![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Nyt kun tulee toisinaan ammatikseenkin ajeltua, kiinnostaa liikenteen toimivuus ja turvallisuus kokonaisuutena. Mitä turvallisempaa ja varmempaa menoa, sen parempi. Vähemmän omaa napaa tuijottavalla ajamisella saisi paremman ja turvallisemman liikenteen. Toisaalta oma tontti pitää hoitaa ja vaikkapa asianmukaiset rengasvalinnat liittyy siihen.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse kyllä pysähtymisestä/pidon irtoaminen mutkassa voin mainita, renkaina insa turbo sahara nappula renkaat. Tuli nimittäin käytyä juvalla kakkosvaihe L200 ja kyseisillä renkailla. Ei riittänyt 100m liukas rata täysjarrutuksessa 45 vauhdista... Mutkaankaan en saanut lupaa ajaa yli 40 ku pito irtoaa todella helposti. Tuommoinen yhdistelmä olisi kyllä hyvä kaikille kokeilla liukas radalla.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ja vähän kyllä arvelin renkaiden pitoa siellä radalla, mutta hyvin pelas sekä tuli hyvää kokemusta. nappula/maastorenkaista tulee autoilijoille se "ennakoiva-ajotapa".
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mitä järkeä omistaa maasturi jos kuitenkin haluaa sillä luistella keliin sopimattomilla renkailla muun liikenteen seassa...jumitella valoissa vajaavetosten edessä yms.
Minä ainakin hankin maasturin nimenomaan sitä varten että pääsee talvella liikkumaan sujuvasti kelistä riippumatta...hyvillä talvirenkailla. Tämä näkemys koskee siis käyttöpelejä...
__________________
Luigi- |
#7
|
|||
|
|||
![]()
no jokainen tyylillään...
tähän asti on aina päästy ja menty, vauhdilla korvattu menetetty pito. ja vielä ei ole sellasta pito hävikkiä tullut, ettei meno olisi pysähtynyt. siis kokonaan--> ei tarvetta vielä ole ollut hinausautolle... ollaan kyllä jo sitten muista syistä paikallaan. pitää vaan muistaa ennakointi, sivuluisut, korjausliikkeet, taka renkaiden pidon irtoaminen, turvavälit ja kasko. ja vähän muutakin... eipä se meneminen ole renkaista kiinni. minä olen ajanut mt renkailla ilman nastoja sekä kitkoilla ja nastarenkailla, eipä ole ollut ongelmia. tämä aihe/teksti on aivan sama ku verrataan; maasturi mt renkailla ilman nastoja jäisellä tiellä VS. henkilöauto nastarenkailla 60cm hangessa ![]()
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#8
|
|||
|
|||
![]()
v-90 alottanu autoilun ja täälä lapissa ja kokkeilu nastoja ja nyt eka kerran kitkat ja ei palluuta nasthoin ole.
