se sitten on kondiksessa..

Bj Andy 14.01.2013 19:24

Lainaus:

Koko matkan oli lämppäri täysillä puhaltaen kuumaa ja ihmetyksen luo myös auton lämpömittari, joka nousee vain 1/3 ?? Noh, nyt sitten edessä tosiaan se syylarin vaihto, mutta kannattaako sitä vaihtaa ennen kuin sais selville, mikä tuon edellisen alun perin rikkoi? Autolla ei tulla nyt ajamaan piiitkään aikaan ennen kuin se sitten on kondiksessa..
Tuon verran se mittari yleensä ainakin omissa vehkeissä on noussu. Ja siihen vuotoon voisin veikata yhdeksi syyksi sen 2 baaria painetta vanhaan syyläriin...

Vaan jos se pelaa niin anna mennä ja pidä varuilta nestettä matkassa.


Sivu luotu: 11:20 (GMT +2).