Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.11.2012, 19:51
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

itse huomasin sellaisen ilmiön että kun oli kitkanastat viime talvena aika kalliitkin edellinen omistaja ostanut niin auratulla tiellä oli pito parempi mutta heti auraamaton tie niin ei mihkää edes neliveto päällä toisin kuin nuo mutiaiset ja jos renkaat tuntuu liian liukkaalta niin hei saahan niitä rengas paineita laskea

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.11.2012, 08:31
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
kitkanastat
Mitä ne o? Oon joskus mainoksissakin nähnyt ton termin ja ihmetelly.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.11.2012, 18:30
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.340
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Mitä ne o? Oon joskus mainoksissakin nähnyt ton termin ja ihmetelly.
Olisko nastoitettu oikea talvirengas? Semmoinen missä on myös lamelleja.

Jos jonkun mutikan nastoittaa, niin siitä ei varsinaista tarvirengasta tule.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.11.2012, 09:34
Bullet Bullet ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.02.06
Sijainti: Kolla
Viestit: 72
Perusasetus

Noita nimityksiähän voi kuka tahansa keksiä niin paljon kuin huvittaa ja sitten jotkut vain jäävät elämään. Kuten ns. "kitkarengas". Kaikissa renkaissahan on kitkaa niiden ja tienpinnan välillä. Vierintävastuksesta alkaen. Renkaiden pito-ominaisuudet vaihtelevat kumiseoksen ja kuvioinnin mukaan, mutta mitään erillistä kitkarengasta ei ole olemassakaan. Voihan sitä tietenkin ottaa jonkin pidon rajan ja alkaa sitä paremmalla pidolla olevia nimittää vaikka kitkarenkaiksi, mutta nimitys on harhaanjohtava. Kuitenkin muutaman vuoden ikäisillä renkailla pito huononee melkoisesti kumin kovettuessa, joten vaikkapa kolme vuotta ja sitä vanhemmilla renkailla ajettaessa on sekin pidettävä mielessä. Siinäkään ei mitään yht'äkkistä rajaa ole, vaan kumiseokset vanhenevat pikkuhiljaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.12.2012, 20:39
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Kaivetaan tämä rengasjuttu esiin lumesta.

Nyt on sitten kokemusta noista Insoista muutaman sata kilometriä. Kiillotetulla risteysalueella pyrkii Hilun perä irtoamaan (takavedolla ajettaessa) ja nousemaan rinnalle. Nelivetoisena menee huomattavasti paremmin.

Lumisella tiellä ei ole mitään pito- tai veto-ongelmia etenkään nelikolla ajettaessa. Sitten ihan perusmaantiellä, jossa on paljas asfaltti mutta pikkasen jotain hilettä pinnassa, tuntuu pitävän ihan hyvin. Metsässä menee hyvin, ihan siihen asti kunnes loppuu maavara.

Loppupäätelmä: Insa Sahara on jonkinmoinen talvirengas nelikolla ajettaessa lumisella tiellä tai metsässä. Ei parhaimmillaan jäällä.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.12.2012, 20:43
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Kaivetaan tämä rengasjuttu esiin lumesta.

Nyt on sitten kokemusta noista Insoista muutaman sata kilometriä. Kiillotetulla risteysalueella pyrkii Hilun perä irtoamaan (takavedolla ajettaessa) ja nousemaan rinnalle. Nelivetoisena menee huomattavasti paremmin.

Lumisella tiellä ei ole mitään pito- tai veto-ongelmia etenkään nelikolla ajettaessa. Sitten ihan perusmaantiellä, jossa on paljas asfaltti mutta pikkasen jotain hilettä pinnassa, tuntuu pitävän ihan hyvin. Metsässä menee hyvin, ihan siihen asti kunnes loppuu maavara.

Loppupäätelmä: Insa Sahara on jonkinmoinen talvirengas nelikolla ajettaessa lumisella tiellä tai metsässä. Ei parhaimmillaan jäällä.
Mites pysähtyminen kun tulee äkkinäinen tilanne?
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.12.2012, 20:55
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Mites pysähtyminen kun tulee äkkinäinen tilanne?
Sama kuin muilla. Eli jos turvaväli on jo ulosmitattu niin seuraava osoite polin jälkeen on vakuutusyhtiö.

Aivan turhaa tyttöilyä mussuttaa maastokumien talviomitusuuksista. Moni jannu tälläkin palstalla vetää menemään isommillakin painoilla just ja just talvipinnan vaatimukset täyttävillä rieskoilla.

Ja toisekseen liian moni painelee menemään talvikelissä muutenkin kun vaihtoehto oisi mennä joko dösällä tai junalla jos ei omat resurssit riitä...

Ugh.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.12.2012, 22:11
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Mites pysähtyminen kun tulee äkkinäinen tilanne?
noi mun kokemukset sisälsi myös jarruttelua eli pysähtyy ihan kohtuullisesti muttei tokikaan niinkuin kesällä. Kaupungissa on varmaan nämä pelkkään kitkaan perustuvan kumit heikommalla kun nastalliset. Turvaväli säilyy mulla aina, mutta taakse kertyy kiireisiä, jotka yleensä sopivassa paikassa vilkutan ohi tai ajan sivuun. Mulla ei oo niin kiire mun mielestä nää insat on ihan kohtuulliset talvirenkaat mut on varmaan parempiakin, sopii tähän 80 km/h pappamaasturiin ihan hyvin
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mutarengas, stron, talvirengas


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lunastus vai ei battis Tekniikka & Jutustelu 23 18.02.2008 12:52
Takuuseen vai ei? Nerd-O Chit-Chat 33 31.10.2007 20:55
ohjausiskari vai ei?? Tekniikka & Jutustelu 6 27.06.2005 10:49
Astinlauta vai ei Kupla Tekniikka & Jutustelu 3 02.03.2004 19:38
Vetokoukku vai ei? Modified Tekniikka & Jutustelu 17 08.02.2004 11:06


Sivu luotu: 00:18 (GMT +2).