Mukava ko on kerranki hilijaset renkhat.... |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Liikenne ympyrässä pitää kattoa, ettei kukaan tule eteen eikä tunge keskeltä tai ulkoreunasta ohi ja ettei kukaan aja perän ja reunan väliin jolloin ylitys tulee pirttiin kopistelemaan, samalla pitää vaihtaa vaihdetta ja vahtia kevyt liikenne, mutta metriäkään ajettua en vaihtaisi pois ![]() Mitä ihmeellisempää pipipäätä seassa hämmentää kaikkein ihmeellisimpiä on ne joille ei luonne anna senttiäkään myöten 10,5 metrisestä K-A;sta on ohi mentävä vaikka edessä pelottaisi ajaa yli 75Kmh. Siihen tepsii hyvin maskissa olevat 100w pitkät ha;n takalasin korkeudella ![]() Lainaus:
Pari kertaa meinannut olla läheltä piti tilanne missä risteyksestä tullaan liian lyhyellä välillä eteen. ja sit puidaan nyrkkiä kun valoja näyttää ja torvea soittaa, mutta ei ne ressukat tajua, et jos heläytän niskaan koko 26 tonnin massalla alle jäävästä tulee purkitettua jauhelihaa. Toinen mikä hirvittää liikenteessä raskaalla kalustolla on ohitettavan jarruttaminen joka leikkaa minun takana olleen ja ohittamani auton turvavälin pois enkä pääse palaamaan takasin kaistalle jos en ehdikkään ohi turvallisesti. Lapualta illasta tullessa kyllästyin ajelemaan crv;n perässä 72-75 navin mukaan ja tiesin kohta tulevan pitkän suoran josta näkee jos joku tulee vastaan. Noh vastaan oli tulija joten nappasin jakebraken päälle ja nostin jalan kaasulta odottelin hetken ja rupesin ihmettelemään kun olisi jo pitänyt olla hondan takana kun vastaan tulevan valotkin rupesi erottumaan. Vilkaisin sivulle ja A-pilarin ja peilin välistä näkyi kun saatanan honda kuski jarruttaa eikä päästä takaisin kaistalle. Onneksi takanani ei ajanut ketään ja pääsin jarruttamalla nopeuden alle 50;neen palaamaan kaistalle kun vastaan tulija alkoi jo olemaan alle 500m päässä. Noh ajelin hontan perässä seuraavaan hidastuskaistalliseen liittymään jossa honta kuski laittoi vilkun päälle ja liittyi tieltä vain päästääkseen minut ohi ja palaamaan takaisin kaistalle ja ilman vilkkua! |
#10
|
|||
|
|||
![]() Nii justiinsa.Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ja jos menee minkä tahansa kylän baariin niin sieltä löytyy Wanhoja automiehiä mitkä vielä 2012:kin ovat sitä mieltä että hyvä kesärenkaat on yhtä hyvät kuin nykyiset talvikumit koska nastat on niin huonoja...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#12
|
|||
|
|||
![]() Nii-iLainaus:
![]()
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Eimen...
![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Vuos takaperin tökkäsin lunariin yhden farkku golfin kun hää toppas liikennevaloihin kerrasta, kuultuaan hälytys sireenin äänen. Kerrostalojen välissä ei minkäänlaista näkyvyyttä ni tää kotipoika säikähti sireeniä ja se oli siinä sit
![]() -Vain köyhillä on kiire- |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Eilisen Tre-Hki-Tre reissun jälkeen käytiin tänään rengasliikkeessä tilaamassa nastarenkaat alle...
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Minulla on alla jotkut mallia made in russia nastikkaat. En tiedä kuinka kauan varastossa seisseet. Pari vuotta sitten ostin kun ei ekoja talvia helsingissä tällä autolla ajelin ja halusin auton pysähtyvän. Kaksi talvea ajanut ja yhtään nastaa ei ole irti lähtenyt ja pintaa kulunut 1,5mm. Paskimmat nastikkaat mitä voi olla! Pitää hieman paremmin kuin kesänakit kun ovat niin kapeat. Ajotyyli on pakko olla rauhallinen ja ennakoiva että ei mitään satu. Ei kai siinä sitten, ajellaan sen mukaan millaset renkaat on alla ja sillä hyvä.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#17
|
|||
|
|||
![]()
"Oikea Vastaus" useimpiin kysymyksiin löytyy Unionin, eiku Kesoilin, eiku Esson, eiku ABC:n baarista ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tässä ketjussa tuli raskaankaluston näkökulmaa, yhtenä näkökulmana tulee vielä mieleen kasvava mopoautojen määrä ja ratissa tietysti kokemattomat kuskit. Aika hölmöltä tuntui ajella tossa VT24:sta Asikkalan ja Lahden väliltä kun joku hidasteli mopoautolla edessä aiheuttaen perään jonon. Mopoautokuski ei tehnyt mitään antaakseen muille ohitusmahdollisuutta. Nyt näyttää olevan tapetilla, että tulisiko Suomen liikenteeseen mukaan saada entistä suuremman kokonaispainon ajoneuvoyhdistelmät. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Menee Ot:ksi mutta näyttää siltä että jos se on Eu:n kilpailupläjäyksen mielestä okei niin se tapahtuu.
