Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.12.2012, 17:45
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
Juurikin näin.

Itse kyllä pysähtymisestä/pidon irtoaminen mutkassa voin mainita, renkaina insa turbo sahara nappula renkaat. Tuli nimittäin käytyä juvalla kakkosvaihe L200 ja kyseisillä renkailla. Ei riittänyt 100m liukas rata täysjarrutuksessa 45 vauhdista... Mutkaankaan en saanut lupaa ajaa yli 40 ku pito irtoaa todella helposti. Tuommoinen yhdistelmä olisi kyllä hyvä kaikille kokeilla liukas radalla.
oot melkoisen liukkaaseen paikkaan joutunut. Mitä luulet, olisiko tuossa kelissä ollut joku toinen rengas parempi vai oliko tuo sinun valitsema ajonopeus loppujen lopuksi kuitenkin ainoa oikea ratkaisu ?

__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.12.2012, 19:33
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
oot melkoisen liukkaaseen paikkaan joutunut. Mitä luulet, olisiko tuossa kelissä ollut joku toinen rengas parempi vai oliko tuo sinun valitsema ajonopeus loppujen lopuksi kuitenkin ainoa oikea ratkaisu ?
ei kun eivät antaneet lupaa radalla ajaa kovempaa, kun pidon irtoaminen oli niin lähellä. ettei käy hassusti ja kakkosvaihe käymättä sen takia.

ja vähän kyllä arvelin renkaiden pitoa siellä radalla, mutta hyvin pelas sekä tuli hyvää kokemusta.

nappula/maastorenkaista tulee autoilijoille se "ennakoiva-ajotapa".
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.12.2012, 04:07
Luigi81 Luigi81 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Tammela, .
Viestit: 542
Perusasetus

Mitä järkeä omistaa maasturi jos kuitenkin haluaa sillä luistella keliin sopimattomilla renkailla muun liikenteen seassa...jumitella valoissa vajaavetosten edessä yms.

Minä ainakin hankin maasturin nimenomaan sitä varten että pääsee talvella liikkumaan sujuvasti kelistä riippumatta...hyvillä talvirenkailla.

Tämä näkemys koskee siis käyttöpelejä...
__________________
Luigi-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.12.2012, 19:03
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

no jokainen tyylillään...

tähän asti on aina päästy ja menty, vauhdilla korvattu menetetty pito. ja vielä ei ole sellasta pito hävikkiä tullut, ettei meno olisi pysähtynyt. siis kokonaan--> ei tarvetta vielä ole ollut hinausautolle... ollaan kyllä jo sitten muista syistä paikallaan.

pitää vaan muistaa ennakointi, sivuluisut, korjausliikkeet, taka renkaiden pidon irtoaminen, turvavälit ja kasko. ja vähän muutakin...
eipä se meneminen ole renkaista kiinni. minä olen ajanut mt renkailla ilman nastoja sekä kitkoilla ja nastarenkailla, eipä ole ollut ongelmia.

tämä aihe/teksti on aivan sama ku verrataan; maasturi mt renkailla ilman nastoja jäisellä tiellä VS. henkilöauto nastarenkailla 60cm hangessa
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.12.2012, 00:41
hami hami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.05.05
Sijainti: kitula
Viestit: 115
Wink

v-90 alottanu autoilun ja täälä lapissa ja kokkeilu nastoja ja nyt eka kerran kitkat ja ei palluuta nasthoin ole.
Mukava ko on kerranki hilijaset renkhat....
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.12.2012, 09:15
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.381
Blog Entries: 5
Perusasetus

Itse ajanut 99/00 talvesta lähtien Nokian kitkoilla eri liisareilla (Vectra, Mondeo, Grandis ja nyt Octavia Scout) ja pito on ainakin tuon painoisilla autoilla tosi hyvä.
Jäisellä "kuivalla" pinnallakin pitää aika hyvin, kun tottuu pieneen luistoon ja muistaa jarrutusmatkan/turvavälin.

Muuten ajan ihan samalla tavalla kuin nastarenkaisella autolla talvella. Asfaltilla / suolatuilla teillähän toi on parempi kuin nastallinen.

Ainoa ikävä keli on jos on jäätä ja sen pinnalla vesi, silloin ei pidä mitään, mutta sellaisia kelejä/paikkoja on ollut tosi harvoin.

Discossa on alla BFG AT:t, ovat kyllä huomattavasti heikommat kun Nokialaiset.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.12.2012, 11:44
blazer blazer ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: lemu ,finland
Viestit: 122
Perusasetus

Ittellä on alla tällähetkellä general grabberit jotka sain kaverilta katastuspyöriksi (pintaa jäljellä noin kesärengasminimi). Toimivat talvikelillä huomattavasti paremmin kuin nuo joidenkin kehumat Bfg at jotka on uudenveroisessa pinnassa. Tuommoset general grabberit nastoilla vois olla aika toimiva paketti.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.12.2012, 12:19
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Itse ajanut 99/00 talvesta lähtien Nokian kitkoilla eri liisareilla (Vectra, Mondeo, Grandis ja nyt Octavia Scout) ja pito on ainakin tuon painoisilla autoilla tosi hyvä.
Jäisellä "kuivalla" pinnallakin pitää aika hyvin, kun tottuu pieneen luistoon ja muistaa jarrutusmatkan/turvavälin.

Muuten ajan ihan samalla tavalla kuin nastarenkaisella autolla talvella. Asfaltilla / suolatuilla teillähän toi on parempi kuin nastallinen.

Ainoa ikävä keli on jos on jäätä ja sen pinnalla vesi, silloin ei pidä mitään, mutta sellaisia kelejä/paikkoja on ollut tosi harvoin.
En kaipaa mäkään nastoja enään, -05 Corolla Versolla lähti nyt 4. talvi Misukan XI2-kitkoilla ja edelleen pitää täysin riittävästi. Kiillottuneella asfaltillakin ihan ookoo, ei tartte jännittää vaikka renkailla ajeltu jo yli 30 tkm.

Mutta on autoja mihin kitkat ei sovi, pienemmät tötteröt yleensä. Ajelin viime talvena äiteen ex-Ventolla missä täydessä pinnassa olevat Nokian RSi:t alla, suti joka risteyksessä ja lukitti etupyöriä jarruttaessa, muutenkin leijuvan oloista menoa jos yhtään talvisempaa keliä. Eipä ollu tossa ABSejakaan, sutimisenestosta ja ajonvakautuksesta puhumattakaan. Eikä vastaa noitten alustansuunnittelu muutenkaan tämän päivän keskikokoisia autoja.

Mutta ESP/ABS-autoihin oikeet pehmeet kitkat on kyllä oiva valinta.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mutarengas, stron, talvirengas


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lunastus vai ei battis Tekniikka & Jutustelu 23 18.02.2008 12:52
Takuuseen vai ei? Nerd-O Chit-Chat 33 31.10.2007 20:55
ohjausiskari vai ei?? Tekniikka & Jutustelu 6 27.06.2005 10:49
Astinlauta vai ei Kupla Tekniikka & Jutustelu 3 02.03.2004 19:38
Vetokoukku vai ei? Modified Tekniikka & Jutustelu 17 08.02.2004 11:06


Sivu luotu: 16:20 (GMT +2).