Tee tästä oma topicci niin voidaan íhmetellä sitä siellä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#20
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toiseksi, tuo väistäminen. Olen joskus kokeillut ajaa sillä kolmipyörämopolla talvella, eikä sillä ajaminen ollut ollenkaan mitään herkkua. Se haki kaikki urat, joista ei päässyt pois ja koko ajan sai pelätä sen olevan poikittain ojassa. Väistämisestä ei kerta kaikkiaan olisi tullut mitään, hyvä kun pääsi suunnilleen tien suuntaisesti eteenpäin. Nuo nelipyöräiset ovat varmaankin parempia, mutta kuitenkin kannattaa muistaa, etteivät ainakaan kaikki "mopoautoilijat" ole tahallaan väistämättä. Noilla kulkuneuvoilla ei vain pysty aina väistämään vaikka kuinka haluaisi. Vielä korostaisin sitä, että kaikki noista eivät ole harrastusajoneuvoja, vaan ihan oikeasti ainoita välineitä päästä paikasta toiseen kun julkista liikennettä ei ole ja ne kauppareissut ja lääkärissäkäynnit yms. on jotenkin hoidettava. |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Aikaisempaa järeämmistä rekoista voisi olla oma keskustelu mielenkiintoinen, sellaista odotellessa lisähuomiona tulee mieleen, näyttää liikenteeseen tulleen aika paljon toisistaan poikkeavia ajoneuvoja, jotka ei välttämättä kolariturvallisuudeltaan mitään turvallisia.
On traktoriksi ja ties miksi rekattua mönkijää. On lähes yhtä nopeita traktoreita kuin mitä ennen ajoi kuorma-autot. Tehot rupeaa olemaan kuorma-autoluokkaa ja kokonaispainot saattaa olla aika mielenkiintoisia. Lisäksi on mopoautoja, joiden kuskit joka nuoria tai vanhoja. Kesällä on paljon moottoripyöriä. Myös tavarankuljetukseen käytettävät ajoneuvot ovat monipuolistuneet. On tullut aika paljon kevytkuorma-autoja, joilla osalla hinataan perävaunuja joko jarruilla tai ilman. Oma kokemus talvella työntöjarrulla olevan perävaunun vedosta on, että silloin ainakin pitäisi olla mahdollisimman pitävät renkaat. Yksi juttu mikä käynyt mielessä, voisiko hiekoitusta kohdentaa enemmän kaikista kriittimpiin paikkoihin? Kun lähden kotoa, heti ensimmäinen risteys on sellainen joka on välillä turhankin liukas ja siinä monenlaista liikkujaa samaan aikaan, on kevyttä ja raskasta liikennettä. Myös mäki mukana kuviossa. Omasta mielestäni tässä kohtaa turvallisuutta parantaisi kun vaikka pickup autolla, traktorilla tms. risteyksestä ajaen hiekoituslaitteella aavistuksen täsmähiekoittaisi kyseistä liukasta risteystä vaikka kunnan käytössä olevalla kalustolla. Silloin urakoitsijat tekisi edelleen isommat hommat. Osittain juuri yllättävän liukkaiden kohtien takia tarvii mahdollisimman pitävät renkaat. Lahdessa vähän vastaavanlainen kohta on kun autolla ajaa jäähallilta kohti Hennalaa. Autot jää sutimaan jäähallin kohdalla olevaan mäkeen. |
![]() |
Luokat |
mutarengas, stron, talvirengas |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lunastus vai ei | battis | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 18.02.2008 12:52 |
Takuuseen vai ei? | Nerd-O | Chit-Chat | 33 | 31.10.2007 20:55 |
ohjausiskari vai ei?? | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.06.2005 10:49 | |
Astinlauta vai ei | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.03.2004 19:38 |
Vetokoukku vai ei? | Modified | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 08.02.2004 11:06 |